Sociale huurwoning accepteren overlast

13-07-2018 12:32 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Eindelijk! Na 10 jaar wachten staan we plots nummer 1 voor een sociale huurwoning in onze woonplaats. Normaliter is de wachttijd voor een eengezinswoning 12 tot 13 jaar, soms zelfs langer. We hebben dus geluk, maar er is een vervelende bijkomstigheid die mede gezorgd heeft dat we nu op nummer 1 staan. Er is overlast. Structurele geluidsoverlast.

Even over de woning. Die is perfect, vlakbij het centrum, ideale busverbinding naar het werk/universiteit. Tuin op het zuiden, 2 slaapkamers en vele male ruimer dan onze huidige studio. Er hoeft haast niks aan gedaan te worden, op een likje verf na. De overnamekosten voor de vloer e.d. zijn laag en de vloer is mooi. De nieuwe huur is wel wat duurder maar nog wel betaalbaar.

Nu het probleem. Volgens de woningcorporatie is er al jaren overlast. De meeste mensen die in dat blokje huizen heeft gewoond vertrekt binnen 2 tot 5 jaar door deze geluidsoverlast. Het zijn 3 woningen naast elkaar, waarvan wij de middelste zouden krijgen. De verstandhouding tussen de vertrekkende bewoners en de buren van rechts is enigszins prima, er valt mee te praten en tot compromissen te komen. Hun woonkamer grenst aan 'onze' (voor de uitleg noem ik het maar even onze woonkamer). De buren van links hebben wel veel geluidsoverlast van 'onze' trap, badkamer, en voordeur die aan hun woonkamer en slaapkamers grenst. Werkelijk alles klinkt voor hen (volgens hen), heel hard. Nu speelt ook mee dat niet de meest sociale en vriendelijke, begripvolle mensen op dat adres hebben gewoond. De man van buurvrouw links is een meneer uit Noord-Afrika en snel boos, heeft ook gevochten met de huidige vertrekkende bewoner (tevens ook uit Noord-Afrika). De huidige vertrekkende bewoner gaf aan ook licht ontvlambaar te zijn en zich niet laat commanderen door de buren en dus erop af gaat, wat uitmondde in vechtpartijen op straat en politiebezoek. Hij benoemde dat zijn temperament niet mee hielp. Ook de buren rechts hebben enkele jaren geleden flinke ruzie gehad met de vorige bewoners van de huidige vertrekkende bewoners (4 jaar geleden). Dat is ook uitgemond in een vechtpartij. Toen ik met deze buren praatte kwamen zij wat gespannen over. Ik denk ook dat de voorgaande en vertrekkende bewoners niet bereid waren om elkaars ergernissen te erkennen of naar elkaars overlast te luisteren (even bij elkaar in de woning staan om te horen hoe het echt klinkt), waardoor iedereen zich niet gehoord voelde.

De buurvrouw van links is haastig op zoek naar een andere woning en vertrekt waarschijnlijk binnenkort. Dit is vrijwel zeker. Zij gaf aan dat ze alle toiletgeluiden uit 'onze' badkamer in haar slaapkamer hoort en daar wakker van wordt. Ook de deur en trap zijn een probleem.
De rest van de straat is erg rustig, wonen veel oudere alleenstaande vrouwen.

Nu zijn wij best rustige mensen en ben ik best bereid rekening met haar te houden, tot op zekere hoogte. Het bekleden van de trap of onderzoeken of isoleren een optie is behoren tot die mogelijkheden. Wij hebben in tegenstelling tot de buren van links en rechts geen kinderen, geen auto en geen honden. We zijn niet druk en ontvangen niet vaak bezoek. Enerzijds denk ik dat het wel mee valt. Maar als zij inderdaad vertrekt dat weten we niet wat we daarvoor in de plaats krijgen.

De woningcorporatie geeft ons tot dinsdag om een besluit te nemen, en wil ons absoluut niet helpen mochten we overlast gaan ervaren. Zij stellen dat ze door ons voorafgaand te informeren, en door wat ze al gedaan hebben (bemiddeling bij vorige bewoners) al voldoende hebben gedaan. Juridisch mag dit niet, toch proberen ze zich daarop te beroepen.

Onze huidige woonsituatie is voor eind-twintigers zoals wij niet houdbaar. 1 Klein raam wat open kan, de woning is slecht geïsoleerd, we horen alles van onze huidige buurjongens die vaak (4 keer per week) schreeuwend bezoek over de vloer hebben. Enorme bassgeluiden en veel (wiet)gerook wat onze woonkamer binnenkomt. Daarnaast leven we op elkaars lip, vriend en ik leven op 25m2, er is geen tuin of balkon. Het wordt bloedheet in de huidige woning. Bovendien als ik over een jaar klaar ben met de studie dan moeten we hier sowieso uit. Vriend vind het een goed idee toch te kiezen voor de nieuwe woning, omdat dit een verbetering is in m2, een tuin heeft en ik in een aparte ruimte kan studeren.

Ons lange termijnplan is om tussen de 2 tot 5 jaar iets te kopen in de provincie van vriend zijn familie, waar huizen nog wel betaalbaar zijn. Dan heb ik ook wat relevante werkervaring opgedaan waardoor ik daar hopelijk sneller aan een baan kom en we een goede hypotheek kunnen krijgen. Dat kan nu namelijk niet. Vrije sector of particulier kunnen we in deze regio niet betalen en er is geen aanbod momenteel (afgelopen 6 maanden). De enige optie tot verbetering is dus het aannemen van deze sociale huurwoning. Ook speelt mee dat vriend over 1 jaar samen met mijn inkomen van bijbaan te veel verdient voor sociale huur. Maar te weinig voor particulier of vrije sector.

Wat zouden jullie doen? Welke argumenten hebben jullie voor wel of niet kiezen voor de nieuwe woning?
anoniem_318847 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 12:37
Reden: aanvulling
8.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De huidige bewoner hoorde niets van zijn buren? Dat neem je zonder meer aan? Het lijkt mij dat het middelste huis net het meeste te maken heeft met overlast.

Tien mensen voor jou hebben geweigerd en iedereen vertrekt daar na een paar jaar omdat het niet te doen is.

Moeilijk dit. Mss is het hetzelfde als waar je nu woont, mss is het een stuk erger. Dat is een enorme gok.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet de woningbouwvereniging sowieso iets doen aan gehorigheid van een woning. Ik zou uitzoeken of je kunt accepteren op voorwaarde dat zij zorgen voor structurele verbeteringen. Lijkt me voor hen ook fijner, dat ze niet steeds een nieuwe huurder hoeven te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-07-2018 18:31
mogen ze dan bij jou? of moeten deze mensen op straat leven

asocontainers bewoning in Rotterdam.Moeten overal komen die containers
butterfly- schreef:
13-07-2018 14:32
Volgens mij weet je best al wel wat je gaat doen, het aannemen namelijk, en probeer je het voor jezelf goed te praten hier. Dat hoeft helemaal niet.

Ik geef je ook gelijk hoor, je hebt nu al geluidsoverlast en je kan een groter huis krijgen. Ik zou het dus ook doen, en je direct weer opnieuw inschrijven en je ogen open houden voor iets anders.
Dit.
Neem dit huis, slechter dan je nu woont wordt het niet.
De nieuwe buren die straks rechts van je komen wonen, dat is een ander verhaal.
Hun slaapkamer ligt naast jou badkamer, trap en deur. Als jullie 's ochtends vroeg opstaan, douchen en de deur uitgaan is het vrijwel onontkoombaar dat ze daar last van hebben. In hun geval zou ik er dus nog even over denken.

De gehorigheid van deze woningen is een gegeven lijkt me.
Inrichting en gedragsaanpassing zal niet alle overlast kunnen wegnemen.
Hoe ligt jullie slaapkamer ten opzichte van de buren?
Ik snap je dilemma. Want je bent je inschrijfjaren dus wel kwijt als je het accepteert. Dus als het wel een hel blijkt te zijn zit je met de gebakken peren. Geluidsoverlast is ook ruk, ik weet er helaas alles van. Toen ik hier kwam wonen bijna een jaar geleden wist ik dus niet waar ik aan begon. Blaffende honden beneden, een buurman links die niet helemaal honderd procent is en op alle tijden van de dag keiharde muziek draait, mijn onderburen die elke dag smijten met de deuren, schreeuwen en ruzie maken.
Als ik dat had geweten vooraf had ik het misschien niet genomen. Al kan ik het steeds beter negeren merk ik, die blaffende honden hoor ik al bijna niet meer en aan dat geschreeuw wen je ook wel. En ik heb hier geen last van de vliegtuigen, die hoorde ik in mijn oude huis enorm hard overkomen. Nu hoor ik ze zelden.

Maar ondanks die overlast hou ik wel echt van mijn huis en ben ik blij dat ik het wel gedaan heb. Het is super ruim, spotgoedkoop, ligt gunstig en ik voel me er echt thuis. Het is een sloopwoning, daarom hadden de 11 kandidaten voor mij het geweigerd vermoed ik, al was ik ook de enige die was komen kijken bij de bezichtiging. Er moest wel enorm veel gebeuren, want het was helemaal kaal. Dat vond ik wel een hel, maar die ellende heb jij al niet.

Ik zou het wel doen denk ik. Zeker omdat jullie toch over een jaar of 5 wat anders willen. Maar doe goed je huiswerk, ga er op alle tijden van de dag naar toe om te kijken hoe de sfeer voelt en informeer je goed. In zo'n klein hok zitten met zijn tweetjes en toch al overlast hebben zou ik ook niet zien zitten. Zo'n aanbod krijg je niet snel nog eens dus ik zou het wel doen. Al is het nu zomervakantie dus heb je wel meer kans op een huis, ik kreeg mijne ook in de vakantie. Dan kan je zomaar op de 15e plaats terecht komen en toch een huis krijgen. Dus ja, ik snap je dilemma. Zou ook enorm twijfelen als ik jou was. Moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
13-07-2018 14:09
Ik zou het wel doen. Je maakt de komende jaren geen kans op sociale huur, dit is een buitenkansje. Als je echt gek wordt, kun je alsnog voor particuliere huur kiezen. Plus: jullie willen niet voor altijd blijven. Je zegt dat de vertrekkers geen last van de buren hebben, zij hebben last van de vertrekkers.

Dus de overlast voor de buren heb je zelf in de hand. Hoe erg is het om 's nachts de wc niet door te trekken zodat de buurvrouw niet wakker van de wc wordt? Z

Misschien kun je idd met de woningbouwvereniging onderhandelen dat je je woonduur houdt. Zij zitten nu met een moeilijk verhuurbare woning, daar willen ze zo snel mogelijk een huurder. Dan lijkt me het behouden van de woonduur een simpele eis. Leg het wel vast op papier/per mail.
Hele zinvolle bijdrage, dank! Ik heb ze gister direct gebeld, waren helaas niet meer te bereiken, vanaf begin van de middag al niet meer. Ik ga dit direct maandag vragen. Al ben ik bang dat ze hier negatief in staan en niet akkoord gaan met behoud van inschrijfduur. Ze wilden immers ook absoluut niet meebetalen/ kosten delen voor isolatie. Dat zegt al vrij veel.

Wat betreft die wc, niet alleen het doortrekken is een probleem. Ook plassen en poepen hoort ze erg duidelijk in haar slaapkamer, zegt ze.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
14-07-2018 08:30
Ik snap je dilemma. Want je bent je inschrijfjaren dus wel kwijt als je het accepteert. Dus als het wel een hel blijkt te zijn zit je met de gebakken peren.
Met betrekking tot die inschrijftijd, dat klopt. Al bedacht ik mij dat woningruil ook nog een optie is. Er is best veel aanbod in mijn regio van woningruil en veel mensen zouden dit huis wel willen hebben vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
13-07-2018 22:22
Dit.
Neem dit huis, slechter dan je nu woont wordt het niet.
De nieuwe buren die straks rechts van je komen wonen, dat is een ander verhaal.
Hun slaapkamer ligt naast jou badkamer, trap en deur. Als jullie 's ochtends vroeg opstaan, douchen en de deur uitgaan is het vrijwel onontkoombaar dat ze daar last van hebben. In hun geval zou ik er dus nog even over denken.

De gehorigheid van deze woningen is een gegeven lijkt me.
Inrichting en gedragsaanpassing zal niet alle overlast kunnen wegnemen.
Hoe ligt jullie slaapkamer ten opzichte van de buren?
Onze slaapkamer grenst geloof ik aan de slaapkamer van de rechterburen, daar waar de minste problemen mee zijn en die nu al aangaven dat met goede communicatie en rekening houden met elkaar al erg helpt. De vertrekkende bewoners gaven aan altijd prima geslapen te hebben daar en geen last te hebben gehad van de rechterburen. Linkerburen trouwens net zo min. De linkerburen haar slaapkamer en slaapkamer van kinderen grenst aan onze overloop, badkamer en hal.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-07-2018 18:46
De huidige bewoner hoorde niets van zijn buren? Dat neem je zonder meer aan? Het lijkt mij dat het middelste huis net het meeste te maken heeft met overlast.

Tien mensen voor jou hebben geweigerd en iedereen vertrekt daar na een paar jaar omdat het niet te doen is.

Moeilijk dit. Mss is het hetzelfde als waar je nu woont, mss is het een stuk erger. Dat is een enorme gok.
Tja, ja. Dat eerste weet ik niet honderd procent zeker. Toen ik in de woning was hoorde ik ook niets van de buren. De buren gaven aan dat ze bang waren dat hun hond voor overlast zou zorgen omdat die wel eens blaft als er aangebeld wordt. Dat vind ik niet erg, en het blaffen duurde inderdaad maar vijf seconden.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
13-07-2018 15:43
Ik weet niet of dat zo is. Soms gaat de wet vóór gemaakte afspraken, juist om huurders te beschermen tegen allerlei regels die de verhuurder verzint om onder zijn verplichtingen uit te komen. TO zou kunnen uitzoeken of dat in dit geval ook zo is.
Ik heb gebeld met het juridisch loket en met de huurcommissie. Die gaven aan dat de woningbouw verplichtingen heeft met betrekking tot woongenot verschaffen en grote gebreken oplossen zoals geluidsoverlast door beperkte isolatie. Zij mogen echter wel allerlei clausules en bepalingen opnemen in hun contract, ook al druisen deze in tegen de wet. Dan zouden we eerst na het tekenen van het contract middels een procedure deze regelingen en extra bepalingen ongeldig moeten laten verklaren. Een enorm gedoe.

Ik denk dat we niet gaan tekenen als ze inderdaad extra bepalingen die normaliter niet in een huurcontract staan hebben toegevoegd. Dan worden we wel heel erg in een hoekje gedreven en vast gezet door de woningbouw. De vraag is echter of ze dit wel gaan doen. Ze weten immers zelf ook wel dat dit wettelijk gezien geen stand houdt mochten we een klacht/procedure starten.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-07-2018 16:35
Natuurlijk is het wel relevant. Ik zou bv niet naast israeliers willen wonen Heb er met 2 gewerkt en ik dacht de eerste paar keer echt dat ze ruzie hadden, maar zo vertelde ze lachend, praten ze zou eenmaal. Zo is een bepaalde cultuur nou eenmaal sneller geneigd naar een bepaald soort handelen dan een andere cultuur. Een japanner reageert over het algemeen echt heel anders op een klacht of onenigheid dan een noord afrikaans iemand. Kun je hoog en laag springen maar iedere cultuur heeft zijn eigen gewoontes en eigenaardigheden.
Klopt. Het staat misschien wat vreemd, wellicht wat racistisch. Zo is het niet bedoeld. De vertrekkende bewoners begonnen zelf over de afkomst van meneer, en ook de afkomst van de buren. De vertrekkende bewoners gaven nadrukkelijk aan dat zowel de vertrekkende bewoner (man) als de buurman nogal een behoorlijk temperament hebben door deze Noord-Afrikaanse afkomst.
koosje-87 schreef:
14-07-2018 09:13
Hele zinvolle bijdrage, dank! Ik heb ze gister direct gebeld, waren helaas niet meer te bereiken, vanaf begin van de middag al niet meer. Ik ga dit direct maandag vragen. Al ben ik bang dat ze hier negatief in staan en niet akkoord gaan met behoud van inschrijfduur. Ze wilden immers ook absoluut niet meebetalen/ kosten delen voor isolatie. Dat zegt al vrij veel.

Wat betreft die wc, niet alleen het doortrekken is een probleem. Ook plassen en poepen hoort ze erg duidelijk in haar slaapkamer, zegt ze.
Jawel, maar je inschrijfduur laten staan, kost ze geen cent. En dat is het belangrijkste voor deze woningbouwvereniging blijkbaar.
Is er nog een andere wc in huis? Die je 's nachts zou kunnen gebruiken. Ik woon zelf in een oud koophuis. De buurman vertelde dat hij de vorige bewoner ook 's nachts altijd hoorde (dat was een alcoholist die drie keer per nacht over zijn nek ging). De buurman zelf heeft dus isolatieplaten tegen de muur gedaan. Dat is makkelijker dan jouw badkamermuur openbreken. Als het een aardige buurvrouw is, kunnen jullie dat misschien samen doen/bekostigen. Kan zij 's nachts slapen en jullie naar de wc.

Of ze koopt oordopjes...
Alle reacties Link kopieren
Lastig verhaal en doet mij een beetje denken aan mijn situatie.

Elke dag leven met overlast is heel zwaar en als ik de keuze zou hebben, zou ik het toch laten gaan. Je schrijft dat je je inschrijfduur kwijtraakt als je de woning accepteert, wat betekent dat je de komende jaren niet kan verhuizen. Of je moet particulier gaan wonen of kopen.

Wellicht heb je binnenkort weer geluk en vind je een woning die beter aansluit ben jullie wensen.
Alle reacties Link kopieren
Izanami schreef:
16-07-2018 11:03
Lastig verhaal en doet mij een beetje denken aan mijn situatie.

Elke dag leven met overlast is heel zwaar en als ik de keuze zou hebben, zou ik het toch laten gaan. Je schrijft dat je je inschrijfduur kwijtraakt als je de woning accepteert, wat betekent dat je de komende jaren niet kan verhuizen. Of je moet particulier gaan wonen of kopen.

Wellicht heb je binnenkort weer geluk en vind je een woning die beter aansluit ben jullie wensen.

Of niet, en moeten ze blijven wonen in hun huidige kleine studentenwoningen met overlast.

En na de studie moeten ze daar sowieso uit, en dan moet je maar kiezen wat op dat moment beschikbaar is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Izanami schreef:
16-07-2018 11:03
Lastig verhaal en doet mij een beetje denken aan mijn situatie.

Elke dag leven met overlast is heel zwaar en als ik de keuze zou hebben, zou ik het toch laten gaan. Je schrijft dat je je inschrijfduur kwijtraakt als je de woning accepteert, wat betekent dat je de komende jaren niet kan verhuizen. Of je moet particulier gaan wonen of kopen.

Wellicht heb je binnenkort weer geluk en vind je een woning die beter aansluit ben jullie wensen.

Of niet, en moeten ze blijven wonen in hun huidige kleine studentenwoningen met overlast.

En na de studie moeten ze daar sowieso uit, en dan moet je maar kiezen wat op dat moment beschikbaar is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-07-2018 11:45
Of niet, en moeten ze blijven wonen in hun huidige kleine studentenwoningen met overlast.

En na de studie moeten ze daar sowieso uit, en dan moet je maar kiezen wat op dat moment beschikbaar is.
We hebben de woning geaccepteerd. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Niemand van de woningcorporatie was op de hoogte van de mondelinge afspraak die met ons gemaakt was. En de makelaar was zelf afwezig. Konden dus niet nog vragen stellen. Toen we haar een dag later spraken was de makelaar boos dat we niet eerder doorgegeven hadden dat we de woning willen. Toen we nog 2 vragen stelden was ze agressief aan de telefoon, liet ons niet uitpraten, gaf aan dat ze het niet zag zitten met ons en adviseerde ons het niet te accepteren omdat we te twijfelachtig overkwamen. Ze liet weten dat ze geen goed gevoel meer bij ons had en wellicht met de volgende kandidaat verder zou gaan. Toen werd plots de verbinding verbroken. Vriend heeft terug gebeld, terwijl ik aan het ijsberen was over onze gang. Vriend heeft haar kunnen overtuigen dat we de woning accepteren. Dus mondeling hebben we geaccepteerd, maar schriftelijk nog niet. Vriend was naderhand wat onzeker of ze ons toch nog kunnen weigeren nu.

Behoud van zoekduur/inschrijfduur willen ze niet. Onder geen enkele mogelijkheid. Rechtsbijstand hebben we met de huidige situatie/buren geen recht op omdat we al geïnformeerd zijn over de bestaande overlast. Als de buren vertrekken dan pas is er een 'nieuwe' situatie waarbij we een beroep kunnen doen op rechtsbijstand. De woningbouw wil ons dan misschien helpen, als we nieuwe buren zouden krijgen. Maar dan ook eerst dossieropbouw. En wellicht willen ze dan ook niet helpen.

Het is een kut-situatie. Maar particulier kun je haast ook geen beroep doen op hulp van de verhuurder. Dus wat dat aangaat is dit haast hetzelfde. En met koop kun je ook overlast ervaren. Wel blijft: wet (woongenot en hulp) staat altijd boven bepaalde mondelinge dreigingen van een woningbouw. Al duurt een dergelijk proces wel erg lang. Bovendien kunnen we nu geen kant op, er is te weinig aanbod van betaalbare koop en huurwoningen. En deze situatie is tijdelijk, minimaal 2 jaar, mocht er overlast ontstaan (dan heb ik een redelijk inkomen en ben dan klaar met studeren) en maximaal 5 jaar (mocht het wel bevallen), dan wilden we sowieso uit deze regio weg.

Nu maar hopen dat het allemaal mee valt. We hebben in ieder geval geen kinderen, auto's (te weinig parkeerplekken), of honden (geblaf), wat voor overlast kan zorgen. We zijn rustig, nodigen niet vaak mensen uit en doen voorzichtig.

Ik voel alleen nog geen blijdschap door de behandeling vanuit de woningbouw en de weet dat er overlast is geweest en dat de buren daardoor allemaal wat gespannen zijn. Als we daar wonen en een tuintje/ studiekamer tot onze beschikking hebben hoop ik dat de blijdschap dan wel de overhand neemt ten aanzien van de spanning.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
15-07-2018 19:09
Jawel, maar je inschrijfduur laten staan, kost ze geen cent. En dat is het belangrijkste voor deze woningbouwvereniging blijkbaar.
Is er nog een andere wc in huis? Die je 's nachts zou kunnen gebruiken. Ik woon zelf in een oud koophuis. De buurman vertelde dat hij de vorige bewoner ook 's nachts altijd hoorde (dat was een alcoholist die drie keer per nacht over zijn nek ging). De buurman zelf heeft dus isolatieplaten tegen de muur gedaan. Dat is makkelijker dan jouw badkamermuur openbreken. Als het een aardige buurvrouw is, kunnen jullie dat misschien samen doen/bekostigen. Kan zij 's nachts slapen en jullie naar de wc.

Of ze koopt oordopjes...
Dank voor je bijdrage. Behoud van inschrijfduur willen ze absoluut niet. Is te veel gedoe. We hebben dat meerdere keren gevraagd. Ze lieten ons ook niet uitpraten. Er is een ander toilet, beneden, maar dan moeten we een oude kraaktrap af waar de buren ook last van hebben/wakker van worden. De buren hebben zelf onvoldoende financiële middelen om bij te dragen aan isolatie aanbrengen. Ook niet als de kosten gedeeld worden. Ze gaf aan dat andere woningen in de straat wel geisoleerd zijn maar dat dit ook niets uithaalt qua geluidsdemping.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je er niet zo druk meer om moet maken. Die huizen zullen wel een constructiefout hebben waardoor ze zo gehorig zijn, en de woningbouw wil geen gezeik. Welnu, jullie zijn een rustig stel zonder kinderen of huisdieren, dus dat gezeik gaat er van jullie sowieso niet komen.

Geniet van je nieuwe huis, je tuin en je extra ruimte en laat dat hele verhaal van overlast gewoon los. Dat zie je te zijner tijd wel als dat ooit gaat spelen, maar misschien is dat wel nooit.

Succes met je verhuizing!
Am Yisrael Chai!
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Geniet van het vooruitzicht op de ruimte.

En wat een rare manier van communiceren van de woningbouw, dat is niet netjes van ze.
Alle reacties Link kopieren
Goede keus denk ik.
Jullie zijn rustig, en ebben geen kinderen of hond.
Jammer van het gedrag van de woningbouwcorporatie.
Succes met verhuizen!!
himalaya schreef:
16-07-2018 11:45
Of niet, en moeten ze blijven wonen in hun huidige kleine studentenwoningen met overlast.

En na de studie moeten ze daar sowieso uit, en dan moet je maar kiezen wat op dat moment beschikbaar is.
Dit ook nog, had je een campuscontract? Dan is deze overstap helemaal verstandig.

Mijn advies: ga in het begin niet op je tenen lopen en te voorzichtig doen. Spreek met je buren af dat ze het doorgeven als ze teveel lawaai horen, maar ga niet voor ze denken. (O nee, we kunnen nooit de tv aandoen, dat horen ze vast).

Wij hebben bijvoorbeeld dunne muren en draaien veel muziek. Ik heb het vaak aan de buren gevraagd, maar ze hebben er geen last van/horen het gek genoeg niet. Mooi toch!

Leef gewoon zoals je in je huidige woning doet, dan merk je vanzelf of dat niveau te heftig voor ze is. (Vast niet).
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-07-2018 11:22
Dit ook nog, had je een campuscontract? Dan is deze overstap helemaal verstandig.

Mijn advies: ga in het begin niet op je tenen lopen en te voorzichtig doen. Spreek met je buren af dat ze het doorgeven als ze teveel lawaai horen, maar ga niet voor ze denken. (O nee, we kunnen nooit de tv aandoen, dat horen ze vast).

Wij hebben bijvoorbeeld dunne muren en draaien veel muziek. Ik heb het vaak aan de buren gevraagd, maar ze hebben er geen last van/horen het gek genoeg niet. Mooi toch!

Leef gewoon zoals je in je huidige woning doet, dan merk je vanzelf of dat niveau te heftig voor ze is. (Vast niet).
Ja, ik heb/had een campuscontract, maar omdat ik nog een jaar studeer hoef ik er pas over 1,5 jaar uit. Stel dat ik studievertraging oploop dan pas later natuurlijk. Maar deze woonsituatie is voor 2 personen op dit moment niet houdbaar.
Heeft deze woningbouw geen website waarop je kan aangeven of je een woning wel of niet accepteert? Bij acceptatie krijg je dan een akkoord onder voorbehoud totdat alle papieren aangaande inkomen etc in orde zijn bevonden waarna een officieel akkoord volgt.

Ik vind het maar een raar verhaal hoor hoe ze met jullie omgaan. Of jullie nou wel of niet twijfelachtig zijn maakt toch niet uit? Ik neem aan dat zij zich toch ook aan regels te houden hebben en niet zomaar verder kunnen gaan met een volgende op de lijst terwijl jullie ja hebben gezegd en alle papieren op orde hebben (inkomen, huurderverklaring etc). Raar hoor..
Eens met Ginny, ik begrijp de gang van zaken ook niet zo.
En je hebt het over een makelaar? Bij een woningbouwvereniging?
En niemand was op de hoogte van de mondelinge afspraken. Welke afspraken?

Ik hoop dat het allemaal goed komt en de woning jullie niet gaat tegenvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven