Unieke schoolspullen
zaterdag 14 juli 2018 om 21:08
zaterdag 14 juli 2018 om 21:16
Goed plan hoor! Ze heeft alleen gewoon heel vriendelijk aan mij gevraagd of ik iets weet en help haar dan ook graag. Als ik niks vind wordt t gewoon de plaatselijke hema/bruna/action waar ze iets gaat halen. Maar snap wel dat ze iets leuks wil.
zaterdag 14 juli 2018 om 21:18
Gaan jullie nog op vakantie? Vaak kun je in warenhuizen ter plaatse bijvoorbeeld leuke schoolagenda's vinden. En die zijn dan weer anders dan de Nederlandse die iedereen heeft.
dg2015 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 21:19
23.51% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zaterdag 14 juli 2018 om 21:20
Dat deden wij ook vaak.
Let wel op de maanden, vaak beginnen de buitenlandse agendas pas in september
zaterdag 14 juli 2018 om 21:21
zaterdag 14 juli 2018 om 21:54
Ik heb wel eens zelfgemaakte kaften gezien van stof. Vond ik echt heel gaaf. Een creatieve moeder van een vriendin nam haar mee naar de markt en daar zochten ze stof uit. Met behulp van lijm en elastiek had ze haar basic hema agenda en alle boeken gekaft met stof. Van diezelfde stof maakte ze ook nog een etui afgewerkt met toffe gelleurde lintjes aan de rits enzo. Ik vond haar echt een trendsetter al was dit wel in de nineties
zaterdag 14 juli 2018 om 21:55
zaterdag 14 juli 2018 om 22:53
In mijn middelbareschooltijd had Mexx van die grote lookbooks met wat dikker papier; die heb ik weleens gebruikt als kaftpapier. Aan zoiets zou je kunnen denken.
Ik heb ook weleens cadeaupapier gebruikt om te kaften - dan heb je ook wat anders dan anderen.
Ik heb ook weleens cadeaupapier gebruikt om te kaften - dan heb je ook wat anders dan anderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zaterdag 14 juli 2018 om 23:14
zaterdag 14 juli 2018 om 23:16
Precies dit.
Dochter heeft vanaf de 2e bruin kaftpapier van de Hema en maakt er iets geweldigs van.
In april bij allez hop in Portugal al allerlei tape gekocht; ze gebruikt verder van alles: zwarte nagellak / glitter nagellak , verf
Alles wat je koopt is per definitie niet origineel
zaterdag 14 juli 2018 om 23:21
Mijn oudste dochter heeft haar boeken wel eens gekaft met het inpakpapier dat gratis bij AH hangt. Niet alles natuurlijk, we hebben een metertje of zo meegenomen. Dat pakpapier was met plaatjes van nostalgische producten, erg leuk.
Mijn jongste geeft er niet om. Zij gebruikt wat in huis is, dus ook de restjes van voorgaande jaren, die nu uniek zijn
Mijn jongste geeft er niet om. Zij gebruikt wat in huis is, dus ook de restjes van voorgaande jaren, die nu uniek zijn
zaterdag 14 juli 2018 om 23:25
Tja, onze ervaring is dat het kaftpapier van tegenwoordig niet zoveel meer voorstelt, in de kerstvakantie mag je het nog eens opnieuw doen. Dus kun je net zo goed stevig cadeaupapier nemen.
De stoffen kaften van de hema waren nog het beste, die zijn wasbaar dus kunnen een paar jaar mee. Maar origineel zijn die ook niet.
Woordenboeken (voor het geval je ze nog niet hebt) hebben ze maar zelden nodig, die van de action zijn prima.
De grote bosatlas kaften kun je je besparen, die heeft mijn dochter in vijf jaar havo precies 2x nodig gehad. Even vaak als ik, dertig jaar geleden.
In feite is niks origineel, wel is het allemaal vrij prijzig. Dus bepaal eerst je budget hierin. Dan kan ze zelf kijken of ze liever een goedkope agenda en een duur etui wil, of juist liever goedkoper kaftpapier en een dure agenda.
De stoffen kaften van de hema waren nog het beste, die zijn wasbaar dus kunnen een paar jaar mee. Maar origineel zijn die ook niet.
Woordenboeken (voor het geval je ze nog niet hebt) hebben ze maar zelden nodig, die van de action zijn prima.
De grote bosatlas kaften kun je je besparen, die heeft mijn dochter in vijf jaar havo precies 2x nodig gehad. Even vaak als ik, dertig jaar geleden.
In feite is niks origineel, wel is het allemaal vrij prijzig. Dus bepaal eerst je budget hierin. Dan kan ze zelf kijken of ze liever een goedkope agenda en een duur etui wil, of juist liever goedkoper kaftpapier en een dure agenda.
ceylon wijzigde dit bericht op 14-07-2018 23:27
5.43% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 14 juli 2018 om 23:26
Ik zocht m'n schoolspullen altijd zelf uit, no way dat mijn moeder dat deed. Die kocht alleen wel eens extra pennen, schriften, leitzmapjes etc maar geen agenda's, mappen en kaftpapier. Het ene jaar had ik dan super hip kaftpapier en alles van 1 lijn, het andere jaar had ik gewoon basic bruin kaftpapier wat ik zelf versierde met stiften, stickers en plaatjes uit de hitkrant en breakout.
Kortom geef haar een budget en laat het haar zelf uitzoeken.
Wel jammer dat de school campus niet meer bestaat en je dus allemaal naar verschillende winkels moet. Zag laatst wel leuke dingetjes bij Hema, Bruna en Primark.
Wel jammer dat de school campus niet meer bestaat en je dus allemaal naar verschillende winkels moet. Zag laatst wel leuke dingetjes bij Hema, Bruna en Primark.
zaterdag 14 juli 2018 om 23:59
Dat basic bruine papier (dat je ook voor postpakketjes kunt gebruiken) werkt supergoed. Met een etiket ziet het er strak uit, en het blijft ook nog lang goed.TsumTsum schreef: ↑14-07-2018 23:26Ik zocht m'n schoolspullen altijd zelf uit, no way dat mijn moeder dat deed. Die kocht alleen wel eens extra pennen, schriften, leitzmapjes etc maar geen agenda's, mappen en kaftpapier. Het ene jaar had ik dan super hip kaftpapier en alles van 1 lijn, het andere jaar had ik gewoon basic bruin kaftpapier wat ik zelf versierde met stiften, stickers en plaatjes uit de hitkrant en breakout.
zondag 15 juli 2018 om 00:21
Ik had alles wit. Kaftpapier, etui...tot mijn rugtas aan toe.
Want kan kon ik mijn spullen het tijdens saaie lessen volkliederen prachtig versieren. Aan het einde van het jaar stonden al mijn kaften e.d. vol met tekeningen/teksten van mezelf en klasgenoten. unieker kan niet
Want kan kon ik mijn spullen het tijdens saaie lessen volkliederen prachtig versieren. Aan het einde van het jaar stonden al mijn kaften e.d. vol met tekeningen/teksten van mezelf en klasgenoten. unieker kan niet
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin