Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
vrijdag 13 juli 2018 om 21:05
vrijdag 13 juli 2018 om 21:24
vrijdag 13 juli 2018 om 21:41
Ik overweeg een lagere trapleuning bij te plaatsen voor mijn gemak. Maar dat heb ik nog niet besloten.
Rozetje slaapt sinds het begin van de warmte in een rompertje met korte mouwen, het laken en de deken schopt ze weg, als ze t fris krijgt komt ze dichter bij me liggen <3 :inluv: Ik heb het ledikantje nog staan, heeft ze nog nooit ingeslapen, als ze er klaar voor is zet ik een meegroeibedje neer, zodat ze altijd kan kiezen waar ze wil slapen, maar van mij hoeft ze niet in eigen bed.
Kreeg vandaag weer een doelbewust kusje, wat een natte kledder is dat toch :inluv:
Rozetje slaapt sinds het begin van de warmte in een rompertje met korte mouwen, het laken en de deken schopt ze weg, als ze t fris krijgt komt ze dichter bij me liggen <3 :inluv: Ik heb het ledikantje nog staan, heeft ze nog nooit ingeslapen, als ze er klaar voor is zet ik een meegroeibedje neer, zodat ze altijd kan kiezen waar ze wil slapen, maar van mij hoeft ze niet in eigen bed.
Kreeg vandaag weer een doelbewust kusje, wat een natte kledder is dat toch :inluv:
vrijdag 13 juli 2018 om 22:47
Nice! Goede keus voor de buggy maar dus ook voor de zwemluier!GlitterCupcake schreef: ↑13-07-2018 20:39
Wasbare zwemluier:de zwemluier van ImseVimse is binnen en wat zit dat ding mooi! Echt als een zwembroekje zonder plofbroek.
Ik ben heel blij met mijn gelukje![]()
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 13-07-2018 23:03
2.99% gewijzigd
vrijdag 13 juli 2018 om 22:55
Hier ook romper zonder mouw en de zomer variant van de puckababy vier seizoen slaapzak. Nog steeds in ledikant. We hebben de stokke sleepi, dus daar kan straks één kant uit en we kunnen nog uitbreiden later naar een junior bed. Maar voor nu is dicht nog prima, moet er niet aan denken dat ze er zelf al uitkomt s'ochtends
Woensdag wezen zwemmen en heeft ze dr nieuwe wasbare zwemluier aangehad. Natuurlijk kreeg ik meteen de vuurdoop en had ze even een lekkere nr 2 erin gedraaid. Conclusie: moet daar nog een beetje handigheid in krijgen
Maar wel heel tevreden over de thirsties wasbare zwemluier, want alles bleef binnen zolang ze hem aan had
Woensdag wezen zwemmen en heeft ze dr nieuwe wasbare zwemluier aangehad. Natuurlijk kreeg ik meteen de vuurdoop en had ze even een lekkere nr 2 erin gedraaid. Conclusie: moet daar nog een beetje handigheid in krijgen
zaterdag 14 juli 2018 om 06:50
Dit denk ik ook, nu ik Nijntje lees vraag ik me ineens af of we haar ook niet meer moeten stimuleren om om te draaien...nena_ schreef: ↑13-07-2018 20:52Ik denk dat het waarschijnlijk ook wel uitmaakt hoeveelste kind het is. Dochter is de oudste en ik heb nog geen idee hoe lang ik haar moet helpen met de trap af lopen en of ik dat over een paar maanden ook nog leuk vind. Ik was allang blij dat dochter een manier had bedacht om de trap af te komen zonder dat ik haar hoef te tillen.
We zijn nu een weekend weg en ik was heel benieuwd hoe Elsa zou slapen op een andere plek (,heeft ze nogal wisselend moeite mee) maar dat gaat perfect! Ze wordt pas net wakker en heeft de hele nacht doorgeslapen
Ik heb echt te doen met Fijne en de andere ouders waar doorslapen nog steeds ver te zoeken is. Je kan op een gegeven moment zo moe zijn.... echt slopend! Snap dat het lastig is om dan ook over een tweede te denken, Hopelijk gaat het snel beter!
zaterdag 14 juli 2018 om 07:56
zaterdag 14 juli 2018 om 08:15
@slapen
Hier een hele slechte slaper, valt alleen in slaap bij ons in bed, wordt helemaal hysterisch in zijn ledikant en slaapt dus vaak het grootste deel van de nacht bij ons (lees; klimt nog 30 x per nacht bovenop me voor een slokje) en hij slaapt nooit langer uit dan tot 5 uur.
Wij zijn dus moe
Vanavond gaat hij voor het eerst in zijn nieuwe slaapkamer met peuterbed slapen. Het is een beetje een wanhoopspoging, maar ik heb sterk de indruk dat hij wakker schrikt omdat hij niet meer in hetzelfde bed ligt als waar hij in slaap viel, en pogingen om hem in zijn eigen bed te laten slapen dramatisch verliepen omdat hij niet opgesloten wil worden. Box heeft hij ook nooit in gewild bijvoorbeeld.
We zijn voorbereid op een heftige start, maar dit is vooralsnog het plan voor het nieuwe avondritueel: tandenpoetsen, naar zijn nieuwe slaapkamer, daar lezen we een verhaaltje voor, aai over de bol en dan laten we hem alleen in zijn slaapkamer. Ik verwacht niet dat hij meteen in zijn bedje blijft liggen, maar het speelgoed blijft beperkt tot zijn ballen-tent, een stapel boekjes en sterrenprojector knuffel. Als hij gaat huilen gaan we hem troosten en blijven we er eventueel zwijgend bij zitten.
Iemand nog goeie tips?
Hier een hele slechte slaper, valt alleen in slaap bij ons in bed, wordt helemaal hysterisch in zijn ledikant en slaapt dus vaak het grootste deel van de nacht bij ons (lees; klimt nog 30 x per nacht bovenop me voor een slokje) en hij slaapt nooit langer uit dan tot 5 uur.
Wij zijn dus moe
Vanavond gaat hij voor het eerst in zijn nieuwe slaapkamer met peuterbed slapen. Het is een beetje een wanhoopspoging, maar ik heb sterk de indruk dat hij wakker schrikt omdat hij niet meer in hetzelfde bed ligt als waar hij in slaap viel, en pogingen om hem in zijn eigen bed te laten slapen dramatisch verliepen omdat hij niet opgesloten wil worden. Box heeft hij ook nooit in gewild bijvoorbeeld.
We zijn voorbereid op een heftige start, maar dit is vooralsnog het plan voor het nieuwe avondritueel: tandenpoetsen, naar zijn nieuwe slaapkamer, daar lezen we een verhaaltje voor, aai over de bol en dan laten we hem alleen in zijn slaapkamer. Ik verwacht niet dat hij meteen in zijn bedje blijft liggen, maar het speelgoed blijft beperkt tot zijn ballen-tent, een stapel boekjes en sterrenprojector knuffel. Als hij gaat huilen gaan we hem troosten en blijven we er eventueel zwijgend bij zitten.
Iemand nog goeie tips?
zaterdag 14 juli 2018 om 08:24
Hoe oud is hij CHL?
Afhankelijk van of hij het zou snappen zou je nog een (antilek)bekertje met een klein laagje water neer kunnen zetten voor als hij dorst krijgt. En als hij dan s nachts bij jou melk wil halen, dat je (man) dan samen met hem naar zn kamer loopt en hem op dat bekertje wijst..?
@vandaag: de kinderen gaan logeren dus lekker samen terrasje doen denk ik
En anders had ik een badje opgezet.
Afhankelijk van of hij het zou snappen zou je nog een (antilek)bekertje met een klein laagje water neer kunnen zetten voor als hij dorst krijgt. En als hij dan s nachts bij jou melk wil halen, dat je (man) dan samen met hem naar zn kamer loopt en hem op dat bekertje wijst..?
@vandaag: de kinderen gaan logeren dus lekker samen terrasje doen denk ik
zaterdag 14 juli 2018 om 08:28
Hij is bijna 1,5. Bekertje water stond ook op het lijstje inderdaad en afgesproken dat man erheen gaat als hij ‘s nachts wakker wordt.Nijntje* schreef: ↑14-07-2018 08:24Hoe oud is hij CHL?
@vandaag: de kinderen gaan logeren dus lekker samen terrasje doen denk ik![]()
Dat wordt denk ik nog het lastigste want tot nog toe duurt het dan een half uur waarin hij snikkend Mama Mama roept voordat hij is gekalmeerd.
zaterdag 14 juli 2018 om 12:17
Ik hoop dat het helpt chl! Elsa is zo beweeglijk nachts en maakt ook veel geluid (zwaar ademen, hoesten, brabbelen) zou er niet aan moeten denken om nog samen op 1 kamer te slapen...
Voor haar werkt een dekentje ook niet, wel eens geprobeerd maar mee gestopt toen ze die driedubbel over haar hoofd had weten te draaien.
Ze heeft een tribike gekregen van opa en oma! Vond m zelf veel te duur maar hij is zo cool! Helemaal happy scheurt ze het vakantiepark over.
Voor haar werkt een dekentje ook niet, wel eens geprobeerd maar mee gestopt toen ze die driedubbel over haar hoofd had weten te draaien.
Ze heeft een tribike gekregen van opa en oma! Vond m zelf veel te duur maar hij is zo cool! Helemaal happy scheurt ze het vakantiepark over.
zaterdag 14 juli 2018 om 12:30
Heb je de houten of metalen? Leuk zijn ze hè
zaterdag 14 juli 2018 om 12:34
@CHL
Mij heeft het heel erg geholpen om oordopjes te gebruiken in de nachten dat we dochter aanwenden om zonder BV de nacht door te komen en in haar eigen bed te slapen. Zonder oordopjes kom ik altijd op een punt van 'ik hou het niet meer uit EN MOET NU TROOSTEN!!!' en met oordopjes is het scherpe randje eraf en kan je met een beetje geluk zelfs nog een uurtje slaap pakken
Mij heeft het heel erg geholpen om oordopjes te gebruiken in de nachten dat we dochter aanwenden om zonder BV de nacht door te komen en in haar eigen bed te slapen. Zonder oordopjes kom ik altijd op een punt van 'ik hou het niet meer uit EN MOET NU TROOSTEN!!!' en met oordopjes is het scherpe randje eraf en kan je met een beetje geluk zelfs nog een uurtje slaap pakken
zaterdag 14 juli 2018 om 12:45
Ja wij hebben onze slechte slaper eerst op z’n eigen kamer gelegd en toen vanaf 10 maanden de bv afgebouwd. Hij is nu 14 maanden en slaapt al een maand of 2 vrijwel altijd minstens 10 uur per nacht door in z’n eigen kamertje, al hebben we idd ook een 5u ‘s ochtends fase gehad toen ik ‘s ochtends nog 1 bv gaf. Sinds ik die heb afgebouwd slaapt hij tot 6:30.CHL schreef: ↑14-07-2018 08:15@slapen
Wij zijn dus moe![]()
Iemand nog goeie tips?![]()
Borstvoeding was hier echt de oorzaak van het slechte slapen en het kostte echt wel even moeite om hem er vanaf te krijgen, maar dan heb je ook wat
@nieuwelingen: welkom!
@zwemluiers: ik had tot 18mnd van Lassig besteld maar daar worden die kleine spekbeentjes nu al in afgekneld dus ik ga maar ff omruilen.
@hier: sorry mega druk en lange dagen maak ik, zoon weer ziek, dus weinig puf om het bij te houden hier. Gelukkig is hij in een uitstekend humeur sinds hij kan lopen dus valt het ziek zijn niet heel zwaar, maar toch wel weer vervelend. Momenteel iedere week wel 1-3 dagen koorts boven de 38.5. Nja bijna naar de kinderarts.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 14 juli 2018 om 14:47
Beterschap lux! Ik hoop dat er iets uit komt bij de kinderarts.
Moe: ja ook.. door ook zelf een dutje te doen als zoon zijn middagdutje heeft, hou ik het ook vol. Want elke dag voor 6u wakker, word je erg moe van. Vooral vandaag want ben net ongesteld geworden
Ik zou zo graag willen dat zoon iets langer slaapt en dan mag de middag wel weer een stuk korter.
Hij slaapt nu al 3uur en nog steeds.
En middagdutje inkorten, kregen we een saggo zoon van die alleen nog maar korter sliep.
Andere ideeen toevallig?
Moe: ja ook.. door ook zelf een dutje te doen als zoon zijn middagdutje heeft, hou ik het ook vol. Want elke dag voor 6u wakker, word je erg moe van. Vooral vandaag want ben net ongesteld geworden
Ik zou zo graag willen dat zoon iets langer slaapt en dan mag de middag wel weer een stuk korter.
Hij slaapt nu al 3uur en nog steeds.
En middagdutje inkorten, kregen we een saggo zoon van die alleen nog maar korter sliep.
Andere ideeen toevallig?
zaterdag 14 juli 2018 om 20:35
zaterdag 14 juli 2018 om 20:48
Dat hoeft bij jou natuurlijk niet per se zo te zijn. Maar het is natuurlijk ergens wel logisch, want het is natuurlijk super comforting en daarnaast gewoon gewenning. 18-maanders hebben écht geen nachtvoedingen meer nodig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.