Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Oh, dacht al helemaal te zijn bijgelezen, kwam er nog een pagina achter aan.

Met namen zijn wij rustig aan al bezig. Hebben gelukkig dezelfde smaak, dus dat gaat wel goed komen.

Inad, ben ook wel benieuwd over welk echo topic je het hebt.

Zo, nu wel alles gelezen. Ga snel Wie is de mol kijken via internet. Van de week niet kunnen zien en vergeten op te nemen.
Dit topic bedoel ik:

regelmatig 3D echo's?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Nala, mijn verloskundige raadde me aan drop te eten, en zoute dingen, zoals chips voor momenten van flauwte. Dat helpt namelijk vrij direct. Maar drop helpt langer, is de zoethout erin. Ik heb dus ook een lage bloeddruk en in combi met laag ijzer ben ik vooral zwanger dus echt een vaatdoek vaak

Ik eet dus nu ook weer regelmatig drop. Yumm
Veel echo's krijgen is hardstikke leuk. Bij de eerste twee kids deed ik mee aan een onderzoek "Generation R' en kreeg ik ook heel veel echó's, waarbij ze van alles gingen bekijken en opmeten. Mag nu over 3 weken weer (20 weken echo). Ik heb wel het gevoel af en toe een bubbeltje in mijn buik te voelen en denk dan dat ik dat gevoel herken..

We gaan vanavond lekker even samen naar een feestje. Best lastig om twee kinderen onder te brengen. Wordt straks nog lastiger met 3.. Moeten toch maar eens op zoek naar een oppas.

In de meivakantie gaan we nog even een weekje naar de Canarische eilanden. Voor het eerst vliegen met ons grut! Best spannend.

Ik heb trouwens last van opkomende spataderen, zijn er meer mensen met dat kwaaltje?
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens een keertje......

De wintersport was echt super!!! We hebben echt alleen maar heel goed weer gehad stralende blauwe lucht. Het was echt heerlijk. Ik heb gelukkig nog wel kunnen skien het ging ook heel goed maar was ook niet bang dus dat scheelt wel denk ik.

Ik ben afgelopen maandag weer naar de verloskundige geweest en alles gaat goed heb het hartje weer gehoord. Ik moet ook zeggen ik voel me ook heel erg goed heb weinig tot geen kwaaltjes het is dat ik maandag naar de verloskundige moest en die weer bevestigde dat ik echt zwanger ben ander zou ik haast denken dat ik alleen maar iets dikker was geworden. Maar ook dat valt nog mee heb nog steeds mijn eigen kleding aan. Ben nu 14,5 weken en vanaf dat ik zwanger ben 4 kilo aangekomen dus gaat best goed volgens mij!

ik kan maar beter gewoon af en toe er tussen komen met schrijven want het lukt me niet om alles bij te houden en erop te reageren sorry dames hievoor. Heb maar weinig tijd voor computer. Dus als jullie me uit de lijst willen halen mag het van mij hoor!!

Ik zag dat er ook weer nieuwe mensen zich aan hadden gemeld echt heel leuk van harte met de zwangerschap!

Nou heb ik even niks meer te melden tot nu toe groetjes..........
Super dat de vakantie zo geslaagd was, Nensje.

Ik ben gewoon pas 1,5 kilo aangekomen. Echt apart. Normaal kom ik best wel snel wat aan, maar nu dus niet.

Dat zal nog wel komen.

Heb een buikfoto op Hyves geplaatst, vanmiddag weer gemaakt.
Nala; tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook t/m een week of 30 een lage bloeddruk. Mijn vk van toen heeft tegen mij gezegd dat een dropje of 5 per dag echt geen kwaad kan, je moet natuurlijk niet een hele zak op gaan eten. Maar als je je daaraan houd (en dat doe ik braaf want ben dol op drop ) is er niets aan de hand.
Pauwie...lekker nog even op vakantie! Als je last van spataderen krijgt moet je eigenlijk even langs de huisarts en vragen om steunkousen. Echt prettig zitten die dingen niet, maar je kunt (later) veel last krijgen van spataders.

Gewicht; ik zit er nog 2,5 kg onder...maar zal nu wel snel gaan aankomen. En bij mijn eerste kwam ik tussen de 20/30 weken 1kg per week aan..dus ik krijg mijn portie nog wel.
Nala hier ook een erg lage bloeddruk. Ook altijd al gehad maar sinds ik zwanger ben lijkt hij wel steeds meer te zakken. Ben je ook zo vaak duizelig? Wordt er ondertussen wel een beetje naar van dat ik nu al een stuk of 5 keer móest gaan zitten als ik niet onderuit wilde gaan. Net alsof er zwarte wolken voor mijn ogen komen.
Hier ook een lage bloeddruk, dat verklaart ook deels de duizeligheid.

Hier al 4 kg aangekomen!!!

Nensje, fijn dat de vakantie lekker was

En Pauwie, dus ook nog naar de zon, lekker hoor.

Wij gaan op vakantie als ik met verlof ga. Eens kijken hoe het bevalt om hoogzwanger uit kamperen te gaan

Nala, leuke foto op hyves!

En ik kan me er iets bij voorstellen dat het raar voelt om voor het laatste op de ivf afdeling te zijn.

Hier rustig dagje, zoon en jongste dochter met hun vader naar de voetbal en ik met de oudste thuis. We hebben al tompoucen gemaakt en straks gaan we lekker fietsen.

Het is hier heerlijk weer!!

Rebbel, mijn vent vindt jou een hele mooie vrouw!

Op de foto dan

(altijd leuk toch om een compliment te krijgen)
Hoogzwanger kamperen?

Of kampeer je niet met luchtbedjes?
quote:Star schreef op 08 maart 2009 @ 13:55:

Hoogzwanger kamperen?

Of kampeer je niet met luchtbedjes?

Wel met luchtbedjes dus, hahaha.

Of eigenlijk, we hebben een sleurhut, maar daar slapen de kinderen dus in. Wij slapen in de voortent.

Maar mocht het echt niet gaan, dan kunnen we altijd nog van plek ruilen.
Dat hebben ze goed gedaan de kinderen

Veilige oplossing trouwens.

Blijven jullie in NL?
Wij niet kamperen....of wel kamperen maar in burgerlijke stacaravan. Ik ben zo'n hoogzwangere zeikerd die het niet gaat redden op een luchtbed

Veel lage bloeddrukken hier. Ik heb er geen last van gelukkig. Lijkt mij ook zeer vervelend als je iedere keer bijna onderuit gaat. Hopelijk helpen de dropjes etc.

Nensje leuk dat de skivakantie zo goed is bevallen!
Wij zouden gaan kamperen in juli, in Ierland. Wordt nu sowieso minder lange trip, want we willen dagen vrij opnemen na de bevalling, dus dan hebben nu huisje. Kamperen daar is ook niet altijd even fijn vanwege vele regen. Kampeertrip doen we gewoon volgende keer

Sleurhutkamperen klinkt veel beter dan tent
Aruba, echt duizelig ben ik niet. Het is dat de IVF arts zei dat mijn bloeddruk laag is, anders had ik het niet gemerkt. (gelukkig maar)

Balen dat jij er wel zo'n last van hebt.

Ik heb weinig van het mooie weer kunnen genieten. Zat de hele middag op de verjaardag van mijn oom.

Was op zich wel een lange middag, maar ook wel weer leuk om de fam weer te zien.

Elyane, dat hebben de kids idd goed gedaan, zij in de caravan en jullie in de voortent. Waarom hebben jullie dat eigenlijk zo gedaan?
Ik wil in mei nog graag op vakantie, dat gaan we sowieso, want we gaan een midweekje met mijn familie naar Duitsland, maar ik wil ook nog wel een weekje met lief en dochterlief weg. Nu hebben we gelukkig wel 2 weken meivakantie dit jaar! Moet alleen lief nog even overtuigen, die vind het niet zo nodig en wil niet met vliegtuig weg vanwege slecht voor milieu... Verzin ik nog wel wat op. Ik heb pas zomervakantie als ik 34 wkn ben, dus zie het niet zitten om dan nog ver weg te gaan. Maar misschien gaan we dan nog wel kamperen in NL. Heb nog niet nagedacht over hoe ik dan ga slapen...

Hé, had gewoon over het compliment heen gelezen Elyane, ik wil het geloof ik niet weten hihi... Maar idd, altijd leuk om compliment te krijgen!

Leuk ook al de eerste buikenfoto's te zien. Die van mij is nog niet gefotografeerd, maar is zeker een plaats waardig in de buikengalerij. Mèn wat een buik zeg, ik lijk wel zwanger!

En goed om jullie hier weer te 'zien', Nensje en Gympy. Fijn dat je je zo goed voelt, Nens.

Nog ff over die echo's, tot nu toe vond ik beide echo's een beetje tegenvallen. Vind het wel gaaf om even bevestiging te krijgen dat alles goed is, maar een kloppend hartje is voor mij dan ook wel genoeg. Straks de 20-wkn-echo, vind ik al een beetje spannend als ik eraan denk. Vorige keer helemaal niet, realiseerde me toen pas achteraf wat het allemaal inhield. Heb nu te veel verhalen gehoord/gelezen om er nog onbevangen naartoe te gaan.

En drop..... ik heb steeds heel veel zin in drop! Moet me echt inhouden. Vorige keer ben ik in het ziekenhuis belandt met een zw.schapsvergiftiging en lief beweert nog altijd dat het kwam doordat ik die ochtend een halve zak drop naar binnen had gewerkt haha.

Nou, nu even rustig avondje. Heb vandaag op 2 kids gepast, dus ben nu moe... Samen met dochter in de bakfiets gezet en naar de kinderboerderij gefietst, het weer was hier ook heeerlijk! Morgen nog ff lekker vrij dagje, komt goed uit, want ben druk geweest dit weekend.
Rebbel, die zw.vergiftiging, was die heel erg?

Mijn schoonzus heeft echt kantje boord gelegen en wil echt geen 2e meer.

Maar heb jij nu nog een verhoogde kans het weer te krijgen? Of waren ze er bij jou snel bij?

Zij liep er ws al een week mee rondt.
Bij mij was het niet zo ernstig hoor, wel ernstig genoeg om me op te nemen in het ziekenhuis. Ik kwam 's ochtends bij de vk en die constateerde een te hoge bloeddruk en stuurde me door naar de gyn. Hele middag in ziekenhuis gezeten voor bloedprikken, urine testen op eiwit en bloeddruk meten. Eind van het liedje was dat ik moest blijven vanwege teveel eiwit. Maar volgende ochtend braken mijn vliezen en ochtend daarna was dochter geboren, dus achteraf is het de vraag of het een 'echte' zw.sch.vergiftiging was. Kan ook best teken zijn geweest van beginnende bevalling, een bloeddruk die omhoog gaat. Tenminste, dat is wat ik ervan denk. In de papieren staat dus wel een zw.sch.vergiftiging, maar volgens vk heb ik geen verhoogde kans nu.
Grappig Rebbel wat je schrijft over dat je bij je eerste kindje heel onbevangen was bij de echo's enzo en nu niet meer. Dat herken ik heel erg. De eerste keer stond ik er gewoon niet bij stil dat er vanalles mis kan gaan, maar nu realiseer ik me dat veel meer. Weet nog niet of ik daar blij mee ben...

Misselijkheid begint hier (16 weken) een beetje af te zwakken gelukkig. Ben nog niet helemaal oke, maar wel echt stukken beter. Ik kan weer normaal eten...

Pauwie, ik ben een beetje bang voor spataderen. Na mijn vorige bevalling heb ik veel klachten gekregen in mijn benen. Is nooit helemaal duidelijk geworden wat dat was, maar de dokter denkt toch iets met inwendige spataderen ofzo. Dus nu let ik heel erg op mijn benen, ik laat me masseren, draag steunkousen (dat wordt nog leuk met een zomerbaby ) en doe speciale oefeningen voor doorbloeding. Ik heb nog geen spataderen geconstateerd, maar ik heb standaard zo'n pijn aan mijn benen, dat wil ik echt niet verergeren.... En ik wil natuurlijk ook zo mooi mogelijke benen houden... Maar goed, wat zie je op jouw benen nu? En heb je er ook pijn aan?
Rebbel hier ben ik dan weer een keer... Ik lees altijd wel mee, maar vaak zijn er al zo veel reacties geschreven dat mijn reactie als mosterd na de maaltijd komt.

Verder gaat alles goed met me/ons. (Fijn dat je er naar vraagt Nala). Donderdag mag ik naar de vk en ik vind het weer best spannend en zal blij zijn als ik donderdag een hartje hoor. Zijn er meer die dat hebben hier? Ik voel me namelijk zo goed (heb eigenlijk nergens last van), behalve dat ik ontzettend veel ontsierende puistjes heb, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik te veel paaseitjes eet , dat ik het soms nog steeds niet kan geloven dat ik zwanger ben. Het is dat ik op de echo toch echt een druk bewegende wezentje gezien heb. Donderdag dus weer een nieuwe mijlpaal en dan wordt het ook eens tijd om eens rustig te kijken voor een babykamer en zo... Alhoewel ik daar over een week of 5 pas echt tijd voor heb, want tot de Pasen moet ik elk weekend jureren bij een turnwedstrijd, dus dan komt het er niet van om babykamers te kijken.

Doen jullie ook nog een 20-weken echo? Zelf heb ik deze 23 april. Hopelijk blijkt ook dan alles goed te zijn.
Fijn dat het allemaal goed ging, Rebbel

Ik mag gelukkig juist drop

Hier was de eerste echofoto en het beeld aldaar niet zo duidelijk. Een klein pindaatje met een bewegende stip in het midden Bij dochter kreeg ik hem pas bij 11,5 week (ipv 9 weken) en ook nog eens intern ipv via buik. Maar belangrijkste is het weten dat alles goed zit. Wat dat betrft weer net zo blij ermee en emotioneel erdoor
Oh ja, voor de tabel mag bovenstaande informatie nog wel even toegevoegd worden als het niet te veel werk is.
quote:gympy77 schreef op 09 maart 2009 @ 14:19:

Verder gaat alles goed met me/ons. (Fijn dat je er naar vraagt Nala). Donderdag mag ik naar de vk en ik vind het weer best spannend en zal blij zijn als ik donderdag een hartje hoor. Zijn er meer die dat hebben hier? Ik voel me namelijk zo goed (heb eigenlijk nergens last van), behalve dat ik ontzettend veel ontsierende puistjes heb, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik te veel paaseitjes eet ...

Hier ook donderdag naar de verloskundige en eerste keer hartje horen (hopelijk). Ik voel me alleen juist wel heel zwanger, omdat ik al echt groei en borsten steeds voel en zo. Toch vind ik het ook weer heel spannend. Heb een keer een missed abortion miskraam gehad en toen was ik 13 weken zwanger en hoorde we dus niets tijdens die controle Kindje was toen met 8,5 week overleden.

quote]gympy77 schreef op 09 maart 2009 @ 14:19:

Doen jullie ook nog een 20-weken echo? Zelf heb ik deze 23 april. Hopelijk blijkt ook dan alles goed te zijn.[/quote]

Ja, ik krijg alleen pas a.s. donderdag het formulier daarvoor mee.

En hoop inderdaad ook op alles goed dan
Inad: Voor jou dus extra spannend donderdag... Hoe laat heb jij donderdag een afspraak? Ik mag donderdag als eerste om 9.00 uur. Heb er nu voor gekozen om de afspraak onder werktijd te laten plaats vinden. Op het werk weten ze toch dat ik zwanger ben, dus het maakt nu niet meer uit. Voordeel is nu dat ik lekker kan uitslapen, want normaal begin ik om half acht en moet ik dus ook eerst nog 3 kwartier in de auto zitten voordat ik op mijn werk ben.

Overigens herken ik wel de klachten die jij noemt hoor, maar ik schaar dat niet echt onder klachten. Inderdaad gevoelige borsten zijn herkenbaar en ook ik moet bekennen dat ik nog maar een paar broeken heb die nog passen. De positiebroeken liggen al klaar om gedragen te worden, dus als het echt nodig is, heb ik in ieder geval iets om aan te trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven