Luxemburg

dinsdag 10 juli 2018 om 21:11
Jaaaaaaaaaa wat is níet leuk, in Luxemburg?! Omgeving Vianden/ Echternach/ Diekirch is mooi (leuke plaatsjes om te bezoeken). Vianden heeft een mooie opgeknapte kasteelruine waar je uren kan dwalen en dromen.
Wandelen is ronduit spectaculair in bijvoorbeeld Müllertal en Beaufort (heeft overigens ook een kasteel).
Drielandenpunt is leuk als je echt echt echt niks anders meer kan bedenken en van klauterende kinderen, speeltuinen en snackbarretjes houdt.
Eerlijk is eerlijk, restaurant-technisch is Luxemburg geen hoogvlieger. De keuken verschilt niet veel van de Belgische en Duitse (goh). Bereid je voor op schnitzels, stoofpotjes en laffe groenten.
Wandelen is ronduit spectaculair in bijvoorbeeld Müllertal en Beaufort (heeft overigens ook een kasteel).
Drielandenpunt is leuk als je echt echt echt niks anders meer kan bedenken en van klauterende kinderen, speeltuinen en snackbarretjes houdt.
Eerlijk is eerlijk, restaurant-technisch is Luxemburg geen hoogvlieger. De keuken verschilt niet veel van de Belgische en Duitse (goh). Bereid je voor op schnitzels, stoofpotjes en laffe groenten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

dinsdag 10 juli 2018 om 21:20
Echternach is prachtig en de omgeving daar richting Berdorf met de kloof. Vianden is mooi. Eten is prima. Kan zo snel niet een restaurant aanbevelen maar ik eet er altijd heerlijk. Een soort combi franrijk/duitsand
Luxemburg stad is eigenlijk geen moer aan. Lelijk, veel hoogbouw en kantoren. Weinig te beleven.
Luxemburg stad is eigenlijk geen moer aan. Lelijk, veel hoogbouw en kantoren. Weinig te beleven.

dinsdag 10 juli 2018 om 21:23
Drielandenpunt heb ik verplicht gedaan als 13-jarige.
Met school waren we in de buurt voor een uitstap en dat onding was dus ook "verplichte kost".
Ik kan niet zeggen dat ik er veel van 't onthouden heb, behalve dat ik het onzin en drie keer niks voorstellen vond.
Luxemburg-stad vond ik 10 jaar geleden wel de moeite.
(Blijf wel niet in de hoogbouw hangen!)
Echternach dan weer minder.
Als je erg van wandelen houdt ... kilometers en kilometers en mijlen bos.
Stippel dan wel op voorhand een beetje een route uit.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 21:24
3.23% gewijzigd

dinsdag 10 juli 2018 om 21:23
Oh in mijn herinnering is de benedenstad heel mooi met het park. maar daar ben ik alleen als kind geweest misschien vertroebeld dat.Orangetree schreef: ↑10-07-2018 21:20Echternach is prachtig en de omgeving daar richting Berdorf met de kloof. Vianden is mooi. Eten is prima. Kan zo snel niet een restaurant aanbevelen maar ik eet er altijd heerlijk. Een soort combi franrijk/duitsand
Trier is ook vlak bij trouwens.

dinsdag 10 juli 2018 om 21:26
Ja, ik kwam er een jaar of 15, achter elkaar, in mijn jeugd. Het knusse en vriendelijke, haast ouderwetse sprak me aan, de Middeleeuwse dorpjes en stadjes , de magistrale wandelpaden door dichtbegroeide wouden, langs klaterende watertjes. Overal die geur van vuurtjes en gerookte ham. Bramen plukken. Zwemmen in riviertjes. Echt een vakantieland, Luxemburg.
very__cherry wijzigde dit bericht op 10-07-2018 21:28
5.13% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

dinsdag 10 juli 2018 om 21:30
Wat dacht je van Quetschentaart??
https://en.wikipedia.org/wiki/Luxembourg_cuisine
*heeft het ook maar net gelezen*

dinsdag 10 juli 2018 om 21:33
Niet tegengekomen sorryquattro35 schreef: ↑10-07-2018 21:30
*heeft het ook maar net gelezen*![]()

dinsdag 10 juli 2018 om 21:33
Niet tegengekomen sorryquattro35 schreef: ↑10-07-2018 21:30
*heeft het ook maar net gelezen*![]()

dinsdag 10 juli 2018 om 22:10
Op anderhalf uur rijden is verdun.
Niet vervallen, wel begraafplaats.
Met een bizar monument waar je allemaal botten en schedels en ... Kunt zien van onbekende soldaten waar dat monument letterlijk op gebouwd is.
En velden vol graven
Niet vervallen, wel begraafplaats.
Met een bizar monument waar je allemaal botten en schedels en ... Kunt zien van onbekende soldaten waar dat monument letterlijk op gebouwd is.
En velden vol graven
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.