Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 28 juni 2018 om 19:12
Ik had iets raars vandaag in de speeltuin.. ik moet het toch ff kwijt. ik zit aan de rand van de zandbak, komt er een moeder bij met een kindje van net drie (vertelde ze later) en een baby van 10 maanden. Moeder begint te kletsen, ze kwam net van het terras en de oudste wilde naar de speeltuin en kletst wat over de oudste. Ik vraag welke peuterspeelzaal die van drie heen gaat zegt ze ‘ja de "kabouterhof" ja multicultureel weet je wel’. Dus ik denk ‘eh ja en?’ Dat is ons kdv ook. Ik denk dat onze dreumes de enige 100% blanke is met 100% Nederlandse ouders. De rest is wel half/half met iets anders van over de wereldbol. Ik laat de opmerking gaan. Politieke praat is net als piemels: liever niet in het openbaar.
Dus die moeder rent achter haar 3 jarige aan en laat ondertussen de baby bij ons in de zandbak achter. Baby valt om met zijn gezicht in het zand, onder het snot en zand begint het te jammeren, ik lap baby maar op. Baby blijkt ook een plat achterhoofd te hebben waar je een glas water op kan zetten. 3 jarige komt er bij en plast in de zandbak.
Daarna komt ze weer terug op dat multiculturele. Ik vind dat sowieso een jaren 80 term. Zegt ze ‘ja we moeten wel even kijken naar het multiculturele want ik hou daar niet zo van. Je weet wel. Straks gaat ze zo praten enzo en ja je weet het nooit met die mensen’. Het is net als bij honden, je kan ze nooit echt vertrouwen.’ Het was net als of ze advies zocht van een mede-ariër.
Dus ik zeg ‘nee jij bent meer een echt übermensch toch? Leek men maar wat meer op jou en je kinderen’ Fuck fuck fuck wat zeg ik nou weer, en ik grabbel dreumes maar alvast op. Zegt ze ‘ja haha dan konden we elkaar tenminste verstaan’
Ik denk en hoop dat ze geen idee had waar ik het over had
Hoe kan je nou denken over andere mensen dat ze minder zijn dan jij als je zelf niet op je baby let en je dochter het normaal vindt om in de zandbak te plassen? De asielzoekertjes in onze wijk zijn enorm beleefd en spelen met onze dreumes samen in de zandbak. Dat kreeg die 3 jarige niet voor elkaar. En als dreumes bij de Turkse kindjes rondscharreld maken ze voor hem altijd een zandijsje. Hoe kan je nou denken dat je beter bent?
Dus die moeder rent achter haar 3 jarige aan en laat ondertussen de baby bij ons in de zandbak achter. Baby valt om met zijn gezicht in het zand, onder het snot en zand begint het te jammeren, ik lap baby maar op. Baby blijkt ook een plat achterhoofd te hebben waar je een glas water op kan zetten. 3 jarige komt er bij en plast in de zandbak.

Daarna komt ze weer terug op dat multiculturele. Ik vind dat sowieso een jaren 80 term. Zegt ze ‘ja we moeten wel even kijken naar het multiculturele want ik hou daar niet zo van. Je weet wel. Straks gaat ze zo praten enzo en ja je weet het nooit met die mensen’. Het is net als bij honden, je kan ze nooit echt vertrouwen.’ Het was net als of ze advies zocht van een mede-ariër.
Dus ik zeg ‘nee jij bent meer een echt übermensch toch? Leek men maar wat meer op jou en je kinderen’ Fuck fuck fuck wat zeg ik nou weer, en ik grabbel dreumes maar alvast op. Zegt ze ‘ja haha dan konden we elkaar tenminste verstaan’

Ik denk en hoop dat ze geen idee had waar ik het over had

donderdag 28 juni 2018 om 20:14
Lavendel_12 schreef: ↑28-06-2018 19:25Tsja sommige mensen, waarschijnlijk ook te dom om verder te kijken. Zoiezo raar gespreksonderwerp voor in de speeltuin.
Volgens mij is het buitenland niet zo goed voor de stoelgang van dreumes. Ze zit al in dr derde romper vandaag!![]()
Oh jammie

donderdag 28 juni 2018 om 20:27
Wat een idioot mens Glitter, ik word gewoon boos als ik het lees
Kon je je een beetje inhouden? Ik zou echt uit mijn slof schieten.
Wij hebben dreumes een tijdje terug ingeschreven bij basisschool A op 10 min afstand i.p.v. basisschool B op 5 min afstand, omdat die veel betere resultaten en uitstroom heeft en een andere leermethode die ons meer aanspreekt. Toen kregen we (van directe familie nog wel) te horen: 'Ja, op basisschool B zitten natuurlijk ook veel buitenlanders, daar zou ik haar ook niet op school doen.'
Ik weet dan niet waar ik bozer om wordt, dat ik directe familie heb die er zo over denkt, of dat zij denken dat ik er zo over denk

Wij hebben dreumes een tijdje terug ingeschreven bij basisschool A op 10 min afstand i.p.v. basisschool B op 5 min afstand, omdat die veel betere resultaten en uitstroom heeft en een andere leermethode die ons meer aanspreekt. Toen kregen we (van directe familie nog wel) te horen: 'Ja, op basisschool B zitten natuurlijk ook veel buitenlanders, daar zou ik haar ook niet op school doen.'
Ik weet dan niet waar ik bozer om wordt, dat ik directe familie heb die er zo over denkt, of dat zij denken dat ik er zo over denk

donderdag 28 juni 2018 om 21:10
Einde van de dag wel een rode bips, dus niet zo fijn.
Ben zelf eerlijk gezegd ook wel weer aan fatsoenlijk NL brood toe, het lijkt hier wel per kilo verkocht te worden zo zwaar en droog. Blegh.
Lijkt mij ook dat je een plek voor je kind uitkiest op basis van resultaten en ervaringen van anderen. Tenminste ik heb bij de aanmelding van mijn dochter voor het psz niet over het hek gehangen om te zien welke kinderen daar rondlopen....... Ik heb ingeschreven en wordt voor haar tweede verjaardag nog een keer uitgenodigd om te gaan kijken.
donderdag 28 juni 2018 om 21:24
Ja maar zij snapte die opmerking niet toch? Misschien niet zo netjes, maar zij klonk ook verre van netjesGlitterCupcake schreef: ↑28-06-2018 20:56Ik heb mij niet echt ingehouden, vind ik. Ik noemde haar eigenlijk een Nazi.. das niet zo netjes. Ik vond het zo vies hoe ze praat over kinderen.
Jammer dat je zo’n familielid hebt. Kan je helaas weinig aan doen.

Lavendel, waar zijn jullie op vakantie? Wat naar van de diarree, hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
donderdag 28 juni 2018 om 21:42
Ik vind dat je je redelijk hebt gehouden glitter, ik kan ook niet tegen dat bekrompen rasistische gedoe. Elsa gaat straks ook naar een school waar allerlei nationaliteiten door elkaar zitten en dat is nu op het kdv ook zo. Moet wel eerlijk zeggen dat ik haar bewust niet naar een school zou sturen waar veel kinderen zitten die gebrekkig Nederlands spreken. Mijn vriendin heeft haar kids wel op zo'n school in een wat mindere wijk en ze kan met sommige ouders gewoon niet communiceren en haar kinderen nemen ook de die/dat fouten over terwijl dat eerst wel goed ging.

donderdag 28 juni 2018 om 21:46
Hier zijn wij per ongeluk terechtgekomen op een superwit KDV, maar ik heb er niet op gelet bij het selecteren. Hij zat op de weg naar mijn werk en het bleek een heel gezellig KDV toen we er waren, dus we kwamen er pas later achter dat het best wel een clubje met hoogopgeleide witte mensen is.
Lavendel, wat vervelend van de diarree! Hoop dat het snel over is. En anders eens kijken of je ander eten kunt gaan voorschotelen, misschien even helemaal geen (gek) brood maar wat meer warm eten, of broodjes/toast/crackers? Onze dochter vond Frankrijk vorig jaar een hit (elke dag brioche!) en deed het daar ook prima op
.
Lavendel, wat vervelend van de diarree! Hoop dat het snel over is. En anders eens kijken of je ander eten kunt gaan voorschotelen, misschien even helemaal geen (gek) brood maar wat meer warm eten, of broodjes/toast/crackers? Onze dochter vond Frankrijk vorig jaar een hit (elke dag brioche!) en deed het daar ook prima op

donderdag 28 juni 2018 om 21:58
Wij zijn in Duitsland. Ze krijgt op zich wel genoeg afwisseling; ' gewoon brood' , croissant, krakeling, tussen de middag is toch vaak warm lunchen ergens, savonds warm eten, banaan, fruit, komkommer, tomaat, koekje, cracker, water, thee, melk. Weet zelf ook niet zo goed waar het dan aan moet liggen.
Ze laat ook van die natte harde scheten, alsof ze dan de luier vol heeft, maar dan zit er wel iets in maar niet veel.
Ik vanochtend voordat we op pad gingen tegen man, kijk nog even of ze een schone luier moet. Hij komt bij me hij zegt ik ruik niks, hij houdt de kont van dreumes voor m'n gezicht zodat ik kan ruiken
Ik zeg je kan toch ook gewoon even kijken, dus ik trek legging aan de kant haak mijn vinger achter de luier, KAK letterlijk
aan mijn vinger en onder mijn nagel. En wie staat me uit te lachen....
Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Ze laat ook van die natte harde scheten, alsof ze dan de luier vol heeft, maar dan zit er wel iets in maar niet veel.
Ik vanochtend voordat we op pad gingen tegen man, kijk nog even of ze een schone luier moet. Hij komt bij me hij zegt ik ruik niks, hij houdt de kont van dreumes voor m'n gezicht zodat ik kan ruiken

Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 28-06-2018 22:02
31.24% gewijzigd
donderdag 28 juni 2018 om 21:59
Dat zou voor mij inderdaad ook een reden zijn, maar dat zie je dan ook wel terug in de schoolresultaten. De school dichtbij staat in een wat mindere wijk, maar die had een uitstroom van 80% VMBO. Die school is ook iets multicultureler, maar als de resultaten hetzelfde zouden zijn zou dat voor mij juist een pluspunt zijn. Nu komt ze op een bijna geheel witte school (Rooms Katholiek). Een school met een fijne sfeer en goede resultaten, maar het zou wel iets meer gemixt mogen zijn van mij.Envelop schreef: ↑28-06-2018 21:42Ik vind dat je je redelijk hebt gehouden glitter, ik kan ook niet tegen dat bekrompen rasistische gedoe. Elsa gaat straks ook naar een school waar allerlei nationaliteiten door elkaar zitten en dat is nu op het kdv ook zo. Moet wel eerlijk zeggen dat ik haar bewust niet naar een school zou sturen waar veel kinderen zitten die gebrekkig Nederlands spreken. Mijn vriendin heeft haar kids wel op zo'n school in een wat mindere wijk en ze kan met sommige ouders gewoon niet communiceren en haar kinderen nemen ook de die/dat fouten over terwijl dat eerst wel goed ging.
donderdag 28 juni 2018 om 22:05
Nou verkijk je toch niet op die uitstroom resultaten hoor. Tuurlijk kán het veelzeggend zijn.. maar ik ken hier in de buurt ook een school die alle kinderen die maar een béétje anders zijn, direct de deur wijst. Ze willen alleen gemiddelde of goede kinderen en ze weigeren zich echt goed aan te passen (passend onderwijs..).
En ja die school heeft dus een prachtig uitstroom resultaat, maar zo star als maar kan. Als je kind dan iets nodig heeft buiten het boekje kun je het dus wel schudden. De naastgelegen school heeft een wat minder mooie uitstroom, maar heeft wel al die kinderen van die andere school opgevangen en een heel keurige vooropleiding gegeven om naar het vmbo te kunnen. Die past zich aan aan het kind en kijkt wat het echt nodig heeft. Ik vind dat eigenlijk nog belangrijker.
En ja die school heeft dus een prachtig uitstroom resultaat, maar zo star als maar kan. Als je kind dan iets nodig heeft buiten het boekje kun je het dus wel schudden. De naastgelegen school heeft een wat minder mooie uitstroom, maar heeft wel al die kinderen van die andere school opgevangen en een heel keurige vooropleiding gegeven om naar het vmbo te kunnen. Die past zich aan aan het kind en kijkt wat het echt nodig heeft. Ik vind dat eigenlijk nog belangrijker.
vrijdag 29 juni 2018 om 09:41
Mee eens hoor Nijntje, maar deze school in kwestie wijkt wel heel erg af van het gemiddelde en scoorde ook niet al te best bij de onderwijsinspectie. We hebben nog twee andere scholen vergeleken en daar een keuze tussen gemaakt.
De school die we daarvan niet hebben gekozen stuurt alle leerlingen ook na 1,5 jaar kleuteren direct door naar groep 3, zodat ze officieel geen zittenblijvers hebben (en dus betere cijfers). De school waar we wel voor hebben gekozen kijkt naar het kind zelf en of deze behoefte heeft aan nog een extra jaartje kleuteren.
Even een andere vraag, dochter is sinds een week erg stout aan het doen om aandacht te krijgen. Ze kondigt het al aan door luid 'Uh-Uh, Nee!' te roepen (ik zeg altijd uh-uh als de kat iets stouts doet). Terwijl ze naar me kijkt loopt ze dan naar de kast om de boeken eruit te trekken (of iets anders wat niet mag).
Ik corrigeerde haar steeds, maar vraag me af of ik haar niet beter kan negeren, omdat ze duidelijk uit is op aandacht. Hoe doen jullie dit?
De school die we daarvan niet hebben gekozen stuurt alle leerlingen ook na 1,5 jaar kleuteren direct door naar groep 3, zodat ze officieel geen zittenblijvers hebben (en dus betere cijfers). De school waar we wel voor hebben gekozen kijkt naar het kind zelf en of deze behoefte heeft aan nog een extra jaartje kleuteren.
Even een andere vraag, dochter is sinds een week erg stout aan het doen om aandacht te krijgen. Ze kondigt het al aan door luid 'Uh-Uh, Nee!' te roepen (ik zeg altijd uh-uh als de kat iets stouts doet). Terwijl ze naar me kijkt loopt ze dan naar de kast om de boeken eruit te trekken (of iets anders wat niet mag).
Ik corrigeerde haar steeds, maar vraag me af of ik haar niet beter kan negeren, omdat ze duidelijk uit is op aandacht. Hoe doen jullie dit?
vrijdag 29 juni 2018 om 09:48
Hangt van het kind af, maar hier is negeren het toverwoord. Behalve bij de tv en planten, maar daar slaat hij tegenwoordig niet meer op maar aait eroverheen. Ik doe dan bewust eerst iets anders (een rondje om de tafel lopen bijvoorbeeld) voor ik op hem af loop om te corrigeren, want dan krijgt hij in elk geval de aandacht die hij zoekt niet meteen.
Soms is het wel lastig, want ook in mijn haren hangen en bijten negeer ik (ook al is het niet fijn), maar dat doet hij nu eigenlijk alleen als hij moe is en ik hem naar bed breng.
Soms is het wel lastig, want ook in mijn haren hangen en bijten negeer ik (ook al is het niet fijn), maar dat doet hij nu eigenlijk alleen als hij moe is en ik hem naar bed breng.
vrijdag 29 juni 2018 om 13:07
Oh vervelend Lavendel! Zal misschien toch het ‘andere eten’ zijn.
@Glittercupcake: sommige mensen zijn gewoon gek. Dit soort dingen zijn natuurlijk echt schandalig maar ik ben zoveel rare dingen tegengekomen... 2 voorbeeldjes:
Toen zoon 11 maanden was, was ik met hem in de speeltuin en zoon en een jongetje van dezelfde leeftijd waren lekker in de zandbak aan het spelen en aan het lopen aan onze handen (die van mij en die van de andere moeder) enzo. Komt er een of andere dame met 2 kinderen van echt 3 en 6 bij zitten en vraagt: goh hoe oud zijn zij? Dus wij zeggen: ‘11 maanden’. Zegt die vrouw: ‘oh 11 maanden, nou toen liepen die van mij alláng los!’ (yeah right, wat is in godsnaam lang op een leeftijd van 11 maanden? Vanaf de geboorte zeker. En leuk dat dat kennelijk nog steeds het hoogtepunt uit je leven is, 3 en 6 jaar later
raar mens). Dus ik zeg: ‘tja. Iedereen doet alles op zijn tijd.’ Nja daar luisterde ze al nauwelijks meer naar want haar peuter durfde niet op het hoogste stuk van het klimrek dus ze probeerde haar aan te moedigen terwijl ‘t arme kind aan ‘t huilen was en vastgeklampt stond aan de reling, overduidelijk doodsbang. Vond ‘t zo sneu. Kreeg echt het gevoel dat het zo’n moeder is wiens kinderen gymnasium, op hoog niveau sporten en muziek maken MOETEN doen later want ja. Haar bloedjes zijn zo speciaal. Echt hoor. Ik zei tegen zoon: ‘t belangrijkste is dat je het doet als jíj het wil. Niet dat ie dat al verstaat. Maar toch 
Voorbeeld 2: we waren een weekendje weg en gingen daar naar de speeltuin, komt een vrouw de speeltuin binnen met 2 hele dikke kinderen, steekt een sigaret op, gooit een paar zakken chips en bekers limonade op de grond en heeft van die ziploc zakjes met pizza die ze - al rokend - begint te eten. En die kinderen waren aan het huilen, ik weet niet waarom, maar niet ff oppakken of troosten ofzo, gewoon alleen maar die pizzapunten naar binnen aan het werken - al rokend!! Ik zat er echt naar te kijken van: dit gebeurt toch alleen in films?
ik bedoel, misschien had ze haar dag niet hoor, maar met dit soort dingen geloof ik toch niet helemaal dat het eenmalig is en diegene net lullig uit de verf komt door samenloop van omstandigheden ofzo.
@hier: zoon is goedgekeurd door cb, we moeten wel met 18 maanden terug, da’s hier standaard, maar zelfs nog eerder vanwege z’n gewicht, omdat hij dus afvalt. We hebben dus een paar weegafspraken. Prikjes vond hij niet geinig maar hij ligt nu al lekker 2 uur te slapen en als hij wakker wordt heb ik een water- en zandtafel voor hem
@Glittercupcake: sommige mensen zijn gewoon gek. Dit soort dingen zijn natuurlijk echt schandalig maar ik ben zoveel rare dingen tegengekomen... 2 voorbeeldjes:
Toen zoon 11 maanden was, was ik met hem in de speeltuin en zoon en een jongetje van dezelfde leeftijd waren lekker in de zandbak aan het spelen en aan het lopen aan onze handen (die van mij en die van de andere moeder) enzo. Komt er een of andere dame met 2 kinderen van echt 3 en 6 bij zitten en vraagt: goh hoe oud zijn zij? Dus wij zeggen: ‘11 maanden’. Zegt die vrouw: ‘oh 11 maanden, nou toen liepen die van mij alláng los!’ (yeah right, wat is in godsnaam lang op een leeftijd van 11 maanden? Vanaf de geboorte zeker. En leuk dat dat kennelijk nog steeds het hoogtepunt uit je leven is, 3 en 6 jaar later

Voorbeeld 2: we waren een weekendje weg en gingen daar naar de speeltuin, komt een vrouw de speeltuin binnen met 2 hele dikke kinderen, steekt een sigaret op, gooit een paar zakken chips en bekers limonade op de grond en heeft van die ziploc zakjes met pizza die ze - al rokend - begint te eten. En die kinderen waren aan het huilen, ik weet niet waarom, maar niet ff oppakken of troosten ofzo, gewoon alleen maar die pizzapunten naar binnen aan het werken - al rokend!! Ik zat er echt naar te kijken van: dit gebeurt toch alleen in films?

@hier: zoon is goedgekeurd door cb, we moeten wel met 18 maanden terug, da’s hier standaard, maar zelfs nog eerder vanwege z’n gewicht, omdat hij dus afvalt. We hebben dus een paar weegafspraken. Prikjes vond hij niet geinig maar hij ligt nu al lekker 2 uur te slapen en als hij wakker wordt heb ik een water- en zandtafel voor hem

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

vrijdag 29 juni 2018 om 13:21
Ik vind het nu ook al interessant die discussie over scholen. Laatst op een borrel werd ik boos aangesproken want ik had net gezegd dat ik dreumes liever niet naar het vmbo heb. Of ik dacht dat havo en hoger beter was? Mijn reactie: ‘als je mij had laten uitpraten dan had je gehoord dat er net uit onderzoek is gekomen dat 44% van de vmbo-ers zich onveilig voelt op school. Havo-ers hebben daar veel minder last van. Het is ook een beeld dat ik herken van mijn stagiaires. Ze zijn in groepsverband bang om zich uit te spreken terwijl ze soms de beste oplossingen hebben. Dus ja, als ik mag kiezen dan heb ik dreumes liever naar de havo. Ik wil dat hij zich veilig voelt. Ik wil niet dat ie beter is, ik wil dat ie gelukkig is.’
Toen moest ik achter dreumes aan rennen omdat ie een fles wijn uit de ton met ijsklontjes had getrokken en het op zn lopen zette richting de vijver
Hopelijk haalt ie de havo nog.
Toen moest ik achter dreumes aan rennen omdat ie een fles wijn uit de ton met ijsklontjes had getrokken en het op zn lopen zette richting de vijver

vrijdag 29 juni 2018 om 13:48
Multicultureel: wij hebben een gastouder waar vooral blanke kindjes zijn. Per toeval. Het maakt mij dan ook echt niet uit. Er is ook een donker kindje en zoon ziet dat 'verschil' echt niet, is toch ook gewoon een kindje om mee te spelen.
Verder niet zoveel ervaringen ermee
School: is het serieus nu al tijd om daarmee te beginnen
het duurt nog zo lang..
Bovendien had het niet uitgemaakt als ik al had gekeken, want we gaan nog verhuizen eind van het jaar. Dus dan moet ik alsnog opnieuw kijken voor een school.
Maar als het nodig is, om dat nu al te doen, zal ik me daar ook maar eens in verdiepen.
Verder niet zoveel ervaringen ermee
School: is het serieus nu al tijd om daarmee te beginnen
Bovendien had het niet uitgemaakt als ik al had gekeken, want we gaan nog verhuizen eind van het jaar. Dus dan moet ik alsnog opnieuw kijken voor een school.
Maar als het nodig is, om dat nu al te doen, zal ik me daar ook maar eens in verdiepen.

vrijdag 29 juni 2018 om 14:00
Bij ons moesten we dreumes al aanmelden terwijl ik in het eerste trimester van de zwangerschap zat
Toen bleken we eigenlijk al te laat voor het bijbehorende kdv maar omdat we genoegen namen met de minder populaire kdv dagen accepteerde de school en het kdv onze inschrijving.
Inmiddels is het al duidelijk dat we gaan verhuizen maar we zeggen nog niks bij het kdv. Dan hebben we iig een back up.

Inmiddels is het al duidelijk dat we gaan verhuizen maar we zeggen nog niks bij het kdv. Dan hebben we iig een back up.

vrijdag 29 juni 2018 om 14:17
Wow bizar zeg. Maar alle kinderen moeten toch naar school... hoe kan het dan dat er geen plek meer zou zijn?
KDV snap ik al meer maar vind dat ook bizar. Die moeten dan toch gewoon uitbreiden als de vraag blijkbaar zo groot is? Maar misschien zie ik dat te simpel in hoor.
(Op mijn werk in de zorg, kijken we namelijk wel naar uitbreidingen bij veel zorgvraag)
KDV snap ik al meer maar vind dat ook bizar. Die moeten dan toch gewoon uitbreiden als de vraag blijkbaar zo groot is? Maar misschien zie ik dat te simpel in hoor.
(Op mijn werk in de zorg, kijken we namelijk wel naar uitbreidingen bij veel zorgvraag)
vrijdag 29 juni 2018 om 14:24