35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Hi Beer, jeee zeg je kunt nu iederen dag bevallen....spannend. hoe was t bij je vorige kinderen mbt aantal weken?

ik moet ook nog steeds buik foto's maken en plaatsen, is zo'n klusje dat ik steeds vergeet en heb piraman nodig want heb al geprobeerd zelf foto's van buik te maken maar dat wordt niks.

vandaag zijn we met de mountainbikes een rondje gaan maken. tja wat moet ik ervan zeggen...buik zat wat in de weg want je zit toch behoorlijk voorover op zo'n fiets en mn rug vond het ook niet zo heel fijn. bergop ging eigenlijk qua uithoudingsvermogen prima, daar ligt t niet aan maar dat het nou echt heerlijk was, moh nee. denk niet dat ik er de komende tijd nog veel op zal kruipen, dan maar wandelen.

zit nu te werken....helemaal geen zin maar moet echt even, effe doorbijten deze dagen.....eigen schuld met dat gelummel van de afgelopen week en maar op internet spieken en beppen

Watever strak wagentje...lijkt heel erop op die van ons. ik moet ook maar weer eens aan de slag met de spullen en kamertje enzo de komende tijd. we hebben wieg, kinder-wandelwagen, wat rompertjes e.d. en dan houdt t wel op..had paar weken geleden de kriebels maar die zijn weer helemaal weg.

fijne zondag allemaal!
Hé meiden wat is hier weer een hoop geschreven! Jeetje ik kan het niet meer bijhouden hoor. Wel geweldig om al die zwangerschapsverhalen te lezen. Lijkt voor mij alweer zo lang geleden maar hopelijk maak ik het nog eens mee!

Donna welkom! Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik lees dat je met IVF bezig bent geweest. Ben wel benieuwd naar je ervaringen, wij gaan er volgende maand mee beginnen (had ik dat hier al verteld?). Zie wel een beetje tegen de hormonen en de punctie op maar ben ik wel blij dat er nu wat gaat gebeuren en dat er misschien nu "een diagnose" gesteld kan worden waarom een zwangerschap al 3 jaar uit blijft. Zal ik je in de tabel zetten?

Beer en Zina voor jullie is het aftellen begonnen! Ik hoop van harte dat de laatste loodjes niet al te zwaar zullen zijn! Ja leuke zoon hebben wij he ? Ik ben ook een supertrotse mama hoor! Lijkt me ook leuk om een foto van jouw kinderen te zien!

Pira wat ben jij toch lekker sportief bezig met die wandel- en skitochten en het mountainbiken! Kan me goed voorstellen dat je buik nu toch aardig in de weg gaat zitten!

Lieselotje mooi buikje heb je hoor! En wat fijn dat je niet meer misselijk bent! Hopelijk blijft de misselijkheid weg!

Varadientje hoe is het met jou? Wanneer is jouw NOD eigenlijk? Ik zal binnenkort de tabel weer eens updaten!

Watever mooie wagen hebben jullie gekocht zeg! Ik zag trouwens op je Hyves dat onze muzieksmaak voor een groot deel overeenkomt! Leuk! Toevallig ook nog naar The Cure geweest vorig jaar in Ahoy? Ik vond het zo'n goed concert, ontzettend jeugdsentiment

Marimoh, Snok en Biba met jullie hopelijk ook alles goed? En klopt het dat we van Lyra, Inci, Lucebertha en Kitty al een poos niets gehoord hebben, of laat mijn geheugen me in de steek?

Tot later allemaal!!!
Maria hi!! En nee je had hier nog niet verteld dat jullie met IVF starten. Dus toch het besluit genomen, fijn!!! Maar had je hiervoor dan geen hormomen? ik dacht van wel of krijg je nu nog veel meer hormonen toegediend?

En je kunt inderdaad Donna benaderen want die heeft hier ervaring mee en ik hoop zo dat het alsnog lukt voor jullie, echt van harte!!!

ps voor mijn update morgen moet ik naar de gyn maar dan heb ik 02.04: 30 weken echo

mbt sporten vind ik het wel moeilijk nu toe te geven dat sommige dingen niet meer zo goed gaan en die even te laten voor wat het is....is maar voor kort maar toch...bv het toerskien komt nu het mooiste seizoen met de warme voorjaarszon maarja ik weet niet of ik het nog red zodra ik uit NL terug ben. merkte gisteren dat mn lijf toch echt wel zo'n 10-11 kilo meesleept en spieren t niet zo goed opvangen. ach ik mag sowieso niet zeuren want tot op heden gaat eigenlijk alles prima.

lieve meiden, fijne dag allemaal..heb t echt beredruk dus genoeg geklets hier XX pira
Hee Beer!! Hoe is het met je? Wordt spannend he?

Maria ook spannend....
Ha die Snok, met mij alles goed, in spannende afwachting deze laatste drie weken! Hoe is ie bij jou?

Maria, nee dat had je nog niet verteld! Wat fijn dat jullie een beslissing genomen hebben, en wat ontzettend spannend! Toevallig is mijn schoonzus ook net weer begonnen, derde keer IVF.

Pira, niet in strijd gaan met jezelf hoor. Neem echt maar van mij aan dat als je het gevoel hebt dat het te zwaar wordt je beter een stapje terug kan doen. En dan hoef je echt niet helemaal niets meer te doen. Een zwangerschap is toch best wel een aanslag op je lijf hoor, en ook het jaar daarna is heftig, lichamelijk (ook psychisch natuurlijk). Je banden zijn slapper en je bent daardoor sneller geblesseerd. Ik heb bij de eerste zwangerschap tot 8 maanden paardgereden, en ging er na 6 weken ook weer op. Ben toen ook weer begonnen met hardlopen. Maar heb dat hele eerste jaar enorme rugklachten gehad en weet bijna zeker dat dat kwam omdat ik gewoon maar doorging alsof er niets veranderd was. Terwijl er gewoon wel iets veranderd was, snap je? Je moet echt lief zijn voor je lijf, doe gewoon een klein stapje terug! Het is maar een korte fase in je leven dat je dat hoeft te doen.

Hier alles goed, wel slecht geslapen, ga denk zo maar even terug, ben zo moe. Buikfoto's inderdaad niet meer gemaakt gisteren....ook vergeten het bed op klossen te zetten!
Had net een leuk stukje geschreven, ben ik alles ineens kwijt, wel potverdorie (en dan iets minder netjes).

Zo, wat een verhalen allemaal. En wat een mooie foto’s op hyves. En leuk al die buik foto’s. Vind het ook fijn om nu gezichten te zien bij de namen.

@ Maria; mijn NOD ligt ergens tussen 12 t/m 19 maart. Erg lastig als je niet weet wat je cyclus is.

@ Beer; spannend nog 3 weken, lijkt mij slopend zo op het eind. Wat betreft mijn zwangerschap. Ik denk deze keer mijn eitje verspild te hebben, was te laat. Dit i.v.m. alle drukte rond de motorbeurs. Maar natuurlijk hoop ik toch nog op tijd te zijn geweest. Ben er gewoon te veel mee bezig en wil zo graag. Zou elke dag wel een zwangerschapstest willen doen. Jammer dat je maar 1 eitje per maand hebt (mogen het er niet wat meer zijn????)

Eerst mij od maar afwachten en dan beginnen we gewoon weer op nieuw. Kan me niet snel genoeg gaan. Sorry voor het gedram dames, zoals ik al eerder zei, ben er veel te veel mee bezig. Wel is het leuk te lezen hoe het jullie vergaat en wat ik kan verwachten. Doet er iemand ook mee aan moeders voor moeders?

Groetjes
jammer Varadientje, van je ei, weet je het wel zeker, een ei gaat best lang mee hoor....Maar inderdaad maar 1 per maand, heel soms 2!
Maria! wat goed dat je toch IVF gaat doen! Ik hoop ook dat je heel snel goed nieuws krijgt!

Beer: spannend nou zeg!!! Iedereen is zeker om je heen konstant aan het bellen en vragen of je al wat voelt enzo?

Gek word je daarvan hahahah.. Maar aan de andere kant wel leuk toch?

Pira: Inderdaad wel een beetje pas op de plaats hoor! Paar stapjes terug misschien. Je bent echt gewoon zwanger! Hoef je je helemaal niet ziek voor te voelen, maar je lichaam werkt gewoon keihard door de hele dag. Wat betekend dat je gewoon wat minder kan als daarvoor. En het extra gewicht natuurlijk.

Varadientje: Zonde van je ei! Maar wie weet joh! Zaad leeft geloof ik bijna een week, en je ei kan 48 uur bevrucht worden.

xx
Hoi allemaal!

Het lukt maar niet trouw te zijn en n's even bij te lezen/kletsen.

't Is vorige week een krankjorum drukke week met van alles geweest. Het loopt niet lekker en ik ben niet in goeie doen. Dinsdagavond kreeg ik een ongelooflijke bloeding. Echt onvoorstelbaar. Manlief belde al bijna 112, maar dat wilde ik persé niet: zat niet bepaald te wachten op ambulance + broeders, afgevoerd naar het zkhuis. De kinderen lagen boven te slapen... Wel de hap gebeld natuurlijk. Ik had geen buikpijn etc en dacht dat het een soort ultieme schoonmaakactie van binnen was. Begin vd nacht belde het zkhuis weer om te vragen hoe het ging, toen was het rustig en mocht ik gelukkig thuisblijven. Om 2 uur weer m'n bed uit en ja hoor: laatste troep van die miskraam (dacht ik). Daarna onrustig geslapen. Woensdag maar weer naar de ha en volgens haar ben ik er nu echt vanaf en 'van mij hoef je geen bescherming te gebruiken hoor ! Volgens haar is dit echt het laatste geweest (mag ook wel na 5 wk) en is het vanaf dinsdag gewoon weer nwe cyclus. Donderdag weer koorts: pff. Verder sukkelt het nu nog steeds door, beetje flauwe krampen, beetje bruin/rood enzo.

Ik ben voor de vakantie nog heel ziek geworden door die griep, eigenlijk ook ziek op vakantie gegaan, maar de bergen hebben me goed gedaan (als altijd) en ik kan nu minderen met de inhalator. Hoop nu echt op te knappen voor ik opnieuw zwanger word. Want dat voelt een beetje op een laag pitje, omdat ik nog zo moe ben en zeker ook geestelijk nog niet 'bij' ben, maar ik wil het nog wel graag. Manlief moet ook bijkomen, vind het best moeilijk te zien wat het met mij gedaan heeft/doet.

Ik had nooit kunnen bedenken dat een miskraam er geestelijk èn lichamelijk zo inhakt.

Komt bij dat er op mijn werk echt 'n vervelende sfeer is nu.

't Voelt een beetje egoïstisch om zo m'n verhaal op te schrijven en zoveel ruimte te nemen, maar 't voelt ook goed het toch met jullie te delen. 't Is een beetje veel allemaal.

Bovenstaande is ook niet alles, maar dat wordt voor nu echt te veel, komt later wel een keer.

Nu jullie!

Moest van Watever Hyves op. Jij bent natuurlijk al lang blij dat je niet meer de oudste bent en wil mijn 'oude hoofd' wel eens zien: hi hi!

Hmm.. maar n's kijken of me dat lukt. Ben d'r nog niet zo in thuis en foto's toevoegen.. na ja: ik zag dat Beer ook niet precies wist hoe en wat en nu komen er al buikfoto's. Ben wel erg nieuwsgierig!

Welkom Donna, ook wat mij betreft, ben er zelf ook nog maar pas, maar dat heb je vast gelezen: 'tjee, wat een verhaal', dacht ik toen ik het las. Maar ook: wat fijn dat nu toch de natuur z'n loop neemt. 6 wk Lijkt ook mij wel wat vroeg voor het hartje en ik meen dat ik hier al eerder heb gelezen dat één van de anderen ook niet zoveel zwangerschapsdingen voelde (aan het begin ). Da's fijn aan de ene kant (misselijk etc), maar gek dat we dat eigenlijk toch wel willen hè? We willen gewoon zekerheid!

Zina en Beer: wat gaat het hard nu! Lukt het nog ook een beetje rust te krijgen en te genieten? Bij onze oudste zaten wij ook tot zo kort voor DE datum nog in de verbouwing. Wat was ik blij dat ze nog 2 wk langer bleef zitten (voelde me reusachtig, maar uitstekend) en ik dacht dat de natuur dat vast ook zo voor me geregeld had. Ik wens jullie veel (innerlijke) rust de komende weken. Ben ook zo benieuwd hoe jouw 3 het vinden met hun babybroertje erbij, Beer! Hoop dat je weer een goede bevalling zult hebben!

En eerlijk gezegd: ik denk wel eens aan jouw zwager, Zina, hoe het met hem gaat en het voor hem is nu jullie kindje bijna geboren wordt.

Wens je van het beste en een hele goede, mooie bevallingservaring!

Telkens als ik jullie aantal weken zie staan bedenk ik me dat ik tussen jullie Watever en Lieselotje in zat: eind augustus, net voor jou Snok. Leef in die zin ook met jullie mee dat het als het ware gelijk op ging. Zou tegelijkertijd vergelijkbare dingen 'voelen' enzo. Fijn Lieselot, dat je niet al te veel last hebt! Ben bij jou ook zo benieuwd wat jouw kinderen ervan vinden/hoe ze het gaan beleven! Van jou weet ik het eigenlijk niet Watever: heb jij last of geniet je alleen maar? En Snok: hoe is het met jou?

Pira: ik geniet altijd zo van jouw goede/mooie/lieve woorden op het juiste moment!

Maar pas je ook echt goed op jezelf? Doen hoor! Fijn dat je met je rug er een beetje achterkomt hoe het bij jou werkt (de poetsvrouw verwennen met koffie dan maar ) en dat de chiropractorbehandeling helpt. Super, echt super zoals jij nog kunt sporten. Vooral als ik lees toerski's, vellen, tochten buiten de piste... lijkt me fantastisch!!

Toch: let ajb goed op jezelf! Enne.. zeuren over wat je allemaal (nog) kunt/niet meer kunt doe je helemaal niet!

Maria: wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet!! O, wat wens ik jullie veel geluk zeg!! Fijn om weer te lezen dat je er bent.

En jij Varadientje: jammer zeg, maar je weet maar nooit. Ik hoop niet dat je boos wordt, maar ik zag bij 'meer dan 1 eitje in de maand' het hele zijspan in 1x vol voor me!

Ik hoop zo dat je snel zwanger wordt! En dat je er zo mee bezig bent ken ik zó goed: ik kon me moeilijk op m'n werk concentreren, bedacht 101 voors & tegens etc. Enne.. drammen doe je helemaal niet hoor!! Wat dacht je van mijn epistel: voelt bepaald niet normaal zo lang, maar ik hoop nu vaker te lezen en snel even te reageren. Kost veel minder tijd ook. Maar ja: 'k wil het graag goed doen en niemand vergeten enzo.

Iedereen een hele fijne dag & warme groet,

Carlot
nou eindelijk een buikfoto geplaatst....heb een vrij grote digitale camera dus hoop geklungel maar t geeft een idee. buik valt nog best mee als ik t zo bekijk op de foto, al vind ik m vanaf boven gezien heel wat...

heb geen tijd uitgebreid te reageren maar wellicht lukt dat vanavonds liefs x
Hoi Carlot,

De lengte van je verhaal valt wel mee. Ik vind het knap van je dat je het met ons delen wilt. Ik hoop voor je dat het nu weer de goede kant op gaat. Wens je zonnige dagen.

Wat meerlingen betreft, momenteel zie ik overal 2, met name op kentekens van auto's ( 2xN - 2xS - 2x enz). Nu hebben jullie het er ook al over, wie weet. "Het boek met alle antwoorden" melde "waag een gokje" . Ze zullen welkom zijn. Alhoewel...... al die drukte (grapje)
Hoi Maria, dank je wel meid...ik hoop dat jij ook snel blij wordt gemaakt.

We hebben inderdaad IVF ondergaan, althans ik heb hormonen geprikt en er heeft een punctie plaatsgevonden, maar door omstandigheden heeft het niet tot een bevruchting kunnen komen.

Ik vond het meevallen eerlijk gezegd wat betreft de hormonen en de punctie, het enige wat ik vervelend vond is dat je zo afhankelijk van anderen bent en dat is gewoon een zware belasting.

Bij ons is de zwangerschap ook ong 3 jaar uitgebleven, ik heb/had afgesloten eileiders.

Heb je nog helemaal geen onderzoeken gehad?

Als je me in de lijst kan zetten graag!
Hey Carlot, dank je wel!

Ja, bizar he dat de natuur gewoon z'n/haar ding doet terwijl je druk bezig bent je druk te maken. Echt heel mooi...

Ik wacht gewoon de echo van volgende week af.

En de misselijkheid begint nu meer te komen, gelukkig niet zo heftig maar het is aanwezig.
Jee, wat is er weer een boel geschreven.

Maria, hartstikke goed!! Jullie gaan het toch doen! Het gaat lukken! zeker weten. Ik ben niet naar de Cure geweest. Was het gaaf? ik heb ze ooit wel gezien in Ahoy en een keer op Pinkpop.

Beer...nog ff..poeh he!!

Carlot, wat een verhaal zeg. Nou ik vind je wel moedig in iedergeval.

Nou op de onbevruchte eitjes, drink ik nu een glaasje limonade: Kom op eitjes geef toegang...het is tenslotte bijna pasen!!!
Carlot hier mag je altijd je hart luchten, hoe lang, kort heftig, gek, verdrietig of wat dan ook......gewoon heel veel paar oortjes die luisteren en er zijn zonder dat de omgeving of verhoudingen onderling daarin een rol spelen....dus spuien hier!!

Heftige tijd in elk geval en zorg goed voor jezelf, het is echt een aanslag op je lijf als ik het zo lees en daarbij nog andere spanningen helpen niet echt. probeer elke week iets liefs voor jezelf te doen, massage, zwemmen, zonnebank, boek-film, of wat dan ook, doen hoor!!

Varadientje mbt ei, je weet het soms echt niet dus maak je niet gek. je zou even ovulatie testen kunnen proberen om er zicht op te krijgen. bij mij is het bv rond de 7e dag van de cyclus al gepiept (als ik goed heb gerekend hoor, was nogal rommeltje met cyclus ik ging van 23 tot 29 dagen heen en weer dus tja.. ik heb die ovu dingen nooit geprobeerd want het was zo snel raak maar ik had het denk ik anders wel gedaan om mn lijf nog wat beter te leren kennen.

Zina hoe is t'ie? Jij staat als nr 1 op de lijst dus houdt ons op de hoogte hoor. zijn de wzh klaaar? heb je je huis voor jezelf? hoop dat je je goed voelt.

Beer ook meldplicht nou we gaan niet stressen hoor als we van jullie, Zina en Beer, een paar dagen niets horen NUHHHHH ik heb nu al dag ik elke keer dat ik t forum open denk "zal t bij 1 van de 2 of ???"

ps je verhaal mbt paardrijden en hardlopen tja herkenbaar, zou mij zo ook kunnen gebeuren. ik vind die rem maar niet bij mezelf

Donna toch beetje misselijk, net genoeg om je zwanger te voelen maar hopelijk blijft t daarbij!!

Lieselot hoe gaat t'ie bij jou?

Biba? waar zit jij nu in je cyclus?

Watever heb jij nu ook nog de 20 weken echo binnenkort?

hier dus alles oke alleen retedruk maar goed effe doorbijten en na de beurs ga ik mezelf iets meer rust gunnen.

vanmiddag gyn in ziekenhuis dus ben benieuwd wat ze van mij en de kleine vindt, ben erg benieuwd hoe ze ligt want ik snap er niks meer van. ze gaat van rechts naar links en volgens mij billen bij mn navel maar zeker ben ik niet. vanmorgen gewogen en zit tussen de 10-11 kilo erbij, voel me verder prima enkel dat de hele dag vol gas wat moeilijker wordt dus tja daar zal ik in gaan moeten snijden.

meiden k'weet niet of ik t nog red hier te schrijven vandaag en morgenvroeg vlieg ik naar NL. liefs en fijne dag allemaal pira X
Pira: dank voor je lieve woorden! Ik zal ze zeker nog een paar x lezen en proberen iets voor mezelf te doen.

Straks eerst weer laten bloedprikken Daarna had ik bedacht dat ik maar lekker op de bank ga lezen vanmorgen.

En voor jou: lastig om die rem te vinden, maar goed om na de beurs gas terug te nemen!! Wat voor beurs is het eigenlijk?

Enne... hopelijk heb je (neem je ) nog beetje tijd wat te shoppen voor jezelf en voor je meisje! Als je van die kleine kleertjes, mutsjes & rompertjes in je handen houdt, kun je je moeitlijk voorstellen dat daar straks jouw/jullie kindje in ligt. Misschien helpt het je wel iets rustiger aan te gaan doen en wat lenteachtige kleding voor jezelf helpt je vast ook: je hebt nog even te gaan! Weet natuurlijk helemaal niet waar je bent in NL, maar kijk anders even op de site van Ruimschoots in Amsterdam. Vond het altijd een fijne winkel waar ze van alles hebben voor privé, zakelijk, feest, lingerie, etc. en ik werd er altijd goed geholpen. Omdat je niet zo vh shoppen bent is het misschien n idee. Ik voel me niet altijd zo zeker over wat me goed staat en zeker toen niet, met echt een enorme buik.

Varadientje: Let jij zo op kentekenplaten? Ik kan er niks aan doen, maar zie vaak iets in lettercombi's of cijfers! Vind t soms wel zonde van mn hersencapaciteit, maar gaat vanzelf. Ik wens je gauw zwanger! Heb zelf GLK op mijn auto... moet toch geluk brengen, niet?

Donna: ben bijna blij voor je dat je je misselijk voelt. Niet te veel hoor! Spannend je echo vlgde week en wat leuk om naar uit te kijken!!

Watever: ik wil vandaag ook nog hyves proberen!

Voor iedereen: tot later en fijne dag!

xx Carlot
Goedemorgen,

Tis lekker druk hier met schrijven als je een week niet meegelezen hebt haha.

Hier gaat nu alles goed, mannetje is weer helemaal beter van de middenoorontsteking en kaakontsteking, de kies die eruit gehaald is in zkh was de laatste boosdoener. Sinds gister is hij weer aan het werk gegaan.

Met dochtertje gaat het ook prima, heerlijk vrolijk kind maar wel met enorme peuterpuber driftbuien als ze haar zin niet krijgt, wat een sterke wil hebben ze met 2 jaar zeg!

Met mij en beeb in buik ook prima, gister naar vk geweest en perfecte bloeddruk, 3,1 kilo totaal aangekomen sinds begin.

Vk reageerde lauwtjes op goede nieuws van de onderzoeken bij gyn, alleen zo van: nou fijn he dat uitslag goed was. Ze begon er eerst niet eens zelf over pfff. Nou ja, hoef ook geen vriendinnen met haar te zijn, en tis niet zo dat ik me ongemakkelijk voel bij haar, ken haar al lang genoeg dus weet hoe ze is. Weet ook van anderen die haar als vk hebben dat ze een hele koele zakelijke tante is dus ligt niet aan ons.

Ik zal straks hier eens wat bijlezen om in jullie verhalen te komen, maar moet eerst even nodig stofzuigen op de bovenverdieping.

Groetjes!
Hallo, ben ik ook, alles nog rustig hier, zal ook wel nog zo blijven hoor!

Carlot, wat een heftig verhaal zeg! Ik zou echt even tijd nemen om bij te komen nu. Hoeveel kinderen heb je? (sorry heb het niet ontouden denk ik) en hoe oud zijn ze? Hoop voor je dat je heel snel weer zwanger bent maar kan me voorstellen dat je man dit ook even moet verwerken zeg. En begrijp dat er nog meer minder leuke dingen spelen, vervelend zeg.

Watever, zie dat je deze week 20 weken bent, heb je nu ook een echo?

Marimoh, gelukkig gaat het met je man wat beter! Wat een kille die vk van jou. Ik vind het toch een beroep waarin je wel een warme persoonlijkheid mag hebben hoor. Snap best dat de verhalen je op een gegeven moment niet meer zo aangrijpen als je in het vak zit, maar dan doe je je best maar een beetje. Ik zit bij een praktijk met vier veschillende vk's, moet zeggen dat ik ze allemaal heel aardig vind, heb ook niet echt een voorkeur voor bij de bevalling.

morgen weer!

Pira, nu in NL? Hoop dat je het leuk hebt!
Hoi allemaal,

Kan t niet nalaten ff nog wat te lezen/schrijven!

Hey Marimoh! fijn joh dat je man weer beter is, hij was ook wel erg ziek! En je dochtertje is 'lekker 2 en zegt nee' als ik dat zo lees. Ik vond het een leuke leeftijd, maar soms best pittig inderdaad. En die vk: wat jammer! Ik heb een medische indicatie (keizersnede oudste) en moet daarom naar het zkh. Dat heb ik altijd toch wat koeler, minder persoonlijk, ervaren dan toen ik bij de 1e gewoon bij de vk liep. Ben het he-le-maal met Beer eens dat een warm hart en inlevingsverm wel t minste is in zo n beroep!

Hoi Beer! Bij jou juist nb 4 vk's waarvan t je eigenlijk niet uitmaakt wie er komt. Wel relaxed idee zeg! We hebben een dochter v 11 en zoon v 9 jaar. Niet eerder weer zwanger geweest doordat daar de omstandigh niet naar waren (man ging studeren toen jongste geb zou worden, had geen vaste baan, alleen tijdelijk, ik heb die jaren mijn werk aangepast aan thuis, veel tijdelijke baantjes, fin. onzekerheden) en nu dus een mk eind jan. 3 of 4 Leek ons altijd wel wat en nu ik 40 ben, mijn man sinds aantal jaren wel een vaste baan heeft, hebben we heel bewust gekozen het nog ns te proberen.

Heb t zelfde als Pira: als ik hier kom, ben ik ook benieuwd naar nws van jou en Zina: ik wens je zo van harte opnieuw een fijne bevalling!!

Voor iedereen warme groet, moet zo eten en weg: tot morgen!

xx Carlot
he lieve meiden,

Alles wel hier, alleen erg druk met alle klusjes/klussen die ik perse voor de grote drukte NA de bevalling af wil hebben. Verbouwing nadert laatste fase, dus dat is wel fijn. Maar schrijf later meer... Verder met mij alles prima, buik is giga en op eind vd avond strompel ik omhoog maar ik hoop dat het niet erger wordt

Carlot, lief dat je er naar vraagt. Het is best moeilijk nu, want het gaat om mijn man en zijn zusje was dus ook zwanger. Dus voor zijn ouders, mijn schoonouders, en voor ons, is dit best een dubbele tijd. Maar ik verheug me er enorm op ons kindje te leren kennen! Ben zo benieuwd hoe het is...

trusten!

Zina
Hi hier!

Almighty Watever... heb me net (keertje of wat maar ) aangemeld op Hyves!

Ben benieuwd...net als Maria wil ik graag gewoon als Carlot bekend staan

Dan ns kijken hoe dat werkt met foto's enzo.

xx Carlot
Zina, laatste loodjes he, voor jou nog meer! Ik kom de trap ook bijna niet op hoor. Fijn dat je je wel op je kindje kunt verheugen, het blijft inderdaad heel dubbel voor jullie. En ook fijn dat de verbouwing er bijna op zit, kun je toch een beetje meer rust krijgen.

Heb je een idee waar je wilt bevallen of zie je wel hoe het loopt?

Carlot, over warme persoonlijkheden gesproken, jij lijkt me iemand die dat zeker heeft!

Leuk dat jullie na zo'n tijd nog voor een derde gaan! Zal wel heel anders voor jullie worden nu. Ben je al wat opgeknapt? En heeft je man het ook al een beetje verwerkt?

Wij hebben gisteren het bed op klossen gezet. Viel mee, het slaapt nog ok, en kom er nog goed uit en in gelukkig. Gek is dat ik de hele tijd hoopte dat dit kindje wat eerder zou komen, maar nu hij echt mag komen heb ik zoiets van"blijf nog maar lekker een paar weekjes zitten". Terwijl ik het wel echt met die buik heb gehad hoor. Maar heb denk ik een beetje koudwatervrees voor de nieuw periode die dan ingaat. De gebroken nachten, allerlei mensen over de vloer etc. Heel leuk allemaal, maar nu is het eigenlijk zo lekker rustig.

Nog steeds geen buikfoto's gemaakt, erg he!
Hoihoi,

@Beer, nog even voor jou pff wat is dat snel gegaan lijkt wel.

4 vk's die je allen goed liggen, wat fijn zeg!!

@Carlot, jou ken ik nog niet denk....ben een hele tijd hier niet aanwezig geweest. Lees dat je onlangs een mk hebt gehad...hoe triest meid. Heftig, geef het alle tijd om te verwerken. Sterkte!!

Onze dochter is inderdaad 'ik ben 2 en ik zeg nee'. Zonet bijv. was ze wat moe en toe aan het middagdutje...ze kan wel zelf naar boven klimmen maar eenmaal boven peert ze eruit om te spelen en krijg haar dan moeilijk te pakken. Dus ik til haar beneden alvast op om naar boven te gaan. Fout fout fout: gillen, trappelen, armpjes omhoog zodat ik geen grip heb op haar, en maar schreeuwen: neeeee lopen lopen lopen! Pfff, eenmaal op de trap en verder is die bui dan alweer voorbij, duurt echt heel kort maar is zó heftig. Ik vind het een schitterende leeftijd vooral omdat ze al zo lekker wijs doen en toch nog zo klein zijn, maar ook zware buien kunnen er zijn.

Over mijn vk, ik vind ook dat je bij zo'n beroep enige warmte en inleving mag tonen, je hebt er toch ook voor gekozen om met mensen in een belangrijke periode van hun leven te werken? Zij zit al 36 jaar in het vak, misschien is alles sleur voor haar? Tijd om te stoppen denk ik dan. Ik ben tussen 10 en 20 weken tevens bij gyn geweest, en die man was zo hartelijk, zo warm en begripvol. Dat van zo'n man in zkh had ik dan juist weer niet verwacht.

@Zina, jij kunt ook al daagjes gaan tellen tot hét moment! Lastig in jullie familie, zo'n dubbele tijd/gevoelens...wat naar.

Verheugd om je kindje te leren kennen, tuurlijk ben je dat! Het is zo overweldigend vind ik, die eerste uurtjes met je hummel.

@Beer, ik had dat toen in de laatste weken van mijn zw bij dochter ook, eerst kon ik niet wachten, en hoe meer het naderde hoe meer ik hoopte om toch op 40 wk uit te komen...uiteindelijk met 41+4 dg overtijd bevallen.

Ik denk nu al wel eens na over de gebroken nachten...dochter sliep bij 3 maand 'pas' door, maar kwam mede denk door bv die ik gaf want dat verteert sneller waardoor ze eerder weer komen voor voeding. Kon me toen ook niet indenken dat ik 16,5 maanden bv zou geven haha. Nu ga ik weer voor bv, minimaal 6 maand en liefst tot 1 jaar, maar geen 16/17 maand denk.

En ja, al die drukte met kraamvisite, pff ik denk er nog maar niet aan hihi. Maar ik beval als het goed gaat tegen de zomervakantie, misschien zijn de meesten dan op vakantie en komen ze over de vloer wanneer wij al in een ritme zitten (hoopt ze stiekem).

Ik zou als ik jou was toch nog ff snel een (laatste) buikfoto maken, zou zonde zijn als het er niet meer van komt toch?

Hier alles zijn gangetje, geen nieuws (dus goed nieuws).

Groetjes!
Hé meiden weer even F5 voor de nieuwe tabel (en voor de nieuwkomers: door 2x op de tabel te klikken komt hij scherp in beeld). Nieuwe info voor de tabel graag vet gedrukt!
Ha die meiden!

Zo ik heb jullie een klein beetje verwaarloosd. Op het werk is het momenteel erg druk. Kan niet ff tussendoor forummen.

Morgen een training organiseren, over 1,5 week een klantenavond met diner voor 60 personen plannen, volgende maand grote beurs en dan nog de "standaard" dag dingetjes. Ze dachten vast laten we nog maar ff gebruik van der maken zo lang ze er nog is hahaha. Merkte vandaag dat ik voor het eerst een beetje een harde buik had. Maar goed verder gaat het prima.

Thuis ook alles op z'n kop. We zitten nog volop in de verbouwing. Er moet nog flink wat breekwerk plaatsvinden.

Even een korte samenvatting: Nieuwe trap op nieuwe locatie; badkamer verbouwen, betegelen, nieuwe vloer, niew wastafelmeubel; muur in slaapkamer uitbreken, verplaatsen; totale kinderkamer inrichten; nieuw laminaat op slaapkamer; nieuwe voordeur en deurkozijn. En dan heb ik het nog niet eens over de tuin......

poehhh dames ik ga maar even niet op iedereen reageren, want ik weet cker dat ik nu iemand ga vergeten. Alleen Marimoh, vind het zo fijn dat je er weer bent.

Nog ff een laatste opmerking: Dames haal dat porum van Jan eens van onze hyves site! Ik weet cker dat jullie er zelf veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker uitzien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven