Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Is ie er al uit BO2punt0?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
17-06-2018 22:02
Ik denk dat er ook flink verschil zit in tijd opstaan trouwens. Die van ons ligt er tussen 7-8 in maar moet op werkdagen om half 7 wakker worden. Dus dan heb je 12 wakkere daguren, waar ik hierboven soms maar 10 uur lees. Dan begrijp ik ook als ze overdag minder slapen want dat doen ze in de nacht al.
Hier hetzelfde terwijl ze morgens soms best wat langer wil blijven liggen. We proberen haar avonds op tijd naar bed te doen maar met eten na werk, opruimen, omkleden etc komen we ergens tussen 19.00 en 19.30uur uit en tussen 06.15 en 06.30uur moet ze eruit. Gelukkig slaapt ze in het weekend wel tot 07.00/07.15uur dat past veel beter bij haar. Vind het soms wel sneu om haar zo vroeg te moeten wekken.
Overdag doet ze tegenwoordig wel maar 1 slaapje.
Leuk Lux dat hij ook loopt! Elsa heeft nog wel wat oefening nodig en het loopwagentje word ook nog veel gebruikt. Het is nu heel enthousiast een paar snelle stappen zetten en dan gaat ze weer vol onderuit :proud:

@bo ik hoop dat het niet te lang meer duurt en alles goed gaat, je komt ons nog wel een keer een update geven toch?
Zoon wordt wakker rond 7u30, doet een slaapje tussen 12u en 14u en gaat tegen 19u30 weer naar bed. Dan is ie echt wel doodop.

Komaan BO! :hyper:
Envelop schreef:
19-06-2018 07:32
Leuk Lux dat hij ook loopt! Elsa heeft nog wel wat oefening nodig en het loopwagentje word ook nog veel gebruikt. Het is nu heel enthousiast een paar snelle stappen zetten en dan gaat ze weer vol onderuit :proud:

@bo ik hoop dat het niet te lang meer duurt en alles goed gaat, je komt ons nog wel een keer een update geven toch?
Oh zoon ook hoor! Maar het wordt elke dag meer inmiddels. En ik moedig hem keihard aan en dat vindt hij het einde haha. Hij kijkt er ook echt zo tevreden bij met een dikke grijns zo van ‘Kijk mij dan! Ik loop! I’m so awesome!’ En dan is het idd BOEM! Haha. Hij heeft wel een hoop blauwe plekken opgedaan afgelopen dagen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Nee, hij is er nog niet uit :(! Gister dachten we dat het losging (hele nacht weeën, elke 5 minuten) maar het was een valse start, dus ik zit nog steeds met mijn dikke buik op de bank. Boeeeh!

Dochter slaapt graag lang, en gelukkig kan dat ook. In mijn verlof natuurlijk helemaal, maar normaliter is het ook rond 8 uur dat ze er uit moet, want ik moet rond 9u op m'n werk zijn en het KDV zit halverwege (dus resp 10 en 5 minuten fietsen). Ze slaapt dan ook elke nacht van 19.00 tot 8.00 :).

Dochter heeft hier steeds een grotere woordenschat, maar van sommige woorden snap ik niet waarom ze ze afkort zo ze doet. Een fiets is bijvoorbeeld een 'ts'. Superlief, maar 'fie' is toch makkelijker dan 'ts'? Maar joh, we snappen wat ze bedoelt, dat is prima :)
Valse start is wel voorwerk!
Hopelijk heeft het wel wat gedaan BO, ik duim met je mee :)

Dochter was gisteren uit logeren, dus we hadden heerlijk een avond samen. Lekker geslapen ook, ik was even vergeten hoe het voelde om uitgeslapen te zijn.

Hier wordt de woordenschat ook steeds groter. Eerst werden bijna alle dieren aangeduidt met de klant (beeh, toet toet, boe etc.) maar stukje bij beetje zegt ze nu de juiste woorden, of in elk geval iets wat er meer op lijkt. Olifant is geen toet toet meer maar Ointje en een schaap is nu een Saap.

Ze kon de 'K' niet goed zeggen, helemaal niet aan het einde van een woord, dus klok is heel lang kloot geweest :proud: De laatste dagen oefent ze veel met de 'K', je ziet dat ze echt haar best doet om het goed te zeggen. :love:
Wat leuk dat woordjes oefenen fiona! En succes BO2pO, hopelijk was het in ieder geval nuttig voorwerk!

Grappig he als ze gaan lopen, Lux, Envelop! Zoontje loopt al een tijdje en heeft nu een leuk spelletje ontdekt, als hij een kamer uit loopt kijkt'ie steeds of iemand achter 'm aan komt. Als je 'm dan achterna gaat 'rent' hij weg (met soms nog op z'n plaat gaan natuurlijk) en giert hij het uit als je 'm pakt :heart: .
happiness = reality - expectations
Wat spannend BO!
Hoe oud is je eerste kindje? Je zal het hier wel eens vermeld hebben, maar ik heb het niet meegekregen dan.
Dochter is bijna 20 maanden :)
Whoopsadaisies schreef:
19-06-2018 12:46
Wat leuk dat woordjes oefenen fiona! En succes BO2pO, hopelijk was het in ieder geval nuttig voorwerk!

Grappig he als ze gaan lopen, Lux, Envelop! Zoontje loopt al een tijdje en heeft nu een leuk spelletje ontdekt, als hij een kamer uit loopt kijkt'ie steeds of iemand achter 'm aan komt. Als je 'm dan achterna gaat 'rent' hij weg (met soms nog op z'n plaat gaan natuurlijk) en giert hij het uit als je 'm pakt :heart: .
Haha ja dat doet zoon ook met zijn karretje idd. Of hij rent ermee tegen je benen op en roept dan ‘oh-oh!!!’ :nut:
Met kar liep hij al mee naar de supermarkt, maar zo helemaal los nog nauwelijks een stapje. En nu komt dat ineens in rap tempo en vind dat wel echt heel bijzonder om te zien, die dronkenmansstapjes. En dan was ik ook nog op kraambezoek van de week en om je dan te realiseren dat je zelfstandig lopende kind nog maar 13 maanden geleden zo’n hulpeloze uk was, da’s echt gek om te bedenken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wij hebben geen dreumes meer, maar een peuter! Dus eigenlijk hoor ik te verhuizen naar het peutertopic, maar ik denk dat ik nog wel even meelees hier.
Deze week gaat ze wennen bij de peutergroep op het kdv. Grote groep met grote kinderen, daar komt ze dan als klein droppie tussen. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.
Gefeliciteerd Elifantje! Ik ben benieuwd hoe ze het vindt op de peutergroep, wie weet maakt ze daardoor opeens een sprong in haar ontwikkeling.
Gefeliciteerd Elifantje!

@fiona: wat schattig :love:

@BO2punt0: dan komt 'ie er vast gauw aan nu meid , nog ff volhouden :jump:
Gefeliciteerd elifantje! Merk je ook dat ze klaar is voor de volgende groep?

@BO, nog maar maximaal 2,5wk... komt nu vast snel!

@fiona, wat superschattig dat ze zo haar best doet op het oefenen van de woorden.
Elifantje schreef:
19-06-2018 18:35
Wij hebben geen dreumes meer, maar een peuter! Dus eigenlijk hoor ik te verhuizen naar het peutertopic, maar ik denk dat ik nog wel even meelees hier.
Deze week gaat ze wennen bij de peutergroep op het kdv. Grote groep met grote kinderen, daar komt ze dan als klein droppie tussen. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.
:cheer2: Gefeliciteerd! Wat heeft ze voor haar verjaardag gekregen? Ik zoek inspiratie.
Wat opvalt is dat ze thuis constant aan het praten is en op het kdv bijna niks zegt. Ik hoop dat ze in een groep met meer pratende kinderen om zich heen ook wat meer gaat zeggen. En verder is ze er volgens de juffen helemaal klaar voor. Ze klimt zelf in dr stoel, drinkt uit open beker, eet prima met een lepel, weet precies hoe het ritme is en wat ze moet doen als ze naar bed gaat enzo. En ik denk ook dat de activiteiten wat meer passen bij dr ontwikkelfase.
BO, succes! Op naar nog een mooi wonder!
Dit heeft ze gekregen:

Puky loopfiets
Ikea Bunso stoel (voor buiten)
Klei
Skippy koe
Plastic theeservies
Nijntje moeilijke woorden boek
Grote rijgkralen
Bobbi is jarig boek
Vishengelsetje voor in het zwembadje
Vraagje: vanaf hoe oud kunnen dreumesen tekenen? Ik heb geen idee namelijk, maar zag laatst van die dikke krijtjes en dacht ineens: zou zoon dat al snappen? Jullie weten het vast :)
lux- schreef:
19-06-2018 21:12
Vraagje: vanaf hoe oud kunnen dreumesen tekenen? Ik heb geen idee namelijk, maar zag laatst van die dikke krijtjes en dacht ineens: zou zoon dat al snappen? Jullie weten het vast :)
Zoon krast graag op papier. Ik heb kleurboeken gekocht met simpele dingen want dat vind ik leuker dan wit blaadje met krassen. En hoe jonger Hoe dikker materiaal wordt aangeraden.
Dochter tekent al een hele tijd! Tip: Neem niet de potloden van de IKEA, want die zijn iets aquarellig, en dat kan dus ook tekenen op je oren, wangen, mond, haren, romper, hond, et cetera, en het is niet meer uitwasbaar. Terrordingen.
1-Aapje schreef:
19-06-2018 21:13
Zoon krast graag op papier. Ik heb kleurboeken gekocht met simpele dingen want dat vind ik leuker dan wit blaadje met krassen. En hoe jonger Hoe dikker materiaal wordt aangeraden.
Ja dat kreukt natuurlijk. Maar met 13.5 maand zou ik dat dus wel kunnen proberen denken jullie?

@BO: thanks voor de tip :P
Vanaf 1,5 jaar wordt hier gekleurd. Beetje krassen op papier. Dikke potloden van de hema, helemaal prima. Goedkope wasco van de Action, helemaal ruk (breken snel af). En ik heb zo’n rol papier. Die scheur ik af zodat de hele breedte van de tafel bedekt is.
Maar het leukste vindt dochter nog om met pen op een notitieblok net als ik een boodschappenlijstje te maken. Iemand nog een tip hoe ik een pennenstreep uit een shirt haal? Ik vond het geen succes dus, zij wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven