Vanaf oktober 2010 kindvrij ~ deel 23

20-06-2018 11:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen een eind weg over ons leven zonder kinderen en verwonderen ons over de mensen om ons heen die kiezen voor een leven met kinderen. :cat:

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:21
13.16% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-06-2018 13:27
Waarom beginnen sommige mensen aan kinderen, waarom moeten ze zo nodig een hond. Gewoon niet nadenken en dom doen.

Nou ja, veel dingen lijken van te voren veel leuker omdat je dan alleen de leuke dingen ziet. Een kat lijkt mij heel erg leuk. Nou ja, toen ik van de week kattenpoep in de tuin vond, werd ik al minder enthousiast...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zo blij dat ik geen kinderen heb!

https://youtu.be/hv1aczlrMsk
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens nieuw op dit topic.

Mid-30, nooit kinderen gewild en ik heb geen relatie (ook niet aan het daten).

Ben wel een ontzettende dierenliefhebber, alleen heb ik momenteel geen tijd voor huisdieren. Hopelijk komt daar ooit verandering in!
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde misschien trouwens meer:
Zien jullie ook leuke vrienden veranderen in verschrikkelijke ouders?

Dat er een hoop mensen bestaan die beter geen ouders hadden kunnen worden, dat is algemeen bekend. Maar dat je je ineens realiseert dat die typische trekjes van je vrienden (die ik zie als ‘good people’) dramatisch (zouden kunnen) uitpakken voor hun nageslacht.

Ik krijg nu bij sommige vrienden een vervelende bijsmaak nu ze kinderen hebben, terwijl ik dat daarvoor nooit zo had.

Overigens heb ik dat ook wel eens bij katten, dat vrienden van mij een nogal harde aanpak hebben voor hun katten die in mijn ogen meer kwaad doet dan goed. (Ik denk dat dit ook is waarom sommige ouders onderling ruzie krijgen over opvoeding...) Of vrienden die een prestigieuze rashondpup hebben gekocht waarvan bekend is dat ze onnoemelijk veel genetische problemen hebben en doorlopend migraine. Ik heb een beetje moeite om dat soort dingen los te zien van de vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
En welkom NineLives!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat in mijn directie omgeving niet, Luistervink. Hooguit andersom... Van een vriendin van mij heb ik me lang afgevraagd waarom ze eigenlijk een kinderwens had; in mijn beleving paste dat helemaal niet in haar leven en bij haar persoonlijkheid. Ze was altijd druk, altijd op pad, dol op vakanties, uitgaan, festivals. Gaf geld uit als water. Kon dat ook betalen, want goede baan. Haar leven was één grote, drukke chaos. En oja, ze kon af en toe een ontzettende kenau zijn.
Inmiddels heeft ze een kind en dat gaat haar eigenlijk goed af. Ze blijkt een flinke portie zorgzaamheid en geduld in zich te hebben, zonder een enorme moederkloek te worden, Ze heeft daarnaast behoorlijk stappen terug gedaan in geld- en tijdsbesteding en heeft dat er graag voor over. Als vriendin vind ik het wel eens jammer; ik mis de uitstapjes met haar. Maar voor het kind en voor haarzelf vind ik het fijn.

Verder zie ik in mijn omgeving natuurlijk wel dat een neuroot zonder kind ook een neuroot mét een kind wordt. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
22-06-2018 08:20
Ik herken dat in mijn directie omgeving niet, Luistervink. Hooguit andersom... Van een vriendin van mij heb ik me lang afgevraagd waarom ze eigenlijk een kinderwens had; in mijn beleving paste dat helemaal niet in haar leven en bij haar persoonlijkheid. Ze was altijd druk, altijd op pad, dol op vakanties, uitgaan, festivals. Gaf geld uit als water. Kon dat ook betalen, want goede baan. Haar leven was één grote, drukke chaos. En oja, ze kon af en toe een ontzettende kenau zijn.
Inmiddels heeft ze een kind en dat gaat haar eigenlijk goed af. Ze blijkt een flinke portie zorgzaamheid en geduld in zich te hebben, zonder een enorme moederkloek te worden, Ze heeft daarnaast behoorlijk stappen terug gedaan in geld- en tijdsbesteding en heeft dat er graag voor over. Als vriendin vind ik het wel eens jammer; ik mis de uitstapjes met haar. Maar voor het kind en voor haarzelf vind ik het fijn.

Verder zie ik in mijn omgeving natuurlijk wel dat een neuroot zonder kind ook een neuroot mét een kind wordt. ;-D
Mja. Misschien komt het ook niet zo heel veel voor. Ik heb een flinke deuk opgelopen van mijn opvoeding en ik heb een klik met veel van mijn vrienden, omdat zij ook op een of andere manier mishandeld zijn of lastige ouders hebben. Het tragische is dat zij nu dus allemaal hun ouders worden. Die patronen worden maar weer doorgezet. (Ik denk wel eens dat dat de reden is dat ik geen kinderen wil: ik wil niet mijn eigen jeugd nog eens herbeleven en ben bang om die erfenis door te geven.)

Mijn ouders hebben ook een jeugdtrauma, en zijn dus op zich zielig en hebben het allemaal niet zo bedoeld. Maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid om je eigen problemen niet over te brengen op je kinderen.

Dus ik neem het ook mijn vrienden wel kwalijk dat ze geen/niet genoeg hulp hebben gezocht voordat ze aan kinderen begonnen. En ik maak me zorgen over hun kinderen. In mijn ogen zijn ze dus van slachtoffer ineens dader geworden en dat vind ik moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik dan weer wel. Mijn ouders - vader met name, mijn moeder is een held - hadden ook beter niet aan kinderen kunnen beginnen (met elkaar). Ik vond kind zijn - puber vooral - helemaal niet leuk. Dat ga ik mijn hypothetische kinderen echt niet aandoen.
Ik zie mijn broer dan wel weer wat fouten van mijn vader herhalen en dat vind ik op zijn zachtst gezegd jammer. Dat zag ik echter totaal niet aankomen. Ik dacht altijd dat hij veel stabieler uit zijn jeugd was gekomen dan ik.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
22-06-2018 12:43
Dat herken ik dan weer wel. Mijn ouders - vader met name, mijn moeder is een held - hadden ook beter niet aan kinderen kunnen beginnen (met elkaar). Ik vond kind zijn - puber vooral - helemaal niet leuk. Dat ga ik mijn hypothetische kinderen echt niet aandoen.
Ik zie mijn broer dan wel weer wat fouten van mijn vader herhalen en dat vind ik op zijn zachtst gezegd jammer. Dat zag ik echter totaal niet aankomen. Ik dacht altijd dat hij veel stabieler uit zijn jeugd was gekomen dan ik.
Precies dit. De puber uit mijn eerdere post is de dochter van mijn zus, die sowieso al een exacte kopie van mij is. Ze logeerde laatst bij mij en we konden wat diepere gesprekken hebben dan gebruikelijk. Wat ze me vertelde over haar vader is letterlijk mijn verhaal van mijn jeugd. Ik was helemaal overstuur ervan. Dat mijn zus toestaat dat haar man dit iemand aandoet, terwijl ze zo goed weet hoe dat voelt. Zelf weigert ze om naar de psycholoog te gaan, ze blijft maar worstelen met haar trauma's, wil ook geen emdr, omdat het trauma toch ook vertrouwd voelt. Ik kan er niet bij. Ze is iemand getrouwd die precies is als onze pa.

Ik hou enorm van mijn zus en heb haar altijd als bondgenoot gezien (ze hielp me 'weglopen' van huis), maar nu kon ik ineens weinig sympathie voor haar opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
22-06-2018 12:16


Dus ik neem het ook mijn vrienden wel kwalijk dat ze geen/niet genoeg hulp hebben gezocht voordat ze aan kinderen begonnen. En ik maak me zorgen over hun kinderen. In mijn ogen zijn ze dus van slachtoffer ineens dader geworden en dat vind ik moeilijk.
Kan ik me voorstellen. Ze doen nu anderen aan wat henzelf is aan gedaan. Ze zouden toch beter moeten weten. Ik zou het daar ook moeilijk mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig om te lezen. Ik kom zelf uit een warm nest, niet perfect maar liefdevol. Het lijkt me moeilijk om te zien dat je broer of zus dezelfde fouten maken.

Zelf heb ik een lekkere dag. Vanmorgen gewerkt en vanmiddag vrij genomen. Lekker even geshopt en daarna kwam ik thuis in een schoon huis want de schoonmaakster is geweest. Vanavond gaan we uit eten (bib gourmand restaurant) en daar heb ik veel zin in. Bij deze zijn we nog niet eerder geweest, dus ben benieuwd.

Verder veel zin in het weekend. Wordt een druk weekje volgende week.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ze at vanmorgen al niet goed. Ik ben naar buiten gegaan om voor de paarden te zorgen. Toen ik later binnen kwam zocht ik haar. Ze lag niet op de bank, maar ervoor op de grond. Doet ze nooit. Ik zag alleen het achterste gedeelte. Haar kop lag er raar bij. Ik dacht dat ze al dood was, maar dat was ze niet. Ze had haar plas laten lopen.
Meteen de dierenarts gebeld en kon gelijk terecht. Ze heeft haar onderzocht en een bloedonderzoek gedaan en het waren ditmaal niet de nieren maar de leverwaarden die veel te hoog waren. Mogelijk tumor, mogelijk ontsteking. In geval van het laatste, helpt de shot antibiotica en ontstekingsremmers die ze toegediend gekregen heeft.
Nu slaapt ze alleen maar. Ik denk niet dat het beter wordt. Ik heb daar helaas gevoel voor. Het is afgelopen.
Ik ben kapot. En ik heb hoofdpijn.
Ach Iones, wat erg. Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
TvP :cheer2:

Sterkte Iones, het klinkt niet goed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft de hele middag geslapen en daar straks bij het eten meldde ze zich plotseling dat ze wilde eten. Ze heeft alles op. Daarna kwam ze ouderwets schooien om een frietje, en daarna een kleine wandeling gemaakt want ze is nog erg traag. Ze voelt zich duidelijk al wat beter maar ik moet zien dat het doorzet. Maandag terug naar de dierenarts. Het is natuurlijk een aflopende zaak. Maar misschien mag ze nog even blijven....
Hoe oud is ie?
Alle reacties Link kopieren
Bobbes is 14 jaar en twee maanden. Ze is oud. wel heel plotseling oud geworden overigens hoor en dat is wel een teken. Iets is er gewoon niet goed.
Zoals het nu is gaat het wel. Maar als dit te vaak gebeurt dan is dit voor haar niet meer te doen. Ik durf dus nog niet optimistisch te zijn.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-06-2018 13:27
Waarom beginnen sommige mensen aan kinderen, waarom moeten ze zo nodig een hond. Gewoon niet nadenken en dom doen.
Kinderen krijgen is ook veel te gemakkelijk. Waarom geen lastig ouderexamen voor je mag gaan knutselen (zo heet dat toch?) Van het niveau inburgeringsexamen, daar zakken de meesten ook voor. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Iones, sterkte! :hug:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
22-06-2018 20:15
Kinderen krijgen is ook veel te gemakkelijk. Waarom geen lastig ouderexamen voor je mag gaan knutselen (zo heet dat toch?) Van het niveau inburgeringsexamen, daar zakken de meesten ook voor. ;-D
Klussen is het. Voor een beeb . :sick:
viennas wijzigde dit bericht op 23-06-2018 06:53
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
22-06-2018 20:44
Klussen is het. Voor een beetje. :sick:
O ja, klussen. :facepalm:

Ik ben duidelijk niet thuis genoeg op de kinderpijler.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-06-2018 12:23
Hier op het forum heb ik dat ook vaak idd. Vooral als blijkt dat de man waarmee ze het kind/de kinderen hebben al vóór de voortplanting weinig doet voor de vrouw en/of het huishouden.
De eierstokken zullen dan wel zo hard klepperen dat ze dingen zien die er niet zijn, soort voor roze bril misschien? Ik snap er ook geen fuck van.

Sterkte Iones.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Jee Jones, wat zul je je zorgen maken. Sterkte en geniet van je laatste tijd met het beestje! :hug:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ah Iones ... knuffel voor jou :hug:

Wat naar Iones. Hopelijk komt het goed.
Ik ben ergens de draad kwijt geraakt, want je schrijf eerst over een veulen, en nu over je hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven