Problemen besneden vriend
woensdag 27 juni 2018 om 13:32
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een aantal maanden een relatie met mijn huidige vriend. Ik ben ontzettend blij met hem en zie hier ook echt een toekomst mee. Er is echter een probleempje: hij is besneden.
Ik heb een enorme afkeer voor besnijdenis want ik vind het gewoon verminking. Hij heeft er zelf voor gekozen op latere leeftijd (niet uit geloofsovertuiging of gezondheidsredenen) maar toch blijf ik met dit idee zitten. Hierdoor heb ik ook gewoon bijna nooit zin in seks want ik associeer dit meteen met elkaar.
Als we seks hebben dan doet dit vaak gewoon pijn, waarschijnlijk door een combinatie van maat en besneden.
Mijn vraag is:
Zijn er meerdere vrouwen die hier last van hebben? Zowel het pijnverhaal als het psychische gedeelte?
Ik zoek vooral een oplossing voor het psychische gedeelte, hoe ik dit niet meer met elkaar kan associëren of het op een of andere manier kan accepteren.
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb sinds een aantal maanden een relatie met mijn huidige vriend. Ik ben ontzettend blij met hem en zie hier ook echt een toekomst mee. Er is echter een probleempje: hij is besneden.
Ik heb een enorme afkeer voor besnijdenis want ik vind het gewoon verminking. Hij heeft er zelf voor gekozen op latere leeftijd (niet uit geloofsovertuiging of gezondheidsredenen) maar toch blijf ik met dit idee zitten. Hierdoor heb ik ook gewoon bijna nooit zin in seks want ik associeer dit meteen met elkaar.
Als we seks hebben dan doet dit vaak gewoon pijn, waarschijnlijk door een combinatie van maat en besneden.
Mijn vraag is:
Zijn er meerdere vrouwen die hier last van hebben? Zowel het pijnverhaal als het psychische gedeelte?
Ik zoek vooral een oplossing voor het psychische gedeelte, hoe ik dit niet meer met elkaar kan associëren of het op een of andere manier kan accepteren.
Alvast heel erg bedankt!
donderdag 28 juni 2018 om 08:32
Verminking eens. Niet voor niets dat er zoiets als "Intact America" bestaat etc. Maar als een gebruik er eenmaal is ingesleten, denken veel mensen niet meer na. Volgens bepaalde groepen 'hoort' het dan zo.
Dat het hygiënischer is, onzin. Ja, als je een vetklep bent, ben je beter af zonder voorhuid. Maar een man die zich gewoon goed verzorgd en wast is net zo hygiënisch. Zou er niet aan moeten denken die voorhuid te missen. En in erectie zit je huid toch naar achter dus zie je geen verschil
Dat het hygiënischer is, onzin. Ja, als je een vetklep bent, ben je beter af zonder voorhuid. Maar een man die zich gewoon goed verzorgd en wast is net zo hygiënisch. Zou er niet aan moeten denken die voorhuid te missen. En in erectie zit je huid toch naar achter dus zie je geen verschil

donderdag 28 juni 2018 om 10:22
Klopt./ Maar het zijn doorgaans onherstelbare wijzigingen aan het lichaam. Dat oorbellen de normaalste zaak van de wereld zijn, en piercings en tattoo's ook vrij algemeen geaccepteerd zijn, plaatst ze wat mij betreft niet op een fundamenteel ander niveau dan het afsnijden van een voorhuid, het splijten van je tong, of voor mijn part het amputeren van een vingerkootje.
Zolang het volwassen mensen zijn die dat geheel uit vrije wil doen: leven en laten leven. En als je geen partner met een tattoo wil (of geen partner met een specifieke tattoo, het maakt natuurlijk nogal uit of je iets kleins op je bovenarm hebt of een pentagram op je voorhoofd

Bij kinderen vind ik dat heel anders. Daar blijf je af, want die hebben nog geen eigen keus. Die geef je geen tattoo, en je blijft wat mij betreft ook van hun voorhuid af. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je ook met oorbellen heel voorzichtig moet zijn.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

donderdag 28 juni 2018 om 10:27
Eens. Ook over oorbellen bij baby's en kleine kinderen, terwijl dat meestal als onschuldig wordt gezien.handigmetgeld schreef: ↑28-06-2018 10:22Klopt./ Maar het zijn doorgaans onherstelbare wijzigingen aan het lichaam. Dat oorbellen de normaalste zaak van de wereld zijn, en piercings en tattoo's ook vrij algemeen geaccepteerd zijn, plaatst ze wat mij betreft niet op een fundamenteel ander niveau dan het afsnijden van een voorhuid, het splijten van je tong, of voor mijn part het amputeren van een vingerkootje.
Zolang het volwassen mensen zijn die dat geheel uit vrije wil doen: leven en laten leven. En als je geen partner met een tattoo wil (of geen partner met een specifieke tattoo, het maakt natuurlijk nogal uit of je iets kleins op je bovenarm hebt of een pentagram op je voorhoofd), dan zoek je een andere partner. Maar als iemand zijn voorhuid wil afsnijden, omdat hij dat handig/leuk/hygienisch/geil of wat dan ook vindt, prima toch? Eigen keus.
Bij kinderen vind ik dat heel anders. Daar blijf je af, want die hebben nog geen eigen keus. Die geef je geen tattoo, en je blijft wat mij betreft ook van hun voorhuid af. En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je ook met oorbellen heel voorzichtig moet zijn.
TO mag hier van vinden wat ze wil. Dit kan voor haar een deal breaker zijn Het enige wat ze zich moet realiseren is dat hij het niet meer ongedaan kan maken, dus in je hoofd steeds met verwijten komen is zinloos. Of je zet je er overheen of je maakt het uit. Dat zijn je enige keuzes.

donderdag 28 juni 2018 om 10:59
donderdag 28 juni 2018 om 11:32
Semantisch verschil tussen "operatie" en "amputatie"
De primaire medische rede voor het verwijderen van de voorhuid is wanneer deze niet goed over de eikel kan glijden. Daar kom je als ouder al snel achter wanneer je jouw kind wast. De volgende fase waarin het opgemerkt wordt is wanneer een jongen seksueel begint te ontwikkelen en die voor het eerst een erectie begint te krijgen, omdat hij dan merkt dat het pijn doet, want een opgezwollen eikel is nu eenmaal minder flexibel waardoor voorhuid problemen die eerder niet opvallen nu wel te voelen zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

donderdag 28 juni 2018 om 17:43
Bijzonder.Very__Cherry schreef: ↑28-06-2018 11:31Oh my Lord, was elke vent maar besneden.
Het was ook altijd mijn eerste vraag, op elke eerste date.

zondag 1 juli 2018 om 16:14
Een erectie is er al ver voor de seksuele ontwikkeling.jaw schreef: ↑28-06-2018 11:32Semantisch verschil tussen "operatie" en "amputatie"
De primaire medische rede voor het verwijderen van de voorhuid is wanneer deze niet goed over de eikel kan glijden. Daar kom je als ouder al snel achter wanneer je jouw kind wast. De volgende fase waarin het opgemerkt wordt is wanneer een jongen seksueel begint te ontwikkelen en die voor het eerst een erectie begint te krijgen, omdat hij dan merkt dat het pijn doet, want een opgezwollen eikel is nu eenmaal minder flexibel waardoor voorhuid problemen die eerder niet opvallen nu wel te voelen zijn.

zondag 1 juli 2018 om 17:34
Same.Very__Cherry schreef: ↑28-06-2018 11:31Oh my Lord, was elke vent maar besneden.
Het was ook altijd mijn eerste vraag, op elke eerste date.
Wel of niet besneden weegt voor mij zwaar mee bij mijn partnerkeuze.

zondag 1 juli 2018 om 20:08
Nee hij zou het dan uit zichzelf moeten aanbieden.
En anders jammer, helaas!
De sekslust vergaat mij bij het ruiken van een onbesneden piemel.
Verschrikkelijk gewoon.
Ik snap niet hoe andere vrouwen daarmee dealen.
zondag 1 juli 2018 om 20:15
Je snapt zelf hopelijk wel dat dat jouw afwijking betreft en niet die van al die andere vrouwen?
Om nog maar niet te spreken over het feit dat je zonder met je ogen te knipperen over de verminking van zijn geslachtsorgaan heen stapt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

zondag 1 juli 2018 om 20:16
Dat heb je wellicht vieze partners gehad. Ik ruik namelijk niets geks bij mijn onbesneden vriend.

zondag 1 juli 2018 om 20:22
zondag 1 juli 2018 om 20:39
Als je je leven lang in een geitenstal werkt, dan ruik je ook niks geks (meer). Totdat je op een dag de deuren opengooit, de frisse lucht diep insnuift, de zon op je gezicht voelt, de zonnebloemvelden aanschouwt, de wind door je haar voelt woelen, en je je in een Robijnreclame waant. En je bij jezelf denkt, What was I thínking...????
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.