Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Gefeliciteerd Annam wat een geweldig nieuws.

Ik zit op dag 9, we wachten het rustig af.. lief dat jullie zo mee leven.
Ow wat gaaf annem!
Gefeliciteerd ik moet nog even wachten tot donderdag zo spannend!
Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik hier actief ben geweest.. wat een goed nieuws voor velen.. gefeliciteerd allemaal!

Het is nu alweer 2,5 week geleden dat ik met behulp van tabletten een miskraam heb gehad. Heb echt flinke pijn gehad maar gelukkig bleek bij de nacontrole dat alles weer mooi schoon was en dat ik niet gecureteerd hoefde te worden. Heb het er nog steeds wel moeilijk mee. Van de ene kant gaat het heel goed en denk ik ‘ik kan iig zwanger worden, een volgende keer moet dus ook lukken’ maar van de andere kant ben ik zo verdrietig om wat had kunnen zijn..

Ik zit nu te wachten tot mijn volgende menstruatie.. of liever niet natuurlijk want een spontane zwangerschap zou in principe tot de mogelijkheden moeten behoren. Heb over 1,5 gesprek met gyneacoloog om te bespreken hoe we verder gaan.. er is een kans dat hij zegt dat we het nu weer paar maanden spontaan moeten proberen omdat het nu eenmaal een keer gelukt is. Maar daar ben ik het absoluut niet mee eens! Dus ik hoop eigenlijk dat ik voor het gesprek al ongesteld word, meld ik me gewoon meteen aan voor nieuwe ronde..

Fijne dag allemaal!
wat fijn Annam!! gefeliciteerd meid!!
heb je de prenatale screening bij de gynaecoloog?

morgen mag ik!! kan niet wachten om te mogen meemaken wat jij hebt meegemaakt :hyper: :hyper: :hyper:

merken jullie nu ook al dat je je eigen broeken niet aan kan en hoge broeken beter zitten?
Spannend rompertje!
Ik kan me broeken al niet eens meer aan heb heel erg last van me darmen en heb al van meerdere mensen de vraag gehad of ik zwanger ben dus dat beloofd nog wat.

Alleen ik blijf echt bang dat het fout gaat heb eigenlijk nergens last van dat ik denk het gaat fout ja soms een trekkerig gevoel aan de zijkant van me onderbuik.

Hebben jullie nog andere kwaaltjes gekregen?
dat heb ik ook nien, denken dat het fout kan gaan. ik heb miskramen van dicht bij meegemaakt en het is mijn eerste zwangerschap dus extra spanning.

ik merk dat mijn borsten stuk voller zijn en als ik moe ben dan krijg ik last van me rug. daarnaast is mijn buik iets groter geworden. ik heb af en toe het gevoel dat ik opgeblazen ben of ongesteld word/ben. ik heb verder nergens last van.

hoe is het met jou Annam? begint de zwangerschap nu meer werkelijk te worden? ik heb nu nog het gevoel dat het onwerkelijk is en als i k het hartje hoor dat ik dan pas ga geloven.
Ja hier ook eerste zwangerschap
En heb sinds 2 dagen dat me borsten juist minder gevoelig zijn dus dat maakt me erg onzeker.
En indd als ik moe ben krijg ik ook last van me rug.

Laat je het ons straks even weten rompertje?
Ik heb net de gyno gebeld ivm erge buikkramp moet om kwart over 11 komen om te kijken of ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb
wow nien ik hoop dat alles goed is!!! je bezorgd me kippenvel! o_o Ik zal voor je duimen. laat ons weten wat de gyno zegt.
ik hoop dat het op zijn plek zit nien! stiekem hoor je het hartje :)

ik houd jullie op de hoogte meiden.
Alles was goed het hartje klopt
ik heb hartstikke vreselijk nieuws :cry: en heb me kapot zitten huilen. ik blijk een baarmoedelijke zwangerschap te hebben en nu moet het worden verwijderd. we proberen het eerst met medicatie en als dat niet lukt word het een operatie. :cry: :cry:
Ow wat vreselijk rompertje lees dit gewoon met tranen in me ogen en dat te bedenken dat ze het bij mij ook dachten!
Ik hoop echt dat het met medicijnen lukt oow wat vind ik dit erg voor je!!

Een hele dikke knuff :hug:
Jeetje rommertje wat een verschrikkelijk nieuws! Of de grond onder je voeten verdwijnt. Heel veel sterkte aankomende tijd. Ik hoop voor je dat de operatie niet nodig zal zijn.

Zo dubbel kan het dus zijn, het krijgen van een kindje blijft echt een klein wonder..
Gefeliciteerd nien gelukkig was bij jou alles goed. Moet je nu donderdag weer naar het ziekenhuis?

Ik heb helaas ook geen goed nieuws. De ongesteld is vandaag echt begonnen... Ook weer een tegenslag! Bah! Het is allemaal zo oneerlijk.. We hebben nu besloten even geen nieuw traject in te gaan. Ik heb nu nog 3 pogingen over en anders word het ivf dus we gaan het nu eerst weer zelf proberen... Ik blijf jullie volgen maar zal iets minder actief zijn..
Pip87
Nee ik hoef nu donderdag niet ik moet nu 9 juli dan ben ik 10 weken.
En moet volgende week ook de verloskundige gaan bellen het kan zijn dat hun me weer na het zkh sturen of dat ik een combi krijg van zkh en verloskundige.

Wel balen dat je ongesteld bent geworden.
Hoelang zijn jullie bezig?
Jeetje rompertje, dit had ik totaal niet verwacht, krijg gewoon tranen en kippenvel. Hopelijk luk het met medicijnen.

Nien, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord. Wat vond je van je eerste echo?

Pip, jeetje wat een teleurstelling ook weer voor jou! Rust zou misschien inderdaad niet verkeerd zijn. Hadden wij ook besloten keer te doen. Psyschies is het zo zwaar gewoon!

N84 gelukkig is het met de medicatie gelukt. Jeetje wat heftig zeg. Snap dat je het er moeilijk mee hebt. Ene moment ben je blij, want het is gelukt en ander moment is het ineens weg?? Het is zo moeilijk he, het is echt allemaal niet vanzelfsprekend. Ook als je zwanger bent, je moet eerst de eerste weken goed door zien te komen.

Ik moet volgende week weer voor een echo en ga dan over na de verloskundige. Super spannend.

Jeetje wet een droevige berichten.

Veel liefs voor jullie allemaal X
Annem
Ja was de eerste echo ja heb het zien kloppen nog noet gehoord ik moet nu 9 juli weer dan ben ik 10 weken en ga ook over na de verloskundige alleen kan hrt zijn dat ze me weer na gyno stuurt ivm mij longen.
Nien wij zijn inmiddels 2 jaar bezig om een kindje te krijgen... vanaf mijn operatie in maart kunnen we nu ook echt zwanger raken. Daarvoor was de kans zeer klein ivm eileider die volledig was afgesloten en moest worden verwijderd en de andere die deels was verstopt. We hebben nu goede hoop. De gynaecoloog geeft ons goede kans dat het zo ook gaat lukken. Voor nu de andere pogingen nog even te bewaren. Dat gaan we nu ook doen wie weet dat het ons op de spontane manier ook lukt. Dat is natuurlijk wat je het liefsy wil.
Hallo allemaal,

Wat een verschillende berichten hier. Van goed nieuws naar slecht nieuws en andersom... Volgens mij tekent het wel de achtbaan waar we allemaal inzitten. En sommigen nog meer dan anderen (of sommige momenten ook meer dan andere).

Rompertje, ik ken je misschien nog niet maar ik vind het zo erg voor je... Ik hoop heel erg dat het héél snel weer raak is, zodat je dit snel achter je kunt laten.

AnnaM90, inderdaad heel bijzonder! Ik had niet gedacht iemand te spreken die weet hoe het is om zoiets tegelijk mee te maken. Mijn moeder heeft uitgezaaide borstkanker. Mag ik vragen wat er met jouw moeder is? Het gaat nu gelukkig redelijk met mijn moeder, stabiel, maar het ware zware maanden door complicaties en het blijft heel onzeker. Dus ik probeer het maar per dag te zien. Soms grijpt het enorm aan. Vandaag heb ik ook zo'n dag dat het mij teveel wordt. Dan ineens, op de meest onmogelijke momenten, en vanuit het niets, word ik emotioneel en overspoeld door soort gevoel van verdriet ofzo. Maar het zijn twee dingen in het leven, tegelijkertijd, waarover je geen enkele controle hebt. En ze zijn ook zo tegengesteld aan elkaar. Afscheid nemen van je moeder terwijl je zelf moeder probeert te worden. Pff. Heel veel momenten gaat het ook wel goed, als iemand mij dan vraagt hoe het gaat (de meesten weten alleen van mijn moeder), kan ik oprecht zeggen dat het wel goed gaat. Heel vreemd allemaal hoe dat werkt.

Hoe is het nu met jou? Wat fijn en geweldig dat je zwanger bent! Gefeliciteerd. Hoe was het om het aan je ouders te kunnen vertellen? Wat een bijzonder moment om ze mee te kunnen nemen naar de echo! Wanneer hebben jullie die volgende echo, over een paar dagen al toch?

Xxx
Hoi NE19,

Jeetje Meis wat heftig! Fijn inderdaad om iemand te vinden die in hetzelfde schuitje zit. Het is zo lastig, vaak krijg ik de opmerking, je moet het ook zelf willen wanneer ik vertel dat me moeder graag oma zou willen worden. Ben je ook enig kind? Mijn moeder heeft COPD en zit in haar laatste fase, ondanks heeft ze een hele periode in het ziekenhuis gelegen en gevochten voor haar leven, haar lichaam was aan het vergiftige door de CO2 in haar lichaam die dat niet afvoerde. Toen zij op de IC belandde en zij daar vroege voor wie ze zo vecht, wees ze naar mij en deed vervolgens in gebarentaal een babybuik.. met andere woorden, ik moet oma worden... ik zat had toen net te horen gekregen dat ik met dit traject mocht beginnen, zo mooi, maar wat een druk zeg! We wilde het natuurlijk graag, maar wat is mooier om je eigen moeder oma te laten worden? Zoooo moeilijk!

Dank je wel! Ik heb het de afgelopen dagen heel zwaar gehad, zat er echt helemaal doorheen, ben zo beroerd geweest. Kon alleen maar liggen, zo beroerd was ik. Zo erg, helemaal niks meer kunnen. Sinds vandaag weer een wat betere dag gelukkig! Ik weet dat het voor een goed doel is, maar wat is dat zwaar om voor ogen te houden, gister viel mij tas over straat, kieperde om, heb een potje staan huilen daar op straat, zo zat ik er doorheen. Ik heb een test aan me moeder gegeven, nou ja ouders. Zo BijZonder. Ze kregen van de arts een echo, zaten nog net geen ruzie te maken om de echo, dus heb er nog maar 1 van mij afgeknipt en gegeven. Donderdag heb ik me echo, samen met me vriend <3 kijk er zo naaruit! Hopelijk is alles nog steeds goed en mogen we samen genieten van het hartje..

Veel liefs dames. X
@pip87 ja hoe moeilijk het dan ook is misschien even beter om het even te laten rusten en daarna opnieuw te beginnen voor je lichaam ook goed.

@annem90
Hoe is het met jou?
Zag dat je je flink beroerd voelt
Dames hoe gaat het met jullie?

Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest die vond alleen dat ik met mij medische achtergrond gewoon niet thuis hoor bij een verloskundige dus ga weer terug na de gyno en daar blijf ik heb 9 juli de 10 weken echo en heb voor 11 aug een afspraak gemaakt voor een geslachts bepaling heb geen geduld om tot de 20 weken te wachten haha
Hoi allemaal :hello:

Na 1,5 maand afwezigheid meld ik me weer. Ik ben even bewust offline geweest om even een beetje te proberen er wat minder mee bezig te zijn aangezien het een beetje tegen zat de afgelopen weken, maar ik zit weer midden in m’n wachtperiode dus ik dacht ik ga weer even meelezen en meekletsen en ik heb een hoop gemist las ik al!! Ik probeer een beetje op iedereen te reageren, sorry als ik iemand vergeet.

N84, wat een rotnieuws zeg, ik leef met je mee. Ik hoop voor je dat je meteen weer mag starten. En rompertje voor jou ook zo naar. De blijdschap van een zwangerschap na zo veel moeite en dan de teleurstelling dat het niet goed is. Dat moet vreselijk zijn voor jullie. :cry:

En bloemetje, wat naar dat het niet gelukt is. Weet je wanneer je kan starten met ivf?

AnnaM en Nien, wat een topnieuws voor jullie.

Suusberg een dochter wat geweldig. Nu kan je gaan shoppen!

Hallo Pip en NE19!!

Hier:
Helaas heb ik eind mei m’n eisprong gemist toen ik op vakantie was en is die IUI niet doorgegaan, dat was balen, maar daarna ben ik vol goede moed weer gaan prikken. De 1e 4 rondes had ik telkens maar 1 eitje, dus nu iets meer geprikt met 6(!!!)eitjes tot gevolg! Dat vonden ze in het ziekenhuis natuurlijk niet goed. Dus vorige week hebben ze 3 eitjes weggehaald zodat de IUI wel door kon gaan. Ik vond het weghalen geen pretje, maar weet nu wel een beetje wat me te wachten staat bij IVF, dus dat zie ik dan maar als een voordeel. Ik heb nog geprobeerd of we er geen IVF van konden maken aangezien ze de eitjes toch weg gingen halen en de kansen bij IVF groter zijn dan bij IUI maar dat wou het ziekenhuis niet. Vonden ze zonde van de IVF poging. Gelukkig wouden ze wel 3 eitjes laten zitten, dus hopelijk vergroot dat de kansen wat. Nu dus nog bijna een week afwachten en de dagen kruipen voorbij!
Hallo allemaal,

HD84 wel fijn dat er nog 3 eitjes zitten. Hopen blijft er 1 plakken.

Voor alle zwangere proficiat.

Rompertje wat ontzettend verdrietig nieuws.

Ik ben na mijn vakantie gestart met de icsi. Ben nu 6 dagen aan het spuiten. Met 225. Moet zeggen dat ik nergens last van heb gelukkig. Ondanks deze hoeveelheid. Vandaag dag 8 van mijn cyclus en de eitjes waren al rijp. Echt super snel. Zaterdag dag 10 heb ik de punctie.
En dan 5 dagen later terug plaatsing.

Ik heb ook even tijd nodig gehad om alles te verwerken. Maar sta er nu zo positief in en heb hele goede hoop.
Vanaf volgende week neem ik dan ook weer plaats op het Wacht bankje.
Bloemetje, hoe was de punctie zaterdag? Had je veel goede eitjes?
Hallo allemaal,

De punctie gisteren is goed gegaan. Was geen pretje. Ondanks veel pijnstilling voelde je het nog best goed.
Maar was wel te doen. Allemaal voor het goede doel.
Ze hadden 10 follikels aangeprikt. Daarvan waren er 6 eicellen. De andere follikels waren te klein en waren leeg.
En van de 6 eicellen zijn er twee bevrucht en goed gaan delen. De rest is dus afgevallen.
Woensdag of donderdag terug plaatsing.
Nu hopen dat die blijft plakken.

@hd84 hoe gaat het bij jou met wachten?

Zijn er nog meer mensen.bezig of aan het wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven