Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt ze meestal om half 11 weer.. Dan slaapt ze 1,5 a 2u..heel soms iets langer. En, gekgenoeg, trekt ze de middag dan prima door tot avondbedtijd.
Slaapt ze in de middag nog, al is t maar 15 min, dan is het 's avonds gegarandeerd feest en blijft ze lang wakker.
lola-lily schreef:
06-07-2018 08:11
Hier was het 05.00 vanochtend! Zit zo te tobben met die slaapjes overdag. Ik houd ‘m met moeite tot 10 uur wakker als er om 7 uur uit is.
Hij is nu 14 maanden toch? Toen zaten wij ook op die grens tussen 1 en 2 slaapjes per dag. Ik liet het haar zelf bepalen. Als ze vroeg wakker was ging ze er vaak om 9 uur alweer in en dan deed ze 's middags nog een kort slaapje.
Zoon gaat naar bed als hij moe is. En dat is wel eens om 9 uur weer maar dan slaapt hij vaak een tweede keer. Tegenwoordig is het meestal tussen 10 en half elf erin en slaapt dan tussen 2 en 3 uur.

Wij gaan vanmiddag lekker naar de camping.
obelix84 schreef:
06-07-2018 08:08
Mijn dreumes praat heel veel maar echt niemand verstaat haar.. Mss een rus
Ze wijst ook gewoon lukraak maar wat aan, meestal wil ze dan n koekje overigens ;-)
En lopen doet ze ook nog niet, gelijk heeft ze want kruipen gaat sneller en anders heeft ze altijd nog n grote zus die haar alles geeft.
Kortom, ze doet zomaar wat.. En ik ben, vrees ik, ook een luie moeder. En doe ook zomaar wat.
Dit had ik kunnen schrijven, het komt vanzelf allemaal wel. Lopen kan ze wel een paar stappen en ze gaat de hele buurt door met haar loopwagentje.
Koekje krijgt ze hier nooit maar een banaan of squeezy is altijd goed maar meestal wijst ze omdat ze een vogel ziet of naar buiten wil!

Het was hier vanmorgen 08.00uur!?! Heerlijk! Op zich ook niet zo gek aangezien ze gister tot 21.45uur nog superwakker was...
Ooh 8uur, heerlijk. Hier half 6. Al maanden :(
En hoe later naar bed/of wel op tijd naar bed maar laat slapen, hoe vroeger zoon wakker wordt.

Misschien moet ik hem maar eens voor het avondeten in bed stoppen 😝
Ohja, een vogel zou hier ook nog kunnen idd ;-)
Afgelopen 1,5 week was zoon steeds tussen half 6 en 6 uur wakker. Nu sliep hij ineens tot kwart voor 8. Maar dan lig ik zelf wel vanaf 6 uur op hem wachten...
Haha Boheme, dat is vervelend. Slaapt dreumes een keer uit, ben jij al wakker :P
Inderdaad 14 maanden Fiona, knap dat je dat onthoudt! Hij heeft het een paar dagen zoals Obelix haar kleine gedaan, met een flinke slaap ‘s ochtends en dan trok ie het prima tot aan 18.45/19.00. Maar sinds zijn vaccinaties is dat weer het raam uitgegaan. We wachten maar gewoon weet af en hopen dat ie weer wat langer uitslaapt. Ik volg hem altijd hierin, hij heeft vaker gesukkeld met z’n slaapjes. Maar ben zo moehoehoe (lekker, even klagen)!!
Gefeliciteerd met je peuter, Chiao!
.
GlitterCupcake schreef:
06-07-2018 07:59
Nou dreumes heeft hier zijn tweede ontbijt al achter de kiezen :facepalm:

We hadden gister pizza besteld en de doos met korstjes achter de prullenbak gezet. Ik ging de was opvouwen en vond het ineens zo stil.. zit ie blij als een ei op de grond met een grote pizzadoos de korstjes op te smullen :popcorn:

Zodra er ook maar iets anders is dan normaal (pizza ipv normaal koken dus een doos over) dan weet dreumes daar feilloos gebruik van te maken.
.
Zo stond er een bij ons een tijdje geleden een lege bus Nutrilon in de gang, klaar om weggegooid te worden. Dochter speelt graag in de gang en ik vond het op een gegeven moment toch wel verdacht stil... Had ze de bus Nutrilon open gekregen en zat met een stralend gezicht de restjes melkpoeder van het maatschepje af te likken. Dólgelukkig was ze. Heeft de rest van de dag het (ondertussen schone) schepje als een schat overal mee naartoe gesleept.

@Muziek: dochter vindt alle muziek schitterend en gaat instant meedansen :heart: . Hier wel veel kinderliedjes in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat het haar taalontwikkeling wat helpt. Alles op z'n tijd enzo, maar dochter is nogal een temperamentvol kind en ik hoop dat het allemaal iets makkelijker wordt als ze wat beter kunnen communiceren met haar. Nadeel is wel dat ik de halve dag kinderliedjes in m'n hoofd heb :facepalm:.

Maar ik ben nu een week aan het oefenen met haar zelf naar haar stoel te laten lopen als ik haar vertel dat we gaan eten en vanmorgen lukte het zowaar. Oké, via een korte omweg want er moest eerst naar de gang gelopen worden, maar ik tel het mee ;) . En dan laat dochter zich heel gewillig in de stoel zetten in plaats van ontzettend boos te worden (tot de eerste hap eten in haar mond zit...) dus vooruitgang!
lola-lily schreef:
06-07-2018 09:12
Inderdaad 14 maanden Fiona, knap dat je dat onthoudt! Hij heeft het een paar dagen zoals Obelix haar kleine gedaan, met een flinke slaap ‘s ochtends en dan trok ie het prima tot aan 18.45/19.00. Maar sinds zijn vaccinaties is dat weer het raam uitgegaan. We wachten maar gewoon weet af en hopen dat ie weer wat langer uitslaapt. Ik volg hem altijd hierin, hij heeft vaker gesukkeld met z’n slaapjes. Maar ben zo moehoehoe (lekker, even klagen)!!
En moeheid is ook gewoon kut!
@dansen
Hier ook eentje die een soort squats doet, en dan enthousiast meezwaait met 2 wijsvingertjes in de lucht. Vooral op kinderliedjes (ewwie ewwie is favoriet) maar ook op gewone muziek soms. Grappig genoeg vooral op nummers die ik heel leuk vindt.

En hij zingt ook heel veel. Ik zing altijd een zelfverzonnen lied op de fiets en hij zingt onverstaanbaar mee in hetzelfde wijsje :flirting:

Toevallig zei een buurtbewoonster (woont op de route naar de kinderboerderij, komen we zowat dagelijks) dat gisteren nog “wat heb jij toch een vrolijk kind, hij is altijd aan het zingen”. Sowieso kent heel de buurt hem al, en wij zijn een paar weken voor zijn geboorte naar dit dorp verhuisd, hij paradeert over straat als een kleine koning, naar iedereen zwaaiend en brabbelend.

Zijn woordenschat is ook hard groeiende, hij zegt eigenlijk iedere dag wel minstens 1 nieuw woord. Hij spreekt het niet goed uit, maar ik begrijp hem meestal wel. Gelukkig maar, want hij wordt heel boos als ik hem niet begrijp :facepalm:
Dochter leert ook vlot nieuwe woordjes, maar soms betekenen woorden opeens hetzelfde. Zo is 'naan' een banaan, maar 'naan' met een ander accent betekent kaas (huh? Ja, echt). Dus man en ik snappen haar meestal goed, maar grootouders worden soms getrakteerd op een driftbui omdat ze niet snel genoeg doorhebben wat er bedoeld wordt.

Ze is zo lief met de baby :heart:. Knuffelen, en aaien, en steeds in de box willen kijken.. Heel leuk om te zien. Alleen jammer dat er gister zoveel indrukken waren dat ik om 23u met een nog altijd niet slapende dreumes nijntje heb zitten kijken, want iets anders ging niet meer O_o. Hopen dat ze snel went aan de nieuwe situatie.
BO2punt0 schreef:
06-07-2018 13:39
Dochter leert ook vlot nieuwe woordjes, maar soms betekenen woorden opeens hetzelfde. Zo is 'naan' een banaan, maar 'naan' met een ander accent betekent kaas (huh? Ja, echt). Dus man en ik snappen haar meestal goed, maar grootouders worden soms getrakteerd op een driftbui omdat ze niet snel genoeg doorhebben wat er bedoeld wordt.

Ze is zo lief met de baby :heart:. Knuffelen, en aaien, en steeds in de box willen kijken.. Heel leuk om te zien. Alleen jammer dat er gister zoveel indrukken waren dat ik om 23u met een nog altijd niet slapende dreumes nijntje heb zitten kijken, want iets anders ging niet meer O_o. Hopen dat ze snel went aan de nieuwe situatie.
Ik hoop dat er snel wat rust in de tent komt bij jullie, hoewel dat met een pasgeboren baby nog wel even zal duren. Gaat alles goed, herstel je alweer een beetje van de bevalling?

Dat met dezelfde woorden voor verschillende dingen doet dochter ook. Zo noemt ze Schommel, Schoenen en andere woorden met Sch steevast 'Roesj'.
Hier slaat ze de sch gewoon over. Een schaap en een aap zijn dus hetzelfde :).

Bevalling was heel fijn, en ik herstel snel (voor zover er wat te herstellen valt, eigenlijk). Het gaat uitstekend, superfijn :).
BO2punt0 schreef:
06-07-2018 19:54
Hier slaat ze de sch gewoon over. Een schaap en een aap zijn dus hetzelfde :).
Hier is schaap gewoon bèèèh
BO2punt0 schreef:
06-07-2018 19:54
Bevalling was heel fijn, en ik herstel snel (voor zover er wat te herstellen valt, eigenlijk). Het gaat uitstekend, superfijn :).
.
Fijn BO! Goed om te horen. Geniet ervan :heart:
1-Aapje schreef:
06-07-2018 20:09
Hier is schaap gewoon bèèèh
:-)
En bij ons is alles wat relatief klein is "poes" en zodra het groter is "koe". Dus ook de grote hond van de buren is "koe"; daar kan de buurvrouw heel hard om lachen gelukkig.

En alles wat rijdt is "auto". Staat dat monstertje eerder deze week dolblij in de garage op de motor te kloppen en "auto" te roepen. Dus ik nog naïef corrigeren en "mo-tor" overdreven duidelijk zeggen.
Hij: Auto.
Ik: Mo-tor.
Hij: Auto!
Ik: Mo-tor.
Hij: AUTOOOHHHOO!!
Ik: Ok schat, auto is ook goed.
*Dolblije dreumes, want hij had gelijk*
Ik viel vandaag van mijn stoel van verbazing. Dreumes zei mijn naam. Man en ik noemen elkaar nooit bij de voornaam dus ik was echt even van de leg. Ik heb ook best een rare naam. Niet alledaags.

Maar het mysterie werd bij het ophalen van het kdv opgelost. De groep naast die van dreumes had een nieuw kindje sinds deze week en we delen dezelfde voornaam ;)
Haha, dreumes roept enthousiast hasjiesj naar elke hond. Zo spreekt hij de naam van onze hand uit :proud: en dat is echt formaat Jack Russel, maar zo noemt hij de Amerikaanse bull van oma ook. Overigens wijst hij wel als je dan vraagt waar is *naam oma’s hond?
Zoon zei tegen alles met wielen auto. Maar de aanhouder wint. Inmiddels hebben we ook tractor (alles met grotere wielen) en fietsj.

Hij blijft me wel consequent papa noemen.

En laatst was er een paard met vlekken dus ik snapte best dat hij koe zei.

We lezen ook veel De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept. Inmiddels gaat het: *naam of geluid dier* poep bah. En volgende pagina.
CHL schreef:
06-07-2018 20:48
Haha, dreumes roept enthousiast hasjiesj naar elke hond. Zo spreekt hij de naam van onze hand uit :proud: en dat is echt formaat Jack Russel, maar zo noemt hij de Amerikaanse bull van oma ook. Overigens wijst hij wel als je dan vraagt waar is *naam oma’s hond?

Haha herkenbaar. Alle poezen heten Piepie :biggrin:
Wat fijn dat het zo goed met je gaat Bo! Ik wens je een hele fijne kraamtijd toe!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier zei zoon ook eerst tegen alles auto, maar nu maakt hij onderscheid tussen auto’s en vliegtuigen. Een auto is een ‘oto’ en een vliegtuig is een ‘koch, da!’ (met naar de lucht wijzen ;) )

Waarschijnlijk omdat ik als hij oto! riep en naar boven wees zei: ‘ja heel goed, vliegtuig, daar hè?!’ :hihi:

Oh en hier is al het vee idd ‘boe!!!’ Maar de bij weet hij ook, die doet bzzz. Waarom weet hij dat? :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Schaap is hier saap. Ze heeft maandenlang alle dieren bij hun geluid genoemd, maar inmiddels kent ze ze bijna allemaal. Bij moeilijke woorden een verbastering, zo is Olifant Ointje en Egel Prrr Prrr (want de Egel doet Prik).

Er wordt onderscheid gemaakt tussen auto, fiets, motor, boot en sssssjjjj (vliegtuig). Scooters noemt ze ook motor, tot ergernis van haar vader (motorrijder) :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven