Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 24 juni 2018 om 18:30
Ik pretendeer niet dat ik weet waarom iemand iets plaatst, interesseert me verder ook weinig. Het is wel aantoonbaar dat als iemand hier iets plaatst, dat heel wat forummers even gaan kijken en reageren. En vaak staat er zelfs al bij "dit is toch een troltopic, toch?" of iets in die trant.
Net zoals nu met Koi, ze pretendeert niet dat ze 1 iemand bedoeld (zoals ik haar lees), ze komt hier gewoon haar mening uiten. En wordt dan even als schijterig uitgemaakt omdat ze geen naam en rugnummers noemt. Dat vind ik dus jammer.
Je kunt ook naar de inhoud kijken en daar je mening over geven, waarom moet het meteen persoonlijk gemaakt worden?
Ik heb bijvoorbeeld niet de behoefte om het over specifieke mensen te hebben. Als ik met iemands schrijven moeite heb, dan geef ik dat in het betreffende topic wel aan.
zondag 24 juni 2018 om 18:33
Kijk, nou komen we ergens. Trek dan meteen je scheur open inderdaad. Als die vis dat nou ook zou doen, maar dat doet ze niet.GenieInABottle schreef: ↑24-06-2018 18:30
Ik heb bijvoorbeeld niet de behoefte om het over specifieke mensen te hebben. Als ik met iemands schrijven moeite heb, dan geef ik dat in het betreffende topic wel aan.
zondag 24 juni 2018 om 18:37
Lady*Voldemort schreef: ↑24-06-2018 18:33Kijk, nou komen we ergens. Trek dan meteen je scheur open inderdaad. Als die vis dat nou ook zou doen, maar dat doet ze niet.
Precies.
Juist die vage beschuldigingen werken opruiend.
Komt op mij niet over over of de vis in dit geval iets wil oplossen/veranderen.
Meer dat ze komt onrust zaaien.
zondag 24 juni 2018 om 18:37
missie_m schreef: ↑24-06-2018 18:27"Onmenselijke" reacties??Waarom zijn kritische reacties en terechte vragen onmenselijk?
"Ze*ken"? Zoals jullie steeds over PJK blijven ze*ken? Ook als je het niet eens bent met haar, PJK schrijft wel waarom zij (of hij) schrijft wat ze schrijft.
TO is géén immigrant. Ze is gewoon geboren en getogen Nederlandse die de zin van het leven niet meer ziet omdat haar familie-van-Turkse-afkomst er op tegen is dat haar vriend Nederlander is. Logisch toch dat daar reacties op komen. We houden toch niet van discriminatie.
Als Charles en Camilla dit zouden zeggen over Megan dan was de wereld te klein.
Waarom vind men het dan wel normaal dat dit gezegd word over een Nederlander?
Je gooit 't weer lekker door elkaar allemaal.
Ik zeg toch niet dat TO een immigrant is. Ik zeg juist dat PJK elke aanleiding aangrijpt om racistische motieven te spuien, juist ZONDER dat daar een reden voor hoeft te zijn. Dat doet hij overal, altijd. En ja, dat blijft hij herhalen ja. Dat maakt het niet minder racistisch; dat maakt hem alleen consequent racistisch. Is dat dan een verbetering volgens jou?
zondag 24 juni 2018 om 18:39
GenieInABottle schreef: ↑24-06-2018 18:30Ik pretendeer niet dat ik weet waarom iemand iets plaatst, interesseert me verder ook weinig. Het is wel aantoonbaar dat als iemand hier iets plaatst, dat heel wat forummers even gaan kijken en reageren. En vaak staat er zelfs al bij "dit is toch een troltopic, toch?" of iets in die trant.
Net zoals nu met Koi, ze pretendeert niet dat ze 1 iemand bedoeld (zoals ik haar lees), ze komt hier gewoon haar mening uiten. En wordt dan even als schijterig uitgemaakt omdat ze geen naam en rugnummers noemt. Dat vind ik dus jammer.
Je kunt ook naar de inhoud kijken en daar je mening over geven, waarom moet het meteen persoonlijk gemaakt worden?
Als je even loept, dan zie je dat ze sinds het aanmaken van deze nick al niks anders doet dan zich tegen hetgroepje/deoudegarde/denapraters weet ik het hoe je het wil noemen sneert, zuigt, trapt.
'O maar ik wil het gewoon even zeggen, hooooorrr'.
Flikker toch op. Toon dan ballen en zeg wat en met wie je problemen hebt. Of beter nog, meldt het bij het forumbeheer.
zondag 24 juni 2018 om 18:39
Pipistrello schreef: ↑24-06-2018 18:37Precies.
Ja en dat weet ze dondersgoed.
zondag 24 juni 2018 om 18:40
zondag 24 juni 2018 om 18:42
Persoonlijk vind ik dat er niets mis is om algemeen een onderwerp te benoemen, zonder namen en rugnummers.Lady*Voldemort schreef: ↑24-06-2018 18:33Kijk, nou komen we ergens. Trek dan meteen je scheur open inderdaad. Als die vis dat nou ook zou doen, maar dat doet ze niet.
En dat je het dan ook gewoon over het onderwerp kunt hebben, zonder deze namen en rugnummers. Niet iedereen spreekt anderen makkelijk aan.
Daarnaast mag je hier toch gewoon ventileren? Dat is toch een van de redenen waarom dit topic er ooit is gekomen?
zondag 24 juni 2018 om 18:44
Het is hier ook zo een warm bad om dat te doen. Laat me niet lachen. Voor jou hetzelfde; pas je de schoen, trek hem vooral aan.Lady*Voldemort schreef: ↑24-06-2018 18:33Kijk, nou komen we ergens. Trek dan meteen je scheur open inderdaad. Als die vis dat nou ook zou doen, maar dat doet ze niet.
zondag 24 juni 2018 om 18:45
Die vragen zijn onmenselijk omdat ze volledig voorbij gaan aan de hulpvraag van TO, het topic volledig laten ontsporen en het topic misbruiken voor het spuien van racistische motieven. Het wordt onmogelijk om met TO een normaal gesprek aan te gaan om haar op weg te helpen. Daar wordt met die 'kritische' vragen volledig overheen gewalst.
Het is alsof je uit voorzorg een kuikentje dood trapt omdat het zwarte veertjes heeft en ook niet bewezen is dat het geen vogelgriep heeft. Daarom is het onmenselijk.
zondag 24 juni 2018 om 18:46
Geeft toch niks verder? Ze is de zoveelste al, en na een paar weken gaan ze vanzelf wel weer weg. Het brengt in ieder geval wat leven in de brouwerij.Pipistrello schreef: ↑24-06-2018 18:37Precies.
zondag 24 juni 2018 om 18:47
Onrust zaaien. Ook zo een lachwekkende term. Ik uit een mening,zonder namen te noemen en daarvan zou het forum van slag raken? Ik heb hier taferelen meegemaakt, waarbij half napraat zich op iemand stort omdat die naam genoemd werd en iedereen wel wat over die peesoon had te zeiken. Nee, dat was constructief.
zondag 24 juni 2018 om 18:50
Goh. Onrust zaaiert.Star² schreef: ↑24-06-2018 18:39Als je even loept, dan zie je dat ze sinds het aanmaken van deze nick al niks anders doet dan zich tegen hetgroepje/deoudegarde/denapraters weet ik het hoe je het wil noemen sneert, zuigt, trapt.
'O maar ik wil het gewoon even zeggen, hooooorrr'.
Flikker toch op. Toon dan ballen en zeg wat en met wie je problemen hebt. Of beter nog, meldt het bij het forumbeheer.
zondag 24 juni 2018 om 18:58
Tja, je was er niet bij en Koi ontkent natuurlijk, maar haar post was bijna letterlijk hetzelfde als ze van de week tegen mij schreef in een topic.GenieInABottle schreef: ↑24-06-2018 18:30Ik pretendeer niet dat ik weet waarom iemand iets plaatst, interesseert me verder ook weinig. Het is wel aantoonbaar dat als iemand hier iets plaatst, dat heel wat forummers even gaan kijken en reageren. En vaak staat er zelfs al bij "dit is toch een troltopic, toch?" of iets in die trant.
Dat gaat dus over mij.
Vervolgens net doen alsof het algemeen is, en niet persoonlijk, is wel het toppunt van schijnheilig wat mij betreft.
En nee, ik lijd niet aan grootheidswaanzin en denk al helemaal niet dat alles om mij draait.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 24 juni 2018 om 18:59
In het betreffende topic is het ook al tegen me gezegd hoor.Lady*Voldemort schreef: ↑24-06-2018 18:33Kijk, nou komen we ergens. Trek dan meteen je scheur open inderdaad. Als die vis dat nou ook zou doen, maar dat doet ze niet.
En dan nu hier nog een keer 'in z'n algemeenheid'. Yeah, right.
zondag 24 juni 2018 om 19:03
Koi* schreef: ↑24-06-2018 18:47Onrust zaaien. Ook zo een lachwekkende term. Ik uit een mening,zonder namen te noemen en daarvan zou het forum van slag raken? Ik heb hier taferelen meegemaakt, waarbij half napraat zich op iemand stort omdat die naam genoemd werd en iedereen wel wat over die peesoon had te zeiken. Nee, dat was constructief.
Je uit een vage mening aka je zuigt lekker.
zondag 24 juni 2018 om 19:03
Ik las even terug en zie deze: ik heb een nogal weinig voorkomende schoenmaat, dus de meeste schoenen pas ik niet, maar deze van jou zat echt als gegoten.
zondag 24 juni 2018 om 19:23
Eens.shifty schreef: ↑24-06-2018 18:45Die vragen zijn onmenselijk omdat ze volledig voorbij gaan aan de hulpvraag van TO, het topic volledig laten ontsporen en het topic misbruiken voor het spuien van racistische motieven. Het wordt onmogelijk om met TO een normaal gesprek aan te gaan om haar op weg te helpen. Daar wordt met die 'kritische' vragen volledig overheen gewalst.
Het is alsof je uit voorzorg een kuikentje dood trapt omdat het zwarte veertjes heeft en ook niet bewezen is dat het geen vogelgriep heeft. Daarom is het onmenselijk.
Dat off topic gelul is gewoon super irritant!
Only dead fish go with the flow
zondag 24 juni 2018 om 19:38
Ik kan de helft van wat je schrijft niet volgen en wat mij betreft hoeven er helemaal geen namen genoemd te worden, maar als je dan zaken wilt aankaarten die volgens jou (jou in het algemeen, niet jou in het bijzonder) niet deugen en je houdt het zo vreselijk algemeen wordt het een oeverloze discussie. In zo'n geval zou het wel handig zijn als iemand even een linkje geeft naar een voorbeeld bij wat hij/zij bedoelt, of gewoon even aangeeft n.a.v. welk topic en welke forumster de grieven geuit worden.Anárion schreef: ↑24-06-2018 19:31![]()
Ik kan me herinneren dat er vorige week een topic is geopend over dit onderwerp, maar dat werd meteen gestaft en de kop ingedrukt. Die TO kwam hier nog even maar werd meteen een ban aangesmeerd. Het is blijkbaar wel een ding dat elke keer weer opduikt en waar meerdere mensen zich aan storen. Waarom kan daar niet op een normale manier over gepraat worden zonder meteen denigrerend te doen? (die 'vis'). Het wordt weggelachen, weggehoond, 'ach hebben we nieuwe huilie?'
Ik hang hier al heel wat jaartjes rond. Heb in een hoop praatclubjes gezeten, ook forummers irl ontmoet. Ik was zelfs behoorlijk actief op de napraat. Totdat ik ergens mee zat, en onder een andere nick een topic heb aangemaakt. En door de personen met wie ik ik dacht een fijne band hier te hebben, werd ik belachelijk gemaakt. Heb toen heel lang niet meer geforumd. Is alweer wat jaartjes geleden, maar het heeft mijn kijk op dit forum wel veranderd.
En nu wordt het weer aangekaart, maar niet op de goede manier. Want er moeten namen genoemd worden..waarom? Wil je zo graag dat jouw naam valt? Zodat er weer lekker rottig/neerbuigend gedaan kan worden? Namen noemen is een rel uitlokken, dat weet iedereen.
En wat jij schrijft is dus i.m.o. het tegenovergestelde van het groepjes-verwijt: degenen van wie jij dacht dat je er een band mee had maakten jou belachelijk.
Dat is wat ik zie: er zijn groepjes, zeker, maar ze wisselen nogal eens van samenstelling, naargelang het onderwerp.
zondag 24 juni 2018 om 19:39
Ik ben aan het soggen.