Wintervreugd voor de zomermoppers

zondag 10 december 2017 om 15:30
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken!
Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters.
Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.
Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic

Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd

woensdag 18 juli 2018 om 13:04
Ach Daantje toch, helemaal niet gek dat je er ff doorheen zit.
Ik denk dat iedereen op dit topic het ook helemaal zat is.
Ooit komt de herfst...ooit...en daar moeten we ons maar aan vasthouden. Helpt ook niet veel, maar is nu het beste wat ik kan bedenken met een puberella thuis die constant in haar kamer zit.
maar ik was vroeger ook zo. Wel met een stapel boeken. Zij met stapel boeken én mobiel.......
Iedereen veel sterkte!

Ik denk dat iedereen op dit topic het ook helemaal zat is.
Ooit komt de herfst...ooit...en daar moeten we ons maar aan vasthouden. Helpt ook niet veel, maar is nu het beste wat ik kan bedenken met een puberella thuis die constant in haar kamer zit.

Iedereen veel sterkte!
woensdag 18 juli 2018 om 13:42

woensdag 18 juli 2018 om 13:46
Sterkte Daantje, dat is echt niet leuk.
Ik zit ook hier in de airco op kantoor. Bedriegelijk, want als ik straks buiten stap dan val ik omver van het temperatuurverschil.
Ik heb een nieuwe bezigheid gevonden - terwijl ik zou moeten werken. Ik ga nu op zoek naar tweedehands Lego-kerstsets. Die moeten nu toch goedkoper zijn? Toch? Want ik vind ze te gek, maar wat zijn ze stervensduur.
Ik zit ook hier in de airco op kantoor. Bedriegelijk, want als ik straks buiten stap dan val ik omver van het temperatuurverschil.
Ik heb een nieuwe bezigheid gevonden - terwijl ik zou moeten werken. Ik ga nu op zoek naar tweedehands Lego-kerstsets. Die moeten nu toch goedkoper zijn? Toch? Want ik vind ze te gek, maar wat zijn ze stervensduur.

woensdag 18 juli 2018 om 13:47
Zullen we met z'n alle gaan overzomeren in Reykjavik? Kijk dan het weerbericht voor Ijsland
https://www.meteovista.be/Europa/IJslan ... ik/4419600

woensdag 18 juli 2018 om 13:50
Ik ga binnenkort naar de Faeröer eilanden, waar het momenteel 12 graden is.LAgirl82 schreef: ↑18-07-2018 13:47Zullen we met z'n alle gaan overzomeren in Reykjavik? Kijk dan het weerbericht voor Ijsland![]()

woensdag 18 juli 2018 om 13:51
Als dit het resultaat is van de opwarming van de aarde en het enkel nog erger wordt, dan ga ik er nog echt over moeten nadenken ook.
Al die koppels in 'Ik vertrek' die naar Spanje of Portugal verhuizen... ik kan alleen maar denken: WAAROM? Waarom zou je dat willen? Ik zweet al mee in hun plaats als ik ze in short en topje zie renoveren.
Al die koppels in 'Ik vertrek' die naar Spanje of Portugal verhuizen... ik kan alleen maar denken: WAAROM? Waarom zou je dat willen? Ik zweet al mee in hun plaats als ik ze in short en topje zie renoveren.

woensdag 18 juli 2018 om 15:25
Dit. Het is godzijdank echt een uitzondering.
Overigens hoor ik ook de weermannen - en vrouwen niet meer spreken van "schitterend weer", maar wel over de droogte. Men maakt zich zorgen, en terecht. Zelfs op het zomerliefhebberstopic op Viva gaat het over de droogte. Ik gun de zomerliefhebbers hun pleziertje hoor, maar volgens mij heb je een gigantisch bord voor je kop als je nu nog, ondanks de droogte, de zon prefereert boven een stevige regenbui. Of ben ik nou aan het azijnpissen?

woensdag 18 juli 2018 om 15:34
Wij hebben twee avonden geleden regen gehad. Echt niemand horen klagen. Vooral iedereen blij met het beetje dat er gevallen was.
Het zou echt een keer goed moet doorregenen en onweren. Maar hoewel dat eerst voorspeld werd voor vandaag en morgen, is dat ook alweer serieus afgezwakt. Dat kan toch niet blijven duren?
Het zou echt een keer goed moet doorregenen en onweren. Maar hoewel dat eerst voorspeld werd voor vandaag en morgen, is dat ook alweer serieus afgezwakt. Dat kan toch niet blijven duren?
woensdag 18 juli 2018 om 16:53
Ik ga mee! Waar kan ik me inschrijvenLAgirl82 schreef: ↑18-07-2018 13:47Zullen we met z'n alle gaan overzomeren in Reykjavik? Kijk dan het weerbericht voor Ijsland![]()

Afgelopen winter ben ik naar Fins Lapland op vakantie geweest

Ik ga weer even vakantie foto’s kijken denk ik... Zucht

woensdag 18 juli 2018 om 17:30
Oh Taivalkoski, dat klinkt heerlijk.
Het is zoveel makkelijker om je te kleden voor kou dan voor warmte. Verschillende lagen aan en gaan. Bij warm weer kun je kleding uittrekken, maar zelfs in een luchtig zomerjurkje heb ik het warm en voel ik me niet comfortabel. En het is nu niet bepaald sociaal geaccepteerd om naakt over straat te lopen.

Het is zoveel makkelijker om je te kleden voor kou dan voor warmte. Verschillende lagen aan en gaan. Bij warm weer kun je kleding uittrekken, maar zelfs in een luchtig zomerjurkje heb ik het warm en voel ik me niet comfortabel. En het is nu niet bepaald sociaal geaccepteerd om naakt over straat te lopen.

woensdag 18 juli 2018 om 19:11
Ik ga ook mee hoor mensen!
Echt verschrikkelijk dit weer, ik ben er zooooo klaar mee. Ik heb vakantie en lig alleen maar op de bank mijn dagen te verspillen. Op vakantie ga ik niet dus ik had wat dagjes uit gepland maar ik heb er gewoon geen energie voor/zin in met dit hete weer. Elke ochtend vroeg eruit voor de honden, elke dag 300x smeren tegen de zon (+lichte allergie) om de paar uur vies van het zweet, elke nacht slecht slapen
Ik ben zelfs al een paar dagen benauwd. Alhoewel dat ook van stress kan komen.... Dit hete weer al weken lang helpt in ieder geval niet.
Ik wil regen, wind, vallende blaadjes, lage temperaturen en donkere avonden. Ik wil onder mijn dekendje kunnen kruipen, een dikke pyjama dragen met twee paar sokken, kaarsjes aandoen en warme chocolademelk drinken met slagroom!
(Diepe zucht)

Echt verschrikkelijk dit weer, ik ben er zooooo klaar mee. Ik heb vakantie en lig alleen maar op de bank mijn dagen te verspillen. Op vakantie ga ik niet dus ik had wat dagjes uit gepland maar ik heb er gewoon geen energie voor/zin in met dit hete weer. Elke ochtend vroeg eruit voor de honden, elke dag 300x smeren tegen de zon (+lichte allergie) om de paar uur vies van het zweet, elke nacht slecht slapen

Ik ben zelfs al een paar dagen benauwd. Alhoewel dat ook van stress kan komen.... Dit hete weer al weken lang helpt in ieder geval niet.
Ik wil regen, wind, vallende blaadjes, lage temperaturen en donkere avonden. Ik wil onder mijn dekendje kunnen kruipen, een dikke pyjama dragen met twee paar sokken, kaarsjes aandoen en warme chocolademelk drinken met slagroom!
(Diepe zucht)

woensdag 18 juli 2018 om 19:18
Ik heb dan weer het geluk dat mijn auto in de garage staat en dat die lekker koel is. Tegen de tijd dat de zon de boel opgewarmd heeft, is de airco op temperatuur. Wat ben ik blij dat ik niet meer met de trein en de bus hoef.aspirientje schreef: ↑18-07-2018 13:46Sterkte Daantje, dat is echt niet leuk.
woensdag 18 juli 2018 om 20:04
ik vind het ook niet meer leuk....wat een saai weer ook zeg.
En ik word echt helemaal debiel van die vogels elke ochtend. Dan word ik al vroeg wakker door die felle k*tzon en dan hoor ik een vogel continue hetzelfde riedeltje fluiten.......continue, achter elkaar! pfffff echt gestoord word ik er van. dat beest houdt het gewoon ook echt 2 uur achter elkaar vol he.......heb hem in gedachten al 100 keer met een luchtbuks afgeschoten.
Maar......ik keek net even een maandje vooruit in de kalender online en zag dat de zon op 18 augustus om 20:58 onder gaat. Dat is al bijna een uur eerder dan nu! vandaag gaat hij nog om 21:50 onder.....
Morgenochtend komt hij op om 5:42
, maar op 19 augustus komt hij op om 6:29
.........dus het gaat langzaam maar zeker toch iets beter worden wat dát betreft.
Nu de temperatuur nog.......
En ik word echt helemaal debiel van die vogels elke ochtend. Dan word ik al vroeg wakker door die felle k*tzon en dan hoor ik een vogel continue hetzelfde riedeltje fluiten.......continue, achter elkaar! pfffff echt gestoord word ik er van. dat beest houdt het gewoon ook echt 2 uur achter elkaar vol he.......heb hem in gedachten al 100 keer met een luchtbuks afgeschoten.
Maar......ik keek net even een maandje vooruit in de kalender online en zag dat de zon op 18 augustus om 20:58 onder gaat. Dat is al bijna een uur eerder dan nu! vandaag gaat hij nog om 21:50 onder.....
Morgenochtend komt hij op om 5:42

Nu de temperatuur nog.......

woensdag 18 juli 2018 om 20:15
FadeToBlack schreef: ↑18-07-2018 15:25Dit. Het is godzijdank echt een uitzondering.
Overigens hoor ik ook de weermannen - en vrouwen niet meer spreken van "schitterend weer", maar wel over de droogte. Men maakt zich zorgen, en terecht. Zelfs op het zomerliefhebberstopic op Viva gaat het over de droogte. Ik gun de zomerliefhebbers hun pleziertje hoor, maar volgens mij heb je een gigantisch bord voor je kop als je nu nog, ondanks de droogte, de zon prefereert boven een stevige regenbui. Of ben ik nou aan het azijnpissen?
Nee hoor vind ik niet. Het gaat echt een probleem worden als dit nog weken voortduurt. Krijgen we een serieus water tekort. En de rest...
woensdag 18 juli 2018 om 21:43
woensdag 18 juli 2018 om 22:05
Dit inderdaad. Weet je wat ik nog het meeste mis, op een vrije dag gewoon aan het einde van de middag de dag al af kunnen sluiten en met een kopje koffie en dekentje op de bank. Kaarsjes aan en lekker een film of serie kijken. Super irritant dat het pas om 22.00u donker wordt. Die zomertijd mag van mij sowieso afgeschaft worden.Girl_Undiscovered schreef: ↑18-07-2018 19:11
(Diepe zucht)![]()
woensdag 18 juli 2018 om 22:29
Overzomeren lijkt me ook wel wat. En de zomer van 1976 herinner ik me ook wel. Hoewel ik toen een kind was en kinderen eigenlijk niet zo op het weer letten, viel die langdurige hitte me wel op.
@Daantje, als je er zelfs huilbuien van krijgt, zou je een (mobiele) airco kunnen overwegen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar een mobiele kan je al voor 270 krijgen.
@ Vlaginvaas... Ik lees steeds vaginas in jouw naam
.
En voor wie de zomertijd wil afschaffen; de heren en dames politici vragen voor zowaar eens onze mening. De Europese commissie houdt een peiling onder de burgers die je online kunt invullen.
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/20 ... rangements
@Daantje, als je er zelfs huilbuien van krijgt, zou je een (mobiele) airco kunnen overwegen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar een mobiele kan je al voor 270 krijgen.
@ Vlaginvaas... Ik lees steeds vaginas in jouw naam

En voor wie de zomertijd wil afschaffen; de heren en dames politici vragen voor zowaar eens onze mening. De Europese commissie houdt een peiling onder de burgers die je online kunt invullen.
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/20 ... rangements
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

woensdag 18 juli 2018 om 23:15
Dit zeg ik ook altijd.Vlaginvaas schreef: ↑18-07-2018 21:43Een tijdje terug schreef een zomerliefhebber dat zij zich niet op kou kan kleden omdat zij het koud blijft houden...mmm... ik blij toch van mening dat dat juist wel kan (desnoods een als aan binnen) maar tegen deze grafhitte kun je niks.....sterkte allemaal de komende dagen !!!!

Als het koud is, kun je verschillende lagen aantrekken en eventueel bij de verwarming of kachel gaan zitten. Als het heet is, kun je maar een beperkt aantal kledingstukken uittrekken. In huis is het vaak warm, dus niet prettig, en vind je dus geen verkoeling.

donderdag 19 juli 2018 om 09:21
Ik lees hier al tijden mee. Ik ben ook gefrustreerd door dit weer. Kan er slecht tegen, word er mentaal en fysiek ziek van. Dat gezegd hebbende kom ik bij bovenstaande quote.Vlaginvaas schreef: ↑18-07-2018 21:43Een tijdje terug schreef een zomerliefhebber dat zij zich niet op kou kan kleden omdat zij het koud blijft houden...mmm... ik blij toch van mening dat dat juist wel kan (desnoods een als aan binnen) maar tegen deze grafhitte kun je niks.....sterkte allemaal de komende dagen !!!!
Als die specifieke zomerliefhebber zegt dat ze zich niet tegen kou kan kleden, dan is dit toch gewoon zo? Hoe kan je dat nou in twijfel trekken. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Of bedoel je het misschien op een andere manier?