Gezondheid alle pijlers

Zware keelontsteking!

23-06-2018 06:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ik ben 19 jaar... ik heb sinds dinsdag heel veel last van me keel en het werk eigelijk alleen maar erger.. ik ben naar de huisarts geweest en die zag dat ik een zware keelontsteking had. Ik kreeg antibiotica alleen het nare is dat ik sinds dinsdag niet heb kunnen eten want slikken is een hel... drinken gaat ook heel erg moeilijk, me medicatie ook... sinds donderdag nacht/vrijdag ochtend heb ik er ook overgeven bij gekregen en ik heb die dag wel 10 a 13 keer overgegeven...

Please weet iemand raad want ik weet het helemaal niet meer... ik ben ook ineens afgevallen door het niet kunnen eten maar ik heb daardoor ook geen energie om tegen de bacterie te vechten...
[...]

En als het maandag nog altijd niet beter is: terug naar de huisarts.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-06-2018 11:10
Reden: medisch advies
57.14% gewijzigd
Bel de hap!

Je kunt niet te lang zonder vocht en met braken erbij droog je snel uit.

Beterschap :rose:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Wij mogen geen medisch advies geven, dus bel de huisartsenpost en lees zelf even wat er in de bijsluiter staat over antibiotica en overgeven (als je op dat moment nog antibiotica gebruikte). Wacht voortaan niet tot het weekend met dingen die je door de weeks aan je huisarts kunt vragen. In het weekend is immers alleen de huisartsenpost beschikbaar die bedoeld is voor spoedeisende zaken en niet voor dingen die je dus ook door de weeks had kunnen vragen, toen je al klachten had.
Krijg en houd je wel genoeg vocht binnen met dat overgeven en weinig drinken? Dat ook even duidelijk vermelden bij de huisartsenpost.
Beterschap!
Als je geen pijnstillers kan slikken, kun je overwegen om een zetpil te gebruiken.
Ah, pijnlijk! Wat mij altijd heel erg helpt bij keelpijn is water koken, een paar eetlepels honing in een mok met daarbij wat citroensap (evt. uit zo'n flesje) en een beetje kaneel. Goed roeren en heet water erop gieten. Verzacht de pijn echt. Beterschap!

Oh ja, en gorgelen met Echinaforce (verdund met water) is ook goed. Wel even vies, maar als je er wel sneller vanaf bent wel de moeite waard lijkt me... ;)
Bel morgen ff de huisarts want mogelijk komt het overgeven van de antibiotica. Je loopt daarmee ook een groter risico op andere aandoeningen o.a. longontsteking. Een longontsteking kan bij jonge mensen met weinig symptomen verlopen pas daarom goed op en laat je ouders op je letten en voor je zorgen. De maag kan geïrriteerd raken van de antibiotica. Het slikken van ibuprofen is dan af te raden want die irriteren de maag ook.

Neem gember thee (verse gember met heet water) evt met wat citroensap en honing.
Neem ook een ORS, sportdrank of bouillon tegen het uitdrogen.

Je kunt aan het vel van je arm trekken wanneer het niet netjes terug veert dan ben je uitgedroogd en is het tijd om de dokterspost te bellen. Ook bij forse koorts is het tijd om de dokterspost te bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waterijs of ijsblokjes in je mond laten smelten. Verzacht de pijn en zo krijg je vocht binnen. Beterschap!
Gorgelen met zout water dat ontsmet de keel.

Gebruik zetpillen

Hoge dosis vitamine C

Echinaforce

En dit:
https://www.thuisarts.nl/keelpijn
pop1980 schreef:
23-06-2018 07:50
Als je geen pijnstillers kan slikken, kun je overwegen om een zetpil te gebruiken.
Dit!, En ijskoud water voor je zere keel
Hoe gaat het nu met je?
Heb dit ook eens gehad op de leeftijd van TO. Had er ook koorts bij. Twee antibiotica kuren gehad en beiden werkten niet. Moest het echt minstens 14 dagen uitzieken. At bijna niks. Vooral waterijsjes. Bijna 10 kilo in twee weken afgevallen (en ik was al slank). Was weinig meer van over. Geen advies, maar beterschap TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven