Wees lief voor de bijen ( bijvoeren ) .

15-07-2018 13:53 159 berichten
Lieve mensen met een tuin / balkon , mag ik even jullie aandacht ?

Door de aanhoudende droogte hebben de bijen het heel erg moeilijk .
Willen jullie alsjeblieft een schaaltje suikerwater neerzetten ? ( bijvoeren )
We hebben bijen heel hard nodig .

Hartelijk dank namens de bijen !! :thumbsup:

Afbeelding


https://www.rtvoost.nl/nieuws/295422/bi ... de-droogte#

https://frieschdagblad.nl/2018/7/13/doo ... erd-worden
De mieren maakten er een zooi van op het terras. Overal hoopjes zand en dat is niet goed voor je terras. Wij spuiten 2 keer per jaar met Weedol tegen onkruid en hadden toch last van veel mieren.
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 15:19
Ik heb ook een mierennest gehad midden op mijn terras en daar begon het van te verzakken dus heb ik een keteltje kokend heet water er overheen gegoten. Dat was afdoende maar daarna voelde ik me wel een beetje schuldig eigenlijk van het plegen van een massamoord.
Dit waren overigens geen vliegende mieren, die vliegen op een gegeven moment vanzelf weg.
Dat heb ik in mijn container met maden gedaan. Voelde mij echt schuldig daarna :$
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
15-07-2018 15:27
De mieren maakten er een zooi van op het terras. Overal hoopjes zand en dat is niet goed voor je terras. Wij spuiten 2 keer per jaar met Weedol tegen onkruid en hadden toch last van veel mieren.

Weedol is glyfosaat, dat is een herbicide, een plantendoder :(
Een insecticide (een insectendoder) is heel wat anders.
Doe je maar gewoon wat, uit gemakzucht ?
Ik kan hier zo boos om worden.
Ook nog eens omdat boeren aangesproken worden (wel terecht, maar toch) vanwege hun bestrijdingsmiddelengebruik terwijl particulieren maar raak strooien en spuiten, vanwege het ongemak van wat beestjes of wilde planten ('onkruid').

https://www.velt.be/nieuws/aveve-doet-h ... -en-weedol
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-07-2018 15:46
8.24% gewijzigd
nounou
Annelleke schreef:
15-07-2018 15:01
Met dit weer is er geen nectar voor de bijen nu.
Precies . Dat !
Bij extreme droogte komt het voor dat gewassen wel uitbundig bloeien, maar dat er weinig of geen nectar in de bloemen aanwezig is. Zo komen bijen van een koude kermis thuis.
Blondie456 schreef:
15-07-2018 15:27
De mieren maakten er een zooi van op het terras. Overal hoopjes zand en dat is niet goed voor je terras. Wij spuiten 2 keer per jaar met Weedol tegen onkruid en hadden toch last van veel mieren.

O_O
Hier kan ik zo boos om worden he. Doe je dat uit onwetendheid of pure gemakzucht?
Weet je wat voor schade dat aanricht?
Blondie456 schreef:
15-07-2018 15:27
De mieren maakten er een zooi van op het terras. Overal hoopjes zand en dat is niet goed voor je terras. Wij spuiten 2 keer per jaar met Weedol tegen onkruid en hadden toch last van veel mieren.

Sinds wanneer zijn mieren onkruid dan? :-?

En tja, ik vind dat de mens er de grootste zooi van maakt hier op aarde.
Blondie456 schreef:
15-07-2018 15:27
De mieren maakten er een zooi van op het terras. Overal hoopjes zand en dat is niet goed voor je terras. Wij spuiten 2 keer per jaar met Weedol tegen onkruid en hadden toch last van veel mieren.
Je hebt zeker ook kunstgras in je tuin?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
15-07-2018 15:14
Dat zijn de prinsen en prinsessen die gaan paren en een nieuwe kolonie te beginnen.
Ja ik weet het. Toen ik ze zag ben ik erover gaan lezen, was ineens benieuwd wat daar de bedoeling nou van was :)
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 15:19
Ik heb ook een mierennest gehad midden op mijn terras en daar begon het van te verzakken dus heb ik een keteltje kokend heet water er overheen gegoten. Dat was afdoende maar daarna voelde ik me wel een beetje schuldig eigenlijk van het plegen van een massamoord.
Dit waren overigens geen vliegende mieren, die vliegen op een gegeven moment vanzelf weg.
Nou jij voelde je tenminste nog schuldig :)
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-07-2018 15:40
O_O
Hier kan ik zo boos om worden he. Doe je dat uit onwetendheid of pure gemakzucht?
Weet je wat voor schade dat aanricht?
Ik denk dat zij de boel een beetje op stang aan het jagen is. Zie haar vaker een beetje raar reageren in topics.
Mispoes!
Ik denk het ook Loes.
De mieren maakte een zooitje op haar terras? Zij maakt er een zooitje van zo, niet die mieren!
Ik was ooit op bezoek bij iemand, en stond in de achtertuin te kijken naar een kolonie mieren. Er waren net vliegende mieren aangekomen dus een hoop activiteit.
Vrouw des huizes kwam de tuin ingelopen en ik zei enthousiast: moet je kijken!
Ze wierp 1 blik, zei "ach gatverdarrie" , ging binnen een ketel heet water halen en maakte zo alle mieren dood.
:cry:
*Kettricken* schreef:
15-07-2018 15:43
Je hebt zeker ook kunstgras in je tuin?
Nee, ik hou niet van gras. De voortuin is helemaal betegeld, de achtertuin niet. In de achtertuin heb ik een grote bloembak. De rest wel tegels.
ñuca schreef:
15-07-2018 15:42
Sinds wanneer zijn mieren onkruid dan? :-?

En tja, ik vind dat de mens er de grootste zooi van maakt hier op aarde.
Hier mopperen ze dat weedol zo slecht is voor alles wat leeft maar dat schijnt toch wel mee te vallen gezien de mierenplaag.
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
15-07-2018 15:55
Ik denk dat zij de boel een beetje op stang aan het jagen is. Zie haar vaker een beetje raar reageren in topics.
Nee, ik ben gewoon eerlijk. Veel mensen gebruiken hier Weedol maar dat durven ze vaak niet eerlijk te zeggen omdat je daar vaak commentaar op krijgt van milieumaffia.
Blondie456 schreef:
15-07-2018 16:01
Nee, ik hou niet van gras. De voortuin is helemaal betegeld, de achtertuin niet. In de achtertuin heb ik een grote bloembak. De rest wel tegels.

Oh, dat is mooi. Ik stelde me zo voor dat je eerst met Weedol je terras spuit en daarna je kunstgras ging stofzuigen. Ik ken iemand die dat zo doet vandaar :proud:

Weedol is wel echt rotzooi hoor, ik dacht dat al dat soort gif inmiddels verboden was.
Van de bromvliegen word ik momenteel wel hoorndol, die vliegen zelfs als copulerende dubbeldekkers door mijn huiskamer @(
*Kettricken* schreef:
15-07-2018 16:05
Oh, dat is mooi. Ik stelde me zo voor dat je eerst met Weedol je terras spuit en daarna je kunstgras ging stofzuigen. Ik ken iemand die dat zo doet vandaar :proud:

Weedol is wel echt rotzooi hoor, ik dacht dat al dat soort gif inmiddels verboden was.
Ik stofzuig wel de tuin dus dat had je wel goed ingeschat. Weedol is nog steeds te bestellen via internet.
Blondie456 schreef:
15-07-2018 16:06
Ik stofzuig wel de tuin dus dat had je wel goed ingeschat. Weedol is nog steeds te bestellen via internet.
:rofl: dat vind ik toch zo grappig, de tuin stofzuigen. Maar als jij daar blij van wordt, ga vooral je gang uiteraard.
Blondie456 schreef:
15-07-2018 16:06
Ik stofzuig wel de tuin dus dat had je wel goed ingeschat. Weedol is nog steeds te bestellen via internet.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
In mijn tuin heb ik veel bloemen en de bijen en hommes vliegen af en aan met dikke stuifmeelklompjes. Ook heb ik nog geen dode bij gezien. Wel heb ik een bakje met gewoon water, eigenlijk voor de vogels.
Maar volgens mij hebben bijen het juist in tuinen goed, want de meeste mensen geven hun planten en bloemen water. Die hebben technisch gezien geen last van de droogte.
strikjemetstippels schreef:
15-07-2018 16:14
Maar volgens mij hebben bijen het juist in tuinen goed, want de meeste mensen geven hun planten en bloemen water. Die hebben technisch gezien geen last van de droogte.
Klopt. Mijn tuin wordt nu dagelijks besproeid met water en ik vermoed dat dat de reden is van de topdrukte bij mijn vlinderstruik en lavendelplanten. Heel leuk, want ik word vrolijk van al die bijen en hommels.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 16:06
Van de bromvliegen word ik momenteel wel hoorndol, die vliegen zelfs als copulerende dubbeldekkers door mijn huiskamer @(

:HA:
Bromvliegen hier niet, gelukkig, wel huisvliegen, die iets kleinere die inderdaad ook copulerend overal half struikelend neerstrijken ;-D

Libellen en juffers doen dat toch een heel stuk sierlijker, (soms ook vliegend, al kon ik daar geen foto van vinden) :

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-07-2018 16:19
0.79% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
15-07-2018 16:03
Nee, ik ben gewoon eerlijk. Veel mensen gebruiken hier Weedol maar dat durven ze vaak niet eerlijk te zeggen omdat je daar vaak commentaar op krijgt van milieumaffia.
Ja terecht dat je daar commentaar op krijgt.
Mispoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven