Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vriend werkt ook op wisselende dagen en gaat regelmatig om kwart voor 6 de deur uit. Die wil dus ook nog wel eens de motor starten onder ons raam. Maar ja, meestal zijn zoon en ik dan toch al wakker geworden van hem door het rondlopen, douchen etc.

Ik heb vanochtend meegedaan aan een hardloopwedstrijd en vriend en zoon stonden me op te wachten bij de finish. Ik had mn spons met water nog in mn handen (om af te koelen) en zoon heeft vervolgens een kwartier lang liefdevol mn gezicht gesponst haha, zo lief. En welkom, want het was heet!
Nu is vriend richting werk gegaan en ben ik de komende dagen alleen met zoon. Hij ligt nu te slapen maar ik ga eens even bedenken wat we vanmiddag samen kunnen doen. Hij heeft nogal een kort lontje en veel behoefte aan aandacht de laatste weken en afleiding werkt dan het beste.

Lux, het blijft aanmodderen met zoon he zo te lezen. Hopelijk kan de kinderarts er iets aan doen.

Hier ook gewoon een wegwerp/zwemluier met zwembroekje er overheen trouwens. Soms hergebruik ik de zwemluier een keertje wanneer er niet in gepoept is.

CHL, oh wat fijn zo´n goede nacht! Ik hoop met je mee dat het steeds vaker zo goed zal gaan.
Ja maar dit is niet MIJN man. Ik word niet wakker van de buurman die gaat douchen. Gelukkig. Ik vind het namelijk wél heel vervelend en asociaal als ik door de buurman om 5:30 wakker ben, om wat voor reden dan ook :P zeker op zondag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
15-07-2018 13:34
Ja maar dit is niet MIJN man. Ik word niet wakker van de buurman die gaat douchen. Gelukkig. Ik vind het namelijk wél heel vervelend en asociaal als ik door de buurman om 5:30 wakker ben, om wat voor reden dan ook :P zeker op zondag.
Bij ons lopen de straat en de stoep naast elkaar en zo'n motor duw je inderdaad niet even. Als mensen naar hun werk gaan vind ik het wat anders hoor. Mijn man wordt ook wakker van mensen die overdag luidruchtig zijn of hun auto/motor starten terwijl hij nachtdiensten draait en eigenlijk moet slapen. Zo gaat dat met buren, je hoort elkaar. Het is een beetje geven en nemen als je niet allemaal hetzelfde ritme hebt.
Wat fijn CL en cupcake, dan zijn wel allemaal goed uitgeslapen. Waarom ik me zo’n zorgen maakte over de reis naar de vakantie, géén idee. Topreis gehad, zoon was wel helemaal versleten van alle indrukken onderweg en er was van 18.00 geen land meer mee te bezeilen. 18.45 in bed gelegd tot aan vanochtend 8.30 geen kick gehoord. Ik voel me herboren na 3 weken spoken ‘s nachts. Als ie hier zo prima blijft slapen overweeg ik te emigreren 😂
fiona2018 schreef:
15-07-2018 13:53
Bij ons lopen de straat en de stoep naast elkaar en zo'n motor duw je inderdaad niet even. Als mensen naar hun werk gaan vind ik het wat anders hoor. Mijn man wordt ook wakker van mensen die overdag luidruchtig zijn of hun auto/motor starten terwijl hij nachtdiensten draait en eigenlijk moet slapen. Zo gaat dat met buren, je hoort elkaar. Het is een beetje geven en nemen als je niet allemaal hetzelfde ritme hebt.
Bij ons niet. En als ik nachtdienst heb gehad doe ik gewoon oordoppen in. Het gaat er juist om dat zoon wakker werd en dat ik dus mijn dag moest beginnen. Dat vond ik irritant dus dat zei ik hier. Meer niet. En bovendien, ik weet zeker dat hij niet naar zijn werk ging want ik weet wat voor werk hij doet. En ‘t is niet alsof ik hem erop aan wil gaan spreken ofzo. Ik ventileerde hier even m’n ergernis, dat was alles.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
15-07-2018 14:55
Bij ons niet. En als ik nachtdienst heb gehad doe ik gewoon oordoppen in. Het gaat er juist om dat zoon wakker werd en dat ik dus mijn dag moest beginnen. Dat vond ik irritant dus dat zei ik hier. Meer niet. En bovendien, ik weet zeker dat hij niet naar zijn werk ging want ik weet wat voor werk hij doet. En ‘t is niet alsof ik hem erop aan wil gaan spreken ofzo. Ik ventileerde hier even m’n ergernis, dat was alles.
Ik bedoelde het niet verkeerd hoor Lux :bigkiss:
lux- schreef:
15-07-2018 13:17
Ik denk dan: loop ff met je motor naar de straat, start hem daar. Als je zo’n stoere motor kan besturen kun je ‘m vast ook wel een stukje duwen. Maar misschien kan dat niet met een motor?
Duwen valt echt niet mee met een motor. Dat doe je echt niet zo'n stuk.
Wij zijn ook van die mensen die op een vroege zondagochtend met de motor weg gaan om de hele dag te touren. :-$

Snap wel dat het vervelend is hoor. Maar asociaal vind ik het niet.
fiona2018 schreef:
15-07-2018 15:29
Ik bedoelde het niet verkeerd hoor Lux :bigkiss:
Dat snap ik, maar ik wilde gewoon even mijn ergernis kwijt over het feit dat ik om half 6 wakker werd gemaakt op zondagochtend. Gewoon even klagen. Want om half 6 wakker worden op de enige dag in de week dat je er niet om 6 uur uit moet is gewoon kut. Ook al gaat de buurman de wereld redden.
Ik snap em hoor lux. Ik wordt ook shago als ik door iets/iemand voor 7u wordt gewekt (tegenwoordig is dat dus elke dag haha). Of er nou een goede reden voor is of niet.

Ik ben vanmiddag 2 uur met zoon op t strand geweest en dat was echt heerlijk. Ik heb zoveel knuffels gekregen 😊. Ben wel helemaal loom nu na zo'n dag in de zon.
Lola-Lily, wat fijn dat het zo goed is gegaan met slapen! Hopelijk blijft het de rest van de vakantie ook zo :)

Moondancer, wat schattig met die spons :love:

Hier een drukke en warme dag gehad, dus dochter was erg overprikkeld en moe toen we thuiskwamen. Omdat we niet thuis zijn geweest was haar kamer ook loeiheet, normaal zet ik de ramen tegen elkaar open. Na veel overstuur huilen lijkt het nu stil, hopelijk blijft het zo.

Hebben jullie nog wat leuks gedaan vandaag?
Aww die spons , lief!

Ik gok dat ik morgen een draak bij de opvang afzet :)

Vanochtend werd ze gestoord in haar slaapje, dus dat was een half slaapje. En nu lag ze zonder verder middagdutje pas om 21.00 uur in bed... oepsies! Maar mama heeft het wel gezellig gehad :) en rozetje ook.

Ze heeft vandaag de hele trap beklommen! En de eerste valpartij met bloed gehad (ongerelateerd)
Haha Rosings, goed dat je het er even bij zet o_o
:lol: ja idd goed dat je het er even bij zet.
Ik zou ook shagerijnig worden als ik zo vroeg wakker gemaakt zou worden terwijl kind nog lekker sliep, Lux.

Wat schattig met die spons :heart:

Wat sneu Rosings, hopelijk nu geen pijn meer?

Wij zijn gisteren lekker naar het zwembad geweest. Vandaag een lekker thuis dagje en zoon kan straks lekker in het zwembadje spelen wat ik voor hem heb opgezet.
Sorry dat ik even inbreek, maar ik zie dat Lux hier regelmatig meeschrijf. Lux, ik had een vraag naar aanleiding van iets dat je ooit in een ander topic hebt geschreven en ik had je daarover een PB gestuurd. Volgens mij is die echter nooit aangekomen. Het gaat over opleidingen. Als je wil, zou je me dan een PB willen sturen?

Oké, schrijf rustig verder over dreumesen :bye:
Pari_Daryayi schreef:
16-07-2018 14:42
Sorry dat ik even inbreek, maar ik zie dat Lux hier regelmatig meeschrijf. Lux, ik had een vraag naar aanleiding van iets dat je ooit in een ander topic hebt geschreven en ik had je daarover een PB gestuurd. Volgens mij is die echter nooit aangekomen. Het gaat over opleidingen. Als je wil, zou je me dan een PB willen sturen?

Oké, schrijf rustig verder over dreumesen :bye:
Ik heb je een pb gestuurd maar die blijft geloof ik ook hangen. Anders kun je me evt mailen op xxx. Ff zeggen als je ‘t gelezen hebt dan haal ik ‘m weer weg anders krijg ik allemaal rare spam, en ‘t is weliswaar een spamadres maar toch ;)
lux- wijzigde dit bericht op 16-07-2018 16:21
1.41% gewijzigd
Wat een snelle reactie! Ik hem 'm gelezen hoor
Ik had wel een PB van je, heb geantwoord!
Hey allemaal! Hier een rare week gehad, ik ga morgen even alles rustig lezen en dan ben ik er weer bij! (Voor het kleine beetje wat nog rest voor zoon jarig is).
-x-
Mijn moeder en ik hebben al zo lang ik me kan herinneren een moeizame relatie met teveel druk en bemoeienis en verwachtingen van haar kant (simpel samengevat) en naast dat ik blij ben dat rozetje onze relatie heeft verbeterd en gelijkwaardiger gemaakt, vind ik het zo fijn dat ze nu regelmatig zegt trots op me te zijn. Fijn gevoel

Is jullie relatie met ouders verandert toen jullie ouders werden?
rosings schreef:
16-07-2018 21:32
Is jullie relatie met ouders verandert toen jullie ouders werden?
Ik heb toen ik zwanger was voor het eerst pas mijn waardering uitgesproken voor wat ze allemaal hebben gedaan voor mijn broer en mij. Dat vonden ze na 30 jaar wel eens fijn om te horen :biggrin:

Verder vraag ik me tegenwoordig af en toe wel eens af hoe mijn broer en ik groot geworden kunnen zijn, als ik zie hoe mijn moeder met mijn kinderen omgaat. Of ze is alles vergeten, of je vindt als kind alles wat je moeder doet toch wel normaal.
Mijn vader daarentegen vind ik verrassend leuk als opa. Mijn enige referentie aan een opa is zijn vader, en daar kan ik me niet echt veel leuks aan herinneren (of mijn herinneringen zijn later wat verkleurd, dat kan ook).
Ook al heb ik een minder gelukkige jeugd gehad doordat ze zo in de knoop met zichzelf en elkaar zaten is het fijn te zien dat Elsa van hun kan genieten en andersom. Ze zijn geen goede ouders geweest maar wel een super opa en oma, dat heeft onze band ook veranderd.
Afgelopen weekend waren we een weekend weg en Elsa wilde gistermiddag niet slapen. Besloten dan maar een stuk door het bos te wandelen met de buggy zodat ze wel wat rust kreeg, is ze gewoon in slaap gevallen! De eerste keer ooit dat ze ergens anders sliep dan in haar bed of de auto!!! (Of op 1 van ons maar dat is al lang geleden)

Uiteindelijk heeft ze een dik uur geslapen, denk dat het in de stad met alle prikkels niet werkt maar het was wel heel relaxt.
Mijn ouders zijn al jaren gescheiden en band met mijn vader en stiefmoeder was niet denderend. Als grootouders zijn ze echter super! Mijn moeder er stiefvader zijn dol op zoon, maar mijn moeder werkt regelmatig op mijn zenuwen. Gelukkig zijn er inmiddels meer kleinkinderen dus wordt de aandacht wat verdeeld.
De relatie met mijn moeder was al niet denderend maar het is sinds de geboorte van dreumes er niet beter op geworden. Ik vond haar al raar met mijn neefjes en nichtjes en met dreumes is het niet anders.

Wat mij naast alle gekkigheid het meest irriteert is dat als wij letterlijk zeggen dat we iets wel/niet blieven met dreumes dan kan ze dat negeren. Ik heb al meerdere malen in gezelschap met harde stem moeten zeggen ‘mam het doet er niet toe of jij het vind kunnen, ik wil het niet. Dan gebeurt het dus ook niet.’ Terwijl ik haar hand weg hou :-| En dan hebben we het over dat zij hem liet spelen met een doos Lego, hem als baby slagroom voeren of zijn gezicht afvegen aan zijn kleren terwijl we op een feestje zijn en dreumes hierdoor in een vies shirt loopt.

Mijn moeder past ook niet op en is ook niet alleen met dreumes. Het gekke is dat ze heeft gewerkt met kinderen en iedereen haar super leuk vindt. Behalve haar geliefden.

Mijn vader was een geweldige opa en onze dreumes heeft hem helaas nooit gekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven