Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moest wel lachen om die scooters die een motor zijn, zou mijn man ook niet leuk vinden.

Fijn bo dat het zo goed gaat en grote zus het leuk vindt. Lijkt me heerlijk om te zien, genieten samen!

Lijkt me zo leuk al dat gepraat, hopelijk komen hier binnenkort ook wat meer verstaanbare woorden. Ze kan wel duidelijk maken wat ze wil op andere manieren (Bij de kinderstoel staan voor eten, naar de tv wijzen, bij de deur gaan staan als ze naar buiten wil, wijzen naar het eten etc)
Envelop schreef:
07-07-2018 07:50
Haha ik moest wel lachen om die scooters die een motor zijn, zou mijn man ook niet leuk vinden.

Fijn bo dat het zo goed gaat en grote zus het leuk vindt. Lijkt me heerlijk om te zien, genieten samen!

Lijkt me zo leuk al dat gepraat, hopelijk komen hier binnenkort ook wat meer verstaanbare woorden. Ze kan wel duidelijk maken wat ze wil op andere manieren (Bij de kinderstoel staan voor eten, naar de tv wijzen, bij de deur gaan staan als ze naar buiten wil, wijzen naar het eten etc)
Ik word overal mee naartoe geleurd :$ en hij weet ook precies waar alles ligt.
Het ging zo goed de laatste weken maar vannacht hadden we weer een nachtbraker :yawnee: Van 23 tot 2 was ze klaarwakker en om half 6 lag ze alweer te huilen. Ik heb haar bij me in bed genomen en we hebben nog even geslapen tot 7 uur, maar meer zat er niet in. Vanavond maar vroeg naar bed.

Envelop, als ze zich maar duidelijk kan maken toch? Elk kind doet dingen op zijn eigen tempo. Mijn dochter loopt erg voor met praten, maar is dan weer langzaam met zelf eten en drinken bijvoorbeeld.
Hier ook aleen paar woordjes, zo leuk! Minder leuk dat ie de dag begon om 4 uur 😢
Mja het verschil tussen een scooter en een motor is ook wel erg lastig.

@Fiona: balen van de slechte nacht!

@Ontwikkeling: volgens mij versnellen en vertragen ze ook allemaal op verschillende momenten. Tot een jaar was zoon snel met zijn motorische ontwikkeling en ‘langzaam’ met zijn taalontwikkeling. Nu is hij veel meer bezig met taal en kwam lopen juist wat later dan ik had verwacht. Houdt het spannend :hyper:

@BO: wat fijn dat het zo goed gaat! :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lola-lily schreef:
07-07-2018 10:26
Hier ook aleen paar woordjes, zo leuk! Minder leuk dat ie de dag begon om 4 uur 😢
:high5: hier ook, helaas.

Ik ben nu de grote slaapkamer aan het leegtrekken (ok, even een welverdiende pauze nu) zodat hij volgende week naar zijn grote-jongens-kamer kan met peuterbed in de hoop dat hij dan beter gaat slapen :facepalm:
Zoon (16 mnd) zegt ook nog niet zoveel. Hij zegt papa, mama, opa, oma, baby (verbastering van naam vd hond), eten, oh oh, nee!, en de rest is 'die!'. Hij herhaalt soms wel woorden die wij zeggen en begrijpt ook al steeds meer. Maar het echte praten moet nog komen dus.

Wij draaien nooit kindermuziek, en zoon is tot nu toe helaas niet zo'n danser. Maar hij stond laatst wel te bouncen op hardcore muziek 😞. Ikga thuis maar eens wat vaker muziek aanzetten en met hem dansen. Hopelijk kan ik hem wat betere smaak bijbrengen haha.
moondancer wijzigde dit bericht op 07-07-2018 17:19
1.80% gewijzigd
Nav het babytopic ben ik nieuwsgierig wat jullie dreumesen zoal eten op een dag.

Hier is het een vrij standaard dag dus kan wel goed als voorberld:

Ontbijt: pap van sojamelk en brinta zonnige 8-granenpap oid
Tussendoor: 1.5 nectarine + beetje pruim
Lunch: 1 boterham met flinke portie roerei bijna opgegeten
Tussendoor 1: 4 dadels
Tussendoor 2: cracker met hummus en stukjes avocado
Tussendoor 3: komkommer
Avondeten: 200-250g en vandaag eten we curry met kip, pompoen en spinazie met naanbrood
Toe: sojayoghurt

Soja is vanwege het lactosevrije experiment. Hij krijgt water of thee en drinkt geen fles of borst meer. Reden dat ik benieuwd ben is dat lactosevrij weinig heeft opgeleverd dus vraag me af of het elders in zijn eetpatroon zou kunnen zitten, zoek dus ff vergelijkingsmateriaal.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mijn dreumes van 19mnd eet:

Ontbijt: 1 a 2 boterhammen
Tussendoor: 1 stuk fruit
Lunch: 2 a 3 boterhammen
Avondeten: ca halve volwassen portie van wat de pot schaft

At hij rond de 13mnd ook al. Rond de tijd dat hij leerde lopen even een periode dat het ALTIJD die 5 boterhammen was en soms nog flink meer avondeten. Maar nu is dat weer rustiger en wisselt hij het wat af.
Vandaag heeft dreumes gegeten:
Ontbijt: borstvoeding, 1 volkomen cracker met cranberrypate en 1/2 bruin stokbroodje met boter en kaas
Tussendoor: 1 banaan, 1/2 perzik, 1 speculaasje
Lunch: aardappels met spitskool en gehaktbal, yoghurt met beetje diksap na
Tussendoor: stuk tomaat, 1/2 raketje, blokje kaas en plakje boterhamworst
Zometeen eten we zelfgemaakte pizza (dat heeft hij nog nooit op, dus ben benieuwd) met paprika, champignons, rauwe ham en blauwe kaas & geitenkaas
En hij gaat ook nog echt wel aan de tiet lurken (hij is een paar uur bij oma geweest).

Maar we hebben niet echt een standaard dag qua eten ofzo.
Hier is het meestal:
Fles melk in bed
ontbijt: 1 a 2 boterhammen
tussendoor: fruit
lunch: 2 boterhammen
Tussendoor: koekje/soepstengel/cracker/rozijntjes/fruit
avondeten: halve tot hele volwassen portie. Beetje griekse yoghurt.

rauwkost blieft ie helaas (nog) niet.
Jemig wat een gezeik er om in te loggen via de computer. Nou ja goed.

Fles warme melk in bed/auto
Ontbijt: 1 boterham met thee
Tussendoor: fruit 1 stuk met water
Lunch: 2 boterhammen met beker melk
Tussendoor: koekje/rozijnen/enz
Avondeten: halve portie wat de pot schaft. Toetje: Griekse yoghurt

Eigenlijk probeert ze alles wel, laatst tijdens een bbq ook van alles en nog wat stukjes van!

Wij hebben vandaag een junior picknicktafel voor in de tuin gekocht. Zo schattig :flirting: Ze stapt er zelf al op en af!
Hm ja redelijk vergelijkbaar wel dus. Hier eet zoon trouwens echt nooit 2 boterhammen voor de lunch dus wij geven ‘s middags altijd nog een keer brood of een cracker oid. Hij eet liever kleinere porties met brood. Zou liever warm eten tussen de middag.
@Lavendel: qua lusten is het hier ook niet echt een issue, kind eet echt alles.

Oh trouwens, over schoenen: had van de week voor €10 bij Hema een paar hele zachte sandaaltjes met een zool die nauwelijks die naam verdient gekocht, stelt echt geen zak voor. Maarr...... ZOON LOOPT EROP. Toegegeven, nog wel aan een handje, maar hij laat zich op zijn voetjes zetten en loopt aan je hand mee. Dus making progress here :cheer2:

Helaas waren ze donderdag nog lichtblauw en zijn ze nu donkerbruin maar dat terzijde. :P
Rozetje is nu 11,5 maand en eet ongeveer:

rond 07: borstvoeding
rond 09: halve volkoren cracker met smeersel
rond 11: knijpfruitje
rond 13: volkoren cracker./halve boterham met beleg
rond 15: knijpfruitje
1800: ongeveer 75 gram warme prak
20: fles
00: borstvoeding
04: borstvoeding

Ze eet nog niet zo veel; boterhammen worden afgelikt en op de grond gemikt, knabbel eet ze wel, dus ook regelmatig stukken fruit en groente om te zien of ze ze al eten gaat.

Vind knijpfruit zelf eigenlijk onzin, maar dat is hoe het momenteel wel gegeten wordt, dus nou ja, vooruit dan maar.
Pizza was geen succes O_O dus hij zit nu aan een waldkornbolletje met Philadelphia.

Gisteren heeft hij niet veel gegeten (wel veel aan de borst gedronken):
Ontbijt: borstvoeding, boterham met appelstroop (3 hapjes), beschuit met geitenkaasspread (1 hapje)
Tussendoor: 1/2 appel, 1 banaan, 1 likje eierkoek, borst, borst, borst
Lunch: boterham met achterham (alleen vies naar gekeken), stokbrood met speculoos (3 hapjes), borst
Tussendoor: cracker met kaas (helft), 1 hapje komkommer, 1 hapje kinderchocolade, banaan, borst, borst, borst
Avond: 6 krieltjes ofzo, vies gezicht naar broccoli en scholfilet, borst, borst, borst en 3 hapjes vanilleyoghurt. O_o
@chl fijn te lezen over een andere kleinere eter!

Rozetje drinkt ook water trouwens en krijgt een yoghurt toetje voor de helft op.

Als er overdag nog minder in gaat krijgt ze een extra fles.

De laatste 3 borstvoedingen ben ik nu aan het afbouwen
Ze heeft er hier de laatste tijd wel een handje van om pas echt te beginnen met eten als ik de tabel begin af te ruimen. Alsof ze dan bedenkt oké ik krijg niks anders of er is niks anders, dus moet ik het hier maar mee doen.
@rosings
Hij is echt heel wisselvallig qua eten, zowel qua hoeveelheden als in hetgeen wat hij eet. Ik probeer me er niet druk om te maken, maar intussen bied ik wel vaker eten aan als hij slecht eet en probeer ik het eten aantrekkelijker te maken met een leuk bordje in de vorm van een autootje met verschillende vakjes, druk ik boterhammen uit met vormpjes en probeer ik naar zijn smaak te koken :proud: :facepalm:
Dochter eet meestal:
Ontbijt: 1 bord Bambix (200ml) + 1 boterham of crackotte
Lunch: 2-3 Boterhammen
Tussendoor: crackotte, rozijntjes, fruit of iets anders, net hoe het uitkomt.
Avondeten: 250 gram + Griekse yoghurt of fruit als toetje (toen ze net leerde lopen was het 300-350 gram maar de laatste tijd eet ze wat minder)

Ze drinkt water of thee.
Als ik dit zo lees eet zoon wat betreft tussendoortjes gelijk maar kwam maaltijden veel minder. Pasta/rijst/aardappelen vaak bijna volwassen portie maar vlees en groenten laat hij vaak staan.
lux- schreef:
07-07-2018 16:47
Nav het babytopic ben ik nieuwsgierig wat jullie dreumesen zoal eten op een dag.
Hou je vast...

Ontbijt: 3 bananen, dikke plak ontbijtkoek met beetje boter en een halve appel (daarna zijn we bij het KDV, anders zou hij meer willen.
Tussendoor: meerdere crackers met smeerspul en een fruit (hele peer of appel)
Lunch bij KDV: twee borden warm eten (bord vol dus hè)
Lunch thuis: 3-5 boterhammen en een fruit
Tussendoor: meerdere crackers, 2 fruit en alles wat je niet goed opbergt (koekjes, fruit, crackers, plakjes kaas, desnoods de brokjes van de kat!)
Avondeten: groot stuk komkommer tijdens het voorbereiden, minstens twee borden warm eten, bakje yoghurt, een fruit en een koekje (hij blijft zitten als wij koffie drinken en eet een koekje mee).

Als er nog ergens eten ligt tussendoor, eet hij dat ook op. Wij hebben een kleine kliko....
ShaunTheSheep schreef:
07-07-2018 20:25
Hou je vast...

Ontbijt: 3 bananen, dikke plak ontbijtkoek met beetje boter en een halve appel (daarna zijn we bij het KDV, anders zou hij meer willen.
Tussendoor: meerdere crackers met smeerspul en een fruit (hele peer of appel)
Lunch bij KDV: twee borden warm eten (bord vol dus hè)
Lunch thuis: 3-5 boterhammen en een fruit
Tussendoor: meerdere crackers, 2 fruit en alles wat je niet goed opbergt (koekjes, fruit, crackers, plakjes kaas, desnoods de brokjes van de kat!)
Avondeten: groot stuk komkommer tijdens het voorbereiden, minstens twee borden warm eten, bakje yoghurt, een fruit en een koekje (hij blijft zitten als wij koffie drinken en eet een koekje mee).

Als er nog ergens eten ligt tussendoor, eet hij dat ook op. Wij hebben een kleine kliko....
Holy moly :rofl:

Maar kun je hem dan niet beter gewoon een paar boterhammen geven voor ontbijt?

Ik vind hier altijd dat zoon weinig eet bij de lunch thuis. Op kdv eet hij ook 2 borden warm, maar brood is hij niet weg van. Al is er ook een tijd geweest dat hij 3 happen brood at dus mag niet klagen met dat we nu weer op 1 zitten.
Gek genoeg wil hij geen brood voor ontbijt. Die bananen zijn overigens van hem. De ontbijtkoek snaait hij weg van mij en de halve appel is wat zn zus laat staan. Wat ik zei, een kleine kliko ;-)
Shaunthesheep wat je zoon eet is ongeveer wat ik eerste maanden at om niet af te vallen van de borstvoeding en energie te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven