Uit destructieve relatie gestapt
donderdag 19 juli 2018 om 12:22
Na een 1.5 jaar een relatie gehad te hebben met heel mooie momenten maar helaas ook heel veel ruzies, eindigt het verhaal hier definitief. Heb al paar keer meegeschreven in topics over destructieve relaties maar nu is het echt ten einde. Mijn ex (Dit doet pijn) is iemand met een heuse handleiding. In het begin erg claimerig en jaloers geweest. Uiteindelijk is hij (op mijn vraag) zo hard veranderd dat hij van zwart naar wit is gegaan. Ik leek hem weinig te boeien, hij wou plots meer vrijheid, stappen gaan,... Hij vindt dat ik hem niet goed aanvoel op bepaalde momenten. Ik vind dat hij problemen maakt om kleine nutteloze dingen. Ik kan er niet genoeg voor hem zijn en dan wordt hij boos, durft hij wel eens te schelden waardoor alle ruzies escaleren. Hij heeft de neiging om ook alles in mijn schoenen te schuiven. "Ja maar als jij zo had gereageerd dan was er niets aan de hand." Communicatie verloopt barslecht. Ik vind hem soms op het manipulerende af. Ik was in het begin een zelfzekere vrouw die haar grenzen duidelijk bewaakte. Nu rest slechts een onzeker meisje dat zich telkens schuld laat aanpraten.
En toch, wat ga ik hem missen. Op seksueel vlak nog nooit zo'n klik gehad. Nog nooit een man ontmoet die zo over zijn gevoelens kon praten en zich kwetsbaar durfde opstellen. Zo fijne momenten samen beleefd. Ik weet dat het beter is. We weten het allebei. We worden niet gelukkig van mekaar. Heb al zoveel geprobeerd om hem beter aan te voelen maar ik loop op eieren.
Ik ben bang om alleen te zijn. Bang om niemand meer te vinden. Ik ben 32 jaar. Waar ga ik nog iemand vinden? Als hij zou zeggen; kom we proberen het nog een keertje zou ik terug rennen. Ik ben zwak.. Ik ga hem missen. Maar het is beter zo.
Hoop met dit topic wat steun te vinden. Op sommige momenten in de relatie heb ik echt beseft dat hij me niet gelukkig maakt, dat ik veel beter verdien. Dat hij eigenschappen heeft die ik niet zoek in een man. Maar nu kan ik enkel huilen, heb ik pijn en mis ik hem.
En toch, wat ga ik hem missen. Op seksueel vlak nog nooit zo'n klik gehad. Nog nooit een man ontmoet die zo over zijn gevoelens kon praten en zich kwetsbaar durfde opstellen. Zo fijne momenten samen beleefd. Ik weet dat het beter is. We weten het allebei. We worden niet gelukkig van mekaar. Heb al zoveel geprobeerd om hem beter aan te voelen maar ik loop op eieren.
Ik ben bang om alleen te zijn. Bang om niemand meer te vinden. Ik ben 32 jaar. Waar ga ik nog iemand vinden? Als hij zou zeggen; kom we proberen het nog een keertje zou ik terug rennen. Ik ben zwak.. Ik ga hem missen. Maar het is beter zo.
Hoop met dit topic wat steun te vinden. Op sommige momenten in de relatie heb ik echt beseft dat hij me niet gelukkig maakt, dat ik veel beter verdien. Dat hij eigenschappen heeft die ik niet zoek in een man. Maar nu kan ik enkel huilen, heb ik pijn en mis ik hem.
donderdag 19 juli 2018 om 12:30
Ik heb je even geloept omdat je zelf ook schrijft dat je in eerdere topics over disfunctionele of destructieve relaties hebt meegeschreven en ik zie duidelijk een patroon bij jou: je vorige ex was waarschijnlijk toxisch en deze is het uit eerdere posts te lezen waarschijnlijk ook.
Je zal nu moeten afkicken van alle drama's en natuurlijk heb je ook liefdesverdriet over de mooie tijden. Dat is altijd naar en verdrietig.
Heb je goede ondersteuning in je naaste kring?
Je zal nu moeten afkicken van alle drama's en natuurlijk heb je ook liefdesverdriet over de mooie tijden. Dat is altijd naar en verdrietig.
donderdag 19 juli 2018 om 12:32
Och schat je bent pas 32! Er komt echt wel weer een leuke man op jouw pad. Ga dit eerst maar eens rustig verwerken.
Dit is nu allemaal nog zo vers. En in eerste instantie wordt het verdriet en het gemis groter maar het wordt echt beter. Het komt echt goed met jou. Ook zonder deze man zal jij gelukkig worden.
En uiteindelijk, wanneer je het het minst verwacht, komt er een leuke man op jouw pad die een aanvulling is op jouw leven.
Dit is nu allemaal nog zo vers. En in eerste instantie wordt het verdriet en het gemis groter maar het wordt echt beter. Het komt echt goed met jou. Ook zonder deze man zal jij gelukkig worden.
En uiteindelijk, wanneer je het het minst verwacht, komt er een leuke man op jouw pad die een aanvulling is op jouw leven.
donderdag 19 juli 2018 om 12:43
Mijn ex waar ik 8 jaar mee samen was loog over alles. De liefde langs mijn kant was op, was genoeg gekwetst geweest. Mijn ex nu heeft een goed hart maar een naar verleden dat hem getekend heeft vermoed ik. Ik kon hem gewoon niet geven wat hij zocht. Hij heeft heel.veel nodig. Als ik een andere reactie gaf dan wat hij voor ogen had werd het ruzie. Hij heeft 100x gezegd dat wij niet samen passen, dat het botst,... Ik hield me voor dat ik gelukkig was maar was het niet. Een andere vrouw had allang gezegd: als jij niet gelukkig met me bent Dan zoek maar een ander.iris1969 schreef: ↑19-07-2018 12:30Ik heb je even geloept omdat je zelf ook schrijft dat je in eerdere topics over disfunctionele of destructieve relaties hebt meegeschreven en ik zie duidelijk een patroon bij jou: je vorige ex was waarschijnlijk toxisch en deze is het uit eerdere posts te lezen waarschijnlijk ook.
Mijn andere ex had na 2 maanden iemand nieuw. Deed me niks. Als ik bij deze ex daaraan denk dan word ik gek. Doet me zoveel pijn Dat hij nu contacten gaat zoeken met andere vrouwen waarschijnlijk. De liefde is nog niet op.
Hij ziet hier ook vanaf. Hij denkt dat als we samen horen we na een periode van rust elkaar weer zullen vinden.
Ik heb wel wat mensen waar ik op kan terugvallen maar zij hebben ook hun eigen leven en kunnen niet altijd paraat staan. Vandaag begint mijn vakantie. 2 weken. 2 weken die ik met hem zou spenderen.
Het doet zoveel pijn.
donderdag 19 juli 2018 om 13:09
Nog belangrijker, degene die goed voor je moet zijn is al in de buurt. Dat ben je zelf. Wees lief voor jezelf (en hard als het nodig is, om jezelf te weerhouden hem op te zoeken)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 19 juli 2018 om 13:10
Dankjewel Iris om hier zoveel moeite in te steken. Het klopt ook wat je zegt... We hebben nu gewoon op een mooie manier afscheid genomen. Mooi, respectvol. En dat maakt het precies eens zo pijnlijk. Ik wou dat ik die woede terug voelde die hij mij bezorgde als hij weer eens alles in mijn schoenen schoof. Zou het allemaal wat makkelijker en draaglijker maken.
donderdag 19 juli 2018 om 13:15
donderdag 19 juli 2018 om 13:16
Graag gedaan. Fijn dat jullie op zo'n goede manier afscheid hebben kunnen nemen. Nu volhouden en afkicken.
Als je behoefte voelt aan een steuntje in de rug van lotgenoten en ervaringsdeskundigen wip dan even bij dit topic aan:
relaties/steun-en-tips-gezocht-om-sterk ... ges/415513
Niet alles zal voor jou van toepassing zijn, maar de dames daar herkennen de strijd tussen gevoel en verstand als geen ander.
Als je behoefte voelt aan een steuntje in de rug van lotgenoten en ervaringsdeskundigen wip dan even bij dit topic aan:
relaties/steun-en-tips-gezocht-om-sterk ... ges/415513
Niet alles zal voor jou van toepassing zijn, maar de dames daar herkennen de strijd tussen gevoel en verstand als geen ander.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 13:17
0.22% gewijzigd
donderdag 19 juli 2018 om 13:17
Absoluut. Afleiding zoeken en nieuwe herinneringen maken.naamloosjes schreef: ↑19-07-2018 12:46Als ik een tip mag geven, probeer nog snel een leuke (groeps)reis te boeken voor een weekje. Ga iets leuks doen met je tijd. Je kan ook ergens als vrijwilliger aan de slag.
Hatsjikideee...
donderdag 19 juli 2018 om 14:26
Ik zou je eerst focussen op zaken voor nu: geen stres meer, geen rot gevoel meer over jezelf, je mag je leven weer zelf invullen, omdat je geen rekening met hem hoeft te houden etc. De angst om na hem niemand meer te vinden is een logische angst, je was gewend om een relatie te hebben en kunt je nu geen relatie voorstellen met iemand anders. Alleen heeft deze gedachte geen zin, als je weer toe bent aan een relatie zal je anders in het leven staan en voor heel iemand anders gaan vallen. Geloof dat dat moment ooit komt en dat het voor nu logisch is dat je dat nu niet kan voorstellen.
donderdag 19 juli 2018 om 14:31
Hier precies hetzelfde verhaal, ook op een mooi waardige manier afscheid van elkaar genomen na een relatie van bijna 4 jaar die zo destructief was als het maar kon zijn. Waanzinnige goede sex (hoor je vaker in dit soort relaties). Ik ben nu bijna 9 maanden verder en al redelijk afgekickt van mijn ex. Buiten dat ik nog regelmatig aan hem denk zou ik het leven wat ik nu heb niet meer willen inruilen voor een leven met hem. Het verlangen naar hem is ook verdwenen en heeft plaats gemaakt voor nuchter verstand. Ik zie nu echt in hoe vreselijk mijn relatie met hem was op een paar hoogtepuntjes na.Lauren85 schreef: ↑19-07-2018 13:10Dankjewel Iris om hier zoveel moeite in te steken. Het klopt ook wat je zegt... We hebben nu gewoon op een mooie manier afscheid genomen. Mooi, respectvol. En dat maakt het precies eens zo pijnlijk. Ik wou dat ik die woede terug voelde die hij mij bezorgde als hij weer eens alles in mijn schoenen schoof. Zou het allemaal wat makkelijker en draaglijker maken.
Ook ik had die angst dat ik niemand anders meer zou vinden en ik ben bijna 50 maar weet je? Ik vind het heerlijk alleen. Ik date niet eens zo geen zin in op het moment. Ben aan mezelf gaan werken mentaal en lichamelijk en ben echt opgeknapt.
Dus doe jezelf een plezier en romantiseer deze relatie niet omdat je nu alleen en verdrietig bent, het gaat echt over al denk je op dit moment van niet. Ik ben echt zo blij dat ik de kracht heb gehad om de relatie te verbreken. De beste beslissing in jaren.
donderdag 19 juli 2018 om 14:43
Nu alles zo vers is, ga je automatisch zo zwart denken. Ook, of misschien juist bij het (liefdevol) verbreken van een relatie komen diverse fases van rouw voorbij.
Je weet echt dat het beter is om niet samen te zijn. Gun jezelf dan ook om niet samen te zijn en hem los te laten.
32 lijkt ‘oud’, helemaal als je wellicht vergelijkt met mensen om je heen die misschien wel zijn getrouwd of kinderen krijgen op die leeftijd. Dan heb je misschien het gevoel dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Terug bij start.
Maar je bent met 32 ook nog zo jong, met zoveel kansen in het verschiet.
Ik ken dat gevoel ook. Mijn leven werd (in mijn geval) een stuk leuker toen ik stopte met vergelijken. Mijn leven is de mijne, jouw weg is de jouwe.
Liefdesverdriet is kut! Dus daarvoor een dikke knuffel. This too will pass
Je weet echt dat het beter is om niet samen te zijn. Gun jezelf dan ook om niet samen te zijn en hem los te laten.
32 lijkt ‘oud’, helemaal als je wellicht vergelijkt met mensen om je heen die misschien wel zijn getrouwd of kinderen krijgen op die leeftijd. Dan heb je misschien het gevoel dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Terug bij start.
Maar je bent met 32 ook nog zo jong, met zoveel kansen in het verschiet.
Ik ken dat gevoel ook. Mijn leven werd (in mijn geval) een stuk leuker toen ik stopte met vergelijken. Mijn leven is de mijne, jouw weg is de jouwe.
Liefdesverdriet is kut! Dus daarvoor een dikke knuffel. This too will pass
donderdag 19 juli 2018 om 17:42
Hoi Lauren, wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen!
Het is echt geen gemakkelijke beslissing en het volhouden is ook niet makkelijk , maar echt..... Het is beter. Ook voor hem.
Hou goed voor ogen dat je je nooit meer zo ellendig wilt voelen als tijdens die buien van hem. Teruggaan betekent : voortzetting daarvan, dat weet je inmiddels .
Ik heb ervoor gekozen om voor langere tijd niet te daten of een relatie te nemen. Om te ervaren dat ik nu (eindelijk) eens goed voor mezelf kan zorgen , om mee te beginnen.
Ik heb er hulp van therapie bij , om de in mijn jeugd ontstane patronen te doorbreken. Ik heb er baat bij.
Je angst om nu voor altijd alleen te blijven is niet reëel hoor. Het komt voort uit verdriet en gemis, van je verbroken relatie , van de goede kant ervan.
Liefdesverdriet daar moet je doorheen , dat is k*t maar hoort er bij en is een 'gezond'rouwproces. Als dit over een tijdje doorleefd is, voel en denk jij weer anders dan nu.
Ook over een eventuele nieuwe relatie. Komt allemaal wel met de tijd, no worries.
Nu eerst goed voor jezelf zorgen en zo mogelijk dingen doen waar jij je fijn bij voelt. Lief voor jezelf zijn!
En: hou vol met jezelf geluk (ook op relatiegebied) te gunnen . Ga niet terug naar wat jou ellendig deed voelen.
Het is echt geen gemakkelijke beslissing en het volhouden is ook niet makkelijk , maar echt..... Het is beter. Ook voor hem.
Hou goed voor ogen dat je je nooit meer zo ellendig wilt voelen als tijdens die buien van hem. Teruggaan betekent : voortzetting daarvan, dat weet je inmiddels .
Ik heb ervoor gekozen om voor langere tijd niet te daten of een relatie te nemen. Om te ervaren dat ik nu (eindelijk) eens goed voor mezelf kan zorgen , om mee te beginnen.
Ik heb er hulp van therapie bij , om de in mijn jeugd ontstane patronen te doorbreken. Ik heb er baat bij.
Je angst om nu voor altijd alleen te blijven is niet reëel hoor. Het komt voort uit verdriet en gemis, van je verbroken relatie , van de goede kant ervan.
Liefdesverdriet daar moet je doorheen , dat is k*t maar hoort er bij en is een 'gezond'rouwproces. Als dit over een tijdje doorleefd is, voel en denk jij weer anders dan nu.
Ook over een eventuele nieuwe relatie. Komt allemaal wel met de tijd, no worries.
Nu eerst goed voor jezelf zorgen en zo mogelijk dingen doen waar jij je fijn bij voelt. Lief voor jezelf zijn!
En: hou vol met jezelf geluk (ook op relatiegebied) te gunnen . Ga niet terug naar wat jou ellendig deed voelen.