Unieke schoolspullen

14-07-2018 21:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een leuk adres (online of in t echt :)) waar je unieke schoolspullen kunt kopen? Kaftpapier, schriften, agenda etc.
Alles wat ik hier in de buurt en op standaard sites zie is hetzelfde en dat wil onze dochter niet....
Ze wil graag iets originelers. Liever niet te meisjes achtig (Pubers :))
Dat zou ik mijn puberdochters heerlijk zelf uit laten zoeken (ook omdat ik het toch nooit goed doe o_o )
lilalinda schreef:
14-07-2018 21:13
Dat zou ik mijn puberdochters heerlijk zelf uit laten zoeken (ook omdat ik het toch nooit goed doe o_o )
Goed plan hoor! Ze heeft alleen gewoon heel vriendelijk aan mij gevraagd of ik iets weet en help haar dan ook graag. Als ik niks vind wordt t gewoon de plaatselijke hema/bruna/action waar ze iets gaat halen. Maar snap wel dat ze iets leuks wil.
Al eens op Etsy gekeken? Allemaal unieke spullen, waar je wel voor betaald natuurlijk.
Dan zal ze het allemaal zelf moeten maken, Fabrikanten van schoolspullen beginnen daar niet aan omdat de meeste scholieren niet te veel van de groep af willen wijken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gaan jullie nog op vakantie? Vaak kun je in warenhuizen ter plaatse bijvoorbeeld leuke schoolagenda's vinden. En die zijn dan weer anders dan de Nederlandse die iedereen heeft.
dg2015 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 21:19
23.51% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Koop iets effen en versier het met stickers, plaatjes, tape etc.
DG2015 schreef:
14-07-2018 21:18
Gaan jullie nog op vakantie? Vaak kun je in warenhuizen ter plaatse bijvoorbeeld leuke schoolagenda's vinden. En die zijn dan weer anders dan de Nederlandse die iedereen heeft.
Dat deden wij ook vaak.
Let wel op de maanden, vaak beginnen de buitenlandse agendas pas in september
AliExpress heeft wel leuke etuitjes en pennen enzo.

Anders zelf knutselen. Of verschillende winkels/stijlen combineren.
Neem van dat bruine pakpapier om boeken mee te kaften (is ook nog eens lekker stevig) en beschilder dat, of maak met grote gummen van de action en een gutsmesje stempels om patronen erop te maken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
In het buitenland kijken inderdaad. Ik kocht vroeger altijd schoolspullen in de Franse hypermarché :D
Ik heb wel eens zelfgemaakte kaften gezien van stof. Vond ik echt heel gaaf. Een creatieve moeder van een vriendin nam haar mee naar de markt en daar zochten ze stof uit. Met behulp van lijm en elastiek had ze haar basic hema agenda en alle boeken gekaft met stof. Van diezelfde stof maakte ze ook nog een etui afgewerkt met toffe gelleurde lintjes aan de rits enzo. Ik vond haar echt een trendsetter al was dit wel in de nineties :hihi:
Ik kocht de meeste schoolspullen ook altijd gewoon op vakantie. Je zou met je dochter ook gewoon in de zomervakantie een dagje kunnen gaan shoppen in duitsland of belgie voor schoolspullen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Aluminiumfolie om de boeken! En om te voorkomen dat het scheurt, doorzichtige plakfolie er om (hoe het het ook alweer...).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
In mijn middelbareschooltijd had Mexx van die grote lookbooks met wat dikker papier; die heb ik weleens gebruikt als kaftpapier. Aan zoiets zou je kunnen denken.
Ik heb ook weleens cadeaupapier gebruikt om te kaften - dan heb je ook wat anders dan anderen.
Echt niet dat er veel unieks te koop is bij winkels. :rofl:
Er is altijd wel meer dan 1 gemaakt.
Zoek iemand met een silhouette/plotter apparaat. Die kan naam of grappige stickers en patches snijden die je kan plakken/strijken op de spullen.
Zelf maken:

https://youtu.be/X1DzsVV5EAQ

https://youtu.be/ccxx5JbqE_8

https://youtu.be/4KqBdY8-kCg

https://pin.it/oejluqynf7i63r

https://pin.it/3x2anf3vmc5zam

https://pin.it/o3hojzev6xnb7t
DG2015 schreef:
14-07-2018 21:21
Neem van dat bruine pakpapier om boeken mee te kaften (is ook nog eens lekker stevig) en beschilder dat, of maak met grote gummen van de action en een gutsmesje stempels om patronen erop te maken.
Precies dit.
Dochter heeft vanaf de 2e bruin kaftpapier van de Hema en maakt er iets geweldigs van.
In april bij allez hop in Portugal al allerlei tape gekocht; ze gebruikt verder van alles: zwarte nagellak / glitter nagellak , verf

Alles wat je koopt is per definitie niet origineel
Mijn oudste dochter heeft haar boeken wel eens gekaft met het inpakpapier dat gratis bij AH hangt. Niet alles natuurlijk, we hebben een metertje of zo meegenomen. Dat pakpapier was met plaatjes van nostalgische producten, erg leuk.
Mijn jongste geeft er niet om. Zij gebruikt wat in huis is, dus ook de restjes van voorgaande jaren, die nu uniek zijn ;-)
AliExpress heeft super leuke Aziatische dingen, vooral de Koreaanse dingen zijn top :thumbsup:

Ik zou willen dat ze dat in mijn middelbare schooltijd hadden gehad!
Tja, onze ervaring is dat het kaftpapier van tegenwoordig niet zoveel meer voorstelt, in de kerstvakantie mag je het nog eens opnieuw doen. Dus kun je net zo goed stevig cadeaupapier nemen.
De stoffen kaften van de hema waren nog het beste, die zijn wasbaar dus kunnen een paar jaar mee. Maar origineel zijn die ook niet.

Woordenboeken (voor het geval je ze nog niet hebt) hebben ze maar zelden nodig, die van de action zijn prima.
De grote bosatlas kaften kun je je besparen, die heeft mijn dochter in vijf jaar havo precies 2x nodig gehad. Even vaak als ik, dertig jaar geleden.

In feite is niks origineel, wel is het allemaal vrij prijzig. Dus bepaal eerst je budget hierin. Dan kan ze zelf kijken of ze liever een goedkope agenda en een duur etui wil, of juist liever goedkoper kaftpapier en een dure agenda.
ceylon wijzigde dit bericht op 14-07-2018 23:27
5.43% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zocht m'n schoolspullen altijd zelf uit, no way dat mijn moeder dat deed. Die kocht alleen wel eens extra pennen, schriften, leitzmapjes etc maar geen agenda's, mappen en kaftpapier. Het ene jaar had ik dan super hip kaftpapier en alles van 1 lijn, het andere jaar had ik gewoon basic bruin kaftpapier wat ik zelf versierde met stiften, stickers en plaatjes uit de hitkrant en breakout.

Kortom geef haar een budget en laat het haar zelf uitzoeken.

Wel jammer dat de school campus niet meer bestaat en je dus allemaal naar verschillende winkels moet. Zag laatst wel leuke dingetjes bij Hema, Bruna en Primark.
TsumTsum schreef:
14-07-2018 23:26
Ik zocht m'n schoolspullen altijd zelf uit, no way dat mijn moeder dat deed. Die kocht alleen wel eens extra pennen, schriften, leitzmapjes etc maar geen agenda's, mappen en kaftpapier. Het ene jaar had ik dan super hip kaftpapier en alles van 1 lijn, het andere jaar had ik gewoon basic bruin kaftpapier wat ik zelf versierde met stiften, stickers en plaatjes uit de hitkrant en breakout.

Kortom geef haar een budget en laat het haar zelf uitzoeken.

Wel jammer dat de school campus niet meer bestaat en je dus allemaal naar verschillende winkels moet. Zag laatst wel leuke dingetjes bij Hema, Bruna en Primark.
Dat basic bruine papier (dat je ook voor postpakketjes kunt gebruiken) werkt supergoed. Met een etiket ziet het er strak uit, en het blijft ook nog lang goed.
Ik had alles wit. Kaftpapier, etui...tot mijn rugtas aan toe.
Want kan kon ik mijn spullen het tijdens saaie lessen volkliederen prachtig versieren. Aan het einde van het jaar stonden al mijn kaften e.d. vol met tekeningen/teksten van mezelf en klasgenoten. unieker kan niet :-)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven