Advies gevraagd

08-07-2018 13:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ben een vrouw van 19, en ik heb een vriendin van 16 jaar we zijn al een jaar samen.
Nu is het probleem dat echt niemand het van ons weet en we hebben besproken dit zo voorlopig te houden.
Toen we het er van de week over hadden had zij het ineens over nog zeker een aantal jaar geheim houden...
Ik heb het gevoel dat ze mij wilt gaan verzwijgen terwijl we alles voor elkaar betekenen.
Wat moet ik hier mee doen ?
Niks. Haar respecteren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom houden jullie je relatie geheim? Is er een speciale reden voor of zijn jullie ‘gewoon’ nog jong en onzeker? Vraag haar eens waarom ze het geheim wil houden.
Waarom wil ze het geheim houden?
Erizon schreef:
08-07-2018 13:55
Waarom houden jullie je relatie geheim? Is er een speciale reden voor of zijn jullie ‘gewoon’ nog jong en onzeker? Vraag haar eens waarom ze het geheim wil houden.
Ze is er nog niet klaar voor dat haar ouders het weten, maar een aantal jaar nog geheim houden lijkt mij alleen maar moeilijker
N20 schreef:
08-07-2018 14:00
Ze is er nog niet klaar voor dat haar ouders het weten, maar een aantal jaar nog geheim houden lijkt mij alleen maar moeilijker

Ik begrijp dat dit niet makkelijk voor jou is, maar zij is pas 16 en dat is toch een verschil met 19 als het gaat over ‘uit de kast komen’. Wellicht vraagt zij zich af of ze mss bi is ipv gay (ik noem maar wat)? Wat de reden ook is, je zal geduld moeten hebben en het niet moeten willen forceren. Ook dit hoort erbij als je verkering krijgt met iemand van 16.
N20 schreef:
08-07-2018 14:00
Moeilijker voor haar of moeilijker voor jou?
Heeft dit gevolgen voor jullie samenzijn? Gaan jullie nog wel samen uit en dergelijke of is het alleen stiekem afspreken? Bij dat eerste zou ik haar wens respecteren, bij dat laatste zou ik mij ook onprettig voelen en doorvragen naar de redenen
Wat is "een aantal jaar"?

Zijn dat er 2? Tot zij 18 is, volwassen, gaat studeren en misschien het huis uit?
Of zijn dat er 10?

Ik kan me voorstellen dat haar ouders er in begin best van kunnen schrikken dat ze én lesbisch is én een relatie heeft met iemand die 3 jaar ouder is terwijl ze net 16 is.

En dat ze dus nog even wil zwijgen tot ze er zelf klaar voor is om het te vertellen en in de storm te gaan staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven