Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Lavendel_12 schreef:
04-07-2018 21:08
Ik heb trouwens het idee van schoenen die altijd matchen met haar kleding vrij snel opgegeven.

Kiezen jullie bewust voor een kleur oid of gewoon wat jullie leuk vinden ongeacht of het altijd bij de kleding past.
Zoon heeft sandalen en witte Adidas Superstar sneakers, die passen zo goed als bij elke outfit. Lekker makkelijk. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik koop redelijk neutrale schoentjes die bij de meeste kleding wel past.

@lux: dat klinkt heerlijk!
Ik let niet op schoenen/kleding kleur.

Zoon heeft zwarte sneakertjes, past overal bij. En camouflage kleur sandalen. Past eigenlijk ook wel bij veel, en anders is het jammer :P
Dochter loopt bij ons thuis nog steeds vrijwel altijd op sokken of blote voeten. Maar dat doen we zelf ook, dus ze is niet anders gewend. We zijn schoenen voor haar gaan kopen toen ze ongeveer een week goed los liep. Daarvoor had ze buitenshuis een soort slofschoentjes aan.

Mijn dochter weet al goed wat ze zelf mooi vindt en draagt al een paar maanden het liefst roze. Dus nee, hier matchen de schoenen niet altijd goed met de kleding :mrgreen: ze heeft drie paar schoenen (sandalen, buitenspeelschoenen en haar gewone goede schoenen) die ze veel draagt. En verder nog een mand vol met oude schoenen en regenlaarzen van haar oudere nicht.

Ik ben de twee dagen dat ik in het ziekenhuis moest blijven vanwege 2 liter bloedverlies, moeilijk loslatende placenta (uiteindelijk net zonder ok krap binnen het uur gered en een baarmoeder die vervolgens nog niet wilde krimpen en een hb van 4.1 (voor de bloedtransfusie) flink vertroeteld. Ik vond het doodeng om naar huis te gaan, aangezien ik dochter fysiek amper kon tillen en amper kon lopen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Dreumes probeert hier steeds op mijn schoenen te lopen. 2 is te moeilijk, dus dan maar eentje.
Dan komt hij weer aangestrompelt op 1 teenslipper of ballerina. En dan is hij waanzinnig trots, geeft zichzelf een groot applaus.

Maar ook zit hij steeds vaker op de grond te jammeren en houdt dan zijn schoenen tegen zijn voetjes. Hij wil dan zijn schoenen aan en als ik hem die heb aangetrokken stapt hij vrolijk door het huis. :rofl:
Lavendel_12 schreef:
04-07-2018 21:08
Ik heb trouwens het idee van schoenen die altijd matchen met haar kleding vrij snel opgegeven.

Kiezen jullie bewust voor een kleur oid of gewoon wat jullie leuk vinden ongeacht of het altijd bij de kleding past.

Dreumes zijn kleding is voornamelijk blauw met wat geel en wit dus is het matchen van de schoenen een eitje :)
Hier wordt zoon 4 dagen per week aangekleed door zijn vader omdat ik vroeg start. Je wil niet weten hoe dat eruit ziet af en toe ;)

Dus schoenen maak ik me niet zo druk over. Die wil hij toch niet aan ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zoon heeft sinds een maand of 2 schoentjes van shoesme, voordat hij echt los liep. Maar hij liep wel achter zijn loopkar etc heel wat meters op een dag. En buiten met blote voeten rondkruipen leverde hem kapotte voeten op (we hebben ruwe klinkers hier), dus toch maar schoenen met zeer flexibele zool gekocht. Laten adviseren in een kinderschoenenwinkel.
Maar omdat zoon er tot een week of 2 geleden nog veel mee kroop buiten hebben de neuzen het flink te verduren gehad. Ik ben al eens met superlijm aan de slag gegaan, maar inmiddels zit er nu toch echt een gat in zijn schoen. Dus wij moeten maar eens nieuwe schoenen gaan kopen :hihi:

Hij heeft trouwens ook teva's, gekocht via marktplaats, maar die bleken nog veel te groot (terwijl het dezelfde maat is als zijn schoenen)
Ik heb 3 dagen op de kraamafdeling gelegen en vond het héérlijk, ben enorm verwend. Kanttekening; Ik ben in mijn ‘eigen’ ziekenhuis bevallen, dus dat heeft er denk ik wel voor gezorgd dat men extra lief voor me was. Daarna thuis nog 8 dagen een ge-wel-di-ge kraamhulp, ik heb tranen met tuiten gejankt toen ze wegging.

Ik heb net een paar schoentjes voor dreumes gekocht bij de hema. Hij loopt niet, maar voor op de loopfiets, tegen ruwe voetjes. Hij vind het maar gek, maar accepteert het vooralsnog wel. Voor echt goede schoenen kijk ik pas als hij echt goed gaat lopen.

Wij gaan volgende week voor het eerst als gezin naar het buitenland op vakantie; Iemand leuke tips om de autoreis een beetje draaglijk te houden? Het eerste gedeelte rijden we ‘s nachts. Dreumes is 14 maanden.
De maatvoering is soms sowieso erg vreemd ja. Dochter draagt inmiddels maat 23, maar van haar Adidasschoenen past ze nog steeds prima in maat 22. Ik ben sowieso fan van schoenen met een uitneembare binnenzool. Dan kun je af en toe even makkelijk checken of dat de schoen nog goed past of toch alweer bijna te klein is.
@Lola-Lily: dreumes was vorig jaar 13 maanden toen we op vakantie gingen. Ze sliep toen voor geen meter in de auto en dan duurt 8 tot 9 uur inclusief pauzes erg lang. Wij hebben er toen voor gekozen om afwisselend naast haar op de achterbank te gaan zitten met een tas aan speelmateriaal en wat te eten/drinken binnen handbereik, zodat ze indien nodig geentertaind kon worden. En verder draaiden we vaak haar lievelingsmuziek. Dat is toch wat fijner dan een huilende dreumes op de achterbank.
Update: strippen werkte! Binnen 12 uur na strippen een keurige baby in mijn handen. Topbevalling, hands off in bad (maar wel in ziekenhuis ivm fluxus bij de vorige), geen gekkigheid en lekker weer thuis. Ik duik weer in mijn cocon, kom over een paar dagen wel weer buurten :cheer2:
Wat een goed nieuws bo! Van harte gefeliciteerd! :cheer:
@schoentjes, binnen altijd blote voeten maar er zijn buiten best wat plekken met risico op glas/hele ruwe klinkers waar ik schoenen geen overbodige luxe vindt.

Als ze echt gaat lopen kopen we een paar goede schoenen, tot die tijd doen we het met diverse nikes van mp. Gister kwamen dr teva's binnen maar die zijn nog echt iets te groot. Die maten verschillen echt per merk!
Ik ga ook altijd voor de uitneembare zool zodat ik de kan checken. We hebben ook stoffen schoentjes en slofjes gehad maar die zijn door het kruipen binnen twee weken stuk.
Jeeeeeeh, gefeliciteerd BO!
BO2punt0 schreef:
05-07-2018 05:41
Update: strippen werkte! Binnen 12 uur na strippen een keurige baby in mijn handen. Topbevalling, hands off in bad (maar wel in ziekenhuis ivm fluxus bij de vorige), geen gekkigheid en lekker weer thuis. Ik duik weer in mijn cocon, kom over een paar dagen wel weer buurten :cheer2:

:hyper: Jeeej! Gefeliciteerd! :cheer2:
GlitterCupcake schreef:
04-07-2018 19:48
No shit AAPJE! Dreumes kan bij lange na niet over zijn hoofd, bij zijn ene oor met zijn andere hand! Zijn armpjes zijn veelste kort! :lol:

Hij zat mij ook een beetje verontrust aan te kijken toen ik het aan hem vroeg om te doen :biggrin:
Haha told you. Lijkt zo'n vanzelfsprekend iets als volwassene.
Gefeliciteerd Bo!

Zoon heeft lichtblauwe, grijze sandalen en bruine sandalen(die echt nog te groot bleken). Bij het inpakken van de vakantietassen viel me pas op dat 80% van zoon zijn kleding een blauwtint heeft dus zijn schoenen passen overal bij. In de winter krijgt hij bruine leren schoenen want dat staat zo leuk bij een spijkerbroek vind ik haha.
Zijn eerste schoenen waren van shoesme en echt uitgezocht op makkelijk aangaan.
Jaaa BO! Wat heerlijk! Van harte gefeliciteerd :cheer2: :love: veel geluk met z’n viertjes! :bigkiss:

@Lola: idd eten en spelletjes mee en wij zijn onderweg veel gestopt langs de weg en dan langere pauzes. Zoon was toen 10 maanden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bo, gefeliciteerd!

@ schoentjes
Voor hij los kon lopen had ik wel schoentjes met zachte zool voor de sier, maar die wilde hij absoluut niet aan. Nu gaat hij zodra hij wakker is op zoek naar zijn schoentjes want zonder schoenen mag hij niet naar buiten. Hij heeft trouwens maar 3 paar, blauwe sneakers van shoesme, taupe-kleurige leren sandaaltjes van develab en waterschoentjes van ipanema. Gaan eigenlijk wel overal bij, maar hij heeft dan ook heel veel blauw.
Gefeluciteerd BO!

:applause: :cheer2:
Gefeliciteerd Bo!!!
fiona2018 schreef:
04-07-2018 19:50
Precies dit hebben wij twee weken geleden gehad. Ze ging logeren bij oma, niet voor het eerst trouwens, en daar ging alles goed. De twee avonden na het logeren heeft ze thuis tot half 11 hysterisch gehuild voor ze eindelijk in slaap viel. Gelukkig was het na die twee dagen weer normaal.
Een paar dagen geleden is ze nog een keertje gaan logeren en toen was er gelukkig niets meer aan de hand.
Was er toen iets anders bij het logeren dan anders of was ze lang niet meer geweest? Hier duurde het ook drie avonden en gister was het weer normaal.
Hoop dat we het binnenkort nog eens kunnen proberen, vond het wel heel lekker dat ze eens een nachtje ergens anders was :-$ :lol:
Gefeliciteerd BO!! :)

Lange autoritten... geen tips, ik mijd ze want zoon vind het niet lang leuk. Een uurtje tops.
Dan werkt eten/drinken aanbieden goed. Ernaast zitten.
Langere ritten maken we dus ook niet echt, maar dan toch even eruit en benen strekken.

Arm over hoofd: zoon komt er ook echt niet bij! Wat grappig!
@lange autoritten: vindt zoon niets aan en hij slaapt ook nooit in de auto, dus voorlopig gaan we ook alleen maar binnen NL op vakantie (en zelfs dan hebben we onderweg nog een tussenstop :facepalm:)

Wat wel wat hielp was zoon op de voorstoel naast zijn pa, had die toch een net ander uitzicht. En omdat ik achterin zat naast een slapende baby kon ik lekker rustig een boekje lezen :whistle:. Precies om die reden hebben we trouwens een stoel gekocht voor zoon die in de gordels kan, zodat we in de auto met langere ritten wat flexibeler kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven