Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 5 juli 2018 om 16:28

donderdag 5 juli 2018 om 20:19
@Rosings: hier ook de spooklepel en laat hem lekker met z’n handjes kliederen. Prima. Vandaag aten we fajita’s en hij zat heel tevreden op z’n eigen fajita te knagen, maar pasta bolo, curry, aardappelpuree.. hij vreet alles afwisselend met z’n handjes en z’n spooklepel.
@muziek: zeker wel favoriete muziek hier. Zoon is gek op hakuna matata en mahnah mahnah
maar luistert ook graag Japanse pop, 80ies aerobicsmuziek, Aerosmith en Ylvis. Wij zijn heel normaal thuis verder hoor.
Ohja kinderliedjes vindt ie superkut. Dit is m’n neusje en dit is m’n kin. Nou dan zet ‘ie me een keel op.. Klap eens in je handjes - kan je een klap tegen je kop krijgen. Zit toch geen beat in, zie je hem denken. Zoon danst heel graag namelijk. Vooral twerken btw
maar ga jij maar eens twerken op In de maneschijn.
@schuldgevoel: heb ik nooit meer last van sinds het goed gaat op kdv. Ik ben gelukkig, heb het idee dat zoon ook gelukkig is. En man ook. Zou niet weten waar ik me schuldig over moest voelen.
@muziek: zeker wel favoriete muziek hier. Zoon is gek op hakuna matata en mahnah mahnah

Ohja kinderliedjes vindt ie superkut. Dit is m’n neusje en dit is m’n kin. Nou dan zet ‘ie me een keel op.. Klap eens in je handjes - kan je een klap tegen je kop krijgen. Zit toch geen beat in, zie je hem denken. Zoon danst heel graag namelijk. Vooral twerken btw

@schuldgevoel: heb ik nooit meer last van sinds het goed gaat op kdv. Ik ben gelukkig, heb het idee dat zoon ook gelukkig is. En man ook. Zou niet weten waar ik me schuldig over moest voelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 5 juli 2018 om 21:06
Morgen wordt dochter officieel 2, dus het wordt nu echt tijd om over te gaan stappen. Mezelf kennende zal ik zeker mee blijven lezen en wie weet soms toch nog even een bericht plaatsen.
Geniet van jullie dreumesen. Ze worden echt veel te snel groot!
Geniet van jullie dreumesen. Ze worden echt veel te snel groot!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
donderdag 5 juli 2018 om 21:11
Jaaah, BO gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling zo goed is verlopen. Geniet lekker van jullie baby bubble
.
Welkom Rosings! Wat schrijf je leuk. Barefoot schoenen hebben wij ook naar gekeken maar ik kon ze niet vinden in zoons maat. Maar mocht jij wel iets vinden dan hou ik me aanbevolen
.
Hier helpt het, naast inderdaad de spooklepel en zelf laten eten met de handjes, ook nog wel eens om net te doen of ik zijn eten ga opeten met veel bombarie. Dan is het erg grappig om mama te snel af te zijn
.
Boheme, het scheelt dat een bruiloft veel afleiding bied dan
Ciao, alvast gefeliciteerd! Hij wordt groot hè. We volgen je tzt vanzelf naar het peutertopic
Welkom Rosings! Wat schrijf je leuk. Barefoot schoenen hebben wij ook naar gekeken maar ik kon ze niet vinden in zoons maat. Maar mocht jij wel iets vinden dan hou ik me aanbevolen
Hier helpt het, naast inderdaad de spooklepel en zelf laten eten met de handjes, ook nog wel eens om net te doen of ik zijn eten ga opeten met veel bombarie. Dan is het erg grappig om mama te snel af te zijn
Boheme, het scheelt dat een bruiloft veel afleiding bied dan
Ciao, alvast gefeliciteerd! Hij wordt groot hè. We volgen je tzt vanzelf naar het peutertopic
moondancer wijzigde dit bericht op 05-07-2018 21:14
8.07% gewijzigd
donderdag 5 juli 2018 om 21:12
lux- schreef: ↑05-07-2018 20:19
Ohja kinderliedjes vindt ie superkut. Dit is m’n neusje en dit is m’n kin. Nou dan zet ‘ie me een keel op.. Klap eens in je handjes - kan je een klap tegen je kop krijgen. Zit toch geen beat in, zie je hem denken. Zoon danst heel graag namelijk. Vooral twerken btwmaar ga jij maar eens twerken op In de maneschijn.

Zoon doet soms wel mee met kinderliedjes (klap 's in je handjes en zo) maar stond laatst ook ineens te dansen toen Anouk op de radio was

@Chiao: gewoon blijven posten als je wil

whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 05-07-2018 21:14
Reden: Reactie toegevoegd
Reden: Reactie toegevoegd
7.04% gewijzigd
happiness = reality - expectations

donderdag 5 juli 2018 om 21:54
Gefeliciteerd BO! Groot gelijk, eerst genieten!
@Boheme: komt vast wel goed, probeer ook te genieten van gewoon even weer eens lekker met zijn tweetjes zijn!
Wij gaan deze zomer naar een festival van een aantal dagen en vind dat ook wel spannend. (Ze is wel eerder een nachtje wezen logeren. Vooral die lege kamer is zo raar 's avonds.) Maar weet dat ze in goede handen is en kijk er eigenlijk ook wel heel erg naar uit om met manlief lekker het ongebonden stel van een paar jaar hiervoor uit te hangen! Heerlijk; lekker dansen, drankjes doen en je tent in en uit rollen wanneer we daar zin in hebben!
@rosing: Welkom! hier werd op een gegeven moment ook geweigerd zowel de lepel, als bv stukjes brood. Madame wilde het gewoon zelf doen, dus we laten haar dr gang maar gaan!
@ dansen: dat lijkt hier meer op series squats doen, echt het danstalent van dr pa
@Boheme: komt vast wel goed, probeer ook te genieten van gewoon even weer eens lekker met zijn tweetjes zijn!
Wij gaan deze zomer naar een festival van een aantal dagen en vind dat ook wel spannend. (Ze is wel eerder een nachtje wezen logeren. Vooral die lege kamer is zo raar 's avonds.) Maar weet dat ze in goede handen is en kijk er eigenlijk ook wel heel erg naar uit om met manlief lekker het ongebonden stel van een paar jaar hiervoor uit te hangen! Heerlijk; lekker dansen, drankjes doen en je tent in en uit rollen wanneer we daar zin in hebben!
@rosing: Welkom! hier werd op een gegeven moment ook geweigerd zowel de lepel, als bv stukjes brood. Madame wilde het gewoon zelf doen, dus we laten haar dr gang maar gaan!
@ dansen: dat lijkt hier meer op series squats doen, echt het danstalent van dr pa

donderdag 5 juli 2018 om 22:04
Oh heerlijk samen naar een festival! Lekker genieten samen.
Alvast gefeliciteerd chiao, heeft dreumes door dat de verjaardag er aan komt?
Muziek, alles is favoriet volgens mij vooral als er een beat in zit. We waren laatst ergens waar rock&roll aan stond en ze heeft geen moment stil gezeten, prachtig vond ze het! Rammstein is ook favoriet en toen er laatst een 90's dance mix opstond ging ze ook helemaal los. Kinderliedjes vind ze duidelijk minder leuk maar als we samen "klap eens in je handjes" doen wordt ze wel hartstikke enthousiast.
Alvast gefeliciteerd chiao, heeft dreumes door dat de verjaardag er aan komt?
Muziek, alles is favoriet volgens mij vooral als er een beat in zit. We waren laatst ergens waar rock&roll aan stond en ze heeft geen moment stil gezeten, prachtig vond ze het! Rammstein is ook favoriet en toen er laatst een 90's dance mix opstond ging ze ook helemaal los. Kinderliedjes vind ze duidelijk minder leuk maar als we samen "klap eens in je handjes" doen wordt ze wel hartstikke enthousiast.

donderdag 5 juli 2018 om 22:43
Hahahaha, ik ben benieuwd!Maartje2016 schreef: ↑05-07-2018 22:15Jullie hebben me geïnspireerd, ik heb de cd van Rammstein er ook maar weer eens bij gepakt, morgen eens kijken wat zoon daar van vind![]()
donderdag 5 juli 2018 om 22:47
Haha @Rammstein! Nou mijn dreumes danst dus wél gewoon op Nijntje en soortgelijke muziek. Staat ook te shaken met zijn achterwerk, heerlijk!
@Rosings: jij had het over babygebaren.. bij je dochter slaat het nog niet zo aan, maar zij is nog jong. Maar heeft er iemand anders ervaring met de babygebaren?
Wij beginnen er net mee, want dreumes van 19 maanden (denk ik
) wil nog altijd nauwelijks meer zeggen dan mama, papa en poe(s). Ook de geluidjes van de dieren, de oh-oh en al dat soort dingen hoor ik nog niet. Maar begrijpen lijkt hij alles prima en nu ik ben begonnen met een gebaar, zie ik dat hem zomaar hop overnemen. Dus ik wil dat toch wat meer uitbreiden. Hoe zijn andermans ervaringen?
Mijn dreumes heeft zich vrijdag uitgeleefd met modder. Ge-wel-dig. Na de eerste tien minuten te piepen dat zijn handen vies waren, kreeg hij ineens door dat het oke was. Hij is als een malle gaan smijten met de modder en een lol dat hij er om had!
Aanrader
@Rosings: jij had het over babygebaren.. bij je dochter slaat het nog niet zo aan, maar zij is nog jong. Maar heeft er iemand anders ervaring met de babygebaren?
Wij beginnen er net mee, want dreumes van 19 maanden (denk ik

Mijn dreumes heeft zich vrijdag uitgeleefd met modder. Ge-wel-dig. Na de eerste tien minuten te piepen dat zijn handen vies waren, kreeg hij ineens door dat het oke was. Hij is als een malle gaan smijten met de modder en een lol dat hij er om had!
Aanrader

donderdag 5 juli 2018 om 23:26
Hopelijk toch veel plezier op de bruiloft Bohème!
Dochter heeft haar verjaardag al gevierd. Ze vond de aandacht, kinderen, cadeautjes en het heerlijk mogen smullen van de hapjes op tafel erg leuk. Morgen gaan we een gezellig dagje weg.
Dochter vindt kindermuziek ook juist erg leuk. Van een aantal liedjes kent ze al wat stukken tekst We zetten soms juist de kinderradio in de auto aan als ze onrustig is. Onze muziek wordt vaak juist niet zo gewaardeerd.
Heerlijk Nijntje dat je zoon de modder heeft ontdekt!
Ik gebruik weinig gebaren. Maar ik weet vanuit mijn eerdere werk dat dit zeer fijn kan zijn voor een kind ter ondersteuning van gesproken taal. We gebruiken wel oorwerpen ter ondersteuning van de taal wanneer ze bijvoorbeeld iets mag kiezen. Dochter is verbaal juist zeer sterk (met 15/16 maanden kon ze ongeveer 50 woorden) en ze maakt inmiddels zinnen tot maximaal 6 woorden achter elkaar die vreemden vaak ook kunnen volgen. Motorisch is ze echter gewoon gemiddeld waardoor ze regelmatig flink gefrustreerd is. Zeker aangezien ze het liefst alles zelf wil doen.
Dochter heeft haar verjaardag al gevierd. Ze vond de aandacht, kinderen, cadeautjes en het heerlijk mogen smullen van de hapjes op tafel erg leuk. Morgen gaan we een gezellig dagje weg.
Dochter vindt kindermuziek ook juist erg leuk. Van een aantal liedjes kent ze al wat stukken tekst We zetten soms juist de kinderradio in de auto aan als ze onrustig is. Onze muziek wordt vaak juist niet zo gewaardeerd.
Heerlijk Nijntje dat je zoon de modder heeft ontdekt!
Ik gebruik weinig gebaren. Maar ik weet vanuit mijn eerdere werk dat dit zeer fijn kan zijn voor een kind ter ondersteuning van gesproken taal. We gebruiken wel oorwerpen ter ondersteuning van de taal wanneer ze bijvoorbeeld iets mag kiezen. Dochter is verbaal juist zeer sterk (met 15/16 maanden kon ze ongeveer 50 woorden) en ze maakt inmiddels zinnen tot maximaal 6 woorden achter elkaar die vreemden vaak ook kunnen volgen. Motorisch is ze echter gewoon gemiddeld waardoor ze regelmatig flink gefrustreerd is. Zeker aangezien ze het liefst alles zelf wil doen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
donderdag 5 juli 2018 om 23:51
Hier hebben we het omgekeerde. Heb enorm zitten trekken aan zwaaien en hoera doen, wijzen deed hij wel uit zichzelf. Klappen doet hij nog steeds niet.Nijntje* schreef: ↑05-07-2018 22:47Haha @Rammstein! Nou mijn dreumes danst dus wél gewoon op Nijntje en soortgelijke muziek. Staat ook te shaken met zijn achterwerk, heerlijk!
Wij beginnen er net mee, want dreumes van 19 maanden (denk ik) wil nog altijd nauwelijks meer zeggen dan mama, papa en poe(s). Ook de geluidjes van de dieren, de oh-oh en al dat soort dingen hoor ik nog niet. Maar begrijpen lijkt hij alles prima en nu ik ben begonnen met een gebaar, zie ik dat hem zomaar hop overnemen. Dus ik wil dat toch wat meer uitbreiden. Hoe zijn andermans ervaringen?
Aanrader![]()
Woordjes daarentegen, hij heeft er al 15-20 (incl geluidswoordjes dan). Dat ratelt maar door.
Ik denk dus: ik ga me niet vermoeien met die gebaren, lijkt me geen zak aan voor ons. Maar als jouw dreumes dat juist wel overneemt kun jij toch met hem gebaren? Volgens mij maken de gebaren niet uit, als jullie maar weten wat er bedoeld wordt. En jij moet de gesproken woorden erbij blijven zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

vrijdag 6 juli 2018 om 07:06
Bij die baby gebaren zat baby/dreumes ons zo oneerbiedig uit te lachen dat we het na een tijdje hebben opgegeven.
Hier werkte het om dreumes een aanwijsboek (Nijntje of 1000 eerste woordjes) te geven als ie iets bliefte en wij snappen het niet. Dan kregen we hele combi’s met eten-fiets-buiten-eten-slapen-bad die hij aanwees. Dan konden we ook zeggen dat bijvoorbeeld bad en fiets er niet in zat maar we de rest zouden uitvoeren. Dat leverde een rustige dreumes op.
Inmiddels brult hij zelfstandig alle eisen
Hij heeft een enorme talensprong genomen in de afgelopen 2 weken.
Hier werkte het om dreumes een aanwijsboek (Nijntje of 1000 eerste woordjes) te geven als ie iets bliefte en wij snappen het niet. Dan kregen we hele combi’s met eten-fiets-buiten-eten-slapen-bad die hij aanwees. Dan konden we ook zeggen dat bijvoorbeeld bad en fiets er niet in zat maar we de rest zouden uitvoeren. Dat leverde een rustige dreumes op.
Inmiddels brult hij zelfstandig alle eisen

vrijdag 6 juli 2018 om 07:36
Wat wordt er veel gekletst, lees het bijna niet bij! Maar blijft leuk om jullie ervaringen te lezen.
Muziek: vaak nederlandstalig, dat is gekomen omdat toen hij (huil)baby was, dit hem kalmeerde. Af en toe onze rockmuziek, kan hij ook op los gaan! Hij is ook gek op dansen, zo leuk die schuddende billen!
Praten: zoon praatte altijd veel, maar niet altijd verstaanbaar. Sinds 2 weken ongeveer, steeds meer! En zegt al zoveel woordjes. Hij kan zich al goed begrijpbaar maken. Pijn hooo (en dan zn handen op zn hoofd) nadat hij zn hoofd heeft gestoten bijvoorbeeld.
Sindsdien is hij ook een stuk gezelliger, minder boos/gefrustreerd.
En hij speelt echt heel erg graag met zn toet toet auto's. Zo leuk
Hij bouwt banen en raced ermee.
Het is echt heel hard gegaan de afgelopen 2 weken.
Muziek: vaak nederlandstalig, dat is gekomen omdat toen hij (huil)baby was, dit hem kalmeerde. Af en toe onze rockmuziek, kan hij ook op los gaan! Hij is ook gek op dansen, zo leuk die schuddende billen!
Praten: zoon praatte altijd veel, maar niet altijd verstaanbaar. Sinds 2 weken ongeveer, steeds meer! En zegt al zoveel woordjes. Hij kan zich al goed begrijpbaar maken. Pijn hooo (en dan zn handen op zn hoofd) nadat hij zn hoofd heeft gestoten bijvoorbeeld.
Sindsdien is hij ook een stuk gezelliger, minder boos/gefrustreerd.
En hij speelt echt heel erg graag met zn toet toet auto's. Zo leuk
Hij bouwt banen en raced ermee.
Het is echt heel hard gegaan de afgelopen 2 weken.

vrijdag 6 juli 2018 om 07:59
Nou dreumes heeft hier zijn tweede ontbijt al achter de kiezen
We hadden gister pizza besteld en de doos met korstjes achter de prullenbak gezet. Ik ging de was opvouwen en vond het ineens zo stil.. zit ie blij als een ei op de grond met een grote pizzadoos de korstjes op te smullen
Zodra er ook maar iets anders is dan normaal (pizza ipv normaal koken dus een doos over) dan weet dreumes daar feilloos gebruik van te maken.

We hadden gister pizza besteld en de doos met korstjes achter de prullenbak gezet. Ik ging de was opvouwen en vond het ineens zo stil.. zit ie blij als een ei op de grond met een grote pizzadoos de korstjes op te smullen

Zodra er ook maar iets anders is dan normaal (pizza ipv normaal koken dus een doos over) dan weet dreumes daar feilloos gebruik van te maken.
vrijdag 6 juli 2018 om 08:08
Mijn dreumes praat heel veel maar echt niemand verstaat haar.. Mss een rus
Ze wijst ook gewoon lukraak maar wat aan, meestal wil ze dan n koekje overigens
En lopen doet ze ook nog niet, gelijk heeft ze want kruipen gaat sneller en anders heeft ze altijd nog n grote zus die haar alles geeft.
Kortom, ze doet zomaar wat.. En ik ben, vrees ik, ook een luie moeder. En doe ook zomaar wat.
Ze wijst ook gewoon lukraak maar wat aan, meestal wil ze dan n koekje overigens

En lopen doet ze ook nog niet, gelijk heeft ze want kruipen gaat sneller en anders heeft ze altijd nog n grote zus die haar alles geeft.
Kortom, ze doet zomaar wat.. En ik ben, vrees ik, ook een luie moeder. En doe ook zomaar wat.

vrijdag 6 juli 2018 om 08:13
Leuk al die verschillen, zo zie je dat elke dreumes het op zijn eigen tempo doet
Muziek: Dochter danst heel graag en veel. We hebben ook eigenlijk altijd muziek op staan. Hoe meer beat er in zit, hoe beter. Techno werkt dus beter dan Kinderliedjes
Praten: Ze loopt wat voor met praten. Ik ben gestopt met tellen, maar ik denk dat ze nu (20 maanden) zo'n 100-150 woordjes zegt. Ze begint nu ook langzaam met af en toe twee woordjes achter elkaar zeggen zoals 'Poesje mauw', 'Papa ben-je' (Papa waar ben je) of 'Broodje poep'

Muziek: Dochter danst heel graag en veel. We hebben ook eigenlijk altijd muziek op staan. Hoe meer beat er in zit, hoe beter. Techno werkt dus beter dan Kinderliedjes

Praten: Ze loopt wat voor met praten. Ik ben gestopt met tellen, maar ik denk dat ze nu (20 maanden) zo'n 100-150 woordjes zegt. Ze begint nu ook langzaam met af en toe twee woordjes achter elkaar zeggen zoals 'Poesje mauw', 'Papa ben-je' (Papa waar ben je) of 'Broodje poep'