Help me, ben ik zwanger?

20-07-2018 20:35 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.

Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.

In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.

Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?

Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).

Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?

Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
Mosterd ....
Fijn Zonnebloem dat jouw vriend en zijn ouders achter je keuze staan en je willen helpen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En inderdaad, zoek ook hulp bij instanties. Succes!
Lelie36 schreef:
22-07-2018 08:43
Fijn Zonnebloem dat jouw vriend en zijn ouders achter je keuze staan en je willen helpen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En inderdaad, zoek ook hulp bij instanties. Succes!
Ik hoop oprecht dat alles goed komt met TO en de baby.
Maar een 17 jarige feliciteren met een ongewenste zwangerschap gaat wel erg ver,
KyloRen schreef:
22-07-2018 00:23
Voor nu. Hopelijk blijven ze dat ook doen, want een kind krijgen terwijl je nog niet eens een opleiding hebt afgerond, is pittig. Het kan, maar het wordt bikkelen.

Succes TO.
Mee eens, maar het is zo zinloos om van alles in te vullen. Ik wens ze in ieder geval het meest positieve scenario toe.
doemijdiemaardan schreef:
22-07-2018 12:27
Mee eens, maar het is zo zinloos om van alles in te vullen. Ik wens ze in ieder geval het meest positieve scenario toe.
Ik ook :)
Nee het is geen ideale situatie maar mijn hemel wat wordt abortus hier zo snel als advies gegooid. Zelfs topics gelezen van vrouwen die al ouder zijn en twijfelen aan een zwangerschap (vast de hormonen) en meteen krijgen ze abortus te lezen. Schrik er toch wel van hoor. Zijn volgens mij ook leden die echt geen kinderen hebben i guess.. :nope:

Oh well. TO je klinkt volwassen. Althans uit je tekst. 17 jaar en zwanger zijn en zoveel shit aan je hoofd is pittig. Ik denk (als ervaren persoon) dat het echt nog moet bezinken en dan heb ik het niet over nu, dat jullie saampjes en met samen bedoel ik je vriendje lekker knus al de naam zitten uit te zoeken en welke kleurtje de muren van de baby kamer krijgen. Nee de verantwoordelijkheid komt pas als je je baby eruit gewerpt hebt. Dan is alles echt. Leuk dat je schoonouders willen helpen maar ik neem aan dat ook zij hun eigen leven hebben?

Goed jullie keuze is al gemaakt. Ik ga niet het advies geven om je kind weg te halen. Die keuze moet jij zelf maken. Ik wens jullie veel wijsheid en geluk toe. :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven