Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zaterdag 7 juli 2018 om 23:21
Het is echt heel veel. Geen vergelijkingsmateriaal voor andere dreumesjes!
We waren laatst bij vrienden eten en hij eet dus meer dan wie ook aan tafel. Vriendin was helemaal blij met zo’n tevreden dankbare eet-gast!
We koken inmiddels meer avondeten maar het was een tijd lang zoeken naar de juiste hoeveelheden wat soms resulteerde in te weinig eten voor man en mij omdat de kinderen (met name dreumes) zoveel aten dat we maar onze eigen porties verkleinden.
Twee erg goede eters dus hier in huis. Maar beiden lange dunne sprietjes. Ze hebben het nodig blijkbaar.
We waren laatst bij vrienden eten en hij eet dus meer dan wie ook aan tafel. Vriendin was helemaal blij met zo’n tevreden dankbare eet-gast!
We koken inmiddels meer avondeten maar het was een tijd lang zoeken naar de juiste hoeveelheden wat soms resulteerde in te weinig eten voor man en mij omdat de kinderen (met name dreumes) zoveel aten dat we maar onze eigen porties verkleinden.
Twee erg goede eters dus hier in huis. Maar beiden lange dunne sprietjes. Ze hebben het nodig blijkbaar.

zondag 8 juli 2018 om 07:42
Onze dreumes (22 maanden) eet ook alles wat hij te pakken kan krijgen. Gister hadden we een tuinfeest bij vrienden + in de ochtend op de koffie bij een condoleance en dit was het resultaat:
Ontbijt:
3 boterhammen met zuivelspread
Glas karnemelk
Snack:
Halve paprika
Hand tomaatjes
Visite:
1 Bossche bol (in 1 geheel en helemaal op)
Lunch:
3 boterhammen met ham, kaas, stroop
Glas karnemelk
Snack: halve paprika
Tuinfeest: 3 doosjes rozijnen, zakje wokkels, raketje ( die je in het zwembad kan dippen
) het raketje van een ander, hotdog, Black angus hamburger met Amsterdams uien op een zwarte zeewierbol en het raketje van de gastheer. Het was zelfbediening en alle kindjes liepen door elkaar.
Thuis: banaan voor het slapen gaan.
Normaal vervallen de Bossche bol en de rozijntjes/wokkels/raketjes. Dan eet dreumes meer groente en soepstengels/rijstewafels.
In restaurants bestellen we sinds zijn eerste verjaardag zijn eigen eten. Van ons mee laten eten kon niet meer want dan aten wij te weinig.
Wij genieten er van dat ie zo veel eet. We hopen dat het gemuis met eten zo lang mogelijk op zich laat wachten. Dreumes eet ook nog alles met evenveel enthousiasme. Dus een bak bloemkool gaat net zo snel als een bak worst
Ontbijt:
Glas karnemelk
Snack:
Halve paprika
Hand tomaatjes
Visite:
Lunch:
Glas karnemelk
Tuinfeest: 3 doosjes rozijnen, zakje wokkels, raketje ( die je in het zwembad kan dippen

Normaal vervallen de Bossche bol en de rozijntjes/wokkels/raketjes. Dan eet dreumes meer groente en soepstengels/rijstewafels.
In restaurants bestellen we sinds zijn eerste verjaardag zijn eigen eten. Van ons mee laten eten kon niet meer want dan aten wij te weinig.
Wij genieten er van dat ie zo veel eet. We hopen dat het gemuis met eten zo lang mogelijk op zich laat wachten. Dreumes eet ook nog alles met evenveel enthousiasme. Dus een bak bloemkool gaat net zo snel als een bak worst

zondag 8 juli 2018 om 08:45
Zoon 22 maanden eet:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met roomboter, zuivelspread en appelstroop of vruchtenspread.
Tussendoor: bakje fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met roomboter, zuivelspread en pindakaas of groentespread
Tussendoor: cracker of rijstwafel, tomaatjes of komkommer
Avondeten: varieert van een paar happen tot een kinderbord vol, met de pot mee
Drinken: 2 bekers volle melk en meerdere bekers water
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met roomboter, zuivelspread en appelstroop of vruchtenspread.
Tussendoor: bakje fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met roomboter, zuivelspread en pindakaas of groentespread
Tussendoor: cracker of rijstwafel, tomaatjes of komkommer
Avondeten: varieert van een paar happen tot een kinderbord vol, met de pot mee
Drinken: 2 bekers volle melk en meerdere bekers water

zondag 8 juli 2018 om 09:58
GlitterCupcake schreef: ↑08-07-2018 07:42Onze dreumes (22 maanden) eet ook alles wat hij te pakken kan krijgen. Gister hadden we een tuinfeest bij vrienden + in de ochtend op de koffie bij een condoleance en dit was het resultaat:
Ontbijt:
Glas karnemelk
Snack:
Halve paprika
Hand tomaatjes
Visite:
Lunch:
Glas karnemelk
Tuinfeest: 3 doosjes rozijnen, zakje wokkels, raketje ( die je in het zwembad kan dippen) het raketje van een ander, hotdog, Black angus hamburger met Amsterdams uien op een zwarte zeewierbol en het raketje van de gastheer. Het was zelfbediening en alle kindjes liepen door elkaar.
Wij genieten er van dat ie zo veel eet. We hopen dat het gemuis met eten zo lang mogelijk op zich laat wachten. Dreumes eet ook nog alles met evenveel enthousiasme. Dus een bak bloemkool gaat net zo snel als een bak worst![]()

zondag 8 juli 2018 om 15:20
Peuter (net 2 jaar)
- Ontbijt: 0.5 tot 1 boterham met beker melk (soms drinkt ze enkele slokken, soms een volle beker leeg
-Tussendoor: fruit (meestal 1 stuk) en beker ranja (op is beker water)
-Lunch 1 tot 1.5 boterham met beker melk
-Tussendoor fruit (meestal 1 stuk) met beker ranja (op is beker water)
-Avondeten: geen peil op te trekken. Soms bijna niets, soms een kinderbord vol met beker water. Wel altijd een toetje (meestal yoghurt)
-Voor het slapen gaan: beker melk.
Er staat voor dochter eigenlijk altijd drinken binnen handbereik klaar.
Snoep etc krijgt ze op een normale dag niet. Eten wij ook niet (voor haar neus). Op een feestje, tijdens visite of bijzonder moment krijgt ze echt weleens wat.
- Ontbijt: 0.5 tot 1 boterham met beker melk (soms drinkt ze enkele slokken, soms een volle beker leeg
-Tussendoor: fruit (meestal 1 stuk) en beker ranja (op is beker water)
-Lunch 1 tot 1.5 boterham met beker melk
-Tussendoor fruit (meestal 1 stuk) met beker ranja (op is beker water)
-Avondeten: geen peil op te trekken. Soms bijna niets, soms een kinderbord vol met beker water. Wel altijd een toetje (meestal yoghurt)
-Voor het slapen gaan: beker melk.
Er staat voor dochter eigenlijk altijd drinken binnen handbereik klaar.
Snoep etc krijgt ze op een normale dag niet. Eten wij ook niet (voor haar neus). Op een feestje, tijdens visite of bijzonder moment krijgt ze echt weleens wat.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

zondag 8 juli 2018 om 18:40
Hier precies hetzelfde eetschema. Al is pap soms een broodje.fiona2018 schreef: ↑07-07-2018 20:00Dochter eet meestal:
Ontbijt: 1 bord Bambix (200ml) + 1 boterham of crackotte
Tussendoor: 1 stuk fruit
Lunch: 2-3 Boterhammen
Tussendoor: crackotte, rozijntjes, fruit of iets anders, net hoe het uitkomt.
Avondeten: 250 gram + Griekse yoghurt of fruit als toetje (toen ze net leerde lopen was het 300-350 gram maar de laatste tijd eet ze wat minder)
Ze drinkt water of thee.

zondag 8 juli 2018 om 18:46
Ik vind het maar raar. Groeien moeten ze juist! Ik geef volle producten iig.
Windscherm op de fiets. Is dat echt nodig? Lijkt me lichter fietsen zonder en het regent toch niet?

zondag 8 juli 2018 om 19:44
Ik heb hem er in eerste instantie opgezet en na 2 of 3 weken weer vanaf gehaald toen meneer het leuk vond om van dat ding een soort springplank te maken waarmee hij zichzelf keihard tegen zijn kin sloeg. Vliegjes daarentegen, ach, lekker proteïnen

@wasbare zwemluiers: toevallig net 2 van Lässig besteld. Zal wel laten weten hoe het beviel

@hier: zoon liep gewoon de hele straat door net. Gaat echt hard qua meters nu

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 8 juli 2018 om 19:46
@melkproducten: hier krijgt zoon normaal gesproken volle griekse yoghurt en pap met 200ml dreumesmelk vanwege het toegevoegde ijzer. Nu dus ff soja voor de test. Diarree lijkt toch wel gestopt nu ineens... vrijdag voor het laatst.
Weet niet precies wat ik daar nou van moet denken.
Weet niet precies wat ik daar nou van moet denken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

zondag 8 juli 2018 om 20:39
Ik heb toevallig vrijdag mijn nieuwe wasbare zwemluier binnengekregen van Thirsties.

Hiervoor heb ik een zwemluier van een vriendin geprobeerd. Deze was van Imsevimse. Ik ben er tevreden over.

zondag 8 juli 2018 om 20:55
Lavendel_12 schreef: ↑08-07-2018 20:39
Hiervoor heb ik een zwemluier van een vriendin geprobeerd. Deze was van Imsevimse. Ik ben er tevreden over.
![]()
Hoe viel de Imsevlimse bij jouw dreumes? Ik heb nu een verstelbare van Bumkins en die valt groot en als een pofbroek. Ik trok hem gister uit bij dreumes en er kwam een plons van een halve liter achteraan. Ik wil gewoon een kek broekje

zondag 8 juli 2018 om 21:06
Ik vond de imsevimse heel mooi aansluiten. Zat eigenlijk net als een onderbroekje zonder luier.GlitterCupcake schreef: ↑08-07-2018 20:55Hoe viel de Imsevlimse bij jouw dreumes? Ik heb nu een verstelbare van Bumkins en die valt groot en als een pofbroek. Ik trok hem gister uit bij dreumes en er kwam een plons van een halve liter achteraan. Ik wil gewoon een kek broekje![]()
Ik zag wel dat bij de thirsties die ik nu heb een soort extra lekgootje zit, maar de imsevimse sloot eigenlijk direct aan op de huid.
Ben benieuwd hoe deze nieuwe me gaat bevallen. Snel een keertje zwemmen!

zondag 8 juli 2018 om 21:19
Lavendel_12 schreef: ↑08-07-2018 21:06Ik vond de imsevimse heel mooi aansluiten. Zat eigenlijk net als een onderbroekje zonder luier.
Ik zag wel dat bij de thirsties die ik nu heb een soort extra lekgootje zit, maar de imsevimse sloot eigenlijk direct aan op de huid.
Ben benieuwd hoe deze nieuwe me gaat bevallen. Snel een keertje zwemmen!
Dat is wel wat ik zoek, een aansluitend broekje. Ik vond die van Bumbkins een beetje ontsierend voor dat mooie lijfje. Als of het Piet van Sinterklaas was

En weet je welke maat je had? Ik twijfel tussen extra large en super large.

zondag 8 juli 2018 om 21:39
Volgens mij heb ik toen de medium geprobeerd van m'n vriendin. Mijn dochter woog bij 14 maanden nog geen 9 kilo, dus ik kan je moeilijk zeggen welke maat voor jou dreumes het beste zou zijn. Er zit nog steeds wel wat rek in het broekje hoor.GlitterCupcake schreef: ↑08-07-2018 21:19Dat is wel wat ik zoek, een aansluitend broekje. Ik vond die van Bumbkins een beetje ontsierend voor dat mooie lijfje. Als of het Piet van Sinterklaas was![]()
En weet je welke maat je had? Ik twijfel tussen extra large en super large.

zondag 8 juli 2018 om 22:05
Wij gebruiken het windscherm alleen bij fris weer, regen of harde wind. Met dit weer niet.
Grappig dat zoveel van jullie wasbare zwemluiers gebruiken. Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, maar lijkt me ook wel wat eigenlijk.
Ik heb ook altijd begrepen dat volle producten voor kinderen beter zijn.
Even een poepvraag. Hebben jullie dreumessen stevige ontlasting of dun? Bij mijn zoon is het altijd dun/breiïg (niet vloeibaar, 1 of 2 keer per dag), nooit een stevigere massa. Ik heb gelezen over peuterdiarree, maar alle voedingsadviezen (voldoende vet, geen vruchtensap, veel vezels) volgen we al. Is dat dunne nou normaal of moeten we toch eens naar de huisarts?
Grappig dat zoveel van jullie wasbare zwemluiers gebruiken. Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, maar lijkt me ook wel wat eigenlijk.
Ik heb ook altijd begrepen dat volle producten voor kinderen beter zijn.
Even een poepvraag. Hebben jullie dreumessen stevige ontlasting of dun? Bij mijn zoon is het altijd dun/breiïg (niet vloeibaar, 1 of 2 keer per dag), nooit een stevigere massa. Ik heb gelezen over peuterdiarree, maar alle voedingsadviezen (voldoende vet, geen vruchtensap, veel vezels) volgen we al. Is dat dunne nou normaal of moeten we toch eens naar de huisarts?