Samenwonen

01-07-2018 02:15 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw en ik denk verslaafd aan gokken. De laatste tijd heb ik mezelf redelijk in de hand. Ik heb een limiet ingesteld van €100 per maand. Gisteren heb ik echter een andere site gevonden en gelukkig “maar” €50 gestort. Nu heb ik alweer spijt. Ik heb nooit schulden gehad, maar anderhalf jaar geleden was ik met stomheid geslagen toen ik €6000 won. Uiteraard direct laten uitbetalen en mezelf voorgenomen niet meer te gokken aangezien dit geen tweede keer kon gebeuren! Na een paar weken toch weer een keer €50 gestort en tot mijn verbazing was mijn saldo weer opgelopen tot €3000. Hier ging het mis. Die €3000 raakte ik kwijt, maar wilde ik terugwinnen waardoor ik dus die €6000 die ik eerder gewonnen heb ook compleet vergokt heb.

Mijn vriend en ik gaan binnenkort samen wonen. Ik heb hem niet verteld dat ik nog speel waar ik me dus gigantisch schuldig over voel. Ben bang dat hij dan bij me weg gaat.

Aan de ene kant denk ik: het is mijn geld, dus ik mag er mee doen wat ik wil. Als ik elke maand een paar nieuwe schoenen koop van €500 mag ik dat toch ook zelf bepalen? Alleen is in de geval het geld niet aan schoenen opgegaan, maar aan gokken.

Ik vraag me af hoe jullie hier tegenover staan.

Groetjes
Het begint met het kleiner maken van het probleem. Achterhouden van toch wel belangrijke informatie bij je partner...

Bekend met gokverslaving in omgeving. Zoek hulp. Wees eerlijk.
Je zegt zelf een gokverslaving te hebben, daar moet je hulp voor inschakelen. En ja, als je een relatie aangaat vertellen!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
en daarnaast als ik alle reacties doorlees dan vinden maar weinig mensen het een goed plan zo te starten en geloven er niet zo in.
je hebt al twee kinderen wat moet je met nog een???

sterkte ermee zou er nog maar eens over denken. n dat gokken gewoon mee stoppen is nooit goed. :@@: :@@: :bye:
CourtneyLove schreef:
01-07-2018 03:09
Het begint met het kleiner maken van het probleem. Achterhouden van toch wel belangrijke informatie bij je partner...

Bekend met gokverslaving in omgeving. Zoek hulp. Wees eerlijk.
Hier ben ik het mee eens.

Vraagje: waarom begin je te vertellen dat je het redelijk (hoeveel is dat??) in de hand hebt als je even later vertelt gisteren nog een nieuwe site (snap ik ook niet, ik gok niet leg eens uit hoe dat werkt als je wil?) te hebben gevonden waar je 50,- op stortte en toen was het opeens 3000,-

Kortom je hangt vage verhaaltjes op en wil horen dat het net schoenen kopen is. Daar ben ik je kwijt, je gokt namelijk je koopt helemaal geen schoenen.
Je wil 9000,- terugwinnen terwijl je ook gewoon je 'verlies' kan pakken want je had dat geld gewoon gewonnen en weer verloren.

Waarom vertel je het je vriend niet gewoon? Je hebt toch niet meer vergokt dan je gewonnen hebt?
Als je het kan beperken tot 50,- p.m. is het geen verslaving maar doe je mee aan de postcodeloterij of koop je elke maand 2 staatsloten.
Doen ook veel mensen en houden het daarbij maar die liegen daar over het algemeen niet over tegen hun partner.

Veel wijsheid toegewenst, je weet zelf echt wel of je een probleem hebt of niet.
idd daar heeft courtney goed punt. nooit liegen in een relatie. das gif.
en ik en mijn partner hebben aantal jaar geleden ons huis verloren door gokken. het gaat harder n sneller dan je denkt. daarom is het ook een ziekte n noemen ze het een verslaving.
Lenn12345 schreef:
01-07-2018 03:50
Hier ben ik het mee eens.

Vraagje: waarom begin je te vertellen dat je het redelijk (hoeveel is dat??) in de hand hebt als je even later vertelt gisteren nog een nieuwe site (snap ik ook niet, ik gok niet leg eens uit hoe dat werkt als je wil?) te hebben gevonden waar je 50,- op stortte en toen was het opeens 3000,-

Kortom je hangt vage verhaaltjes op en wil horen dat het net schoenen kopen is. Daar ben ik je kwijt, je gokt namelijk je koopt helemaal geen schoenen.
Je wil 9000,- terugwinnen terwijl je ook gewoon je 'verlies' kan pakken want je had dat geld gewoon gewonnen en weer verloren.

Waarom vertel je het je vriend niet gewoon? Je hebt toch niet meer vergokt dan je gewonnen hebt?
Als je het kan beperken tot 50,- p.m. is het geen verslaving maar doe je mee aan de postcodeloterij of koop je elke maand 2 staatsloten.
Doen ook veel mensen en houden het daarbij maar die liegen daar over het algemeen niet over tegen hun partner.

Veel wijsheid toegewenst, je weet zelf echt wel of je een probleem hebt of niet.
Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk. Die €6000 en die €3000 is van anderhalf jaar geleden. Dat limiet van €100 per maand heb ik 3 maanden geleden ingesteld op de tot dan toe enige site waar ik geregistreerd ben. Die €50 is van een andere site en daar heb ik mijn account nu ook gesloten.

Ik heb inderdaad niet meer verloren dan ik toen gewonnen heb.

Probeer hier ook absoluut geen goedkeuring voor mijn gedrag te halen, het is gewoon fout. Ik ben alleen zo bang dat hij bij me weggaat als ik het vertel.
ik weet xeker dat je van de in totaal vergokte 10.000 nuttigere dingen had kunnen doen. op reis,misschien goede doelen of mensen en of dieren bij jou in de buurt helpen bv??!! dat had je een beter gevoel gegeven dab in t donker achter een laptop t te vergokken.

mee eens?
commited schreef:
01-07-2018 03:55
idd daar heeft courtney goed punt. nooit liegen in een relatie. das gif.
en ik en mijn partner hebben aantal jaar geleden ons huis verloren door gokken. het gaat harder n sneller dan je denkt. daarom is het ook een ziekte n noemen ze het een verslaving.
Wat verschrikkelijk om te horen! Zijn jullie er wel samen uit gekomen?
nee hij koos makkelijke weg n ging bij andere vrouw wonen die hij kennelijk al had. vandaar mijn slippertjes. #wraak.maar zoals te verwachten was viel het tegen n waren ze snel uit elkaar n hebben wij een hele middag zitten praten n alles op tafel gelegd om schoon te beginnen. echt een gevalletje KARMA
op dit forum praten met jou doet me goed. Mijn partner is nogal gesloten boek. zeker als ik t over gevoel wil hebben n goede communicatie n vertrouwen ndus eerlijkheid blijft de basis om t goed te doen. elkaar nu plechtig beloofd er voor elkaar te zijn in mooie n in slechte tijden. we waren ook al 9 jaar samen dus was subt weg te gooien. voeg daaraan toe 3 kinderen. nu weer stabiel. in huurhuis. maar ons gezin compleet n daar knapte ik van op. n mijn kinderen ook. hij uit zich niet echt.
Zojuist al mijn accounts opgeheven. Dat gokken ga ik gewoon echt niet meer doen.

Eigenlijk moet ik de consequenties van mijn eigen acties onder ogen zien, maar ik ben zo bang dat hij me verlaat.
commited schreef:
01-07-2018 04:16
op dit forum praten met jou doet me goed. Mijn partner is nogal gesloten boek. zeker als ik t over gevoel wil hebben n goede communicatie n vertrouwen ndus eerlijkheid blijft de basis om t goed te doen. elkaar nu plechtig beloofd er voor elkaar te zijn in mooie n in slechte tijden. we waren ook al 9 jaar samen dus was subt weg te gooien. voeg daaraan toe 3 kinderen. nu weer stabiel. in huurhuis. maar ons gezin compleet n daar knapte ik van op. n mijn kinderen ook. hij uit zich niet echt.
Is hij inmiddels wel gestopt met gokken?

Ik kan me wel helemaal vinden in jouw gedachten over eerlijkheid, en normaal gesproken ben ik ook altijd 100% eerlijk. Maar hier overheerst de angst wat er gebeurt als ik t vertel
ze kunnen je beter verlaten omdat je eerlijk was ipv voor een leugen dan is t egt eigen schuld. better hurt with the truth than comfort with a lie

n als ik eerlijk moag zijn als ik al die gesprekken kas dan geloog ik er niet zo in dat t überhaupt wat wordt want brgin moet altijd leuk n soepel zijn
ik suggereerde al dat gij profiteert n toch vrijheid wilt houden voor.......

als hij weg zou gaan wees blij want verspeel je ook geen tijd aan iemand die wellicht rond wilt scharrelen n op jouw kosten wilt wonrn n misschien zijn zak legen. al zo vaak gezien. 0 respect n 0 eeer mijn man heeftcomplete schuld opzich genomen n gezegd dat hij t alleen had gedaan, omdat t ook nog alcoholist was geloofde ze het n konden ik n kinderen normaal doorleven, hij therspie voor drankprobleem n 5 jaar wsnp.
redde hij het gezin mee. ook naar kinderen dat verhaal verteld, dat door drank was gekomen, hij heeft nu echt slecht leven, en wij proberen hem zoveel mogelijk te helpen door in huis te halen, financieel kan ik weinig voor hem doen helaas de stakker vond die daad van liefde zichzelf offeren voor t gezin goed genoeg hem t meeste te vergeven.
We zijn inmiddels al ruim 4 jaar samen en rondscharrelen doen we allebei niet. Het gokken is bij mij van de laatste 2 jaar, dus toen ik hem leerde kennen gokte ik nog niet.

Neig nu meer naar de waarheid vertellen, maar de twijfel is er nog wel
Wat is belangrijker een gezonde relatie met jezelf en je vriend of gokken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anoniemevrouw12345 schreef:
01-07-2018 05:03
We zijn inmiddels al ruim 4 jaar samen en rondscharrelen doen we allebei niet. Het gokken is bij mij van de laatste 2 jaar, dus toen ik hem leerde kennen gokte ik nog niet.

Neig nu meer naar de waarheid vertellen, maar de twijfel is er nog wel
Gewoon eerlijk zijn ben je dat hier ook wel? Je hebt wel een verslaving anders was je wel eerder gestopt.

Hier zelf 2x 20k gewonnen en weer kwijt geraakt. Inmiddels alweer paar jaar mee gestopt gelukkig.
n als mijn partner niet drinkt gokt ie ook niet.
n u bent ook verslaafd aan
ex omlaaghalen online zag ik. las boos commrntaar hier n daar n u bent verslaafd aanvivoforum
wat opzich wel heel opmerkelijk is, is dat een vrouw van geloof ergens achter in de veertig toestemming bij een jongetje gaat halen . had t er met mijn partner over straks vandaar dat ik nog ff online kwam want tis wel bedtijd inmiddels.
niksmismee schreef:
01-07-2018 07:05
Gewoon eerlijk zijn ben je dat hier ook wel? Je hebt wel een verslaving anders was je wel eerder gestopt.

Hier zelf 2x 20k gewonnen en weer kwijt geraakt. Inmiddels alweer paar jaar mee gestopt gelukkig.
En ook verteld aan partner? Hoe werd daar op gereageerd?
commited schreef:
01-07-2018 07:11
N U BENT OOK VERSLAAFD AAN
EX OMLAAGHALEN ONLINE ZAG IK. LAS BOOS COMMRNTAAR HIER N DAAR N U BENT VERSLAAFD AANVIVOFORUM
Ex omlaaghalen? En verslaafd aan het forum? Ik heb net een account aangemaakt en nog nooit iets anders gepost hier.

Bovendien heb ik geen kinderen en ben ik ook geen vrouw van het geloof en achterin de 40.

Maar daar gaat het niet om. Ben blij met jullie adviezen
Commited: dat geschreeuw in hoofdletters is nogal irritant en dat dominante gedrag met al die zich herhalende posten ook. Wanneer je je verhaal kwijt wilt dan kun je beter je eigen topic aanmaken. Daar kun je zo hard schreeuwen als je zelf wilt. Dit is het topic van AV en ik vind het nogal jammer en teleurstellend dat dat nu ineens over jou gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
fijn dat u er blij mee bent doe er wat nuttigs mee.
vraag me dantoch af of je het hem heb medegedeeld of tijd voor hem gemaakt heeft n alles uitgepraat n hoelang duurde dat bij jullie?had je geen kinderen gewild?
had niet gezien dat caps l stond ingeschakeld sorry vind t ook altijd storend .
n wij kunnen u even niet volgen dat t over ons moet gaan n hoe je een topic aanmaakt ook niet.maar hebben we iets verkeerds gevraagd of gevoeligs?was niet onze bedoeling praatte n vroeg gewoon vrijuit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven