Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-06-2018 09:50
Even op Wikipedia gekeken, het is blijkbaar alweer aangepast/gecorrigeerd, want daar zie ik gewoon de Verklaring uit 1974 van de INF staan.

Naturisme is volgens de Internationale Naturistenfederatie "een manier om in harmonie met de natuur te leven, door samen naakt te zijn, gekenmerkt door zelfrespect, respect voor anderen en hun opvattingen en respect voor het milieu" (a way of life in harmony with nature, expressed through social nudity, linked to self-respect, tolerance of differing views together with respect for the environment).[1]



https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Chronol ... _naturisme

De Franstalige wikipedia is uitgebreider.
.
Vanwege een ander topic zocht ik op exhibitionisme, en daar stond het bij. En ik weet dat je het zelf aan kunt passen, maar ik had geen zin daar de discussie ook nog eens aan te gaan.

Ondertussen valt het weer in Portugal wat tegen, maar de camping is weer als vanouds heerlijk. Een collega tegenkomen was ook helemaal niet erg :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wel een verrassing..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
30-06-2018 20:22
Nou, morgen gaat het dan eindelijk gebeuren: mijn gezin gaat voor het eerst naar het naaktstrand! We hebben gekozen voor Kijkduin. Ik vind het erg spannend, maar heb er ook zin in. Ik denk dat het wel mee zal vallen, aangezien we ook sauna gewend zijn. Ik zal blij zijn als ik er eenmaal ben! Want daarvoor vind ik het toch wel spannend denk ik!

Wat leuk!
Veel plezier :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Have fun in Portugal!

Hier erg druk, zoon heeft twee volle dagen dansoptredens en maandag begint de toetsweek, dus weinig tijd om te leren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Snorriemorrie, ik hoop zo dat het jullie allemaal bevalt! :thumbsup:

Coolpack: waar ik zit is het vanwege het warme weer nu ook al veel drukker dan normaal voordat de vakantie begonnen is. Ook weer meer jonge gezinnen en dagrecreanten, je valt dan als nieuwkomer(s) helemaal niet op, en bent echt de enige niet, ik zeg gewoon doen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Dank, Suzy! Hier ook wat druk, dus nog niet echt over gehad met vriend..
Alle reacties Link kopieren
Wel doen hoor!
Tis nu zulk gunstig weer ervoor, zijn jullie in het weekend ook te druk dan?
En samen is toch minder eng dan in je eentje, ik hoop dat ie ervoor open staat, kan zo bevrijdend zijn! :proud:

(ik had naaktcoach moeten worden, haha: je kunt imo op die manier allerlei onnodige ballast loslaten, letterlijk het beknellende van je af laten glijden -ik kan er zo een heel logisch concept op loslaten denk ik- hahaha :worship: :sun:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Daar zoekt de NFN af en toe toch ambassadeurs voor?

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... iCT2KbsYvZ
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben geweest gister! Was echt heel erg fijn. Zoontje wilde niet in zijn blootje, dus die is gewoon aangekleed gebleven. Wij hebben wel naakt liggen zonnen, maar aangezien er best wel veel mensen gekleed bij de zee rondliepen en op het moment dat wij daar aankwamen nog niemand ongekleed, heb ik wel nog even een bikinibroekje aangedaan op het moment dat zoontje naar de zee wilde.

Hoe dan ook: het was een prettige ervaring voor het hele gezin :biggrin:
Tof!

Suzy, we hadden gister wat meer tijd samen (latrelatie en beiden wel eens druk) en toen heb ik het ter sprake gebracht. Hij staat er wel voor open 🙂
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag was ik in de sauna, heerlijk in mijn blootje!! Misschien lukt het naaktstrand me nog wel even deze week.

Merk dat ik wel moet wennen aan het idee dit jaar gekleed op vakantie te gaan. Ik hoop dat ik vriendlief volgend jaar een paar dagen meekrijg naar een naturistencamping...

Voor iedereen die wel lekker gaat... geniet!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-07-2018 19:55
Daar zoekt de NFN af en toe toch ambassadeurs voor?

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... iCT2KbsYvZ
Bedankt voor de tip, Snoesje, is wel 8 jaar terug en ik ben denk ik ook niet geschikt (liefst 30/40-er), maar vooral gezien de voorwaarde "moet in de meeste opzichten een "gewone" Nederlander zijn" (ik spoor in meerdere opzichten niet, :rofl: )
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Snorrie: wat fijn om te horen dat het goed bevallen is.
Gaan jullie vaker, denk je?

En ik weet nog dat ik de eerste keren dat ik naar een (besloten) strandje/zwembad ging ik ook geen moeite had met naakt zonnen, zolang ik lag idd, maar me ook opgelaten voelde als ik zo ging rondlopen, een stukje richting het water, toiletten of koffietentje.
Ook dat went.
Heus!
Hopelijk went je zoontje ook, geef het de tijd: alles wat je vaker herhaalt wordt vanzelf normaler :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
02-07-2018 08:54
Tof!

Suzy, we hadden gister wat meer tijd samen (latrelatie en beiden wel eens druk) en toen heb ik het ter sprake gebracht. Hij staat er wel voor open 🙂
Ah, jij ook al goed nieuws dus!
Juist als jullie een druk leven leiden is het een ideale manier om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en te ontspannen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
02-07-2018 10:34
Snorrie: wat fijn om te horen dat het goed bevallen is.
Gaan jullie vaker, denk je?

En ik weet nog dat ik de eerste keren dat ik naar een (besloten) strandje/zwembad ging ik ook geen moeite had met naakt zonnen, zolang ik lag idd, maar me ook opgelaten voelde als ik zo ging rondlopen, een stukje richting het water, toiletten of koffietentje.
Ook dat went.
Heus!
Hopelijk went je zoontje ook, geef het de tijd: alles wat je vaker herhaalt wordt vanzelf normaler :proud:

Ben wel topless gaan lopen, dat is voor mij ook al een hele stap :cheer:

Ik denk dat we wel vaker zullen gaan,het was wel een succes. En zoontje zal misschien vanzelf ook wel meegaan, maar zo niet dan is het ook geen probleem, merkte ik wel. Er waren wel meer 'gemengde' stellen; naakte man met een vrouw die een badpak aanhad enz. Ik had het idee dat de mensen daar behoorlijk openminded waren :couple:
Alle reacties Link kopieren
Felice, heb jij zo'n strandje een beetje in de buurt?
Ik zou eerlijk gezegd niet meer zonder willen/kunnen.
Moet ff teruglezen, is het bij hem dat ie er wel voor open staat, maar dit jaar niet omdat de vakantie al geboekt is?

Ik denk dat het voor mij persoonlijk sowieso niet meer lastig gaat werken met een potentiele geliefde die er niet voor open zou staan, het is toch wel een belangrijk iets in mijn leven geworden, en ook niet iets van uitsluitend op vakantie, maar maakt een behoorlijk deel uit van mijn leefwijzen, (ik heb het geluk dat ik in mijn dagelijks leven elke dag wel ff naar de sauna kan en op vrije dagen als ik de mogelijkheid heb naar mijn hutje kan.

Ieder zijn/haar ding, natuurlijk, ik zou dat wel respecteren, maar dan worden de mogelijkheden om samen vrije tijd door te brengen wel heel klein, tenzij de een of ander zich aanpast.
Dit voelt zo als vrijheid dat ik me beknot zou voelen.
Ik scharrel nu met iemand die dit gelukkig ook deelt, en dat is geen toeval, ik vind het aantrekkelijk als iemand zeer op zijn gemak is met zichzelf en anderen in naaktomgevingen. (en die mij puur natuur het mooist/lekkerst vindt, zonder flatterende(r) kleding die alle -inmiddels- oneffenheden aan het oog kunnen onttrekken), ik weet niet, het voelt zo niet alleen 100% geaccepteerd -maar nog veel meer dan dat zelfs- helemaal zoals je bent.

Ik vind het zó'n verademing als je er mag zijn zoals je (nu) bent, óók als je niet/ niet langer aan eoa "algemeen" schoonheidsideaal beantwoordt (jong, slank, strak in het vel enz). Jammer dat sommige dingen waar vrouwen mensen mee kunnen zitten (en -erger- zich zelfs voor schamen) als ze zich daarmee vergelijken (met elkaar, vaak wat vrouwen zélf bij zichzelf kritisch bezien en/of elkaar aanpraten en oordelen wat wel/niet mooi of sexy is), gewoon helemaal geen issue zijn, zelfs pluspunt kunnen zijn qua aantrekkelijkheid, dat kan al heel bevrijdend zijn!

Het is al zo fijn om te merken iha dat zoals je puur natuur bent én jou uniek maakt, mét (toenemende) "imperfecties" (incl littekens, rimpels, rolletjes, veroudering en verslapping) niet alleen minder belangrijk zijn binnen het totaalplaatje, (als de uitkomst van eoa optelsom plussen en minnen in het voordeel uitvalt en dus "wel okay" is), laat staan je "gezien mag worden".

Als je (men) je al afmeet aan anderen om te kijken hoe je jezelf classificeert is het wel zo fijn om dat te doen aan een reeler mensbeeld dan voornamelijk te spiegelen aan eoa onrealistische of onhaalbare denkbeeldige standaard bij wie/wat je je als "minder"(waardig) voelt.
(wat niet wil zeggen dat je alles maar moet accepteren van jezelf als je daar echt zélf ongelukkig/ontevreden/onzeker bij voelt én daar zelf invloed op hebt/ iets aan te doen is, maar iig niet uit angst om niet te voldoen aan wat "men" vindt van buitenaf).

Wat ik in naaktomgevingen zo relaxt vindt is dat daar hier helemaal niet op gelet wordt, laat staan be- of veroordeeld, het boeit gewoon niet (genoeg) om daarmee bezig te houden, + dat elk mens fraaie en minder fraaie kanten heeft, je dat van anderen helemaal niet erg en zelfs prima vindt en daardoor ook omgekeerd vanuit kunt gaan dat zij dat ook van jou van jou vinden.

Is toch vaak een kwestie van projectie: zoals je zelf anderen (be)ziet, denk je dan dat anderen dat ook richting jou zullen doen.
ALs je dus zelf nietoordelend bent over anderen, maak je je ook niet druk over of anderen dat over jou zullen doen (en ook relaxt idee is dat je gewoon niet zo belangrijk bent dat anderen zich met jou beoordelen zouden bezighouden ook nog eens).

Het gehalte "leven en laten leven" is imo hoger dan elders, dat is tenminste mijn ervaring en daar kan ik me erg in vinden: verdraagzame mensen die gewoon niet zo op anderen letten en wat ze doen, dragen, gedragen enz :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-07-2018 11:51
Ben wel topless gaan lopen, dat is voor mij ook al een hele stap :cheer:

Ik denk dat we wel vaker zullen gaan,het was wel een succes. En zoontje zal misschien vanzelf ook wel meegaan, maar zo niet dan is het ook geen probleem, merkte ik wel. Er waren wel meer 'gemengde' stellen; naakte man met een vrouw die een badpak aanhad enz. Ik had het idee dat de mensen daar behoorlijk openminded waren :couple:
Dat vind ik in Spanje vaak ook zo fijn: daar zitten op allerlei kleine strandjes mensen vaak gewoon naast en door elkaar, gekleed of naakt, topless enz, waar je je zelf prettig bij voelt moet je vooral doen, niks hoeft en idd kan zelfs per stel verschillen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zegt klopt zo Suzy. Ik heb echt een haat liefde verhouding gehad met mijn lichaam, heb mezelf lange tijd extreem uitgehongerd en ging voor het eerst naar een naturistencamping toen ik 5 weken ervoor bevallen was. Tijdens mijn zwangerschap was ik 30 kilo aangekomen dus ws zag ik er op de camping vrij normaal uit.

Ik voelde me wel baggervet maar na een paar dagen ging er een soort knop om. Niemand keek afkeurend naar me dus het moest wel ok zijn. Het heeft me geholpen om tevreden te zijn met hoe ik nu ben.

Naturisme is niet zijn ding maar ik sluit niet uit dat hij het een keer wil proberen. Het is voor mij geen knock out criteria. Ben deze man tegen gekomen toen ik eigenlijk er nog niet aan toe was na mijn vorige teleurstelling.

Ik ben zo ontzettend gelukkig met hem. Hij is alles wat ik altijd zocht. Zonder en met kleren.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat idd voor alles, Felice, als het zo goed zit op allerlei vlakken hoeft het ook geen dealbreaker te zijn, al hoop ik dat áls ik zo iemand tref, we dit wel gemeenschappelijk hebben..
Wie weet staat hij er tzt wel voor open, er zijn meer mensen pas op later moment mee in aanraking gekomen en willen niet anders meer, dus zeg nooit nooit!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Nog even een vraag nav wat ik in dat andere, wat aparte topic lees: Is zo'n camping heel erg een gezinnending? En hoe zit dat bijv bij Flevonatuur? Wij zijn met zn tweeën en zitten er vermoed ik ook niet helemaal op te wachten om alleen maar tussen gezinnen te zitten. Vriend was laatst bijvoorbeeld niet zo blij toen hij een nacht was wakkergehouden door een huilende baby op een 'gewone' camping en druk kindergespeel om ons heen vinden we ook niet altijd even prettig als we bijv een boekje willen lezen (nee, we zijn geen 65-plussers😜), dus ik denk niet dat het relaxed is dat soort dingen op te gaan zoeken door op een camping met vooral (jonge) gezinnen te gaan staan. Mijzelf lijkt iets kleinschaligs en relatief rustigs fijn. Kunnen natuurlijk best ook spelende kinderen zijn, maar dan wel fijn als je er ook wat afstand van kunt nemen 😉
Alle reacties Link kopieren
Gezinnen met jonge kinderen en 60plussers voeren de boventoon op Flevo, het is niet anders.

Pubers komen er niet veel, zoon was vorig jaar één van de weinigen. We hebben met zijn tweeën daar gekampeerd toen zoon op kamp was, en zijn met zoon voor een dagbezoek geweest, vanwege de terugreis naar huis.

In Noord-Nederland heb je gelukkig genoeg plekken voor naaktrecreatie, al dan niet betaald. Meerdere campings, sommige staan dagbezoek toe en meerdere zwemplassen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Flevo is wel groot, de kinderen hoeven niet over je heen te rennen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oké, ach, er is maar een manier om erachter te komen 😄
Alle reacties Link kopieren
De duizendste posting !!!

Afbeelding


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven