Help me, ben ik zwanger?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:35
Hoi!
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
zaterdag 21 juli 2018 om 10:09
Aansluitend bij depster: Ik denk dat je misschien ook wel wat andere fora kent waar bijvoorbeeld vooral jongeren schrijven. Dat reacties soms hard zijn en er fitties ontstaan heeft meer met het fenomeen digitaal forum te maken dan met de doelgroep. Je zult hier dus evengoed veel gejat, geruzie en (te) scherpe reacties vinden. Dat is misschien een teleurstelling als je vriendelijke volwassen vrouwen verwacht, maar simpelweg hoe het werkt. Probeer eruit te halen waar je wat aan hebt. En probeer ook het verschil te zien tussen persoonlijke aanvallen en kritische reacties. Dat is soms erg moeilijk bij alleen maar tekst, maar wel handig om te proberen. Misschien lukt dat nu niet zo goed, probeer dan eens zo'n instantie of je huisarts (sowieso handig, want die kunnen vanuit hun kennis en ervaring beter met je meedenken). En dan nog: Bij volwassen zijn hoort ook kritiek kunnen ontvangen. Dat is voor veel volwassenen moeilijk maar wel belangrijk om mee om te leren gaan.
zaterdag 21 juli 2018 om 10:23
Wat een vervelende reacties allemaal.. wat een negatief gedoe!
Zonnebloem is gewoon een meid van 17 die even haar verhaal kwijt moet.. je hoeft er niet op te reageren! Ze is toch helemaal niet geholpen met onbegrip en wellicht goedbedoelde adviezen? Ze wil gewoon haar verhaal kwijt en het enige wat ze nodig heeft is begrip en de tip om opnieuw een test te doen, vanuit een schoon bekertje.
Zonnebloem is gewoon een meid van 17 die even haar verhaal kwijt moet.. je hoeft er niet op te reageren! Ze is toch helemaal niet geholpen met onbegrip en wellicht goedbedoelde adviezen? Ze wil gewoon haar verhaal kwijt en het enige wat ze nodig heeft is begrip en de tip om opnieuw een test te doen, vanuit een schoon bekertje.
zaterdag 21 juli 2018 om 10:24
Iets verkeerd gebruiken, heeft meestal hetzelfde effect als iets niets gebruiken. Dus zo slim ben je ook weer niet. Daarnaast is het lezen van de bijsluiter natuurlijk altijd erg handig. Wat kom jij onvolwassen over in je reacties, zo puberaal.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:36Gelukkig gebruik ik überhaupt iets. Had ook zo kunnen zijn dat ik zo dom was niets te gebruiken, kan me bijna niet voorstellen wat voor lading stront ik dan over me heen had gekregen van jullie
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 11:54
1.27% gewijzigd
zaterdag 21 juli 2018 om 10:30
En misschien is het ook handig om de test te doen met iemand erbij?Lelie36 schreef: ↑21-07-2018 10:23Wat een vervelende reacties allemaal.. wat een negatief gedoe!
Misschien ook wel niet hoor, maar dat kan helpen bij het juist uitvoeren en interpreteren van de uitslag, als je met iemand leest hoe het moet.
Maar misschien heeft Zonnebloem het er nog wel helemaal niet met iemand over gehad dat ze mogelijk zwanger is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 21 juli 2018 om 10:32
Begrip voor wat; voor zomaar iets doen met je anticonceptie ?Lelie36 schreef: ↑21-07-2018 10:23Wat een vervelende reacties allemaal.. wat een negatief gedoe!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 juli 2018 om 11:16
Het kan alleen wel een foutje zijn met verstrekkende gevolgen. Het is geen 3 voor een toets of een mislukte haarkleur.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:20Stopweek dus idd niet goed gedaan. Misschien niet goed genoeg ingelicht daarover, misschien niet goed genoeg gelezen. Ben gestopt te slikken, ben pas weer begonnen na mijn ongesteldheid van 5 dagen, wauw, een foutje, wat erg.
Wist ik veel dat dat niet kon, heb er tbh nog nooit van gehoord.
Best wel komisch dat er mensen zijn die dan meteen er vanuit gaan dat ik niks weet van de pil (stiekem breng ik hem ook anaal hoor, met omhulsel en al. 3 per dag toch?), of van seks. Volgens mij weten tegenwoordig 8 jarigen al hoe voortplanting werkt.
Maar goed, meer testen besteld, morgen in huis. Ik laat het jullie weten (misschien).
Voor iedereen die door mijn laatste reactie al helemaal denkt dat ik zwanger ben:
Hey, gefeliciteerd! Jullie zijn allemaal ook zwanger. (Of 'pubers', waar menigeen mij hier ook voor uitmaakt.)
En nee, je weet dus niet hoe de pil werkt, anders had je deze fout niet gemaakt.
Je nonchalance is opvallend.
zaterdag 21 juli 2018 om 12:38
Ach meisje, wat heb jij op jonge leeftijd al meegemaakt... Dat maakt je heel kwetsbaar, dat kan niet anders.In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
En wat mij dan zorgen baart, is of je met die kwetsbaarheid dan nu wel in staat kan zijn om de moeder worden van een kindje. Een kindje dat een net zo stabiele moeder nodig heeft als jij gehad hebt, een moeder die als een leeuwin voor hem/haar kan vechten. Ik ben bang dat je nu zelf veel te veel de moeder nodig hebt, die een arm om je heen slaat en zegt dat ze je zal helpen om alles in orde te laten komen. Probeer jezelf ook eens af te vragen of je de moeder die jij zou kunnen zijn, aan je kindje gunt. Want ik ben het met de anderen eens dat abortus echt geen moord is, afhankelijk van de situatie kan het een veel betere keuze zijn dan een kindje laten komen in omstandigheden die het niet verdient...
Sterkte, zowel met het verwerken van je verlies als met je beslissing!
zaterdag 21 juli 2018 om 12:39
Lelie36 schreef: ↑21-07-2018 10:23Wat een vervelende reacties allemaal.. wat een negatief gedoe!
Heb jij de titel en OP wel gelezen?
zaterdag 21 juli 2018 om 13:22
Ik denk ook dat je zwanger bent en als je vorige menstruatie/onttrekkingsbloeding laat was ben je misschien wel langer zwanger dan je denkt. Ik zou zsm een verloskundige bellen en de situatie uitleggen. Dan krijg je ook goede begeleiding als je je zwangerschap wil voortzetten (foliumzuur slikken, bepaalde voedingsmiddelen niet meer eten etc.). Aangezien je niet zwanger wilde worden (je gebruikte immers anticonceptie) kan ik me zo voorstellen dat je dat niet allemaal precies weet.
zaterdag 21 juli 2018 om 13:23
Hee TO!
Wauw mensen vallen hier wel heel erg over je heen
Ik ben best benieuwd hoe het jou (en je vriend) nu vergaat en of je inderdaad zwanger bent
Ik heb nooit in jouw positie gestaan, maar weet wel dat ik ook nooit abortus had kunnen plegen, ook al was ik 17
Mocht je zwanger zijn, zoek alle steun en hulp die je kunt vinden en maak daar goed gebruik van!
Nog sterkte na het verlies van je moeder en de breuk met je vader, dat moet heel lastig zijn
En dan ook nog deze situatie, begrijpelijk als je er even doorheen zit
Laat je niet van de wijs brengen door mensen hier die maar wat roepen, zo'n situatie als deze gebeurt nou eenmaal. Misschien niet handig maar dat is het leven.
Goed, sterkte, succes met alles en ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat!
Liefs.
Wauw mensen vallen hier wel heel erg over je heen
Ik ben best benieuwd hoe het jou (en je vriend) nu vergaat en of je inderdaad zwanger bent
Ik heb nooit in jouw positie gestaan, maar weet wel dat ik ook nooit abortus had kunnen plegen, ook al was ik 17
Mocht je zwanger zijn, zoek alle steun en hulp die je kunt vinden en maak daar goed gebruik van!
Nog sterkte na het verlies van je moeder en de breuk met je vader, dat moet heel lastig zijn
En dan ook nog deze situatie, begrijpelijk als je er even doorheen zit
Laat je niet van de wijs brengen door mensen hier die maar wat roepen, zo'n situatie als deze gebeurt nou eenmaal. Misschien niet handig maar dat is het leven.
Goed, sterkte, succes met alles en ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat!
Liefs.
zaterdag 21 juli 2018 om 13:34
Was dat een inwendige echo? Bij mij wel en die zijn stukken scherper. Ik heb de filmpjes en foto's nog. En oké, stompjes, maar in mijn ogen al echt de beginselen van armen en benen.
https://www.babybytes.nl/Zwangerschap/8-weken-zwanger
Hier staat meer informatie over wat er allemaal ontwikkeld en hoe het eruit ziet.
zaterdag 21 juli 2018 om 13:46
Ik ben oprecht verbaasd over de kift-toon van enkele volwassen vrouwen in dit topic. Een jonge vrouw van 17 is in vertwijfeling over een levensgrote verandering, namelijk of ze wel of niet zwanger is. Ze wordt aangevallen en weggezet als dom.
Ik begrijp het dat ze in haar reacties volledig in verweer en verdediging gaat. Wat moet ze anders?
Bedenk dat het jouw dochter is, die zonder ouders met deze situatie moet omgaan. Zou je het waarderen als een ander over z'n kop koffie heen roept dat ze maar een abortus moet nemen?
Wat is er mis met empathie? Met zorgzaamheid? Met een beetje liefde in je toon als je een advies geeft?
Ik begrijp het dat ze in haar reacties volledig in verweer en verdediging gaat. Wat moet ze anders?
Bedenk dat het jouw dochter is, die zonder ouders met deze situatie moet omgaan. Zou je het waarderen als een ander over z'n kop koffie heen roept dat ze maar een abortus moet nemen?
Wat is er mis met empathie? Met zorgzaamheid? Met een beetje liefde in je toon als je een advies geeft?
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:01
Het zou natuurlijk wel schelen als TO wat sympathieker zou overkomen. Als je schrijft dat je met je vriend zit te lachen om alle reacties, dan vraag ik mij wel het een en ander af.Merl0t schreef: ↑21-07-2018 13:46Ik ben oprecht verbaasd over de kift-toon van enkele volwassen vrouwen in dit topic. Een jonge vrouw van 17 is in vertwijfeling over een levensgrote verandering, namelijk of ze wel of niet zwanger is. Ze wordt aangevallen en weggezet als dom.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:06
Dit voelt toch een beetje als toen met Koningsdag, dat iedereen over elkaar heen buitelde om te zeggen dat mensen die Amalia aan het body shamen waren, dat die vooral ongelofelijk dom waren. Hebben ze een punt, maar na onderzoek bleek dat er, ik meen, enkele toentallen berichtjes over waren geplaatst (voornamelijk afkomstig van 1 account) en dat er duizenden waren om te zeggen dat De Mensen Die Dat Zeiden Helemaal Knettergek Waren.Merl0t schreef: ↑21-07-2018 13:46Ik ben oprecht verbaasd over de kift-toon van enkele volwassen vrouwen in dit topic. Een jonge vrouw van 17 is in vertwijfeling over een levensgrote verandering, namelijk of ze wel of niet zwanger is. Ze wordt aangevallen en weggezet als dom.
Zijn hier mensen die bot reageren? Ja, ga ik niet ontkennen. Staan er goede adviezen, reacties, meningen, zienswijze tussen? Ja, die staan er zeker ook. Er wordt nu over elkaar heen gebuitelt om te zeggen dat we TO moeten helpen, maar die reacties ZIJN er al en worden door dit soort reacties compleet ondergesneeuwd.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:13
Ze schrijft dat ze vreest dat ze “ de lul zijn “ , dus zo heel raar is het niet , lijkt mij, om te vertellen dat dat in deze tijd niet hoeft, dat daar oa een abortuspil voor is.Merl0t schreef: ↑21-07-2018 13:46Ik ben oprecht verbaasd over de kift-toon van enkele volwassen vrouwen in dit topic. Een jonge vrouw van 17 is in vertwijfeling over een levensgrote verandering, namelijk of ze wel of niet zwanger is. Ze wordt aangevallen en weggezet als dom.
Verder kan ik er niet anders van maken dan dom, als je zo bizar zelfregelend met de pil om gaat.
En ja, ik zou het zeer waarderen wanneer andere mensen mijn kinderen met hun voetjes op de vloer houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:24
Precies dit. Ook een stuk liefdevoller dan “inlevend” meewauwelen.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-07-2018 15:13Ze schrijft dat ze vreest dat ze “ de lul zijn “ , dus zo heel raar is het niet , lijkt mij, om te vertellen dat dat in deze tijd niet hoeft, dat daar oa een abortuspil voor is.
Verder kan ik er niet anders van maken dan dom, als je zo bizar zelfregelend met de pil om gaat.
En ja, ik zou het zeer waarderen wanneer andere mensen mijn kinderen met hun voetjes op de vloer houden.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:26
Dag Zonnebloem, jammer dat je wegblijft na de reacties van gisteren. Ik begrijp (ook juist omdát je 17 bent) dat de reacties van deze volwassen vrouwen hard binnenkomen. Dit is nu eenmaal hoe dit forum werkt. En ik moet zeggen dat dit ook de kracht is van dit forum.
Wil je iets weten? Dan zul je het horen.
Wil je iets vragen? Dan krijg je antwoord.
Wil je ruzie? Dan zul je het krijgen.
Wil je steun? Dan komt dat je kant op.
En ja, er zijn veel mensen die dat bot en onomwonden doen.
Volwássen vrouwen dus. Geen fluwelen handschoenen en niet op eieren lopend.
En als je een kind krijgt, zul je dit vaker tegenkomen. Meningen van volwassenen op jouw opvoeding, op je kind, je uiterlijk en gewicht tijdens de zwangerschap en daarna dat van je kind, de slaaphouding van je kind, je relatie, de ontwikkeling van je baby en daarna de intelligentie van je kind als het naar school gaat. Misschien kun je dit forum beschouwen als een mooie, veilige leerschool?
Qua pilgebruik: nee, zo werkt de pil niet inderdaad (dat weet je ondertussen ook). Een pil zorgt voor een stabiele 'cyclus' van 28 dagen. Maar eigenlijk is het verwarrend dat het een cyclus heet, want er ontwikkelt zich geen eicel. Dus er springt niets en de bloeding in de stopweek is dus een nepmenstruatie: een onttrekkingsbloeding om het stugge baarmoederslijmvlies af te voeren.
Ben je inderdaad zwanger? Ik zou vooral met zo veel mogelijk mensen gaan praten die dichtbij je staan. Je vriend, schoonouders, vriendinnen. En praat vooral met veel moeders. Die weten uit ervaring nu eenmaal hoe het is om daadwerkelijk een kind te hebben.
Dat is ook wat je in dit topic ziet: veel móeders die reageren. Vanuit het gevoel dat als hún 17-jarige onverwacht zwanger zou zijn. En wat ze ze dan zouden aanraden, vanuit hun eigen expertise. Maak er gebruik van, zou ik zeggen.
Wil je iets weten? Dan zul je het horen.
Wil je iets vragen? Dan krijg je antwoord.
Wil je ruzie? Dan zul je het krijgen.
Wil je steun? Dan komt dat je kant op.
En ja, er zijn veel mensen die dat bot en onomwonden doen.
Volwássen vrouwen dus. Geen fluwelen handschoenen en niet op eieren lopend.
En als je een kind krijgt, zul je dit vaker tegenkomen. Meningen van volwassenen op jouw opvoeding, op je kind, je uiterlijk en gewicht tijdens de zwangerschap en daarna dat van je kind, de slaaphouding van je kind, je relatie, de ontwikkeling van je baby en daarna de intelligentie van je kind als het naar school gaat. Misschien kun je dit forum beschouwen als een mooie, veilige leerschool?
Qua pilgebruik: nee, zo werkt de pil niet inderdaad (dat weet je ondertussen ook). Een pil zorgt voor een stabiele 'cyclus' van 28 dagen. Maar eigenlijk is het verwarrend dat het een cyclus heet, want er ontwikkelt zich geen eicel. Dus er springt niets en de bloeding in de stopweek is dus een nepmenstruatie: een onttrekkingsbloeding om het stugge baarmoederslijmvlies af te voeren.
Ben je inderdaad zwanger? Ik zou vooral met zo veel mogelijk mensen gaan praten die dichtbij je staan. Je vriend, schoonouders, vriendinnen. En praat vooral met veel moeders. Die weten uit ervaring nu eenmaal hoe het is om daadwerkelijk een kind te hebben.
Dat is ook wat je in dit topic ziet: veel móeders die reageren. Vanuit het gevoel dat als hún 17-jarige onverwacht zwanger zou zijn. En wat ze ze dan zouden aanraden, vanuit hun eigen expertise. Maak er gebruik van, zou ik zeggen.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:26
Dat geldt wat mij betreft ook voor de discussie over wat er in welk prematuur stadium wel/niet al ontwikkeld is inclusief foto's. Als je vindt dat abortus niet ter discussie zou moeten staan als TO dat niet wil, dan zie ik de relevantie van wat wanneer op een echo zichtbaar is ook bepaald niet.Pergamon schreef: ↑21-07-2018 15:06(...) Zijn hier mensen die bot reageren? Ja, ga ik niet ontkennen. Staan er goede adviezen, reacties, meningen, zienswijze tussen? Ja, die staan er zeker ook. Er wordt nu over elkaar heen gebuitelt om te zeggen dat we TO moeten helpen, maar die reacties ZIJN er al en worden door dit soort reacties compleet ondergesneeuwd.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:27
Je hebt gelijk dat ik me nu focus op de negatieve reacties. Het is ook erg offtopic en waarschijnlijk niet nodig om te plaatsen, maar het raakte me gewoon.Pergamon schreef: ↑21-07-2018 15:06Dit voelt toch een beetje als toen met Koningsdag, dat iedereen over elkaar heen buitelde om te zeggen dat mensen die Amalia aan het body shamen waren, dat die vooral ongelofelijk dom waren. Hebben ze een punt, maar na onderzoek bleek dat er, ik meen, enkele toentallen berichtjes over waren geplaatst (voornamelijk afkomstig van 1 account) en dat er duizenden waren om te zeggen dat De Mensen Die Dat Zeiden Helemaal Knettergek Waren.
Zijn hier mensen die bot reageren? Ja, ga ik niet ontkennen. Staan er goede adviezen, reacties, meningen, zienswijze tussen? Ja, die staan er zeker ook. Er wordt nu over elkaar heen gebuitelt om te zeggen dat we TO moeten helpen, maar die reacties ZIJN er al en worden door dit soort reacties compleet ondergesneeuwd.
Ik zag haar voor me, reacties lezend, en begreep werkelijk niet hoe enkelen tot hun reactie kwamen.
Zal 't hierbij laten.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:34
Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:32Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.
zaterdag 21 juli 2018 om 15:40
Eens. Ondanks dat ik persoonlijk vind dat de keuze voor abortus op zijn minst goed onderzocht moet worden, zijn dergelijke afbeeldingen weinig helpend in deze situatie.coolpack2 schreef: ↑21-07-2018 15:26Dat geldt wat mij betreft ook voor de discussie over wat er in welk prematuur stadium wel/niet al ontwikkeld is inclusief foto's. Als je vindt dat abortus niet ter discussie zou moeten staan als TO dat niet wil, dan zie ik de relevantie van wat wanneer op een echo zichtbaar is ook bepaald niet.
zaterdag 21 juli 2018 om 18:32
Stompjes zijn nog geen armen en benen en al helemaal geen voetjes zoals je zeiHannekezonderpanneke schreef: ↑21-07-2018 13:34Was dat een inwendige echo? Bij mij wel en die zijn stukken scherper. Ik heb de filmpjes en foto's nog. En oké, stompjes, maar in mijn ogen al echt de beginselen van armen en benen.
https://www.babybytes.nl/Zwangerschap/8-weken-zwanger
Hier staat meer informatie over wat er allemaal ontwikkeld en hoe het eruit ziet.