Gezondheid alle pijlers

goed ontbijt?

06-07-2018 14:51 32 berichten
Gister bij de dietist geweest omdat ik een aantal kilo's mag/moet aankomen. Nu vertelde ik haar dat ik s'ochtends geen hap door mn keel krijg en zij adviseerde smoothies (dat had ik zelf ook al bedacht maar toch fijn dat zij er ook mee kwam). Nu heb ik vanmorgen het volgende in mn smoothie gedaan:
1 banaan
1 avocado
noten
havermout
diepvriesfruit
rijstemelk

zou dit een volledig ontbijt zijn denken jullie of zouden jullie nog iets extra's er in doen? zo ja, wat dan??
ik kan dietist vandaag niet meer bereiken, maar dacht hier zitten ook wel ervaringsdeskundige!!
Alle reacties Link kopieren
Aan mij heb je niets, ik eet regelmatig appeltaart voor ontbijt. Dat voldoet prima voor mij, maar of dat voor jou ook zo is?
Pindakaas!
Vriendelijk.
Was het lekker? Dat lijkt mij wel belangrijk, want alleen dan hou je het vol. Zodra je iets tegen heug en meug gaat eten stop je er op een bepaald moment mee.
lijken me calorieën genoeg :P , maar ook veel gezonde dingen. Mag ik vragen waarom je voor rijstemelk kiest?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ja, was erg lekker! maar vraag me af er nog iets bij moet voor een volwaardig/vullend ontbijt
Bubblegum1 schreef:
06-07-2018 14:55
Was het lekker? Dat lijkt mij wel belangrijk, want alleen dan hou je het vol. Zodra je iets tegen heug en meug gaat eten stop je er op een bepaald moment mee.
Lijkt me prima gezond.
Voor iets meer calorien zou je volle melk kunnen gebruiken.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 14:59
57.69% gewijzigd
Nu heb ik vanmorgen het volgende in mn smoothie gedaan:
1 banaan
1 avocado
noten
havermout
diepvriesfruit
rijstemelk

Ik vind het nogal wat voor iemand die ‘s ochtends geen hap door zijn keel krijgt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
06-07-2018 14:58
Ik vind het nogal wat voor iemand die ‘s ochtends geen hap door zijn keel krijgt!
drinken is echt anders, maar eens dat het nogal vullend is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
stitch77 schreef:
06-07-2018 14:58
ja, was erg lekker! maar vraag me af er nog iets bij moet voor een volwaardig/vullend ontbijt
Als dit niet vullend was ( en banaan en havermout en.... ) dan zou ik morgen eens gaan voor een in roomboter gebakken stoeptegel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar dat is toch juist de bedoeling :-D
rosanna08 schreef:
06-07-2018 14:59
drinken is echt anders, maar eens dat het nogal vullend is
Kokosmelk
Vriendelijk.
Is het kauwen van je voedsel niet juist belangrijk wanneer je maagklachten hebt ?
Een smoothie klok je zo weg.
Kauwen is een soort voorverteren, ook door de speekselenzymen.
Weet de diëtist dat je maagklachten hebt ?
nounou
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2018 15:00
Als dit niet vullend was ( en banaan en havermout en.... ) dan zou ik morgen eens gaan voor een in roomboter gebakken stoeptegel.
Dit. Jezus, dat je dat allemaal wegkrijgt.
Als je dit wegkrijgt, kun je dan niet gewoon Brinta of (volle) yoghurt met fruit ofzo eten?
ja, dat weet ze! Dan zou ik misschien nog bijvoorbeeld een beschuitje bij moeten eten?
zazamaenade schreef:
06-07-2018 15:05
Is het kauwen van je voedsel niet juist belangrijk wanneer je maagklachten hebt ?
Een smoothie klok je zo weg.
Kauwen is een soort voorverteren, ook door de speekselenzymen.
Weet de diëtist dat je maagklachten hebt ?
Je kan je smoothie wat dikker houden zodat je het niet in een paar slokken weg klokt.
Misschien wat groenten mee pureren dat je extra vitamines bnnen krijgt?
Vriendelijk.
stitch77 schreef:
06-07-2018 15:08
ja, dat weet ze! Dan zou ik misschien nog bijvoorbeeld een beschuitje bij moeten eten?
En drie gekookte aardappels, een biefstukkie en een gekookt ei.

Hoef je verder de hele dag niks meer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
patatjedubbelmayo schreef:
06-07-2018 15:11
Je kan je smoothie wat dikker houden zodat je het niet in een paar slokken weg klokt.
Misschien wat groenten mee pureren dat je extra vitamines bnnen krijgt?
Welja, een banaan, diepvriesfruit een hele avocado èn nog verschillende soorten groente.
Ik denk dat het wel kan als ontbijt met de havermout maar wel erg veel suikers iedere ochtend.

Wellicht kun je ook eens havermout maken met melk of water? (Vind zelf met melk het lekkerst) Dan kun je er bijvoorbeeld banaan en kaneel bij doen of juist wat ander diepvriesfruit, noten of wellicht cacao.
stitch77 schreef:
06-07-2018 15:08

Het lijkt me al best een machtige maaltijd zonder iets erbij. Ik zou als ik jou was er vooral op letten of ik er geen last van kreeg.
Als je het lekker vindt en er geen last van hebt is het prima, lijkt me.
Ik zou het niet wegkrijgen, als goed ontbijtster ;-)
nounou
SallySpectra* schreef:
06-07-2018 15:13
Welja, een banaan, diepvriesfruit een hele avocado èn nog verschillende soorten groente.
Waarom niet?
Vriendelijk.
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2018 15:00
:rofl:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
niet nog vullender maken hoor, dan zit je namelijk veel te lang vol. En ga je minder lunchen (been there...)
Zou je s.v.p. ónder je quotes willen schrijven. Dit is heel onhandig zo.

Tja, je doet smoothies in plaats van geen ontbijt? Dan is het beter dan niets. Maar ik ben het wel met Zaza eens dat de vertering eigenlijk in de mond begint, dus niet iets zomaar naar binnen klokken.
Je zou inderdaad kunnen proberen de smoothie wat dikker te maken en dan slokje voor slokje en niet direct doorslikken (proeven).
Pindakaas is ook lekker en prima als je wat aan wilt komen.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
patatjedubbelmayo schreef:
06-07-2018 15:26
Waarom niet?
Waarom wel?
Ze moet de rest van de dag ook nog eten, toch? Dit klinkt een beetje als een overdosis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven