Tommy Wieringa en de foute grap

27-06-2018 17:40 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/x/2238660?social=m Geklap burgemeesters om Telegraaf-opmerking Wieringa 'ongemakkelijk'


https://www.telegraaf.nl/e/2225012/ Video: Wieringa en burgemeesters lachen om aanslag op Telegraaf

Ik vind het zeer ongepast.

Tommy Wieringa is verbaasd over de ophef na zijn uitspraak naar aanleiding van de aanslag op De Telegraaf.


Volgens Wieringa is de krant iets te lichtgeraakt: "Het rumoer erover verbaast me hogelijk. Het was overduidelijk dat het een grap was, en zo is het ook door de zaal ervaren", zegt Wieringa vanmiddag.

Dit zegt de Telegraaf:

De Telegraaf reageert vandaag kritisch. Hoofdredacteur Paul Jansen: "Ik vind dit stuitend. Ik hou best van harde humor, maar om zo kort na een aanslag dit te roepen in een zaal die daarom buldert en zelfs gaat applaudisseren, betekent een totale ontkenning van de ernst van deze gebeurtenis. Het gaat er hier niet om of je voor of tegen De Telegraaf bent. Het gaat erom of je voor of tegen een vrije pers bent."

Dit zegt de minister Kajsa Ollogren:

Ontstemd reageert minister Kajsa Ollogren (Binnenlandse Zaken) op burgemeesters en wethouders die maandag tijdens een VNG-congres bulderend hebben gelachen om een onsmakelijke grap van schrijver Tommy Wieringa over de Telegraaf-aanslag. „Ik vind het niet gepast.”

Wat vinden jullie?
LOEP ME MAAR aub.
Niet gepast.
Ik vind het prima. Wat een gejank om niks.
Een schrijver die je blijft verrassen, soms aangenaam en soms onaangenaam.
Niet gepast.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, beetje overdreven hoor. Vind het best kunnen. Als er doden en/of gewonden waren gevallen, was het een ander verhaal geweest.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken. Mits de grap leuk is.
En dan nog, je bent niet verplicht te lachen.
Ik had ook gelachen.
Alle reacties Link kopieren
Nederland wordt wel een zeurderig landje, jammer vind ik dat.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Of een grap fout is boeit me niet zo. Foute grappen moeten mogen. Juist dat ze mogen, zegt iets over de tolerantie van een maatschappij.

Maar dat burgemeesters erom applaudiseren, vind ik wel een teken aan de wand en best shockerend ook. Die hebben een andere taak en verantwoordelijkheid dan een schrijver.
Ik lees op social media ook vergelijkingen met charlie hebdo. Zo van: ze hebben het ernaar gemaakt. Dat vind ik een domme en hele gevaarlijke instelling. En helaas tekenend voor het huidige klimaat.

Hartgrondig eens met de hoofdredacteur van de Telegraaf.
.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat Tommy Wieringa zegt en doet vind ik stuitend.......
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
27-06-2018 17:45
Pfff, beetje overdreven hoor. Vind het best kunnen. Als er doden en/of gewonden waren gevallen, was het een ander verhaal geweest.

Het had zomaar een ander verhaal kunnen zijn.

http://a.msn.com/01/nl-nl/AAzaWcQ?ocid=se
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
27-06-2018 17:59
Alles wat Tommy Wieringa zegt en doet vind ik stuitend.......
Ik had niet zo'n mening over hem, behalve dat ik zijn boeken overrated vind. Ik kom er niet doorheen.
Maar deze grap vind ik wel getuigen van verregaande domheid, dus nu heb ik wel een mening.

Of er doden zijn gevallen doet er trouwens niet toe. Het is pure intimidatie en terreur.
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 18:12
13.86% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-06-2018 17:51
Of een grap fout is boeit me niet zo. Foute grappen moeten mogen. Juist dat ze mogen, zegt iets over de tolerantie van een maatschappij.

Maar dat burgemeesters erom applaudiseren, vind ik wel een teken aan de wand en best shockerend ook. Die hebben een andere taak en verantwoordelijkheid dan een schrijver.
Ik lees op social media ook vergelijkingen met charlie hebdo. Zo van: ze hebben het ernaar gemaakt. Dat vind ik een domme en hele gevaarlijke instelling. En helaas tekenend voor het huidige klimaat.

Hartgrondig eens met de hoofdredacteur van de Telegraaf.

Dit inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Castor1975 schreef:
27-06-2018 17:59
Alles wat Tommy Wieringa zegt en doet vind ik stuitend.......
Ik vind dat je daarmee Tommy Wieringa tekort doet, sommige boeken van hem vind ik ook overgewaardeerd, zijn politieke meningen mag hij van mij ook voor zich houden maar voor het AD heeft hij destijds n.a.v. de moord op Anne Faber een ontroerend stuk geschreven wat de meeste lezers wel geraakt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
27-06-2018 18:08
Ik vind dat je daarmee Tommy Wieringa tekort doet, sommige boeken van hem vind ik ook overgewaardeerd, zijn politieke meningen mag hij van mij ook voor zich houden maar voor het AD heeft hij destijds n.a.v. de moord op Anne Faber een ontroerend stuk geschreven wat de meeste lezers wel geraakt heeft.
Niet gelezen. Maar klinkt als makkelijk en goedkoop scoren over zware zaken en sentimenten. Dat is deze actie eigenlijk ook.
.
Alle reacties Link kopieren
De telegraaf braakt zelf dagelijks een hoop onzin uit, nu doet een ander het een keer en hebben ze gelijk de langste tenen.
Geneuzel om niks, wat niet wil zeggen dat de aanslag niet ernstig is.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Goeie grap wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
snoopylynn schreef:
27-06-2018 18:38
De telegraaf braakt zelf dagelijks een hoop onzin uit, nu doet een ander het een keer en hebben ze gelijk de langste tenen.
Geneuzel om niks, wat niet wil zeggen dat de aanslag niet ernstig is.

Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-06-2018 18:02
Het had zomaar een ander verhaal kunnen zijn.

http://a.msn.com/01/nl-nl/AAzaWcQ?ocid=se
Maar dat was het dus niet hè.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
27-06-2018 18:38
De telegraaf braakt zelf dagelijks een hoop onzin uit, nu doet een ander het een keer en hebben ze gelijk de langste tenen.
Geneuzel om niks, wat niet wil zeggen dat de aanslag niet ernstig is.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
27-06-2018 18:42
Dit dus.
Precies. De journalisten van de Telegraaf ( hier beter bekend als De Leugenaar) schrijven zovaak dingen die niet kloppen of niet gepast zijn
impala schreef:
27-06-2018 17:51
Of een grap fout is boeit me niet zo. Foute grappen moeten mogen. Juist dat ze mogen, zegt iets over de tolerantie van een maatschappij.

Maar dat burgemeesters erom applaudiseren, vind ik wel een teken aan de wand en best shockerend ook. Die hebben een andere taak en verantwoordelijkheid dan een schrijver.
Ik lees op social media ook vergelijkingen met charlie hebdo. Zo van: ze hebben het ernaar gemaakt. Dat vind ik een domme en hele gevaarlijke instelling. En helaas tekenend voor het huidige klimaat.

Hartgrondig eens met de hoofdredacteur van de Telegraaf.
En ik ben het met jou eens.
pearle schreef:
27-06-2018 18:53
Precies. De journalisten van de Telegraaf ( hier beter bekend als De Leugenaar) schrijven zovaak dingen die niet kloppen of niet gepast zijn
Ah. De grootste krant van Nederland liegt alles bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
27-06-2018 18:38
De telegraaf braakt zelf dagelijks een hoop onzin uit, nu doet een ander het een keer en hebben ze gelijk de langste tenen.
Geneuzel om niks, wat niet wil zeggen dat de aanslag niet ernstig is.
Eens.

En ik vind Wieringa juist een goede schrijver en columnist.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
27-06-2018 18:58
Ah. De grootste krant van Nederland liegt alles bij elkaar.
Nou, in het 'wereldje' is algemeen bekend dat de Telegraaf het niet zo nauw neemt met het checken van feiten en nagaan van bronnen.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven