Stel ik me aan? Help

16-06-2018 08:08 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lat relatie met een man die aan de andere kant van Nederland woont. Wij zien elkaar iedere week wel een paar dagen.

Woensdag was hij bij mij en hebben we ruzie gekregen over een kleinigheid, maar we kwamen er niet uit. Zijn reactie hierop was om weg te gaan.
Ik heb toen gezegd (in tranen) ga nu niet weg, nu ben je hier en kunnen we het uitpraten straks moet het weer via de app of telefoon. Maar hij is gegaan terwijl ik huilend op de bank zat.

Dagen erop ging het allemaal stroef, ik verloor mezelf in verdriet, onzekerheid, lag nachten wakker, het ging gewoon niet.
Gistermorgen heb ik hem geappt, dat het echt niet goed ging met mij dat ik me verloor in onzekerheid dat ik dingen niet meer helder zag enz. Heb om hulp gevraagd want ook na 2 nachten niet slapen zat ik er volledig doorheen.
Dat werd een enorme discussie want hij vindt het een keuze van mij om mik te laten meeslepen in onzekerheid en als ik dan bijv fotos bekijk van hem en ex op fb en me dan nog rotter voel dan is dat een keuze en doe ik dat mezelf aan.
Uiteindelijk nog een hele discussie /ruzie gehad omdat hij met iets kwam aanzetten wat ik niet wist dus daar was ik weer boos over.

Hij zegt ik weet niet wat ik kan doen om er voor je te zijn, want niks helpt. Toe hrb ik gezegd kom alsjeblieft gewoon hierheen. Hier voor de deur staan dat helpt. Ondertussen was ik echt volkomen overstuur, lag alleen maar huilend in bed.
Toen zei ie, je moet niet denken dat iedere keer als jij overstuur bent ik naar je toe kom (dit is de 2e keer in een jaar denk ik) ik heb geen budget voor benzine en het is je eigen keuze dat je je zo overstuur maakt.

Uiteindelijk heb ik hem gesmeekt te komen, 50 euro overgemaakt voor benzine.
Omdat ik zo "zeurde" werd hij boos rb is hij naar bed gegaan (hij slaapt dan altijd gelijk)
Vervolgens is hij 4.5 uur onbereikbaar geweest en ben ik in die tijd helema geflipt en door het lint gegaan.

Ik had hem nodig, heb m gevraagd te komen omdat het echt niet goed ging. En het is niet alleen dat hij niet komt, hij laat bewust zijn telefoon beneden en gaat naar bed terwijl hij wist hoe diep ik zat en hoe ik eraan toe was.

Zijn uitleg is trouwens dat hij ook boos en overstuur was en geen zin had om hierheen te komen om ruzie te maken.

Voor mij is mijn vertrouwen in hem weg. Ik voel me enorm in de steek gelaten. Ik weet niet of ik meer boos of verdrietig ben, maar zo ga je niet met elkaar om.

Mijn vertrouwen is enorm beschaamd. Ik had hem nodig, heb on hulp gevraagd en ben letterlijk en figuurlijk alleen gelaten.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe zou je dit uitpraten of overheen komen?
Het is niet ok van hem om weg te lopen. En hij zegt het raar dat het jouw keuze is.

Wat jij doet is je eigen emotie enorm versterken en opblazen tot gigantische proporties. Het zo groot maken dat je er zelf niet meer uit komt. Het is een sneeuwbal waar jij zelf het eerste zetje aan gegeven hebt.

Je had ook na die ruzie kunnen denken 'wat stom dat hij weg loopt, ik laat hem lekker in zijn sop gaar koken en afleiding zoeken'.

Ik denk dat Rationeel Emotieve Therapie (RET) jou zou kunnen helpen, lees dit maar eens: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ratione ... e_therapie
Bij RET leer je inzien dat jouw reactie op de gebeurtenissen het allemaal veel groter maakt. En je leert hoe je jouw reactie kunt veranderen en daarmee de gevolgen veel kleiner kunt maken.
Als je een man was, kreeg je een straatverbod.
Lieve TO,
Als je hier niet aan gaat werken wordt het alleen maar erger. Je maakt jezelf en je relaties kapot. Ik weet zeker dat je dat niet wilt en dat je beter verdiend. Dit gedrag komt vast ergens vandaan, jij hebt ws dingen meegemaakt die ervoor hebben gezorgd dat je nu zo bang bent. Ga ajb in therapie. Help jezelf.
Jouw vriend is geen psycholoog, hij kan dit ws helemaal niet aan.
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 11:04
80.37% gewijzigd
Dubbel. Met tijd ertussen zelfs.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 11:41
96.74% gewijzigd
Je kanje ook afvragen of een lat relatie op die afstand wel iets voor jou is.

Jij verlangt nabijheid en betrokkenheid , wat maar moeilijk te organiseren is als hij aan de andere kant van NL woont.

Het lijkt mij dat zo'n verre afstandrelatie voor jou -met verlatingsangst- een bron van onzekerheid is.
Mijn mening is gestippeld.
redbulletje schreef:
16-06-2018 08:10
Als ik hem was zou ik jou blokken en nooit meer terugkomen. Wat gedraag jij je als 'n enorme dramaqueen zeg.
+1
Antwoord op je vraag, stel ik me aan? Ja echt verschrikkelijk! Laat die man even als hij rust wil hebben en bel om mijn part een vriendin als je het kwijt moet. Je bent nu op alle mogelijke manieren aan het proberen om ervoor te zorgen dat hij weer terug komt. Je respecteert zijn gevoelens dus totaal niet.

En hoe kun je jezelf zo overstuur maken door een ruzie om een kleinigheidje. Zie je zelf niet in hoe verschrikkelijk overdreven je reageert!
redbulletje schreef:
16-06-2018 08:10
Als ik hem was zou ik jou blokken en nooit meer terugkomen. Wat gedraag jij je als 'n enorme dramaqueen zeg.
Dit.

Wat een treurigheid zeg, verman je.
Toch fijn dat er zo veel psychologen zijn hier op het forum!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
jantientje1 schreef:
16-06-2018 11:19
Antwoord op je vraag, stel ik me aan? Ja echt verschrikkelijk! Laat die man even als hij rust wil hebben en bel om mijn part een vriendin als je het kwijt moet. Je bent nu op alle mogelijke manieren aan het proberen om ervoor te zorgen dat hij weer terug komt. Je respecteert zijn gevoelens dus totaal niet.

En hoe kun je jezelf zo overstuur maken door een ruzie om een kleinigheidje. Zie je zelf niet in hoe verschrikkelijk overdreven je reageert!
Ik zie het echt totaal niet zo.
Ik denk niet dat TO zich aanstelt, sterker nog; ik lees dat ze zich écht verschrikkelijk voelde en zichzelf geen raad meer wist met alle emoties die ze voelde. Is het een overdreven reactie op een kleine gebeurtenis? Ja! Is het daarom aanstellerij? Nee.
De gevoelens van TO waren niet aangedikt of anderszins te besturen of te beïnvloeden, niet door haar vriend en niet door haar zelf.
Daarom valt dit niet onder de noemer: dramaqueen, manipulatief, aanstellerij. Maar wel onder de noemer: therapie, persoonlijkheids/hechtingsstoornis, psychische problematiek.
Een dramaqueen? Wellicht. Maar weglopen in een ruzie is ook niet oké. Ik weet niet hoe hij zich gedroeg in die ruzie. Wellicht heeft hij niet geluisterd en de Teflon-Don gespeeld. In dat geval is TO weer iets beter te begrijpen.
En hoe ver is “de andere kant van het land”? Als de een een Cadzand woon en de ander in Nieuweschans is het wel een eindje rijden. Als de een in Amsterdam en de ander in Nijmegen woont is het maar een uurtje sporen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Meisje, meisje, pak jezelf bijeen... Heb je enig idee hoe onaantrekkelijk je op deze manier bent? Trekken aan een vent, dreinen, hulp vragen omdat je in een dipje zit? Kijk, dat hij wegloopt tijdens een ruzie, daar hou ik ook niet van. Maar goed, ik weet ook niet wat er allemaal is voorgevallen, misschien heb je hem wel tot het uiterste gedreven. En laten we wel wezen, er voor elkaar zijn als het even tegenzit is wel lastig als je aan de andere kant van het land woont. En je zegt nu dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt, maar dat geloof ik niet, gezien zijn reacties (lees zelf je openingspost nog eens even door).
Maar kom op zeg, je doet alsof dit het einde van de wereld is. Bel hem op en zeg dat je spijt hebt van je gedram en dat je hem graag volgend weekend of zo weer ziet. Even rust allebei en dan straks weer “normaal” doen. Niet zo’n drama maken, hoor. Hier stoot je echt mensen mee van je af.
Kolere wat een drama.
Orangetree schreef:
16-06-2018 08:39
Stelde je je maar aan. Daar hadden we nog wat mee gekund hier. Je aanstellen is naar de huisarts rennen zodra je je in je vingertje snijdt tijdens het snijden van tomaten. Dit echter is kaliber ‘jezelf krijsend in het gras smijten wild om je heen graaiend de madeliefjes uit het gras trekkend in een park’

Nee. Je stelt je niet aan. Je ben een compleet manipulerende hysterische drama queen. Door dat hysterische gedoe probeer je hem te maniperen en je zin te krijgen. Hij was boos toen hij weg ging. Dat het om iets kleins ging geloof ik best. Wat ik ook geloof gezien je bericht hier is dat jij van dat ‘kleins’ een mammoet hebt lopen maken. Dus mocht hij weggaan en met rust gelaten worden. Maar dat mag niet van je. Alle aandacht hoort immers bij jou....

Nogmaals, zoek hulp. Of wordt heel snel ouder dan 4.

Zoek professionele hulp....
Geweldig topic was dat!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
TO, hoe oud ben je? Of is dit je eerste relatie? Toen ik 16 was en een eerste vriendje had kon ik mezelf ook totaal verliezen in kleine drama. Alhoewel ik dat dan vooral met vriendinnen of mijn ouders besprak ipv richting hem huilen dat hij NU hierheen moet komen.. iets met trots. Dit klinkt niet echt gezond inderdaad, maar dat hier geroepen wordt dat je in therapie moet is ook overdreven want we weten verder niets van jou. Misschien ben je nog jong en zijn de gevoelens nog nieuw en overweldigend.
Antwoord op je tt: ja, enorm.

Hij heeft aangegeven ook boos en overstuur was, naar daar stap je voor het gemak overheen want het draait kennelijk met name om jou.
Bovendien vind ik dat ie gelijk heeft dat je jezelf in die staat brengt door ook nog eens fb af te struinen naar foto's van zijn ex. Waarom? Wat heb je daar dan aan?
En dan wordt je ook nog nijdig omdat hij het lef had te gaan slapen.
Het maakt wss inderdaad niet uit wat ie doet, zolang hij niet onmiddellijk in de houding springt is het niet goed.
There is always something happening, and it's usually right now
Bedankt voor jullie, sommige enorm ongenuanceerde en sommige hele waardevolle, reacties.

Ik heb de neiging om me te verdedigen en om dingen uit te leggen, maar dat ga ik niet doen.

Ik neem dit wel allemaal mee en bedankt voor de input.
Dus het begint met een kleinigheidje en het eindigt dat jij ‘s nachts 4,5 uur flipt? Je gooit je tranen in de strijd voor alles: als jij huilt dan mag hij niet weg, als jij huilt dan moet hij komen want dat is het enige wat kennelijk helpt. Daar is een woord voor (nu ja, twee woorden): emotionele chantage.

Niet doen, maakt je heel onaantrekkelijk. En wat je ook niet moet doen is zijn geduld op de proef stellen door het te veranderen in een test die hij moet afleggen (hij mag niet weg, hij moet meteen komen, etc.).

Mijn man en ik hadden ook ooit een langeafstandsrelatie. Juist daarom was het zaak de momenten samen zo waardevol mogelijk te maken en geen ruzie te maken om kleinigheden
Niet iedereen is altijd even diplomatisch, dat is een feit.
Ik heb de neiging om me te verdedigen en om dingen uit te leggen, maar dat ga ik niet doen.
Wat men hier probeert uit te leggen is dat je een probleem hebt, en uiteindelijk moet je dit zelf onder ogen zien, je moet dit zelf erkennen en pas kan kan de eerste stap gezet worden naar het oplossen ervan.
Roso83 schreef:
16-06-2018 20:10
Bedankt voor jullie, sommige enorm ongenuanceerde en sommige hele waardevolle, reacties.

Klinkt verstandig.

Neem mee waar je wat aan hebt (waarbij je heel kritisch naar je eigen rol kijkt én naar jullie wisselwerking) en negeer de rest.
Knap dat je toch nog reageert. Ke hebt veel over je heen gekregen hier. Ongenuanceerd inderdaad.
Hopelijk lees je de minder veroordelende reacties ook. Ik wens je veel kracht toe!
Door hem te appen hoe slecht het met je gaat ... is het de bedoeling dat hij zich schuldig voelt? Logisch dat hij hier niet op reageert. En waarom mag hij niet slapen? Omdat jij ook wakker ligt.?

Ik zou eens bij een psych langsgaan als ik jou was en even horen wat jij aan je eigen probleem kan doen.
Roso83 schreef:
16-06-2018 20:10

Je hoeft jezelf niet te verdedigen met je bericht ben je heel duidelijk geweest. Dingen uitleggen is niet nodig. In geen enkele situatie was het gepast zo te reageren. Met uitleg kun je dit niet rechtpraten.

Ik hoop dat je de juiste input mee neemt en hulp gaat zoeken. Denk dat je dat goed kan gebruiken om.in de toekomst dit te voorkomen.
Evenaar schreef:
16-06-2018 09:24
Ha TO, wat een heftige reacties hier hè. Lijkt me in elk geval heel k*t om woorden als manipulatief en drama queen en aansteller te lezen.

Het is idd flink uit de hand gelopen en zo te lezen omdat jij enorme verlatingsangst hebt. En die angst maakt dat je door het lint gaat, aan hem gaat trekken, dingen gaat eisen, manipulatief wordt en in de ogen van veel mensen: een aansteller of drama queen.

Ik vind dat laatste overigens niet, want als je echt flinke verlatingsangst hebt, voelt het vertrek van je vriend écht zo heftig als ware je doodgaat. Die emotie is vaak oud zeer, die nu weer onterecht wordt getriggerd. De emotie is dus helemaal echt.

Maar......en hier komt jouw eigen verantwoordelijkheid om te hoek kijken: dat is jouw probleem, niet dat van hem. Jij moet hier iets mee zodat je niet gaat flippen op het moment dat nog eens zoiets gebeurt. Want dat trekt je partner (terecht) niet.

Dus hup, snel een afspraak maken met een psycholoog. Alleen jij bent verantwoordelijk voor jou probleem. Je kan de oplossing hiervoor niet van je vriend eisen (bijvoorbeeld dat hij bereikbaar moet zijn of langs moet komen)

Overigens lees ik een ook niet zo warme vriend en heb ik obv jouw verhaal hier wel mijn twijfels of dit zo’n goede match is.
Goede reactie en zeer herkenbaar!
Wat een drama zeg. Je zou je moeten afvragen wat bij jou triggert dat dit het einde van de wereld is. Waarom ga je zo enorm door het lint?
En waarom ga je niet naar hem toe?

Ik zou trouwens niet samen willen zijn met een man, die ik 50 euro moet geven om mij te komen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven