Overspel, wat nu?
woensdag 11 juli 2018 om 00:39
Lieve lezers, vandaag deel ik een heel persoonlijk stuk uit mijn leven, wat ik graag wilt delen, ook om het zelf beter een plekje te geven.
Ik ben een jonge vader (23) van een dochterje van 6 maanden oud, ik heb op het moment van schrijven 4 jaar samen een relatie met mijn vrouw, waar ik nu 2 jaar mee ben getrouwd.
Helaas is recent ( 26 juni) overspeel gepleegd door mijn vrouw. Ik ben er achter gekomen via een instagram chat die nog open stond op mijn telefoon.
Na een nacht lang ruzie en praten ben ik tot het besluit gekomen, ik zal niet van je scheiden voor onze dochter.
Echter heb ik tegen mijn vrouw gezegd,
Er gaat geen moment voorbij dat ik er nog steeds aan denk, elke nacht, in elke droom zie ik in helikoptervlucht mijn vrouw samen met die.. die.. man.
Ik ben me er van bewust dat ik een lastige beslissing heb genomen om toch bij elkaar te blijven. Een beslissing waar niet iedereen het met mij eens zal zijn.
Graag hoor ik jullie mening, stel vragen, praat met mij hier over, aangezien ik dit bij niemand anders kwijt kan.
Groetjes, nathan
Ik ben een jonge vader (23) van een dochterje van 6 maanden oud, ik heb op het moment van schrijven 4 jaar samen een relatie met mijn vrouw, waar ik nu 2 jaar mee ben getrouwd.
Helaas is recent ( 26 juni) overspeel gepleegd door mijn vrouw. Ik ben er achter gekomen via een instagram chat die nog open stond op mijn telefoon.
Na een nacht lang ruzie en praten ben ik tot het besluit gekomen, ik zal niet van je scheiden voor onze dochter.
Echter heb ik tegen mijn vrouw gezegd,
vergeven maar niet vergeten
Er gaat geen moment voorbij dat ik er nog steeds aan denk, elke nacht, in elke droom zie ik in helikoptervlucht mijn vrouw samen met die.. die.. man.
Ik ben me er van bewust dat ik een lastige beslissing heb genomen om toch bij elkaar te blijven. Een beslissing waar niet iedereen het met mij eens zal zijn.
Graag hoor ik jullie mening, stel vragen, praat met mij hier over, aangezien ik dit bij niemand anders kwijt kan.
Groetjes, nathan
woensdag 11 juli 2018 om 11:27
Ik zou je willen adviseren naar een relatietherapeut te gaan en misschien individuele therapie ernaast om het te kunnen verwerken. Het is niet iets wat je heel makkelijk aan de kant kunt schuiven, tenminste, voor de meesten. Ik heb het zelf ook meegemaakt, alleen is mijn man niet met een ander naar bed geweest, in dat geval zou het gelijk over zijn voor mij. Bij elkaar blijven omwille van het kind vind ik persoonlijk geen goed idee. Ik heb dit al vele keren om mij heen zien gebeuren en het draaide uiteindelijk altijd uit op een dikke ruzie en scheiding. Je moet bij elkaar blijven omdat jullie van elkaar houden en samen verder willen. Vergeten ga je het inderdaad nooit, en er zullen vast momenten in je leven komen dat het weer even pijn doet, maar het een plek geven en weer leren vertrouwen kan wel. Ik ben mijn man door het hele gebeuren wel anders gaan zien, zowel positief als negatief. Je moet een manier vinden ermee om te gaan, en jullie moeten leren beter te communiceren, daar is een relatietherapeut ideaal voor. Jouw vrouw had jouw moeten vertellen dat ze zich zo voelde na de zwangerschap, maar blijkbaar had ze het gevoel dat ze dat niet kon zeggen, of misschien wilde ze het niet zeggen. Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat dit jouw schuld is, absoluut niet, maar communicatie is ontzettend belangrijk, zeker als dit soort dingen spelen.
woensdag 11 juli 2018 om 11:40
Negeer Blondie maar, die zit alleen maar te rellen.
Ik vind deze talk van Esther Perel erg goed als het gaat om ontrouw. Hopelijk heb je er iets aan:
https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... anguage=nl
Ik vind deze talk van Esther Perel erg goed als het gaat om ontrouw. Hopelijk heb je er iets aan:
https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... anguage=nl
woensdag 11 juli 2018 om 12:09
100 % herkenbaar maar ik denk wel dat dit inzicht groeit met de jaren ( zelf ouder worden en langere relatie). Mijn partner en ik denken er net zo over, wellicht nog iets vrijer. (Perzina schreef: ↑11-07-2018 01:49
Even een andere kijk op de zaak ook: hier is vreemdgaan niet zo’n heet hangijzer. Mocht dat gebeuren, en die kans is ergens in de leven echt wel aanwezig, bij mij vooral, dan is dat niet zo’n punt. Daar zit een heel mechanisme achter wat voor jou niet zo belangrijk is, het komt er kort op neer dat we onze liefde dan weer meer voeding moeten geven.
Wij zijn 39 en 43, dat scheelt denk ik. Hoe ouder, hoe minder erg ontrouw wordt misschien. Het blijkt dat je beiden mens bent en sprookjes niet bestaan. Dat er dingen kunnen gebeuren die maken dat je in de armen van iemand anders belandt.
Ik kan ik alle oprechtheid zeggen dat het een bevrijding is om niet zo strikt te leven, om menselijker te mogen zijn met fouten, verlangens, en een onvolwaardelijke liefde te hebben waarvan je weet dat dat je thuis is.
woensdag 11 juli 2018 om 12:17
" Ik werk extreem veel, en met extreem veel bedoel ik 190 uur per maand gemiddeld, soms 6 soms 5 dagen per week. dit doe ik om wat financiële skeletten uit de kast te ruimen en om mijn gezin alles te kunnen geven wat ze willen. "
met 190 uur werken en veel financiën geef je ze niet alles wat ze willen, je geeft namelijk niet voldoende aandacht.....snappie?
met 190 uur werken en veel financiën geef je ze niet alles wat ze willen, je geeft namelijk niet voldoende aandacht.....snappie?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
woensdag 11 juli 2018 om 20:59
En wat als je niet in haar berichten had gekeken? Dan had ze het vast niet verteld. Dat is misschien nog wel het ergste. Als mijn vriend vreemd zou zijn gegaan en het direct huilend zou opbiechten zou ik meer vergevingsgezind zijn dan wanneer ik er achter moet komen als ik in zijn berichtjes neus. Ik zou haar niet meer vertrouwen. Zij komt er nu ook mooi makkelijk vanaf, waarom zou ze het dan niet vaker doen..
woensdag 11 juli 2018 om 21:03
Ik snap wat je bedoelt, ik ben het met je eens maar ik denk dat dit wel een andere situatie is. Net getouwd, jong kindje, als je je dan al niet kan beheersen.. Je weet toch waarvoor je het doet? Daarnaast was ze er niet eerlijk over. Dat is het ergste.Perzina schreef: ↑11-07-2018 01:49In het huwelijkse contract (wet) beloof je elkaar géén eeuwige trouw. Hooguit heb je dat op je trouwdag tegenover de kerk aan elkaar beloofd, maar in het huwelijk an sich, gaat het niet over eeuwige trouw. Dat zijn slechts afspraken die je samen maakt.
Ik mis in je verhaal je eigen aandeel in de zaak. Ja, vreemdgaan is klote, het doet pijn, ze had jou moeten vertellen van de verleiding enzovoorts, maar dat ontslaat jou niet van jouw aandeel. Wat maakte dat ze in de armen van een andere man belandde? Als een relatie solid as a rock is, gebeurt dit echt niet.
Even een andere kijk op de zaak ook: hier is vreemdgaan niet zo’n heet hangijzer. Mocht dat gebeuren, en die kans is ergens in de leven echt wel aanwezig, bij mij vooral, dan is dat niet zo’n punt. Daar zit een heel mechanisme achter wat voor jou niet zo belangrijk is, het komt er kort op neer dat we onze liefde dan weer meer voeding moeten geven.
Wij zijn 39 en 43, dat scheelt denk ik. Hoe ouder, hoe minder erg ontrouw wordt misschien. Het blijkt dat je beiden mens bent en sprookjes niet bestaan. Dat er dingen kunnen gebeuren die maken dat je in de armen van iemand anders belandt.
Ik kan ik alle oprechtheid zeggen dat het een bevrijding is om niet zo strikt te leven, om menselijker te mogen zijn met fouten, verlangens, en een onvolwaardelijke liefde te hebben waarvan je weet dat dat je thuis is.
woensdag 11 juli 2018 om 21:50
Blondie222 schreef: ↑11-07-2018 12:30Achteraf gezien ben ik heel blij dat t zo gelopen is. Iemand die gek van je is hou je rekening mee die laat je niet zomaar vallen als n baksteen. Ik weet dat hij niet in me leven hoort anders had hij rekening met me gehouden
Who gives a f*ck..
Het gaat hier om TO niet om jou.
Veel sterkte met je boosheid en verdriet TO. Hoe gedraagt je vriendin zich nu? Alsof ze het goed wil maken of heb je nog het gevoel dat ze iets voor je achter houdt?
woensdag 11 juli 2018 om 22:47
Nee, geen andere situatie. Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen en gaan volgende maand trouwen.Poelewoeps schreef: ↑11-07-2018 21:03Ik snap wat je bedoelt, ik ben het met je eens maar ik denk dat dit wel een andere situatie is. Net getouwd, jong kindje, als je je dan al niet kan beheersen.. Je weet toch waarvoor je het doet? Daarnaast was ze er niet eerlijk over. Dat is het ergste.
Ik ben juist door schande en schade wijzer geworden in mijn vorige relatie en weet dat dit beter bij me past.
woensdag 11 juli 2018 om 22:52
Trouw kan toch ook iets anders zijn dan puur seksuele trouw?
woensdag 11 juli 2018 om 23:02
Dat zeg je nu, maar wat zou je erger vinden, dat je man een keer met een ander naar bed vertrekt, of tien jaar lang, één en ander o.a ook sexuele handelingen, Persoonlijke gesprekken, iemand leuk vinden, met een andere vrouw doet.zomaar-iemand-1991 schreef: ↑11-07-2018 11:27Ik heb het zelf ook meegemaakt, alleen is mijn man niet met een ander naar bed geweest, in dat geval zou het gelijk over zijn voor mij.
woensdag 11 juli 2018 om 23:10
Mooi hoe het dan weer zo wordt gedraaid dat het uiteindelijk toch aan de man ligt. Als een vrouwelijke TO haar verhaal doet dat haar partner vreemd gaat hoor je nou nooit eens iemand zeggen dat ze misschien d'r haren niet kort had moeten knippen en een tuniek met witte legging toch niet zo charmant is als ze denkt.Perzina schreef: ↑11-07-2018 01:49Ik mis in je verhaal je eigen aandeel in de zaak. Ja, vreemdgaan is klote, het doet pijn, ze had jou moeten vertellen van de verleiding enzovoorts, maar dat ontslaat jou niet van jouw aandeel. Wat maakte dat ze in de armen van een andere man belandde? Als een relatie solid as a rock is, gebeurt dit echt niet.
woensdag 11 juli 2018 om 23:10
Ik ben het een deel met je eens, maar wat voor ontrouw? Een slippertje is misschien minder erg, dan misschien iemand jarenlang ontmoeten voor emotionele gevoelens.Perzina schreef: ↑11-07-2018 01:49In het huwelijkse contract (wet) beloof je elkaar géén eeuwige trouw. Hooguit heb je dat op je trouwdag tegenover de kerk aan elkaar beloofd, maar in het huwelijk an sich, gaat het niet over eeuwige trouw. Dat zijn slechts afspraken die je samen maakt.
Ik mis in je verhaal je eigen aandeel in de zaak. Ja, vreemdgaan is klote, het doet pijn, ze had jou moeten vertellen van de verleiding enzovoorts, maar dat ontslaat jou niet van jouw aandeel. Wat maakte dat ze in de armen van een andere man belandde? Als een relatie solid as a rock is, gebeurt dit echt niet.
donderdag 12 juli 2018 om 01:29
Nu gedraagt ze zich wat meer begripsvoller en liefdevoller dan gewoontelijk, maar het voelt oprecht en niet gemaakt, niet extreem omdat ze iets goed te maken heeftgoudenmaantje schreef: ↑11-07-2018 21:50Who gives a f*ck..
Het gaat hier om TO niet om jou.
Veel sterkte met je boosheid en verdriet TO. Hoe gedraagt je vriendin zich nu? Alsof ze het goed wil maken of heb je nog het gevoel dat ze iets voor je achter houdt?
donderdag 12 juli 2018 om 01:35
donderdag 12 juli 2018 om 09:04
Dat maakt voor mij niet uit, seksuele handelingen/seks is voor mij exit, of dat nu één keer is of meerdere keren. M'n man is een jaar 'bezig geweest' met een ander. Veel persoonlijke gesprekken, uiteraard ook op seksueel gebied. Hij denkt nog steeds dat ie niet echt verliefd was, maar aan zijn gespreksgeschiedenis te zien, denk ik daar toch anders over. Daar ben ik kapot aan gegaan, maar ik kan er nu wel mee omgaan. Dat je iemand leuk gaat vinden kun je niet altijd iets aan doen, hoe je ermee omgaat wel. Dat heeft ie niet goed gedaan, dat weet ie nu ook wel. Mocht ie wel met haar naar bed zijn geweest, dan was het direct over geweest.fruitschaaltje schreef: ↑11-07-2018 23:02Dat zeg je nu, maar wat zou je erger vinden, dat je man een keer met een ander naar bed vertrekt, of tien jaar lang, één en ander o.a ook sexuele handelingen, Persoonlijke gesprekken, iemand leuk vinden, met een andere vrouw doet.
donderdag 12 juli 2018 om 10:45
Ja, dan denk ik aan die meiden die ik nooit heb kunnen krijgen
Omdat jij me in de weg zat en dan denk ik bij m'n eigen
Aan die wilde avonturen die ik steeds moest laten schieten
Omdat jij dan zat te wachten met een schaaltje rooie bieten
Aan die keer dat ik op reis ging en Margot mijn bed zou delen
O, Margot zo welgeschapen om het overspel te spelen
Maar ik kreeg die blindedarm en in plaats van wilde nachten
Zat jij met een bossie tulpen in het ziekenhuis te wachten
Want jouw streep liep altijd door mijn seksuele rekening
Lieveling, lieveling, lieveling
donderdag 12 juli 2018 om 14:27
donderdag 12 juli 2018 om 16:33
Wel andere situatie, hier is een jong kind in het spel. Kan je wel even 3x nadenken voor je vreemd gaat.