Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zaterdag 14 juli 2018 om 22:40
Volgens mij waren er hier meerdere die wel zelf kleding maakte voor de kleine.
Ik wil het toch eens gaan proberen en wil dan starten met een jurkje.
Zoiets
http://kiekeboefjes.nl/files/5297/websh ... 32_971.jpg
Kan iemand van jullie me helpen aan een site met stappenplan of naaipatroon oid?
Zoiets
Kan iemand van jullie me helpen aan een site met stappenplan of naaipatroon oid?
zaterdag 14 juli 2018 om 22:56
Slecht slapen; dat was hier binnen 1,5 voorbij nadat ik gestopt was met borstvoeding. Hij sliep ineens door tot 6 uur / half 7 ipv 2 keer per nacht willen drinken.
Stoppen met borstvoeding geeft geen garantie natuurlijk. Maar opvallen was het hier wel dat het toen ineens goed ging.
Zwemluiers; gewoon huggies hier. Maar ik ben dan ook allergisch voor de wasmachine dus ik beperk het gebruik daarvan zoveel mogelijk.
Stoppen met borstvoeding geeft geen garantie natuurlijk. Maar opvallen was het hier wel dat het toen ineens goed ging.
Zwemluiers; gewoon huggies hier. Maar ik ben dan ook allergisch voor de wasmachine dus ik beperk het gebruik daarvan zoveel mogelijk.
zondag 15 juli 2018 om 00:00
zondag 15 juli 2018 om 00:22
Kun je al wel naaien? Ik zou eigenlijk gewoon een knippie kopen als ik jou was en je kan al een beetje naaien. In de zomer editie zit vast wel zo’n zomerjurken.Lavendel_12 schreef: ↑14-07-2018 22:40Volgens mij waren er hier meerdere die wel zelf kleding maakte voor de kleine.
Zoiets
Mocht je nog niet echt ervaren zijn, dan is starten met een eenvoudig rokje misschien wat slimmer. Daarvoor staan wel wat tutorials op YouTube volgens mij.
zondag 15 juli 2018 om 07:10
Naaien: ik zou ook een Knippie kopen en daar een jurkje van naaien. Je kan ook denk ik patronen nabestellen. https://knippie.nl/product-categorie/patronen/meisje/ En www.naaipatronen.nl. Ik naai zelf als ik niet kan vinden wat ik wil in de winkel. Pluspunt dat het altijd mooier zit dan in de winkel. Ik kan bijvoorbeeld 4cm toevoegen aan de lengte van dreumes zijn shirts. Hij heeft een lange rug. Voor mijzelf naai ik linnen jurken. Die in de winkels zijn allemaal zo ‘specialig’ voor dikke vrouwen. Ik wil gewoon een simpele linnen jurk voor als het warm is.
Doorslapen: hier heeft dreumes weer eens een nacht geslapen zonder jammeren en wakker worden
Wat knap ik daar van op!
Mutsy Nexo: wat een verademing na de McLaren! We hebben hem gister gelijk getest in een park zonder paden én in een oud stadje. De McLaren bleef vaak hangen op drempeltjes of randjes. De Mutsy rijdt net zo soepel als de Joolz Geo
Dreumes zat er ook beter in en als een koninkje met die bumperbar.
Doorslapen: hier heeft dreumes weer eens een nacht geslapen zonder jammeren en wakker worden
Mutsy Nexo: wat een verademing na de McLaren! We hebben hem gister gelijk getest in een park zonder paden én in een oud stadje. De McLaren bleef vaak hangen op drempeltjes of randjes. De Mutsy rijdt net zo soepel als de Joolz Geo
zondag 15 juli 2018 om 07:51
zondag 15 juli 2018 om 08:22
Alvast succes bij de dokter Lux. Hopelijk komt er iets uit.
Wij gebruiken ook wegwerp zwemluiers. Met een leuk zwembroekje eroverheen en niemand ziet de lelijke luier
vandaag gaan we lekker met zn drieën zwemmen!
CHL, wat fijn dat je zoon tot 6 uur heeft geslapen! Hopelijk blijft dat zo voortaan!
Leuk Rosings, de eerste gebaren van Rosetje.
Wij gebruiken ook wegwerp zwemluiers. Met een leuk zwembroekje eroverheen en niemand ziet de lelijke luier
CHL, wat fijn dat je zoon tot 6 uur heeft geslapen! Hopelijk blijft dat zo voortaan!
Leuk Rosings, de eerste gebaren van Rosetje.
zondag 15 juli 2018 om 09:44
Over zwembroekjes, we hebben eigenlijk nog niet echt met haar gezwommen. Op vakantie wel, toen had ze wegwerp zwemluiers aan. We hebben nu wel een normaal zwembroekje gekocht voor er overheen, eerder deden we haar alleen de wegwerpluier aan.
Hier was het vanochtend 5.00
Maar, ik heb haar tot ik zelf om 23.00 uur ging slapen een paar keer horen kletsen/dromen, daarna is het stil gebleven! Er lijkt dus echt een stijgende lijn in te zitten, zo fijn. Ze heeft zelfs na 5 uur nog even bij me gelegen en we zijn samen weer in slaap gevallen.
CHL, wat fijn dat het zo goed is gegaan!
Lux, beterschap voor de kleine. Ik heb het helemaal gemist volgens mij, maar is hij dus vaker ziek? Vervelend van die motor maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn man soms ook op dat soort tijden op de motor naar zijn werk gaat. Of deed de buurman het voor de lol? Dan vind ik het een achterlijk tijdstip
Hier was het vanochtend 5.00
Lux, beterschap voor de kleine. Ik heb het helemaal gemist volgens mij, maar is hij dus vaker ziek? Vervelend van die motor maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn man soms ook op dat soort tijden op de motor naar zijn werk gaat. Of deed de buurman het voor de lol? Dan vind ik het een achterlijk tijdstip
zondag 15 juli 2018 om 10:03
@slapen
Ik ga er nog maar niet vanuit dat dit de nieuwe standaard wordt, maar ik hoop het stiekem wel natuurlijk
@zwemluiers
Ik heb al vanaf dat hij 10 weken was een wasbare zwemluier, maar trek hem ook wel eens een zwembroekje met wegwerp zwemluier aan. De wasbare vind ik praktischer, maar het zwembroekje staat hem zo schattig
en dan kies ik toch meestal voor het gemak.
Ik ga er nog maar niet vanuit dat dit de nieuwe standaard wordt, maar ik hoop het stiekem wel natuurlijk
@zwemluiers
Ik heb al vanaf dat hij 10 weken was een wasbare zwemluier, maar trek hem ook wel eens een zwembroekje met wegwerp zwemluier aan. De wasbare vind ik praktischer, maar het zwembroekje staat hem zo schattig
zondag 15 juli 2018 om 10:16
Je zou even kunnen kijken of je een Lena of Fons&Sien jurk kunt maken, die staan beide op het blog https://wensjewat.wordpress.com/. Niet te moeilijke patroontjes, en er staan tutorials met foto's bij, dus dat maakt het makkelijkerLavendel_12 schreef: ↑14-07-2018 22:40Volgens mij waren er hier meerdere die wel zelf kleding maakte voor de kleine.
Zoiets
zondag 15 juli 2018 om 11:11
Op zondag? Hij heeft gewoon een kantoorbaan. Denk het dus nietfiona2018 schreef: ↑15-07-2018 09:44Over zwembroekjes, we hebben eigenlijk nog niet echt met haar gezwommen. Op vakantie wel, toen had ze wegwerp zwemluiers aan. We hebben nu wel een normaal zwembroekje gekocht voor er overheen, eerder deden we haar alleen de wegwerpluier aan.
Hier was het vanochtend 5.00Maar, ik heb haar tot ik zelf om 23.00 uur ging slapen een paar keer horen kletsen/dromen, daarna is het stil gebleven! Er lijkt dus echt een stijgende lijn in te zitten, zo fijn. Ze heeft zelfs na 5 uur nog even bij me gelegen en we zijn samen weer in slaap gevallen.
Lux, beterschap voor de kleine. Ik heb het helemaal gemist volgens mij, maar is hij dus vaker ziek? Vervelend van die motor maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn man soms ook op dat soort tijden op de motor naar zijn werk gaat. Of deed de buurman het voor de lol? Dan vind ik het een achterlijk tijdstip![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 15 juli 2018 om 13:17
Ik denk dan: loop ff met je motor naar de straat, start hem daar. Als je zo’n stoere motor kan besturen kun je ‘m vast ook wel een stukje duwen. Maar misschien kan dat niet met een motor?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.