Vrouw met twijfels
dinsdag 26 juni 2018 om 14:09
Ik ben nu een maand of 3 samen met een dame, al gauw in het begin van onze 'relatie' heeft ze mij verteld dat ze na het kort gelede beëindigde relatie met haar vorige vriend, een 4 jarige relatie die nu 5 manden uit is, weer open te staan voor een nieuwe relatie (dit was overigens haar enige relatie tot nu). Maar dat ze nog niet zeker was of ze al toe was aan die vastigheid en dus alles langzaam op wilde bouwen en het dus een kans te willen geven, ik stemde hierin mee en we keken wel waar het schip zou stranden.
We hebben ontzettende leuke afspraakjes gehad, alles ging goed. Tot ze haar twijfel buitjes kreeg. Met buitjes bedoel ik dat ze op het ene moment niet meer weet wat ze wil en op het andere moment er vol voor wil gaan. Ik merkte het al aan haar manier van doen. Op het ene moment was ze het gelukkigste meisje op aarde en wanneer ze dan de twijfels kreeg merkte ik ook gelijk een nare stilte.
Ik heb hiernaar gevraagd en ze heeft me verteld dat de twijfels absoluut niet kwam door de manier waarop wij gingen maar ze vindt de vrijheid die ze in der vorige relatie nooit gehad heeft en die dus nu wel heeft kunnen beproeven te interessant vond om dat nu een, twee, drie lost te laten en direct weer in een relatie te belanden.
Ze heeft aangegeven bang te zijn mij kwijt te raken door de manier waarop ze twijfelt omdat ze weet dat ik me wel 100% geef maar zij dat hierdoor dus niet volledig kan en ze hierdoor dus vindt dat ik meer verdien dan dat zij mij op dit moment kan bieden.
Ik heb voor mezelf twee opties open gezet. Of we blijven de leuke dingen doen aanhouden maar op een lager pitje want ze merkt ook met elke stap die we zetten (al zijn het hele kleine stapjes) zij steeds meer begint te voelen voor mij. Maar dat ze merkt dat ze op sommige momenten dus begint te twijfelen.
Of optie 2, ik zet er een tijdelijke punt achter en laat haar maar uitvogelen wat ze precies wil. Dit kan op twee manieren eindigen, of ze heeft door wat ze mist en komt dus daardoor terug of het verwaterd.
Beide keuzes vindt ik erg lastig om te nemen, of ik zit in een rolercoaster waar het op het ene moment erg goed voelt en op het andere moment dus niet goed voelt, of ik ga voor een optie waar ik haar aanwezigheid zal gaan missen. Beide opties zijn een gok maar ik heb bij haar het gevoel dat het gokje het wel waard is, ik weet alleen niet op welke manier ik dit moet aanpakken.
We hebben ontzettende leuke afspraakjes gehad, alles ging goed. Tot ze haar twijfel buitjes kreeg. Met buitjes bedoel ik dat ze op het ene moment niet meer weet wat ze wil en op het andere moment er vol voor wil gaan. Ik merkte het al aan haar manier van doen. Op het ene moment was ze het gelukkigste meisje op aarde en wanneer ze dan de twijfels kreeg merkte ik ook gelijk een nare stilte.
Ik heb hiernaar gevraagd en ze heeft me verteld dat de twijfels absoluut niet kwam door de manier waarop wij gingen maar ze vindt de vrijheid die ze in der vorige relatie nooit gehad heeft en die dus nu wel heeft kunnen beproeven te interessant vond om dat nu een, twee, drie lost te laten en direct weer in een relatie te belanden.
Ze heeft aangegeven bang te zijn mij kwijt te raken door de manier waarop ze twijfelt omdat ze weet dat ik me wel 100% geef maar zij dat hierdoor dus niet volledig kan en ze hierdoor dus vindt dat ik meer verdien dan dat zij mij op dit moment kan bieden.
Ik heb voor mezelf twee opties open gezet. Of we blijven de leuke dingen doen aanhouden maar op een lager pitje want ze merkt ook met elke stap die we zetten (al zijn het hele kleine stapjes) zij steeds meer begint te voelen voor mij. Maar dat ze merkt dat ze op sommige momenten dus begint te twijfelen.
Of optie 2, ik zet er een tijdelijke punt achter en laat haar maar uitvogelen wat ze precies wil. Dit kan op twee manieren eindigen, of ze heeft door wat ze mist en komt dus daardoor terug of het verwaterd.
Beide keuzes vindt ik erg lastig om te nemen, of ik zit in een rolercoaster waar het op het ene moment erg goed voelt en op het andere moment dus niet goed voelt, of ik ga voor een optie waar ik haar aanwezigheid zal gaan missen. Beide opties zijn een gok maar ik heb bij haar het gevoel dat het gokje het wel waard is, ik weet alleen niet op welke manier ik dit moet aanpakken.
anoniem_371901 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 14:14
2.80% gewijzigd
dinsdag 26 juni 2018 om 14:17
Laat haar zelf wat meer initiatief nemen. En laat haar ook weten dat jij wat meer initiatief aan haar over zal laten. Dan kan zij het tempo beter beheersen en is het aan jou om te kijken of jij in staat bent om je aan haar aan te passen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 26 juni 2018 om 14:21
Nope je verhaallijn is mij idd niet duidelijk maar zo te lezen kunnen anderen het wel volgenJimkerken12 schreef: ↑26-06-2018 14:15Hoe bedoel je dat ik raar schrijf, is de verhaallijn niet duidelijk? Ik snap je opmerking niet zo
dinsdag 26 juni 2018 om 14:22
Optie 3 beëindig het contact:)
Vijf maanden na de break up van een vier jarige relatie is echt snel!
Geen idee hoe oud jullie zijn maar als ze nog wat jonger is heeft ze echt wel een tijdje nodig om zichzelf opnieuw uit te vinden. En jij klinkt heel leuk en aardig dus fijn als jij dan iemand vind die honderd procent voor jou gaat.
Geen idee hoe oud jullie zijn maar als ze nog wat jonger is heeft ze echt wel een tijdje nodig om zichzelf opnieuw uit te vinden. En jij klinkt heel leuk en aardig dus fijn als jij dan iemand vind die honderd procent voor jou gaat.
where ever you go, go with your heart
dinsdag 26 juni 2018 om 14:29
Ja je schrijft erg raar.Jimkerken12 schreef: ↑26-06-2018 14:09ze vindt de vrijheid die ze in der vorige relatie nooit gehad heeft en die dus nu wel heeft kunnen beproeven te interessant vond om dat nu een, twee, drie lost te laten en direct weer in een relatie te belanden.
Ik zou je voorstellen je post nog eens luidop voor jezelf te lezen en dan aan te passen.
Begrijp wat ik gequote heb niet goed, is erg warrig maar zegt ze daar dat ze eigenlijk vrij wil zijn en genieten van het single zijn?
Dan weet je hoe laat het is.
Loslaten.
dinsdag 26 juni 2018 om 14:53
Wat bedoel je precies met "stapjes" die jullie nemen? Volgen jullie een soort schema of zo? Komt op mij nogal geforceerd over. Net als bepaalde woorden die je gebruikt als "buitjes" en "gelukkigste meisje op de wereld".
Neem jij haar wensen en gevoelens wel serieus? Of zie je haar twijfel als een soort ongemakje wat je zo even weg wil werken? Ik geef toe dat het een onderbuik gevoel is hoor, kan er helemaal naast zitten.
Ik zou haar lekker laten gaan. Het klinkt alsof ze jou wel leuk vindt, maar niet erg happig is op een serieuze relatie met je.. Anders zou ze niet steeds twijfelen. Ze heeft gelijk dat je beter verdient dan dat.
Neem jij haar wensen en gevoelens wel serieus? Of zie je haar twijfel als een soort ongemakje wat je zo even weg wil werken? Ik geef toe dat het een onderbuik gevoel is hoor, kan er helemaal naast zitten.
Ik zou haar lekker laten gaan. Het klinkt alsof ze jou wel leuk vindt, maar niet erg happig is op een serieuze relatie met je.. Anders zou ze niet steeds twijfelen. Ze heeft gelijk dat je beter verdient dan dat.
dinsdag 26 juni 2018 om 15:15
dinsdag 26 juni 2018 om 15:42
dinsdag 26 juni 2018 om 17:29
dinsdag 26 juni 2018 om 19:36
Eigenlijk denk ik dat je af moet van je verliefdheid. De machtsverdeling is niet geheel wederzijds dus dan moet je ook alle voordeeltjes intrekken. Je zou wraak kunnen nemen door haar te degraderen naar een "friends with benefits"-status. Maar ja, eigenlijk ook wat kinderachtig want het enige misdrijf wat ze pleegt is niet verliefd genoeg op je zijn. Ik zou gewoon kappen ermee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 27 juni 2018 om 10:01
Skawa schreef: ↑26-06-2018 14:22Optie 3 beëindig het contact:)
Zij is 20 en ik ben 23, ze heeft inderdaad in de leeftijdsperiode waar je normaal gesproken zou experimenteren, nooit kunnen experimenteren. Ik snap ook wel dat dat misschien iets is wat ze mist. Maar ik voel wel bij haar dat die 100% er wel in zit maar dat het moment niet juist is, dus ik denk zelf dan dat ik er maar een tijdelijke punt achter zet en haar laat uitvogelen wat ze nou precies wil.
Eergisteren had ik haar nog gesproken hierover, en ze zei ook dat ze wel zeker weet dat als ik er een punt achter zet, dat ze me gaat missen. Misschien is dit waar ik naar op zoek ben en wat op lange termijn ook beter is voor mij zelf.
woensdag 27 juni 2018 om 10:14
Ermee stoppen tot zij weet wat ze wil. Eigenlijk is tijdelijk een beetje verwarrend, het kan namelijk tijdelijk zijn, dat zij inziet wat ze heeft laten lopen en weer terug krabbelt. Of het kan uitlopen tot een definitief punt. Maar ik ga er van uit dat als ik daarvoor kies, dat die tijdelijk is, vandaar dat ik "een tijdelijk punt" gebruik.
woensdag 27 juni 2018 om 10:18
woensdag 27 juni 2018 om 12:11
Dit zou de meest spontane en energieke periode uit jullie relatie moeten zijn. Nu is alles nog nieuw en vers. Als er nu al deze twijfels zijn, denk ik dat stoppen toch beter is. Of stoppen of er echt voor gaan. Niet een tijdelijke pauze inlassen, waarin je allebei gaat rondshoppen om te zien of er toch niets leukers is; dat is zo denigrerend. Dan zeg je eigenlijk tegen elkaar dat je in die pauze niet iemand leukers kon krijgen, dus toch maar terug naar jou,
En als je denkt: "Maar ze is zo leuk, ik wil haar niet laten gaan" ….
Dan vraag ik, waarom denkt zij niet zo over jou?
En als je denkt: "Maar ze is zo leuk, ik wil haar niet laten gaan" ….
Dan vraag ik, waarom denkt zij niet zo over jou?
woensdag 27 juni 2018 om 14:34
Ohh, uit je openingspost zou ik denken dat jullie beide zo'n 10 jaar ouder waren.
Nahh, met 20 wil ze niet meteen weer vast zitten. Accepteer dat en geniet gewoon van elkaar. En ja, verliefd worden is dan pijnlijk omdat zij daar nog echt niet aan toe lijkt te zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 27 juni 2018 om 18:29
Bedankt voor je reactie, ik was ook van plan dit te gaan doen. Het gaat nu te leuk samen, op die twijfels na. Ik moet ook gewoon accepteren dat de timing niet het beste is op dit moment. Ze snapt zelf niet wat ze wil, en dit moet ik inderdaad dan maar accepteren en hopen dat het uiteindelijk wel ergens op uitloopt en zo niet tja dan ben ik de dombo die die gok heeft genomen.