Help me, ben ik zwanger?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:35
Hoi!
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
vrijdag 20 juli 2018 om 20:55
Zet dat dan in je openingspost. Aangezien je het daar over een cyclus van 28 dagen hebt ging ik er vanuit dat je niet aan de pil zit.
Als je de pil trouw slikt is de kans dat je zwanger bent echt heeeel klein.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
https://www.bloemenhove.nl/nl/abortus_h ... _-_8_weken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 20 juli 2018 om 20:56
Fysiek niet, emotioneel lijkt mij (zeker nu) het niet zo eenvoudig.
Ik zou inderdaad contact opnemen met de huisarts en/of Fiom.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:01
Ik zou nog een test doen en je urine opvangen in iets dat schoon is. De test uitvoeren volgens de gebruiksaanwijzing en als het dan nog positief is de huisarts bellen.
Ik denk dat niemand hier voldoende inzicht in jouw cyclus en pilgebruik heeft om iets zinnigs te kunnen zeggen over hoe zwanger jij bent op dit moment. Als je de pil slikt volgens het boekje is de kans in ieder geval niet zo groot.
Ik denk dat niemand hier voldoende inzicht in jouw cyclus en pilgebruik heeft om iets zinnigs te kunnen zeggen over hoe zwanger jij bent op dit moment. Als je de pil slikt volgens het boekje is de kans in ieder geval niet zo groot.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:04
Je hebt seks gehad dus je kan zwanger zijn. De kans is een fiks stuk kleiner als je de pil netjes gebruikt*, maar niet onmogelijk.
*Netjes is stopweek van maximaal 7 dagen, niet meer dan 1 pil per week vergeten, en indien >1 pil vergeten aanvullende maatregelen.
Morgen nog een test doen met een schoon bekertje.
*Netjes is stopweek van maximaal 7 dagen, niet meer dan 1 pil per week vergeten, en indien >1 pil vergeten aanvullende maatregelen.
Morgen nog een test doen met een schoon bekertje.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 21:05
0.31% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 21:05
Misschien is het alleen een kwestie van wat ongelukkig verwoorden door TO, maar die indruk heb ik ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:11
Als je meer dan zeven dagen achter elkaar niet slikt is de pil niet meer betrouwbaar. Ik denk dat de test klopt, je bent zwanger, ik heb nog nooit gehoord van zeep waar HCG in zit. Voor de zekerheid zou ik morgenochtend gewoon nog een test doen, in een schoon glas o.i.d.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:53Ja. Maar laatst dus gestopt met de pil om ongesteld te worden - dat bleef weg. Is later gekomen, toen ben ik weer gaan slikken. Kan het hierdoor in de war zijn?
Zoek hulp bij FIOM of https://www.siriz.nl/ als je zeker weet dat je liever geen abortus wilt.
Ze kunnen ook helpen met hoe jullie praktisch zaken kunnen regelen als je ervoor kiest om het kindje toch te laten komen. Bijvoorbeeld hoe jullie je studies af kunnen maken.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:13
vrijdag 20 juli 2018 om 21:20
Doe hem dan hoe het echt moet. Maar onderneem wel direct actie als je zwnager blijkt te zijn.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:46Ik heb opzich niet heel veel aan reacties die zeggen dat ik een abortuspil moet gaan halen, t is lief bedoelt dat je reageert maar ik wil eerst überhaupt eens weten hoe groot de kans is dat ik echt zwanger ben. Ik doe morgen nog een test.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:22
In de bijsluiter staat vast een mooi tabelletje met scenario's van pil vergeten en naar ik aanneem ook uitleg over stopweken en zulks. Dat lijkt me de meest betrouwbare informatie. Misschien kan een vriendin, familielid of andere vertrouwenspersoon even meekijken, want je manier van formuleren komt ook op mij over alsof je het niet helemaal begrijpt of overziet met de pil. Misschien ook wel van de schrik nu. Maar zo kunnen wij je hier niet echt verderhelpen en ik vind het ook een (donker)grijs gebied, het is bijvoorbeeld niet voor niets niet toegstaan hier diagnoses te stellen. Bel desnoods inderdaad FIOM of iets als Sensoor, of Kindertelefoon zodat iemand beter met je kan meedenken.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:24
beetje vaag verhaal als je in latere posts zegt dat je aan de pil bent, want dan heb je geen cyclus omdat je niet ovuleertZonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:35Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
en dat je wel weet wat een eisprong is en wanneer die zou moeten plaatsvinden, maar niet dat de pil voorkomt dat je die krijgt
en dus niet weet dat een stopweek 7 dagen moet duren en niet totdat je een onttrekkingsbloeding krijgt
als het echt zo is zoals in je laatste post hebt omschreven is de kans dat je zwanger bent heel erg groot
vrijdag 20 juli 2018 om 21:49
Je hebt een cyclus van 28 dagen, hebt geen seks rondom je ovulatie en je slikt de pil? Dat gaat niet samen, met de pil heb je geen ovulatie en cyclus.
Heb je een stopweek an meer dan 7 dagen gehad? Dan is de pil dus niet meer betrouwbaar. Ik denk dat de kans groot is dat je zwanger bent als je positief hebt getest.
Heb je een stopweek an meer dan 7 dagen gehad? Dan is de pil dus niet meer betrouwbaar. Ik denk dat de kans groot is dat je zwanger bent als je positief hebt getest.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:49
Het heeft geen armen, benen of een hoofd. Laat staan een bewustzijn.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:52Okay, ik zou me waarschijnlijk mijn hele leven k*t voelen omdat ik een kind vermoord, als jij het ziet als een pil slikken en ongesteld worden is dat jouw ding, ik snap er niet zo veel van.
Maar ik zeg doen. Zorgen jullie dan wel dat jullie zijn ouders er niet mee opzadelen en huren jullie fijn ergens een kamer of een caravan.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:50
Lieve meid,
Wat een heftige tijd heb je achter de rug en ga je nog steeds door...
Zwanger raken als je seks hebt kan altijd, er kan altijd iets met anticonceptie zijn waardoor het niet honderd procent werkt.
Ik zou zeker nog een test halen en naar de huisarts gaan, ook als deze wel negatief zou zijn. Omdat de pil blijkbaar niet helemaal goed werkt. (niet ongesteld in je stopweek)
En als tegengeluid:
Abortus is idd mega heftig, ook met zo'n pil. Het is naast totaal ongevraagd advies ook nog eens heel onaardig gebracht terwijl je het niet makkelijk hebt.
Ik ken mensen die in heel moeilijke situaties een kind hebben gekregen en daar nooit spijt van hebben gehad. Was het makkelijk? Nee.. Maar een kind geeft zoveel vreugde terug.
Ken ik (en misschien jij ook wel?) mensen die spijt hadden van abortus? Ja! En niet zo'n beetje ook. Ik kende een meid die er nog elke dag om zat te huilen, en dat begrijp ik zo goed.
Dat "klompje cellen" ligt nu anders wel naast mij te slapen... :/ gek hè.. Voor iets wat nog geen mens was?? Even echt, voor zoveel mensen is het bijna onmogelijk een kind te krijgen omdat het wonder van een zaadje bij een eitje brengen op precies het juiste moment voor hen niet mogelijk is. En hier reageert men alsof het afval is, doe even normaal.
Er zijn zoveel meer mogelijkheden en opties, mocht je een kind echt niet willen krijgen kun je er twee kinderloze ouders heeel gelukkig mee maken.
Er zijn daarnaast allerlei opvang mogelijkheden voor jonge vrouwen die (ongewenst) zwanger zijn geraakt. Daar kun je een hele fijne basis meekrijgen om de rest van jullie leven op door te bouwen.
Sorry, ik reageer misschien heftig en uitgebreid maar de snelheid en de hardheid waarmee wordt gereageerd raakt me gewoon echt.
Heel veel sterkte meid! Volg je hart.
Zwanger raken als je seks hebt kan altijd, er kan altijd iets met anticonceptie zijn waardoor het niet honderd procent werkt.
Ik zou zeker nog een test halen en naar de huisarts gaan, ook als deze wel negatief zou zijn. Omdat de pil blijkbaar niet helemaal goed werkt. (niet ongesteld in je stopweek)
En als tegengeluid:
Abortus is idd mega heftig, ook met zo'n pil. Het is naast totaal ongevraagd advies ook nog eens heel onaardig gebracht terwijl je het niet makkelijk hebt.
Ik ken mensen die in heel moeilijke situaties een kind hebben gekregen en daar nooit spijt van hebben gehad. Was het makkelijk? Nee.. Maar een kind geeft zoveel vreugde terug.
Ken ik (en misschien jij ook wel?) mensen die spijt hadden van abortus? Ja! En niet zo'n beetje ook. Ik kende een meid die er nog elke dag om zat te huilen, en dat begrijp ik zo goed.
Dat "klompje cellen" ligt nu anders wel naast mij te slapen... :/ gek hè.. Voor iets wat nog geen mens was?? Even echt, voor zoveel mensen is het bijna onmogelijk een kind te krijgen omdat het wonder van een zaadje bij een eitje brengen op precies het juiste moment voor hen niet mogelijk is. En hier reageert men alsof het afval is, doe even normaal.
Er zijn zoveel meer mogelijkheden en opties, mocht je een kind echt niet willen krijgen kun je er twee kinderloze ouders heeel gelukkig mee maken.
Er zijn daarnaast allerlei opvang mogelijkheden voor jonge vrouwen die (ongewenst) zwanger zijn geraakt. Daar kun je een hele fijne basis meekrijgen om de rest van jullie leven op door te bouwen.
Sorry, ik reageer misschien heftig en uitgebreid maar de snelheid en de hardheid waarmee wordt gereageerd raakt me gewoon echt.
vrijdag 20 juli 2018 om 21:55
Oja, nuchterheid en realiteit is heel onaardig inderdaad.Hannekezonderpanneke schreef: ↑20-07-2018 21:50ook nog eens heel onaardig gebracht terwijl je het niet makkelijk hebt.
Weet je wat onaardig is? Al die kindertjes die zo nodig geboren moesten worden en in het systeem van jeugdzorg zitten.
vrijdag 20 juli 2018 om 22:51
Als je langer dan 7 dagen gestopt bent dan was je dus niet beschermd. Dat is niet 'in de war', dat is de pil niet gebruiken en dus kans op zwangerschap. Of je nou ongesteld wordt of niet, nooit langer stoppen dan 7 dagen (het heet niet voor niets stopweek).Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:53Ja. Maar laatst dus gestopt met de pil om ongesteld te worden - dat bleef weg. Is later gekomen, toen ben ik weer gaan slikken. Kan het hierdoor in de war zijn?
vrijdag 20 juli 2018 om 23:01
Een abortus (of overtijdbehandeling) bij een zwangerschap van een paar weken of dagen is geen kind vermoorden. Dan snap je er inderdaad niet veel van. Het wordt pas een kind als je niets doet, maar goed, als jij en je vriend liever 'de lul zijn' (jouw woorden) dan er nu iets aan te doen dan doe je dus niets. Dan heb je straks op je 17e of 18e, zonder opleiding, nog thuis wonend, een kind waar je de rest van je leven aan vast zit.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 20:52Okay, ik zou me waarschijnlijk mijn hele leven k*t voelen omdat ik een kind vermoord, als jij het ziet als een pil slikken en ongesteld worden is dat jouw ding, ik snap er niet zo veel van.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:04
Nuchter:
Praat je in het normale leven ook zo tegen een meisje die net haar moeder is verloren, in de steek is gelaten door haar vader en nu ook nog te maken heeft met het misschien zwanger zijn? Als ze huilend tegenover je zit hoop ik dat je de nuchterheid hebt om haar niet te zeggen wát ze moet doen, maar een arm om haar heen slaat en mee denkt in wat zij verlangt en nodig heeft.
En je zult zelf vast ook heel goed weten dat "al die arme kindertjes in de jeugdzorg" niet allemaal het resultaat zijn van een tienerzwangerschap. Maar eerder van verslaafde, misbruikende, en stoornis gerelateerde ouders.
Ik vind dat echt een scheef vergelijk. Je kent deze meid niet eens, ik ook niet, dus hoe kunnen wij vanaf een computerscherm nou oordelen dat zij ongeschikt is om moeder te zijn? Ongeacht haar gecompliceerde situatie. Ik heb mensen uit heftigere situaties zien opbloeien tot geweldige ouders, waar ik het van tevoren niet van had verwacht.
De manier van oordelen vind ik dus niet nuchter en ook niet reëel...
Dit bedoel ik overigens niet vervelend, maar ik schrik best van het gemak waarmee men schrijft.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:12
Ik heb een rijmpje in mijn hoofd over iets met Hanneke en hersenpanneke en de inhoud daarvan, maar ik schrijf het hier maar niet neer, want dan krijg ik een ban.Hannekezonderpanneke schreef: ↑20-07-2018 21:50Lieve meid,
En als tegengeluid:
Wat een ontzettend dom geleuter van je en zo irritant dat je iemand een schuldcomplex wilt aanpraten. Enig idee hoe het is voor vrouwen als zij een kind hebben afgestaan? Denk je dat dat soms minder impact heeft dan een overtijdbehandeling? Je weet totaal niet waar je het over hebt!
vrijdag 20 juli 2018 om 23:28
je hebt het mis over dat men met gemak erover schrijft, pas in een ander topic werd de tand opgemaakt hoeveel meeschrijvers er waren die zelf een dergelijke keuze moesten maken op jongere leeftijdHannekezonderpanneke schreef: ↑20-07-2018 23:04
Dit bedoel ik overigens niet vervelend, maar ik schrik best van het gemak waarmee men schrijft.
het waren er veel
verder, vind ik jouw schuldaanpraterij net zo heftig om te lezen. bijna manipuleren zelfs. (dat bedoel ik overigens ook niet vervelend)
vrijdag 20 juli 2018 om 23:31