Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ik vind het zo bizar ook inderdaad, dat je zo vroeg moet zijn met aanmelden voor een basisschool. Volslagen idioot. Wij weten dat we voor dochter naar de basisschool gaat gaan verhuizen naar een dorp in de buurt, en daar is maar 1 school die geen wachtlijsten oid heeft. Zij raden aan om rond de 3e verjaardag aan te melden, zodat zij hun planningen er op kunnen instellen :) dus dat zullen we dan maar doen. Mocht het geen goede of leuke school blijken te zijn dan kijken we daarna wel verder, maar vooralsnog gaan we voor het dichtbij en de vriendjes van de dorpsschool.
Zo staan wij er ook in BO. En als het dorpsschooltje straks niet helemaal kan bieden wat dreumes nodig heeft dan kunnen we dat nog altijd zelf bijspijkeren. Maar zien we dan wel :)

Ik heb vandaag dreumes weer eens mee naar de zaak. Stond ie aan elk bureau te bedelen voor voedsel o_o Dat schooien doet ie ook als we ergens op bezoek zijn en er loopt iemand naar de keuken. Als of ie geen eten krijgt thuis :lol:

Verder is hij een uur braaf geweest met een airduster (spuitbus om kleine dingen mee uit te stoffen) en een pingpong bal.

Jullie nog iets leuk gedaan vandaag of gaan jullie nog iets leuks doen komend weekend? :)
Ik hoop dat ik ga bevallen, maar of dat iets leuks is weet ik niet :rofl:. Verder dus geen plannen. Zijn vandaag even de deur uit geweest om koffie en taart te doen, want als ik een hele dag binnen zit word ik gek, maar lang weg doe ik liever niet meer :).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat je gaat bevallen BO!

Ik zit met dochter in de tuin en probeer wat te werken terwijl ik haar uit de planten haal. Ik ga zo het zwembadje even opzetten. Morgen gaat ze logeren bij opa & oma en gaan mijn man en ik eindelijk weer eens samen eten bij vrienden. Voor het eerst sinds ze geboren is denk ik.
Buiten spelen! Water, water en water is genoeg om dochter te vermaken.

Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar school hier in de wijk over inschrijven. Ik heb werkelijk geen idee of dat hier ook al nodig is.
fiona2018 schreef:
29-06-2018 15:18
Ik hoop ook dat je gaat bevallen BO!

Ik zit met dochter in de tuin en probeer wat te werken terwijl ik haar uit de planten haal. Ik ga zo het zwembadje even opzetten. Morgen gaat ze logeren bij opa & oma en gaan mijn man en ik eindelijk weer eens samen eten bij vrienden. Voor het eerst sinds ze geboren is denk ik.
Voor het eerst logeren, of voor het eerst weer met z'n tweeën ergens eten? Ik vraag me wel eens af hoe anderen dat doen; wij hebben sinds dochter 2 maand is met regelmaat een oppas (1-2 keer per maand) en ze gaat ook zo nu en dan bij opa's/oma's/ooms/tantes logeren, dus wij hebben best wel regelmatig een avond met z'n tweetjes. Op het forum lees ik soms verhalen van mensen die hun kind absoluut niet achter konden laten tot ze 2 jaar waren, en die best wel veroordelend zijn over mensen die dat wel doen. Ik voel me gelukkig niet echt aangesproken (want man en ik zijn hier heel blij mee, en dochter vind logeren leuk en slaapt bijna continu bij de oppas), maar hoe zit dat bij jullie?
Dochter is tussen 1 en 1,5 jaar een paar keer logeren geweest. Dat was toen handig omdat we in een verhuizing zaten. Sindsdien eigenlijk niet meer. Onze behoefte is er niet echt naar. Maar als ze ouder is en zelf graag wil, houden we haar natuurlijk niet tegen :-D
Een avond en oppas hebben we sporadisch.
Ik hoop ook dat je gaat bevallen Bo2punt0! Je baby eindelijk vast houden zal wel heel leuk zijn, bevallen denk ik iets minder ja :P

Ik ben lekker vrij dit weekend, nog geen plannen. Zoon zit momenteel buiten in bad met zn buurmeisje. Grootste pret, zo leuk! 😊

Wij hebben geen oppas. Vragen opa en oma als we iets hebben, of eens samen weg willen. Ging eigenlijk best goed, geen oppas nodig.
Maar nu de gezondheid van mn moeder het niet meer toe laat, kan zoon daar ook minder (eigenlijk niet) heen kan, zijn schoonouders de enige en die hebben het vaak druk.
Dus zit er ook aan te denken om een oppas te regelen.
Maar dan moet de oppas wel geregeld kunnen komen oppassen, anders is het voor hun ook niet leuk. Tweestrijd nog.
Dit is de vijfde keer dat ze gaat logeren. Tot nu toe zijn we steeds thuis gebleven, of in de buurt iets gaan eten. Maar dit is voor het eerst dat we weer bij vrienden gaan eten in een andere stad.

Omdat ze zo slecht slaapt heeft het wel lang geduurd voor ze voor het eerst ging logeren. Ik wilde andere mensen dat niet aandoen. Tot we er zelf zo'n beetje aan onderdoor gingen en de opa's oma's aangaven dat ze ons echt graag een nachtje wilden ontlasten. Over een paar weken gaat ze zelfs twee nachten logeren omdat wij drie dagen in het buitenland zijn. Dat vind ik wel spannend, we gaan met het vliegtuig weg dus kunnen ook niet snel thuis zijn.
Ik hoop ook dat je gaat bevallen bo.

Zoon is bij 8 maanden 1 weekend gaan logeren en verder niet. Hij slaapt niet zo goed, ik geef nog borstvoeding en vind dat hij door mijn werk al genoeg op de opvang is. Dus hier geen oppas en logeren. Logeren komt wel als hij er zelf om vraagt (of straks bij de bevalling). Oppas komt wel als hij beter slaapt.
@logeren: hier is nog nooit iemand een nachtje weggeweest, behalve man dan voor zijn werk. We hebben er ook nog niet echt zelf behoefte aan.
Zelf ben ik ook amper uit logeren geweest vroeger, en ik geloof dat we maar 1x een oppas hebben gehad, dus misschien zit het wel niet eens in mijn systeem.
We zijn wel het aftellen tot ze later op scoutingkamp gaan trouwens (even hopen dus dat ze dat ook leuk gaan vinden).
Ik hoop ook dat je snel gaat bevallen Bo!

Dochter zit bij een gastouder die in het buitenland is geboren. Ik heb wat vrienden en kennissen met buitenlandse roots, maar die zijn bij wijze van spreken nog vernederlandser dan ikzelf ben. In een speeltuin vindt ze het erg leuk om met andere kinderen 'samen' te spelen. En het mooie is: dochter maakt daarbij echt geen onderscheid tussen geslacht, leeftijd of afkomst. Dat is echt iets wat bij sommige volwassenen tussen de oren zit. Ik vind het vooral van belang dat dochter straks terecht komt op een school die bij haar past.

Dochter gaat hier sinds ze ongeveer 3 maanden oud is regelmatig uit logeren bij haar opa's en oma's. Verder heeft ze 's nachts nog niet ergens anders gelogeerd. Dochter sliep toen al de klok rond, dus dat scheelt een hoop. En ik weet dat we daar ontzettend veel geluk mee hebben. Anders waren we er toen ook nog niet aan begonnen. Ik sliep de eerste paar keer voor geen meter overigens. Dochter wel, die vindt logeren zelfs leuk.

We hebben twee studenten die regelmatig op komen passen. En dochter gaat ook weleens een dagje naar opa en oma.

Vandaag zijn we met dochter naar een kinderpretpark geweest. Ze vond het fantastisch. Ideaal met amper wachtrijen en ze mocht bijna overal in. Morgen gaan we haar tweede verjaardag vieren. Ze wordt volgende week 2. Wat is dit jaar toch ingevlogen, echt niet normaal :-o
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
@logeren
Dreumes heeft 2 keer een nachtje gelogeerd, bij allebei de oma’s een keertje. Hij is ook geen goede slaper, dus het was niet zo’n succes :proud:
Best jammer, want juist daarom is een avondje met zijn tweetjes op stap gevolgd door een hele nacht rust juist erg welkom, maar ja, dat komt wel weer.

Verder past er eigenlijk ook nooit iemand op, al is hij wel eens een paar uur zonder mij of zijn vader bij opa, oma, oom of tante, maar dat is dan gewoon omdat ze dat leuk vinden.
Succes BO! Laat die baby maar komen!

Zoon werd wakker met diarree en koorts vanochtend. Hij was 2x 1,5 uur wakker en heeft verder uuuuuren liggen slapen en zweten overdag. Eind vd middag leek ie zich wat beter te voelen en hebben we nog even gewandeld. Hopelijk is hij morgen weer wat fitter.

Wij hoeven pas met 3 jaar op zoek te gaan naar een basisschool hier. Alleen de vrije basisschool moet eerder. Vriend zou zoon daar wel willen plaatsen maar het is een klein half uur rijden en dat vind ik gewoon niet praktisch.

Ons KDV richt zich naast de 'reguliere gezinnen' ook op expats. Dus zoon zit met kinderen van vetschillende achtergronden in de groep. Maar toch nog steeds wel 80% wit gok ik en hoogopgeleid. Tja, het is gewoon het fijnste kdv hier in de buurt.
Naast dat het een half uur rijden is, zijn er vriendjes denk ik ook niet zo in de buurt. Dat zou mij ook tegen houden.

En vervelend moondancer, beterschap! Hopelijk morgen weer helemaal opgeknapt.
sneeuwball schreef:
29-06-2018 20:36
Naast dat het een half uur rijden is, zijn er vriendjes denk ik ook niet zo in de buurt. Dat zou mij ook tegen houden.

Mij ook.

Een vriendin van me wilde heel graag haar zoon op een school 45 min verderop doen. Dan moet je dat dus in de ochtend in de spits gaan rijden. Toen ik haar vroeg of ze echt zin had om dat de komende minimaal 10 jaar te doen was ze verbaasd, want de basisschool duurt tenslotte maar 8 jaar.

Klopt ook, maar je volgende kind(eren) gaat/gaan meestal naar dezelfde school als je oudste, en daar zou bij hun op dat moment minimaal 2 jaar tussen gaan zitten...
@multiculti-gedoe
Zoonlief is echt Hollands welvaren, blond met blauwe ogen. En ik ben een halfbloedje met donkere huid en ogen, mijn jongste zusje is ook blank met blauwe ogen (vroeger ook blond, nu niet meer). We zijn heel close, vaak samen op pad, en vreemden denken bijna altijd dat zij zijn moeder is.

Maar goed, natuurlijk heeft hij helemaal niet in de gaten welke huidskleur of afkomst iemand heeft. Hij ziet dat heus wel, maar dat is net zo normaal als dat sommige honden groot zijn en andere klein. Zo is zijn ene opa donker en de andere niet, heeft de een een bril en de ander niet.

Ook wel grappig, via babyzwemmen ben ik bevriend geraakt met een Hongaarse en spelen onze kindjes geregeld samen, haar zoontje is bijna een jaar ouder. Nog voordat dreumes zijn eerste woordje (op papa en mama na dan) had gezegd, zei hij dus bal in het Hongaars. Van zijn vriendje geleerd :love:
Baby’s moet je tegenwoordig al vóór je tweede trimester aanmelden voor kdv. Ik zelf meldde aan met 3 maanden (mét brusjes-voorrang) en kan op de populaire dag pas terecht als baby 9 maanden oud is :facepalm:
Gelukkig belde locatiemanager vorige week dat er in de planning vanalles was veranderd en dat we nou bij 5 maanden terecht kunnen..

Qua school heb ik ook verhalen gehoord over inschrijven met 1 jaar. Hier gelukkig niet. Ze vonden met met zijn derde verjaardag zelfs nog best vroeg!

En ik hoorde laatst dat zwemles ook zo’n anderhalf jaar wachtlijst kan hebben. Dus afhankelijk van of je met 4 of 5 wil starten, moet je daar ook rond 2,5 jaar a 3 jaar over nadenken.. :-[
Wij hebben dochter met 1 jaar ingeschreven voor de psz. Er was nog geen wachtlijst, maar dan waren de dagen iig al wel vastgelegd voor haar!

Hebben jullie ook een voorkeur voor een bepaald soort onderwijs van de basisschool?
Hier hebben we keus uit: montessori, jenaplan, reformatorisch of christelijk. Wij twijfelen dan tussen jenaplan of christelijk. Zoveel keus....
Ooh als ik al die verhalen zo hoor ben ik zooooo blij dat ik lekker noordelijk woon. Hier kan je jouw kind vandaag op het kdv inschrijven en bij wijze van spreken morgen er al heen brengen.

Peuterspeelzaal regel je hier ook een paar maanden vooraf, school komt hier ook niet zo nauw qua aanmelden.

Ik ben vandaag met zoon naar de kinderboerderij geweest. Ik werd daar gruwelijk versiert door een vader. Ik heb het nog steeds! :cheer2: milf milf!
Maar het was bijna genant hahaha, hij deed zo zijn best.
Lavendel_12 schreef:
29-06-2018 22:11
Wij hebben dochter met 1 jaar ingeschreven voor de psz. Er was nog geen wachtlijst, maar dan waren de dagen iig al wel vastgelegd voor haar!

Hebben jullie ook een voorkeur voor een bepaald soort onderwijs van de basisschool?
Hier hebben we keus uit: montessori, jenaplan, reformatorisch of christelijk. Wij twijfelen dan tussen jenaplan of christelijk. Zoveel keus....
Ik neig naar jenaplan of openbaar. Enige wat me tegenhoud aan de jenaplan is dat het een katholieke school is. Hier in de straat zit een christelijke basisschool. Dat is ook een enorme school, moet wel een hele fijne en goede school zijn. Maar ik knap enorm op het stukje christelijk af.
Hier heb je de optie uhm dorpsschool of dorpsschool haha. Maar wil dan ook dat kinderen lopend naar school kunnen dus binnen 3 km.

Wij willen verhuizen en heb info opgevraagd bij agrarische opvang daar. Wachtlijst tot eind 2019 :facepalm:
Boheme schreef:
29-06-2018 22:16
Ik neig naar jenaplan of openbaar. Enige wat me tegenhoud aan de jenaplan is dat het een katholieke school is. Hier in de straat zit een christelijke basisschool. Dat is ook een enorme school, moet wel een hele fijne en goede school zijn. Maar ik knap enorm op het stukje christelijk af.
Onze dochter gaat straks naar een Rooms Katholieke school, ik heb zelf ook op een Rooms Katholieke school gezeten. Maar we zijn absoluut niet gelovig en hebben ook niet die achtergrond. Het was gewoonweg de school waar we het beste gevoel bij hadden. We zijn op gesprek geweest en daar werd aangegeven dat vooral het samen delen en lief zijn voor elkaar aan de kinderen werd geleerd. Als dat dan het enige is, met misschien een iets uitgebreidere kerstviering, vind ik het alleen maar prima. Op deze school is het grootste deel van de kinderen ook niet-gelovig.

Ik zou gewoon even op kennismakingsgesprek gaan en vragen stellen, dan merk je het beste wat voor gevoel je krijgt over de school. Vaak zijn die scholen nog van oorsprong christelijk of katholiek maar merk je daar in de praktijk niet zoveel van.
Boheme schreef:
29-06-2018 22:16
Dat heb ik hier ook met jenaplan. Maar de christelijke school ernaast lijkt volgens de schoolgids meer aan geloof te doen dan de katholieke, dus we neigen wel naar de katholieke.
Openbaar is hier minimaal een kwartier lopen. Dat lopen is geen probleem, maar wel dat het langs de weg is waar gemiddeld 4x per week een ambulance heen geroepen wordt door ongevallen.
Geloofsovertuiging (eigenlijk het gebrek daaraan) was voor ons een van de grootste redenen om voor de basisschool te kiezen. Wij hebben niks met geloof en vriend wilde niet eens kijken op de katholieke school, zo anti is hij. We begrijpen wel dat kind op een openbare school ook geloven krijgt toegelicht, maar hopen dat dat in de juiste context gebeurt.
Gelukkig voor hem zit de openbare school het dichtste bij, staat deze het beste aangeschreven én sprak de school ons in de rondleiding ook nog aan ook.
Daarna bleek bovendien dat ze een expertise hebben op het gebied van hoogbegaafdheid. Nu denk ik niet dat ons kind hoogbegaafd is, maar wel zie ik een flinke voorsprong op de schoolse vaardigheden. Dus dat stelt me wat gerust dat ze straks in groep 1 weten hoe ze om moeten gaan met een kind wat dan wat minder pril binnen komt als de gemiddelde leerling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven