Luxemburg

10-07-2018 21:05 41 berichten
Wat is leuk?
Wat wil ik zien?
Weet je een hele oude (vervallen) begraafplaats e/o kerk?
Moet ik naar het 3 landen punt?
Wat moet ik eten?
Luxemburg stad is leuk.
Klein Zwitserland is prachtig qua natuur.
Veel leuke kleine plaatsjes met veel kastelen.
Eten is niet veel bijzonders, tenminste ik heb het nog niet ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaa wat is níet leuk, in Luxemburg?! Omgeving Vianden/ Echternach/ Diekirch is mooi (leuke plaatsjes om te bezoeken). Vianden heeft een mooie opgeknapte kasteelruine waar je uren kan dwalen en dromen.
Wandelen is ronduit spectaculair in bijvoorbeeld Müllertal en Beaufort (heeft overigens ook een kasteel).
Drielandenpunt is leuk als je echt echt echt niks anders meer kan bedenken en van klauterende kinderen, speeltuinen en snackbarretjes houdt.
Eerlijk is eerlijk, restaurant-technisch is Luxemburg geen hoogvlieger. De keuken verschilt niet veel van de Belgische en Duitse (goh). Bereid je voor op schnitzels, stoofpotjes en laffe groenten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Klein Zwitserland vond ik wel leuk en heel erg veel kastelen. Volgens mij zaten we in Vianden. De hoofdstad vond ik geen klap aan.
_Inkie_ schreef:
10-07-2018 21:10
Luxemburg stad is leuk.
Klein Zwitserland is prachtig qua natuur.
Veel leuke kleine plaatsjes met veel kastelen.
Eten is niet veel bijzonders, tenminste ik heb het nog niet ontdekt.
Ook geen gebak oid?
Lekker uitgebreid Very Cherry. We hebben nog geen idee wat we gaan doen, waar we heen gaan etc, dus leuk om zoveel enthousiaste dingen te lezen.
Oja, het drielandenpunt sla ik dan maar over.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 21:17
Ook geen gebak oid?
Neuh. Nou ja er is genoeg lekkers bij de bakker maar niets typisch Luxemburgs volgens mij.
Echternach is prachtig en de omgeving daar richting Berdorf met de kloof. Vianden is mooi. Eten is prima. Kan zo snel niet een restaurant aanbevelen maar ik eet er altijd heerlijk. Een soort combi franrijk/duitsand

Luxemburg stad is eigenlijk geen moer aan. Lelijk, veel hoogbouw en kantoren. Weinig te beleven.
Je kunt een uitstapje naar Trier maken. Ligt dichtbij en heeft romeinse gebouwen zelfs. Mooie stad.
Wij gaan er heen voor de natuur en de kastelen/ruïnes. En dan meestal naar de Echternach regio, vandaar uit is alles makkelijk te bereiken. De trein is ook heel erg goedkoop trouwens, ik dacht 4 euro voor een dagkaart geldig in het hele land.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 21:18
Oja, het drielandenpunt sla ik dan maar over.
Drielandenpunt heb ik verplicht gedaan als 13-jarige.
Met school waren we in de buurt voor een uitstap en dat onding was dus ook "verplichte kost".

Ik kan niet zeggen dat ik er veel van 't onthouden heb, behalve dat ik het onzin en drie keer niks voorstellen vond.

Luxemburg-stad vond ik 10 jaar geleden wel de moeite.
(Blijf wel niet in de hoogbouw hangen!)
Echternach dan weer minder.

Als je erg van wandelen houdt ... kilometers en kilometers en mijlen bos.
Stippel dan wel op voorhand een beetje een route uit.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 21:24
3.23% gewijzigd
Orangetree schreef:
10-07-2018 21:20
Echternach is prachtig en de omgeving daar richting Berdorf met de kloof. Vianden is mooi. Eten is prima. Kan zo snel niet een restaurant aanbevelen maar ik eet er altijd heerlijk. Een soort combi franrijk/duitsand

Luxemburg stad is eigenlijk geen moer aan. Lelijk, veel hoogbouw en kantoren. Weinig te beleven.
Oh in mijn herinnering is de benedenstad heel mooi met het park. maar daar ben ik alleen als kind geweest misschien vertroebeld dat.

Trier is ook vlak bij trouwens.
http://www.luxemburgvoorbeginners.nl/st ... dorpen.htm
Luxemburg stad vond ik niks aan. Doe mij maar Trier. Omgeving Luxemburg is wel erg mooi.

Ik had bij een bakkerij in de stad heerlijk gebak gehaald. Weet helaas de naam niet meer.
Nemaìn’ schreef:
10-07-2018 21:18
Lekker uitgebreid Very Cherry. We hebben nog geen idee wat we gaan doen, waar we heen gaan etc, dus leuk om zoveel enthousiaste dingen te lezen.
Ja, ik kwam er een jaar of 15, achter elkaar, in mijn jeugd. Het knusse en vriendelijke, haast ouderwetse sprak me aan, de Middeleeuwse dorpjes en stadjes , de magistrale wandelpaden door dichtbegroeide wouden, langs klaterende watertjes. Overal die geur van vuurtjes en gerookte ham. Bramen plukken. Zwemmen in riviertjes. Echt een vakantieland, Luxemburg.
very__cherry wijzigde dit bericht op 10-07-2018 21:28
5.13% gewijzigd
Esch-sur-Süre, Larouchette , Clervaux, Vianden allemaal leuk om te bezoeken.
_Inkie_ schreef:
10-07-2018 21:27
Esch-sur-Süre, Larouchette , Clervaux, Vianden allemaal leuk om te bezoeken.
Ja, dit ook. Goeie tips.
Ik ga maar een lang weekend, niet teveel opties geven :hihi:
_Inkie_ schreef:
10-07-2018 21:19
Neuh. Nou ja er is genoeg lekkers bij de bakker maar niets typisch Luxemburgs volgens mij.

Wat dacht je van Quetschentaart??

https://en.wikipedia.org/wiki/Luxembourg_cuisine

*heeft het ook maar net gelezen* ;-D
quattro35 schreef:
10-07-2018 21:30

Niet tegengekomen sorry o_o
quattro35 schreef:
10-07-2018 21:30

Niet tegengekomen sorry o_o
Klinkt goed die pruimentaart, maar er staat wel bij dat het een seizoensgerecht is, nadat de pruimen in september gerijpt zijn.
In Müllertal naar de Schiessentumpel (prachtige waterval), in Luxemburg stad de kazematten en de Grund, Vianden, Diekirch, Larochette. Fijn wandelen, kasteeltjes kijken en genieten van de terrasjes.
I'm still standing
Op anderhalf uur rijden is verdun.
Niet vervallen, wel begraafplaats.
Met een bizar monument waar je allemaal botten en schedels en ... Kunt zien van onbekende soldaten waar dat monument letterlijk op gebouwd is.

En velden vol graven
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven