Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 4 juli 2018 om 10:48
Misschien is het toeval BO of geloof je er niet in maar mijn weeën begonnen na voetreflex. Ik had paar dagen eerder al afspraak gehad maar deed niks, 3 dagen later konden ze niet strippen omdat het potdicht zat en masseerde man 's Avonds mijn voeten waarbij hij op de triggerpunten drukte. Twee uur later begon het.

woensdag 4 juli 2018 om 10:59
Elifantje schreef: ↑04-07-2018 10:43Dat over het inleiden weet ik cupcake. Ik was er ook echt van overtuigd dat dochter zich vrijwillig zou melden om eruit te komen. Maar ik kon echt niet meer. De dag voor de inleiding zat ik huilend bij de verloskundige. De keuze was om de dag erna ingeleid te worden of nog een paar dagen wachten. Maar ik zag die paar dagen echt niet meer zitten, dat kind moest er gewoon uit was mijn gedachte alleen maar.
Snap ik heel goed hoor

Ik denk ook dat ik wel een inleiding had gewild als mijn omstandigheden anders waren. Ik voelde mij eindelijk na maanden ziek zijn, in de laatste maand iets beter. Ik heb weken niks anders gedaan dan heen en weer waggelen naar de vriezer voor ijsjes en zat zo in mijn bubbel dat ik niet eens meer aan bevallen dacht. Mijn telefoons stonden uit, laptops waren dicht en ik was helemaal zen

In de maanden er voor was ik een giftige bostrol die alles aan zwanger zijn vervloekte

woensdag 4 juli 2018 om 12:27
Hier bij zoon ook heel veel voorweeen gehad en 39.6 voelde ik hem minder. Naar ziekenhuis en die zagen wel al 3cm ontsluiting dus vroegen ze of ik ingeleid wilde worden. Heb ja gezegd en op uitgerekende datum is hij geboren.
Hij heeft nu zijn speen kwijtgeraakt (moet ergens in huis liggen, maar hij weigert dan echt te slapen. Ligt in bed, maar blijft kletsen.
Hij heeft nu zijn speen kwijtgeraakt (moet ergens in huis liggen, maar hij weigert dan echt te slapen. Ligt in bed, maar blijft kletsen.
woensdag 4 juli 2018 om 12:33
Poeh Nijntje, dat zal flink aanpoten zijn 3 kinderen onder de 4! Loop je niet constant achter de feiten aan? Ik kan me nu met 1 kind echt niet voorstellen dat ik nog een beetje relaxt zou kunnen zijn met 2 of meer kinderen.
Hier trouwens gestript met 41+6 en dat heeft de boel op gang gebracht. Na 7 uur (rug)weeën was hij er. Vond t geen pretje maar t viel me uiteindelijk mee. Had het erger verwacht.
BO, komt goed hoor. Zodra het echt aan de gang gaat kom je vanzelf wel in de stemming. Je zult wel moeten
Hier trouwens gestript met 41+6 en dat heeft de boel op gang gebracht. Na 7 uur (rug)weeën was hij er. Vond t geen pretje maar t viel me uiteindelijk mee. Had het erger verwacht.
BO, komt goed hoor. Zodra het echt aan de gang gaat kom je vanzelf wel in de stemming. Je zult wel moeten
woensdag 4 juli 2018 om 13:08
Het valt me op dat velen van jullie ingeleid zijn en het komt over alsof jullie hier zelf voor kunnen kiezen? (Zeg het me als ik fout zit.) In België beslist een gynaecoloog dit als je echt heel erg over tijd gaat of vanwege medische redenen.
Elifantje, ik begrijp wel dat je na zo een bevalling twijfelt of je dat nog eens wil overdoen. Maar een tweede bevalling kan heel anders zijn dan een eerste, ik zou me daardoor niet laten tegenhouden als je graag nog een kindje wil.
BO, komt goed hoor. Van zodra de weeën echt starten ga je er gewoon voor gaan.
Zorg dat je voldoende rust!
Elifantje, ik begrijp wel dat je na zo een bevalling twijfelt of je dat nog eens wil overdoen. Maar een tweede bevalling kan heel anders zijn dan een eerste, ik zou me daardoor niet laten tegenhouden als je graag nog een kindje wil.
BO, komt goed hoor. Van zodra de weeën echt starten ga je er gewoon voor gaan.

woensdag 4 juli 2018 om 13:10
Ik heb toen, dinsdag avond een voetmassage gekregen van vriend en woensdag ben ik bevallen. Dus ik geloof er ook wel in
ik eiste dan ook een voetmassage, want ik was helemaal klaar met zwanger zijn haha.
Zoon is met 39-5 geboren.
Ik wilde graag thuis bevallen, daar ook begonnen. Ging heel snel, toen de verloskundige kwam had ik al 6 cm ontsluiting dus bleef ze.
Ik verbaasd want je hoort altijd dat ze komen en weer gaan en na een uur terugkomen, en dan weer gaan haha.
Maar moest helaas toch naar het ziekenhuis en zoon is toen met een spoedkeizersnede geboren. Bleek hij een voorhoofdligging te hebben (net weer anders dan sterrenkijker, had er ook nog nooit van gehoord) en dan kan je niet eens natuurlijk bevallen.
Dat klopte ook, want de artsen waren erg verbaasd hoe zoon lag en dat dat nooit kon passen. Ook vonden ze het een grote jongen en een kleine buik haha.
Hierna heeft zoon heel veel last gehad van zn nek, want verkeerd liggen en weeen die hem naar beneden wilden drukken, doen je nek geen goed. Osteopaat heeft toen goed geholpen.
Maar door deze ervaring, kies ik wel bij een 2e voor een geplande keizersnede, ookal viel het herstel me flink tegen.
Maar dan weet ik (vrijwel) zeker dat het wel goed gaat en hopelijk geen baby die veel pijn heeft. En de kans bestaat dat mijn lichaam gewoon raar is dus dat zoon niet anders kon liggen dan met een voorhoofdsligging, dus dan zou dat met de 2e net zo gaan.

Zoon is met 39-5 geboren.
Ik wilde graag thuis bevallen, daar ook begonnen. Ging heel snel, toen de verloskundige kwam had ik al 6 cm ontsluiting dus bleef ze.
Ik verbaasd want je hoort altijd dat ze komen en weer gaan en na een uur terugkomen, en dan weer gaan haha.
Maar moest helaas toch naar het ziekenhuis en zoon is toen met een spoedkeizersnede geboren. Bleek hij een voorhoofdligging te hebben (net weer anders dan sterrenkijker, had er ook nog nooit van gehoord) en dan kan je niet eens natuurlijk bevallen.
Dat klopte ook, want de artsen waren erg verbaasd hoe zoon lag en dat dat nooit kon passen. Ook vonden ze het een grote jongen en een kleine buik haha.
Hierna heeft zoon heel veel last gehad van zn nek, want verkeerd liggen en weeen die hem naar beneden wilden drukken, doen je nek geen goed. Osteopaat heeft toen goed geholpen.
Maar door deze ervaring, kies ik wel bij een 2e voor een geplande keizersnede, ookal viel het herstel me flink tegen.
Maar dan weet ik (vrijwel) zeker dat het wel goed gaat en hopelijk geen baby die veel pijn heeft. En de kans bestaat dat mijn lichaam gewoon raar is dus dat zoon niet anders kon liggen dan met een voorhoofdsligging, dus dan zou dat met de 2e net zo gaan.

woensdag 4 juli 2018 om 13:22
@ triggerpunten / voetreflex: hebben we hier ook meer dan een week gedaan maar de baby trok zich er niets van aan
. Strippen deed ook niets, al vond ik het wel fijn om te weten dat er al een beginnende ontsluiting was. Gelukkig kondigde baby zich minder dan 24u voor de geplande inleiding nog zelf aan. Inleiding was bij ons trouwens gepland bij 42 weken, volgens de verlos / gyn wegen de risico's van langer wachten niet op tegen risico's van inleiden.
@ BO succes!
@ snelle bevalling: lijkt me ook heftig, zo overrompelend. Dat is een bevalling natuurlijk sowieso al, maar zeker als het snel gaat!

@ BO succes!
@ snelle bevalling: lijkt me ook heftig, zo overrompelend. Dat is een bevalling natuurlijk sowieso al, maar zeker als het snel gaat!
happiness = reality - expectations
woensdag 4 juli 2018 om 13:30
Giftige bostrolGlitterCupcake schreef: ↑04-07-2018 10:59Snap ik heel goed hoorJe moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik denk ook dat ik wel een inleiding had gewild als mijn omstandigheden anders waren. Ik voelde mij eindelijk na maanden ziek zijn, in de laatste maand iets beter. Ik heb weken niks anders gedaan dan heen en weer waggelen naar de vriezer voor ijsjes en zat zo in mijn bubbel dat ik niet eens meer aan bevallen dacht. Mijn telefoons stonden uit, laptops waren dicht en ik was helemaal zen![]()
In de maanden er voor was ik een giftige bostrol die alles aan zwanger zijn vervloekte![]()

woensdag 4 juli 2018 om 13:43
Zeker weet ik dat. De gyn durfde het best nog een weekje aan te kijken als ik maar elke dag voor een ctg kwam. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ik zou prima nog een keer ingeleid willen worden, heb op een weeënstorm na een superbevalling gehad en voelde me fijn en veilig in de handen van mijn gyn. In de handen van eerstelijnsverloskundigen voelde ik me niet veilig.GlitterCupcake schreef: ↑04-07-2018 09:58Hey dames wisten jullie dat een inleiding echt je eigen keuze is? Als jij het wil en er er aan toe bent dan kan je er voor kiezen maar het ziekenhuis kan op de kop gaan staan: het moet niet. Al helemaal niet als het niet medisch noodzakelijk is.
Dus als het goed gaat met jou en je baby dan kan de kleine gewoon blijven zitten tot jij of het wil dat het er uit komt. Natuurlijk moet het afwachten wel gezond zijn.
De draagtijd van de mens was ooit 42 weken en kinderen worden gemiddeld geboren met 40 weken. Maar dat is een gemiddelde. Mijn ziekenhuis liet mij gelukkig vrij in het dragen tot 42,2. In de week ervoor begon de gynaecoloog wel te polsen wat mijn plannen waren. In sommige ziekenhuizen stellen ze de deadline heel streng en dreigen zelfs dat je er niet mag bevallen na 42 weken. Naast dat het verboden is dat gedreig, zijn er ook ziekenhuizen waar je gewoon mag afwachten.
Vind het altijd zo balen dat je in NL wel mag kiezen voor thuis/zkh maar niet voor vk vs. gyn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 4 juli 2018 om 13:47
Vraagje trouwens.
Ronde dingen (druiven, snoeptomaatjes etc) snij ik altijd doormidden wegens verslikgevaar.
Maar tot wanneer is dat?
Zoon heeft nu wel eens een snoeptomaatje zo gekregen ( in de winkel waar ze uitdeelde) en heb dat goed in de gaten gehouden. En ging ook goed hoor. Maar vanaf wanneer raden ze aan?
En inderdaad raar dat je niet voor een gynocoloog mag kiezen, dat wist ik niet.
Ik heb me juist, ondanks die rare dingen, heel veilig gevoeld. Juist omdat ze zo snel en accuraat heeft gehandeld.
Ronde dingen (druiven, snoeptomaatjes etc) snij ik altijd doormidden wegens verslikgevaar.
Maar tot wanneer is dat?
Zoon heeft nu wel eens een snoeptomaatje zo gekregen ( in de winkel waar ze uitdeelde) en heb dat goed in de gaten gehouden. En ging ook goed hoor. Maar vanaf wanneer raden ze aan?
En inderdaad raar dat je niet voor een gynocoloog mag kiezen, dat wist ik niet.
Ik heb me juist, ondanks die rare dingen, heel veilig gevoeld. Juist omdat ze zo snel en accuraat heeft gehandeld.

woensdag 4 juli 2018 om 14:29

woensdag 4 juli 2018 om 14:34
Ja nou kiezen.. Je kan het voorstellen aan je gynaecoloog en die gaat er dan in mee of niet.
Maar als ik met 40 weken tegen mijn gynaecoloog had gezegd dat ik het beu was en ingeleid wilde worden dan had ie dat gedaan.

woensdag 4 juli 2018 om 14:42
Laat hem maar eens proberen of het lukt over zijn hoofd heen.GlitterCupcake schreef: ↑04-07-2018 14:29Sorry wat?Ik neem aan dat een dreumes toch zijn oren kan vastpakken met de andere hand?
woensdag 4 juli 2018 om 14:49
Ik ben niet helemaal bijgelezen en hoopte te zien dat bo inmiddels bevallen was... helaas! Veel sterkte, dat het spoedig en fijn mag verlopen.
Afgelopen weekend is dochter voor het eerst ergens anders wezen logeren. Zodra haar avondritueel anders als anders gaat wil ze meestal niet slapen maar het ging boven verwachting goed. Heel fijn! De dag erna was ook redelijk druk voor haar door een verjaardag hier thuis en bezoek dat te lang bleef plakken. Avonds heeft ze 3 uur lopen krijsen van vermoeidheid voor ze eindelijk ging slapen.
De avonden erna ging het slapen ook ineens niet meer zo makkelijk, heel wakker en veel aandacht vragen. Herkennen jullie dit? Zou dit nog met het logeren te maken kunnen hebben of is dat onzin? Ze heeft die nacht daar heerlijk geslapen zonder wakker te worden. Wel wat laat in slaap gevallen rond 21.15uur ipv 19.30uur thuis.
Afgelopen weekend is dochter voor het eerst ergens anders wezen logeren. Zodra haar avondritueel anders als anders gaat wil ze meestal niet slapen maar het ging boven verwachting goed. Heel fijn! De dag erna was ook redelijk druk voor haar door een verjaardag hier thuis en bezoek dat te lang bleef plakken. Avonds heeft ze 3 uur lopen krijsen van vermoeidheid voor ze eindelijk ging slapen.
De avonden erna ging het slapen ook ineens niet meer zo makkelijk, heel wakker en veel aandacht vragen. Herkennen jullie dit? Zou dit nog met het logeren te maken kunnen hebben of is dat onzin? Ze heeft die nacht daar heerlijk geslapen zonder wakker te worden. Wel wat laat in slaap gevallen rond 21.15uur ipv 19.30uur thuis.

woensdag 4 juli 2018 om 14:59
Maar waar gaat dit over dan? Als ze dat kunnen, dan hoeft het fruit niet meer worden gesneden?
Ik zie geen link met elkaar.

woensdag 4 juli 2018 om 15:03
Haha

Ik vind het sowieso keileuk om dingen te proberen bij dreumes. Zo kan ie sinds deze week knipogen, springen en telt ie 1,2,3,4 op zijn vingers. Vorige week leerde ik hem blazen met bellenblaas. Naar een paardenbloem blazen lukte al, tot grote hilariteit

Kan niet wachten tot ie kan hinkelen en hoelahoepen

woensdag 4 juli 2018 om 15:23
Ik ken niet heel de theorie maar iets met de ontwikkeling van luchtpijp. Kan het alleen even niet terugvinden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ze zo lang zal snijden trouwens.
woensdag 4 juli 2018 om 16:54
Hallo!
Baby dochter is een paar weken geleden dreumes geworden, dus ik lees al even met jullie mee. Spannend dat een aantal weer zwanger zijn! Ik moet er nog even niet aan denken, hoewel de bevalling (van 36 uur rug en buikweeen tegelijk, incl morfine en ruggenprik) niet eens traumatisch was, wel vermoeiend.
Wel heb ik een andere vraag. Kind kan ineens (heel ongecoordineerde) stapjes zetten als in haar vasthou, superschattig! Maar wat voor schoentjes zijn nu handig? Heb wel wat ali expresjes liggen, maar daarbij kun je links niet van rechts onderscheiden, dus lijkt me niet handig als ze erop gaat staan.
Oh en ik heb vandaag voor 6,50 een superschattig zwembadje met paddestoeldakje gekocht bij de action! Weet niet of er nog iemand op zoek is, maar kind is dolgelukkig.
Thanks alvast!
Baby dochter is een paar weken geleden dreumes geworden, dus ik lees al even met jullie mee. Spannend dat een aantal weer zwanger zijn! Ik moet er nog even niet aan denken, hoewel de bevalling (van 36 uur rug en buikweeen tegelijk, incl morfine en ruggenprik) niet eens traumatisch was, wel vermoeiend.
Wel heb ik een andere vraag. Kind kan ineens (heel ongecoordineerde) stapjes zetten als in haar vasthou, superschattig! Maar wat voor schoentjes zijn nu handig? Heb wel wat ali expresjes liggen, maar daarbij kun je links niet van rechts onderscheiden, dus lijkt me niet handig als ze erop gaat staan.
Oh en ik heb vandaag voor 6,50 een superschattig zwembadje met paddestoeldakje gekocht bij de action! Weet niet of er nog iemand op zoek is, maar kind is dolgelukkig.
Thanks alvast!
woensdag 4 juli 2018 om 17:14
Ik had milde zwangerschapshypertensie met kelderende trombo’s, maar zonder eiwitten in de urine en de gyn vond het nog verantwoord om af te wachten als ik maar wel iedere dag voor ctg en bloedonderzoek kwam. Ik vond dat niet zo heel geruststellend en zei: eigenlijk wil ik liever dat je hem eruit haalt. Toen zei ze: ok. Maar zoon was ook erg groot en ik had veel vruchtwater en ernstige BI.Oliv schreef: ↑04-07-2018 13:08Het valt me op dat velen van jullie ingeleid zijn en het komt over alsof jullie hier zelf voor kunnen kiezen? (Zeg het me als ik fout zit.) In België beslist een gynaecoloog dit als je echt heel erg over tijd gaat of vanwege medische redenen.
BO, komt goed hoor. Van zodra de weeën echt starten ga je er gewoon voor gaan.![]()
Weet niet hoe het was geweest als ik met een kleintje in m’n buik was komen binnenhuppelen met een pracht van een bloeddruk. En met 39 moest hij er sowieso uit van de gyn, dus die 6 dagen was nou ook niet heel shocking.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 4 juli 2018 om 17:29
Ik ben bij de oudste ingeleid vanwege zwangerschapssuiker, bij 37,5 week al. Bij jongste heb ik er bijna om gesmeekt vanaf 38wkn ivm bekkeninstabiliteit maar ze zagen eigenlijk geen noodzaak en wisten me ervan te overtuigen nog even vol te houden.. Ze bleef uiteindelijk zelf zitten tot 41wkn..net toen ik die avond tegen man had gezegd de volgende dag te gaan praten over inleiden.. Ze heeft t vast gehoord
Hier blote voetjes of boumyslofjes.. Ook om de eerste stapjes te doen

Hier blote voetjes of boumyslofjes.. Ook om de eerste stapjes te doen

woensdag 4 juli 2018 om 18:05