Rijstvel loempia
donderdag 5 juli 2018 om 19:42
donderdag 5 juli 2018 om 20:32
Die rijstvellen kan je gebruiken om verse loempia's te maken. Dat kan met rauwe of geblancheerde groenten en bijv. kip of garnalen. De rijstvellen moeten alleen licht natgemaakt worden, dan kun je ze rollen en plakken ze vanzelf dicht. Daarna direct opeten, anders worden ze taai en droog. Geef het nog eens een kans!
sammo wijzigde dit bericht op 05-07-2018 20:47
0.47% gewijzigd
Keep on dreaming!
donderdag 5 juli 2018 om 20:36
Ik heb ze laatst ook gemaakt. Rauw zeg maar koud met groenten en ik vond ze ook plakkerig en niet zo lekker. Toen heb ik ze nog een keer gemaakt en de groenten gebakken en daarna met olie ingesmeerd en gebakken in oven. Werd het al iets beter van. Maar er bestaan ook loempiavellen. Dat is gemaakt van deeg maar niet hetzefde als filodeeg. Filodeeg is met olie en vetter. Dit is heel dun deeg. Die in de oven gedaan en dat is lekker en gezonder als filo.
bloemetjefresia wijzigde dit bericht op 05-07-2018 20:38
67.84% gewijzigd
donderdag 5 juli 2018 om 20:37
Springroll = loempia of ze nu koud of gebakken zijn.
donderdag 5 juli 2018 om 20:42
nou nee hoor, filodeeg is heel dun en knapperig, loempiavellen zijn echt andersAsphyxiated schreef: ↑05-07-2018 20:23Voor loempia’s gebruik je inderdaad filodeeg (gewoon in de diepvries te krijgen in de supermarkt). Van die andere soort had ik nooit gehoord dat die ook voor loempia’s gebruikt werden.
Maar idd, TO wat heb je precies gedaan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 5 juli 2018 om 20:46
Eigenlijk noemen ze de koude variant summer roll en die wordt gemaakt van rijstvellen.
Een spring roll wordt gemaakt van loempiavellen en is gefrituurd net zoals de egg roll en die laatste is de Chinese loempia.
Je kan geen rijstvel gebruiken voor de gefrituurde loempia’s. Filodeeg ook niet want die structuur is anders. Breek ook sneller.
donderdag 5 juli 2018 om 21:02
Dat dus.safrat schreef: ↑05-07-2018 20:46Eigenlijk noemen ze de koude variant summer roll en die wordt gemaakt van rijstvellen.
Een spring roll wordt gemaakt van loempiavellen en is gefrituurd net zoals de egg roll en die laatste is de Chinese loempia.
Je kan geen rijstvel gebruiken voor de gefrituurde loempia’s. Filodeeg ook niet want die structuur is anders. Breek ook sneller.
Summerrolls zijn heerlijk, maar lastig om zelf te maken.
Maar wat was nou jouw bedoeling? Koude summerrolls of gefrituurde springrolls?
impala wijzigde dit bericht op 05-07-2018 21:08
7.52% gewijzigd
.
donderdag 5 juli 2018 om 21:06
Je hebt van alles een heel klein beetje nodig. Blaadje koriander, blaadje munt, superfijn gesneden sla en wortel, een heel klein beetje glasnoedels. En ik vind ze het lekkerst met gemarineerd varkensvlees en dat heb ik ook niet liggen. Het strak rollen zelf is ook niet easy met die dunne vellen. Te nat, te droog. Ze kunnen ook niet blijven liggen, je moet ze direct eten. Ik eet ze alleen buiten de deur.
impala wijzigde dit bericht op 05-07-2018 21:14
9.65% gewijzigd
.
donderdag 5 juli 2018 om 21:29
vrijdag 6 juli 2018 om 09:06
vrijdag 6 juli 2018 om 11:31