Napraattopic deel 100

01-07-2018 11:38 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
|Courage| schreef:
19-07-2018 11:56

Dat van die reis is wel suf zeg...
Sowieso hier: ieder eigen laptop/telefoon en bij mij staat de adblocker aan. :)

Als mijn vriend iets zoekt krijg ik die artikelen toch echt in de reclames op dit forum te zien. Ik vroeg me laatst al af waarom ze dachten dat ik een bolderkar zou willen, tot dus bleek dat hij daar naar zocht ivm een klus in de tuin. Blijkbaar gaat die info over naar mensen met hun eigen apparaat op dezelfde wifi.
Marana-- schreef:
19-07-2018 13:43
Als mijn vriend iets zoekt krijg ik die artikelen toch echt in de reclames op dit forum te zien. Ik vroeg me laatst al af waarom ze dachten dat ik een bolderkar zou willen, tot dus bleek dat hij daar naar zocht ivm een klus in de tuin. Blijkbaar gaat die info over naar mensen met hun eigen apparaat op dezelfde wifi.
Ik krijg het hier ook te zien wat hij bekijkt en hij krijgt allemaal dameskleding te zien. :proud: Ondanks alle ad blockers.
RikM schreef:
19-07-2018 13:36
In de cookies zit überhaupt geen informatie verwerkt, het is alleen een identificatiemiddel. Alle informatie over je kijk- en koopgedrag zit in de database van de betreffende webshop. Dat kan dus zijn wat je gekocht hebt of wat je niet gekocht hebt.
Daarom vind ik die cookies teleurstellend.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Marana-- schreef:
Ik krijg ineens via m'n telefoon ineens veel Kärcher advertenties. Nooit opgezocht, zover ik weet m'n ouders ook niet. We hebben er wel over gepraat, zouden ze ons afluisteren?

*doet aluhoedje weer even af* ;-D
KyloRen schreef:
19-07-2018 13:52
Ik krijg ineens via m'n telefoon ineens veel Kärcher advertenties. Nooit opgezocht, zover ik weet m'n ouders ook niet. We hebben er wel over gepraat, zouden ze ons afluisteren?

O, dat kwam natuurlijk omdat met een washandje wassen niet schoon genoeg is met een topic over zweten. :proud:
Marana-- schreef:
.
Lijkt me sterk.
Hooguit doordat jullie met hetzelfde account ergens zijn ingelogd, zowel op jouw device als die van hem.
Bijv. een gedeeld youtube-account of zelfde gmail/google-account.
Het tonen van advertenties gebeurt onder andere d.m.v. cookies; die springen in elk geval niet over van de ene naar de andere computer, ook niet via WiFi. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
KyloRen schreef:

.
* legt aluhoedje van KyloRen in de kast *
Of Kärcher heeft toevallig een campagne lopen.
Ik had laatst ook reclame van hen terwijl ik nooit op hun site ben (voor de goede lezer: op telefoon geen adblocker altijd, dus ja, ik krijg soms reclame).
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Marana-- schreef:

Veel gaat ook via IP-adres en die deel je met huisgenoten. Een cookie is een manier om je te identificeren maar niet de enige.
|Courage| schreef:
19-07-2018 14:07
.
* legt aluhoedje van KyloRen in de kast *
Of Kärcher heeft toevallig een campagne lopen.
Ik had laatst ook reclame van hen terwijl ik nooit op hun site ben (voor de goede lezer: op telefoon geen adblocker altijd, dus ja, ik krijg soms reclame).
Dat wist ik niet eens :rofl:
|Courage| schreef:
19-07-2018 13:10
.
Weet ik.
In WooCommerce kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk gerelateerde producten instellen.
Maar ik dacht dat in de tracking cookies nog niet verwerkt zit of de koop daadwerkelijk is doorgegaan of niet. Toch?
Nee, daar zijn weer andere cookies voor. Tracking cookies registreren welke pagina's je bezoekt, hoe lang etc. Zeg maar wat Google Analytics gebruikt.
feow schreef:
19-07-2018 00:12
:'( ik zie steeds slaapbanken.
:hug:
KyloRen schreef:

Er was laatst serieus een topic met mensen die er van overtuigt zijn dat dat echt gebeurt Afbeelding
lise1985 schreef:
19-07-2018 16:03
Nee, daar zijn weer andere cookies voor. Tracking cookies registreren welke pagina's je bezoekt, hoe lang etc. Zeg maar wat Google Analytics gebruikt.
.
Hmm, bestaan er cookies (ik bedoel echt cookies) die een koop vastleggen?
Of bedoel je iets anders?
Nemaìn’ schreef:
19-07-2018 16:26
Er was laatst serieus een topic met mensen die er van overtuigt zijn dat dat echt gebeurt Afbeelding
Ik heb er ook een YouTube video van gezien. Of nou ja, meerderen :rofl: Ze geloven er heilig in.
|Courage| schreef:
19-07-2018 16:49
.
Hmm, bestaan er cookies (ik bedoel echt cookies) die een koop vastleggen?
Of bedoel je iets anders?
Er zijn drie soorten cookies:

- functionele cookies: die zorgen ervoor dat een website beter functioneert, zoals bijvoorbeeld het onthouden van producten in je winkelwagenmandje.

- tracking cookies: die bijhouden welke pagina's je hebt bezocht, waar je op klikt en hoe lang je op een pagina blijft.

- marketing cookies: die herleidbaar zijn naar een persoon en bijvoorbeeld gegevens opslaan die je invult op een website.

Marketing cookies kunnen de daadwerkelijke koop vastleggen en ervoor zorgen dat je die specifieke zaken terug ziet, mits dat een criterium is voor gesegmenteerde content.
Marketing cookies vallen onder de regelgeving van de AVG en daarvoor moet je dus specifiek toestemming geven.
KyloRen schreef:

Heb je de Facebook app? Die schijnt nogal wat af te luisteren.
lise1985 schreef:
19-07-2018 16:52
Er zijn drie soorten cookies:

- functionele cookies: die zorgen ervoor dat een website beter functioneert, zoals bijvoorbeeld het onthouden van producten in je winkelwagenmandje.

- tracking cookies: die bijhouden welke pagina's je hebt bezocht, waar je op klikt en hoe lang je op een pagina blijft.

- marketing cookies: die herleidbaar zijn naar een persoon en bijvoorbeeld gegevens opslaan die je invult op een website.

Marketing cookies kunnen de daadwerkelijke koop vastleggen en ervoor zorgen dat je die specifieke zaken terug ziet, mits dat een criterium is voor gesegmenteerde content.
Marketing cookies vallen onder de regelgeving van de AVG en daarvoor moet je dus specifiek toestemming geven.
.
Dank. Overigens kunnen ook de tracking cookies vallen onder AVG; je kan namelijk geanomiseerd tracken en niet geanonimiseerd tracken (met opslag IP-adres). In het laatste geval moet je ze vermelden aan de bezoeker. Dat weet ik dan weer wel. :)
Fragolisa schreef:
19-07-2018 16:54
Heb je de Facebook app? Die schijnt nogal wat af te luisteren.
Nope :)
|Courage| schreef:
19-07-2018 16:58
.
Dank. Overigens kunnen ook de tracking cookies vallen onder AVG; je kan namelijk geanomiseerd tracken en niet geanonimiseerd tracken (met opslag IP-adres). In het laatste geval moet je ze vermelden aan de bezoeker. Dat weet ik dan weer wel. :)
Klopt inderdaad :-)
|Courage| schreef:
19-07-2018 14:05
.
Lijkt me sterk.
Hooguit doordat jullie met hetzelfde account ergens zijn ingelogd, zowel op jouw device als die van hem.
Bijv. een gedeeld youtube-account of zelfde gmail/google-account.
Het tonen van advertenties gebeurt onder andere d.m.v. cookies; die springen in elk geval niet over van de ene naar de andere computer, ook niet via WiFi. :)

Nee, geen gedeelde accounts voor gmail, youtube of wat dan ook.

RikM schreef:
19-07-2018 14:18
Veel gaat ook via IP-adres en die deel je met huisgenoten. Een cookie is een manier om je te identificeren maar niet de enige.

Aah, ja dat delen we natuurlijk wel.
Echt ik begrijp niet dat die psychische diagnoses op de relatie pijler goed worden gekeurd door de moderatie.
Ik verbaas mij er elke keer over.
8102 schreef:
20-07-2018 11:11
Echt ik begrijp niet dat die psychische diagnoses op de relatie pijler goed worden gekeurd door de moderatie.
Ik verbaas mij er elke keer over.
Ik heb er al eens een vraag over gesteld, maar nooit antwoord op gekregen.

Vandaag lijkt er sowieso niet gemodereert te worden.
Marana-- schreef:
Zelfde WiFi is vanuit adverteerder gezien dezelfde gebruiker
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wie is die Zlang die vandaag al 20 topics heeft aangemaakt?
Fragolisa schreef:
20-07-2018 12:19
Wie is die Zlang die vandaag al 20 topics heeft aangemaakt?

Geen idee, maar ze verveelt zich duidelijk.
Het zijn oude topics van ouders online.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven