Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 11 juli 2018 om 14:50
Ik vraag dreumes regelmatig of hij poep heeft of aan het poepen is.. en dan krijg ik met een zwoele stem als een blues zanger ‘jhaaaahhhh’ te horen
Onze dreumes is er nog niet aan toe om zindelijk te worden. Hij laat zich ook gewoon verschonen. Een paar maanden terug dacht ik nog een opening te zien om hem vroeg zindelijk te maken maar later die week begon hij te ‘neeee’-en. Toen nam dreumes niet alles meer van ons aan en was het te laat.
Ik wil wel binnenkort een brilverkleiner kopen en hem na het ontbijt naar eens op zetten. Kijken wat er gebeurt

Onze dreumes is er nog niet aan toe om zindelijk te worden. Hij laat zich ook gewoon verschonen. Een paar maanden terug dacht ik nog een opening te zien om hem vroeg zindelijk te maken maar later die week begon hij te ‘neeee’-en. Toen nam dreumes niet alles meer van ons aan en was het te laat.
Ik wil wel binnenkort een brilverkleiner kopen en hem na het ontbijt naar eens op zetten. Kijken wat er gebeurt

woensdag 11 juli 2018 om 14:59
Die kleine van ons die trekt wel eens spontaan haar romper los en luier uit als ze moet plassen. Heeft laatst op vakantie ook tegen het raam staan plassen
Als we vragen of ze aan het poepen is / heeft gedaan, geeft ze ook altijd eerlijk antwoord.
Ik hoop dus dat we deze zomer een paar stappen kunnen zetten om haar overdag zindelijk te maken. Als dat niet lukt, dan hebben we gelukkig nog wel een paar jaar tot ze naar school gaat

Als we vragen of ze aan het poepen is / heeft gedaan, geeft ze ook altijd eerlijk antwoord.
Ik hoop dus dat we deze zomer een paar stappen kunnen zetten om haar overdag zindelijk te maken. Als dat niet lukt, dan hebben we gelukkig nog wel een paar jaar tot ze naar school gaat
Hier word ik niet vrolijk van!

woensdag 11 juli 2018 om 15:36
Hier heeft zoonlief vorige week een middag in zijn blootje gelopen omdat ik zwembadje had staan. Hij heeft 5 x staan plassen en applaudisseerde voor zichzelf
Maar ik heb nog geen potje, hij is nog geen anderhalf, dus vind dat nog niet nodig ook. En de wc is verboden terrein, ik heb geen zin om 10 keer per dag wc rollen eruit te plukken.
@speen
Hij pakt die van zijn nichtje regelmatig en sinds kort zuigt hij er dan ook echt op. Aangezien hij mij misbruikt als levende speen heb ik van de week een nieuwe speen gekocht voor hem, zelfde model als van zijn nichtje, alleen niet roze, maar hij reageerde alsof ik hem wou vergiftigen

Maar ik heb nog geen potje, hij is nog geen anderhalf, dus vind dat nog niet nodig ook. En de wc is verboden terrein, ik heb geen zin om 10 keer per dag wc rollen eruit te plukken.
@speen
Hij pakt die van zijn nichtje regelmatig en sinds kort zuigt hij er dan ook echt op. Aangezien hij mij misbruikt als levende speen heb ik van de week een nieuwe speen gekocht voor hem, zelfde model als van zijn nichtje, alleen niet roze, maar hij reageerde alsof ik hem wou vergiftigen

woensdag 11 juli 2018 om 15:40
En je hebt geen idee wat je verkeerd hebt gedaan???CHL schreef: ↑11-07-2018 15:36@speen
Hij pakt die van zijn nichtje regelmatig en sinds kort zuigt hij er dan ook echt op. Aangezien hij mij misbruikt als levende speen heb ik van de week een nieuwe speen gekocht voor hem, zelfde model als van zijn nichtje, alleen niet roze, maar hij reageerde alsof ik hem wou vergiftigen![]()

woensdag 11 juli 2018 om 15:42

Dat kwartje was nog niet gevallen...

woensdag 11 juli 2018 om 15:49
Ik denk dat als je exact hetzelfde model koopt, dus ook roze, je vrij veel kans maakt dat die wel wordt gebruikt, hahaha
Zo loopt die van mij ook met roze-glitter-toverstafjes en heeft hij roze-bloemen-clipjes in zijn haar. Hij wil hetzelfde als zijn grote zus. Duurde bij mij ook even voor ik het door had.
Zo loopt die van mij ook met roze-glitter-toverstafjes en heeft hij roze-bloemen-clipjes in zijn haar. Hij wil hetzelfde als zijn grote zus. Duurde bij mij ook even voor ik het door had.
donderdag 12 juli 2018 om 08:43
Zindelijkheid: Ik denk daar ook steeds meer over na de laatste dagen. Ze is nu 20,5 maand, snapt wat poep of plas is en vindt het ook erg interessant als wij naar de wc gaan. Ik las ik een artikel dat je kunt beginnen met het kind op het potje zetten op een vast moment van de dag, waardoor het onderdeel van het ritme wordt.
Dat was mijn plan voor deze week, maar ik ben het tot nu toe elke dag vergeten.
Dat was mijn plan voor deze week, maar ik ben het tot nu toe elke dag vergeten.

donderdag 12 juli 2018 om 10:21
Met een over-9-dagen-een-dreumes houd ik me nog niet bezig met zinnelijk
Het eten gaat hier steeds beter, dat is superfijn, borstvoeding afbouwen schiet ook aardig op (nog 2 voedingen) Verder komen er tandjes door en is ze erg jengelig als ze niet op of aan me vast zit. Daar word ik wel een beetje moe van.

Het eten gaat hier steeds beter, dat is superfijn, borstvoeding afbouwen schiet ook aardig op (nog 2 voedingen) Verder komen er tandjes door en is ze erg jengelig als ze niet op of aan me vast zit. Daar word ik wel een beetje moe van.

donderdag 12 juli 2018 om 10:36
Zindelijkheid houd ik me ook nog niet mee bezig. Dreumes is pas 1,5 jaar. Vind dat onzin op die leeftijd
Hij heeft laatst wel in de tuin geplast. Hij zat echt te kijken zo van 'wat de hell gebeurd er nou?!' Wist ook niet zo goed wat hij er van moest vinden, lachen of huilen? Dan maar met zijnchandje proberen te stoppen.
Hij heeft laatst wel in de tuin geplast. Hij zat echt te kijken zo van 'wat de hell gebeurd er nou?!' Wist ook niet zo goed wat hij er van moest vinden, lachen of huilen? Dan maar met zijnchandje proberen te stoppen.

donderdag 12 juli 2018 om 11:34

donderdag 12 juli 2018 om 13:40
Mag ik hier ook meekletsen? Zoon is vorige week 1 geworden
Over het algemeen is het een heerlijk tevreden, vrolijk mannetje wat goed eet en slaapt en lekker speelt. Nu hij aan het leren lopen is merk ik af en toe wat frustratie bij hem omdat iets hem niet lukt of niet snel genoeg gaat! Ook is hij ons regelmatig flink aan het uitproberen, alleen heel consequent zijn helpt dan.
Sterkte de komende dagen GlitterCupcake! Doorkomende tanden zijn hier ook hel!

Over het algemeen is het een heerlijk tevreden, vrolijk mannetje wat goed eet en slaapt en lekker speelt. Nu hij aan het leren lopen is merk ik af en toe wat frustratie bij hem omdat iets hem niet lukt of niet snel genoeg gaat! Ook is hij ons regelmatig flink aan het uitproberen, alleen heel consequent zijn helpt dan.
Sterkte de komende dagen GlitterCupcake! Doorkomende tanden zijn hier ook hel!

donderdag 12 juli 2018 om 13:52
Oh bah, sterkte vandaag!GlitterCupcake schreef: ↑12-07-2018 12:27ik meld mij af voor de komende dagen, ben ik bang. Dreumes zijn mond is een waterval van kwijl, zijn humeur is slecht en ik heb geslapen van 22.30-23.30 & 04.00-05.30
![]()
Jeej de tweede kiezen!
![]()
Hier is net de 2e kies door en dat resulteerde in een slechte nacht gisteren (om half 4 ontroostbaar, en 4 tot kwart voor 5 geslapen en vanaf kwart voor 5 was het hopeloos) maar dochter compenseerde door gisteren overdag een ochtend slaapje te doen van 4(!) uur, een middagslaapje van 2 uur en vervolgens om half 7 weer dolblij te zijn dat ze weer naar bed mocht. Dus dan hebben wij enorm veel geluk gehad. Afgelopen nacht moest ze om half 4 en half 5 wel even heel hard gillen maar ze sliep weer verder voordat wij er op konden reageren.
@Speen: dochter ging ruim voor haar 1e verjaardag speen weigeren, dus daar zijn we al vanaf zonder dat wij er iets voor hoefden te doen. Aan de andere kant krijgt ze nog steeds flesjes voordat ze gaat slapen, dus daar hebben wij nog een uitdaging.
@Zindelijkheid: nog niet mee bezig, dochter is pas 15 maanden en wij hebben over een week of 7 dus 2 kinderen in de luiers. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo

donderdag 12 juli 2018 om 14:17
Zindelijkheid zijn we nog niet echt mee bezig, dat komt wel zodra de baby wat ouder is en dochter gewend is aan de nieuwe gezinssituatie
. Ze heeft wel goed door wanneer ze gepoept en geplast heeft, dus dat is alvast goed, en met wasbare luiers voel je natuurlijk ook alles.
Speen: Hier alleen 's nachts en bij lange stukken in de auto (als we graag willen dat ze gaat slapen - dat werkt minder zonder speen). We zijn van plan 'm rond haar 2e af te wennen, maar ook daar geldt, eerst even wachten tot ze gewend is aan haar broertje.
Glittercupcake: Sterkte! Hier zijn net de hoektanden door, dus de achterste kiezen is het laatste setje dat nog moet. We hopen dat ze nog even op zich laten wachten, kiezen waren hier niet zo'n pretje.
Traplopen: Ze deed het gewoon opeens zelf, in de bieb. We hebben een benedenwoning, dus hier kan ze niet oefenen, maar plots kon ze traplopen en toen zijn we er maar gewoon verbaasd achteraan gelopen. Beter vroeg aanleren denk ik, hoe meer ze oefenen hoe minder ze uiteindelijk vallen (hoop ik).

Speen: Hier alleen 's nachts en bij lange stukken in de auto (als we graag willen dat ze gaat slapen - dat werkt minder zonder speen). We zijn van plan 'm rond haar 2e af te wennen, maar ook daar geldt, eerst even wachten tot ze gewend is aan haar broertje.
Glittercupcake: Sterkte! Hier zijn net de hoektanden door, dus de achterste kiezen is het laatste setje dat nog moet. We hopen dat ze nog even op zich laten wachten, kiezen waren hier niet zo'n pretje.
Traplopen: Ze deed het gewoon opeens zelf, in de bieb. We hebben een benedenwoning, dus hier kan ze niet oefenen, maar plots kon ze traplopen en toen zijn we er maar gewoon verbaasd achteraan gelopen. Beter vroeg aanleren denk ik, hoe meer ze oefenen hoe minder ze uiteindelijk vallen (hoop ik).

donderdag 12 juli 2018 om 17:15
Glitter: sterkte, kiezen zijn vreselijk....
Aardbei-Banaan: hoi!
Rosings: gewoon naar boven laten stuntelen kruipen en er zelf achter aan lopen en opvangen indien nodig. Laat maar gewoon lekker proberen. Als jij het nu tegen houdt en straks misschien ook 'gevaarlijke' dingen als speeltoestellen gaat ontmoedigen, krijg je nog een kleine bange stijve hark. Soms moet je loslaten en het ze laten proberen; leren ze van. Ookal doet het hen soms pijn of vind jij het eng.
Rosings: gewoon naar boven laten stuntelen kruipen en er zelf achter aan lopen en opvangen indien nodig. Laat maar gewoon lekker proberen. Als jij het nu tegen houdt en straks misschien ook 'gevaarlijke' dingen als speeltoestellen gaat ontmoedigen, krijg je nog een kleine bange stijve hark. Soms moet je loslaten en het ze laten proberen; leren ze van. Ookal doet het hen soms pijn of vind jij het eng.
donderdag 12 juli 2018 om 17:43
Hallo dreumes-moeders! Hier hangen geen vaders rond toch?
Ik ben overgestapt van het baby-topic, jullie vragen en antwoorden passen beter bij mijn net 1-jarige dochter. Ze loopt sinds een maand, slaapt soms 1 en soms 2 slaapjes op een dag (lastig!) en eet goed.
Rondom haar verjaardag lijkt er iets gebeurt te zijn, ze kijkt gewoon anders uit haar ogen. Lijkt meer te begrijpen wat ik tegen haar zeg, zo leuk!
Anyway,
Ik ben overgestapt van het baby-topic, jullie vragen en antwoorden passen beter bij mijn net 1-jarige dochter. Ze loopt sinds een maand, slaapt soms 1 en soms 2 slaapjes op een dag (lastig!) en eet goed.
Rondom haar verjaardag lijkt er iets gebeurt te zijn, ze kijkt gewoon anders uit haar ogen. Lijkt meer te begrijpen wat ik tegen haar zeg, zo leuk!
Anyway,

donderdag 12 juli 2018 om 18:52
@traplopen: ik heb zoon een keer laten proberen op de trap, de keer erna wist hij meteen hoe het moest. Zijn slaapkamer is op dezelfde etage als de woonkamer dus hij hoeft eigenlijk nooit de trap op, onze slaapkamer is wel met de trap omhoog maar als hij 's ochtends nog even bij ons in bed komt til ik hem op, traplopen met een slaapzak aan lijkt me niet zo'n goed idee.
@speen: alleen in bed of in de auto. Verder niet (meer).
@Dudette: grappig, heb ik ook met zoon! Het lijkt inderdaad alsof hij opeens veel meer snapt
van de een op andere dag.
@speen: alleen in bed of in de auto. Verder niet (meer).
@Dudette: grappig, heb ik ook met zoon! Het lijkt inderdaad alsof hij opeens veel meer snapt

donderdag 12 juli 2018 om 19:26
Precies, enge dingen mogen en moeten! Leren ze van, maar meer dan er achter lopen en vangen hoef ik dus niet te doen? Ik ga het zo gelijk proberenShaunTheSheep schreef: ↑12-07-2018 17:15Glitter: sterkte, kiezen zijn vreselijk....