Help me, ben ik zwanger?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:35
Hoi!
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
zaterdag 21 juli 2018 om 00:28
Nou meis, veel plezier daar saampjes hoor. Ik hoop heel hard voor jullie dat je niet zwanger bent, want zo te lezen hebben jullie eerst nog wat jaartjes te puberen.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:23Tja, mijn vriend leest al de hele tijd mee. Lacht om de meeste reacties. Is het vrijwel met mij eens. We praten er continu over.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:29
er lijkt me vrij weinig te lachen aan de situatie waar jullie hoogstwaarschijnlijk in zittenZonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:23Tja, mijn vriend leest al de hele tijd mee. Lacht om de meeste reacties.
tenzij jullie het grappig vinden om in je vakantie lekker een beetje te stangen? Dan is het lachen ja.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:31
Best wel grappig dat ik gewoon om een advies vraag in een groep en verwacht steun en advies te krijgen van aardige, volwassen vrouwen.
Hm, verkeerd ingeschat.
Hoop dat al jullie dochters/zoons als ze 17 zijn en in dezelfde situatie zitten dit ook overkomt, ben echt heel benieuwd of jullie dan hetzelfde reageren.
Hm, verkeerd ingeschat.
Hoop dat al jullie dochters/zoons als ze 17 zijn en in dezelfde situatie zitten dit ook overkomt, ben echt heel benieuwd of jullie dan hetzelfde reageren.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:32
Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.Pinda-Kaas schreef: ↑21-07-2018 00:29er lijkt me vrij weinig te lachen aan de situatie waar jullie hoogstwaarschijnlijk in zitten
tenzij jullie het grappig vinden om in je vakantie lekker een beetje te stangen? Dan is het lachen ja.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:34
Behalve hoe de pil werkt, schijnbaar. En veilige seks.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:32Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:40
Wat weten jullie beter precies?Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:32Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.
Nou ja, in ieder geval heb je hier kunnen leren dat het van belang is om bijsluiters te lezen. Of dat, wanneer je die niet begrijpt, je even contact op moet nemen met je huisarts (of de apotheek).
zaterdag 21 juli 2018 om 00:43
Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:36Gelukkig gebruik ik überhaupt iets. Had ook zo kunnen zijn dat ik zo dom was niets te gebruiken, kan me bijna niet voorstellen wat voor lading stront ik dan over me heen had gekregen van jullie
Nou, je had dus bijna net zo goed niets kunnen gebruiken, want je hebt de pil hartstikke fout gebruikt waardoor 'ie niet meer werkte. Wat dus basically wel gelijk staat aan niets gebruiken: het werkt namelijk allebei niet tegen een zwangerschap.
The eyes are useless when the mind is blind.
zaterdag 21 juli 2018 om 01:00
Super grappig maar niet heus.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:32Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.
Jullie gaan in super ongunstige omstandigheden een kind op de wereld zetten.Arm kind en arme ouders.
zaterdag 21 juli 2018 om 01:01
En dat zeg je als je niet eens weet hoe je de pil moet slikken? Eerst waren er nog genoeg die serieus met je mee wilden denken, maar met al je reacties hier denk ik niet dat je nog veel hulp kunt verwachten. Leuke houding dit tegenover iedereen die jou serieus nam. Het lijkt nu meer alsof je hier komt om puberaal ruzie te schoppen.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:32Ja want ik zeg ook echt dat we lachen om de situatie. We lachen om de achterlijke comments die mensen geven, terwijl we zelf 17 zijn en beter weten dan de meeste mensen die hier reageren. Da's wel grappig, ja.
zaterdag 21 juli 2018 om 01:22
Laat je niet kwaad maken Zonnebloem! Het lijkt erop alsof het hier door iedereen reageren om iemand uit z'n tent te lokken is geworden. Niet tof. Ik snap dat je sommige reacties onsympatiek vind, dat zijn ze ook. Trek je er niks van aan en filter eruit waar je wel iets mee kan. Met boos worden schiet je niks op nu.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:36Gelukkig gebruik ik überhaupt iets. Had ook zo kunnen zijn dat ik zo dom was niets te gebruiken, kan me bijna niet voorstellen wat voor lading stront ik dan over me heen had gekregen van jullie
Bijna iedereen adviseert je de test op de goede manier over te doen met een schoon bekertje. Ga je dat doen morgen? Er is ook veel advies gegeven over mocht je test positief zijn waar je dan kan aankloppen voor hulp. Het is belangrijk dat je met andere (ervaren) mensen je opties goed doorspreekt, zodat je kan beslissen wat jullie dan willen doen. Veel sterkte!
zaterdag 21 juli 2018 om 02:43
Zo’n test reageert alleen op HCG. Tenzij iemand anders die zwanger was in datzelfde bekertje ervoor geplast had en daar nog een laagje urine van in zat ben jij degene die HCG uitscheidt en dus zwanger bent.
Gefeliciteerd! Zo te lezen is het heel welkom dus ik zou alvast een afspraak met de verloskundige maken voor een eerste echo over een paar weken. En neem dagelijks een tabletje foliumzuur in.
Gefeliciteerd! Zo te lezen is het heel welkom dus ik zou alvast een afspraak met de verloskundige maken voor een eerste echo over een paar weken. En neem dagelijks een tabletje foliumzuur in.
zaterdag 21 juli 2018 om 04:13
Je bent heel hoogstwaarschijnlijk zwanger, dat geeft de test aan en je verkeerde pilgebruik verklaart waarom. Heftig, gezien je omstandigheden en ik zou alle hulp zoeken die je kunt vinden. Hopelijk kom je dan tot een goede beslissing, zonder spijt.
Verder lijkt de kans me inderdaad vrijwel 0 dat iemand van 17 (of welke leeftijd dan ook) door de reacties hier zou denken: oh laat ik realistisch zijn, wat een inzichten, ze hebben gelijk.
Verder lijkt de kans me inderdaad vrijwel 0 dat iemand van 17 (of welke leeftijd dan ook) door de reacties hier zou denken: oh laat ik realistisch zijn, wat een inzichten, ze hebben gelijk.
Go green, fuck a vegetarian
zaterdag 21 juli 2018 om 07:37
Doe niet zo kinderachtig zeg! Er staan prachtige tips tussen en mensen, waaronder ik, hebben bloedserieus geantwoord. Dat jij die antwoorden negeert ligt bij jou, niet bij de type reacties.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:31Best wel grappig dat ik gewoon om een advies vraag in een groep en verwacht steun en advies te krijgen van aardige, volwassen vrouwen.
Hm, verkeerd ingeschat.
Het wordt echt tijd om uit je puberale gedachtegang te stappen. Heel logisch dat je die hebt op je 17e, maar nu je zwanger bent zal je ‘m heel snel moeten loslaten.
PS: koopje vandaag foliumzuur? Het is belangrijk dat je dat zsm gaat slikken.
zaterdag 21 juli 2018 om 08:00
Ik denk dat jij de impact van een (ongewenste) zwangerschap, bevalling en het hebben van een kind een beetje onderschat.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 23:31
De meeste van jullie hebben totaal geen inzicht over wat voor impact het kan hebben op iemand om een abortus te hebben. Er zijn enorm veel mensen die een abortus hebben gehad die er jarenlang enorm veel spijt van hebben of zich schuldig voelen.
Als jullie je niet in kunnen leven, ga het even na. Heb je een kind? Is ooit een baby geweest hè. Ben je ooit van bevallen hè. Stel je voor dat die er 30 weken eerder uit werd gezogen. Omdat je twijfelde of je 'm wel wou. Dan had hij/zij nu niet boven liggen slapen, of wel soms?
En om antwoord te geven op je vraag; ja, ik heb 2 kinderen en als de omstandigheden er naar waren geweest had ik een abortus gedaan. Maar ik ben een stuk ouder, wij hebben beide een vaste baan, eigen huis en onze kinderen waren gepland en gewenst en dus zijn ze gekomen.
Mocht ik nu onverhoopt weer zwanger worden dan is dat zeer ongewenst (ik doe er ook alles aan om dat te voorkomen) en zal ik voor abortus kiezen.
Voor degene die adoptie als mogelijkheid noemde: enig idee hoe lastig dat te regelen is in Nederland? En hoe groot de impact daarvan is?
zaterdag 21 juli 2018 om 08:05
Je komt heel laconiek over TO. Je lacht nu alle adviezen weg.
Als je de pil slikt heb je geen cyclus en mag je niet langer dan 7 dagen een stopweek houden. Ook al betekent het dat je geen ontrekkingsbloeding krijgt. Dit moet een huisarts je hebben voorgelicht.
Iedere vrouw die een stopweek inlast kan wel eens niet een bloeding krijgen, dit kan door van alles komen: stress, warm weer, andere spanningen etc
Maar hoe staat je vriend erin dat je nu waarschijnlijk zwanger bent? Hij vertrouwd erop dat je veilig handelde met de pil. En nu steunt hij je nog, maar wat als hij halverwege je zwangerschap de relatie verbreekt of toch niets met het kind te maken wil hebben?
Denk maar een goed na en ga praten met je huisarts of FIOM of een ander vertrouwenspersoon en maak dan een beslissing.
Als je de pil slikt heb je geen cyclus en mag je niet langer dan 7 dagen een stopweek houden. Ook al betekent het dat je geen ontrekkingsbloeding krijgt. Dit moet een huisarts je hebben voorgelicht.
Iedere vrouw die een stopweek inlast kan wel eens niet een bloeding krijgen, dit kan door van alles komen: stress, warm weer, andere spanningen etc
Maar hoe staat je vriend erin dat je nu waarschijnlijk zwanger bent? Hij vertrouwd erop dat je veilig handelde met de pil. En nu steunt hij je nog, maar wat als hij halverwege je zwangerschap de relatie verbreekt of toch niets met het kind te maken wil hebben?
Denk maar een goed na en ga praten met je huisarts of FIOM of een ander vertrouwenspersoon en maak dan een beslissing.
zaterdag 21 juli 2018 om 08:32
Ik denk dat de meesten hier toch wat verbaasd zijn over de nonchalante houding die je aanneemt. Je bent nog een tiener, hebt geen flauw benul van hoe je eigen lichaam werkt en hoe de pil werkt. Je slikt iets zonder je in te lezen hoe het werkt.
Nu ben je zwanger, krijg je hier goede en zinvolle reacties en reageer je als een klein kind.
Hoe denk jij een kindje een stabiele basis te geven en te kunnen opvoeden?
Nu ben je zwanger, krijg je hier goede en zinvolle reacties en reageer je als een klein kind.
Hoe denk jij een kindje een stabiele basis te geven en te kunnen opvoeden?
zaterdag 21 juli 2018 om 09:03
Je vraagt in je OP niet om advies. Je stelt vragen omtrent de testen/zwangerschap.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:31Best wel grappig dat ik gewoon om een advies vraag in een groep en verwacht steun en advies te krijgen van aardige, volwassen vrouwen.
Hm, verkeerd ingeschat.
ik lees in je OP ook niet dat je tegen abortus bent. Tot 8 weken spreek je niet van abortus maar van overtijdbehandeling. Iemand zei iets over een echo bij 7 weken en dat het kindje al helemaal compleet was enz. Dat is niet zo.
Ik lees uit alles dat je het kindje zou willen houden. Ik wens je heel veel succes en sterkte bij die beslissing.
zaterdag 21 juli 2018 om 09:15
blijfgewoonbianca schreef: ↑21-07-2018 00:25Je had je vriend beter de bijsluiter kunnen laten lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 21 juli 2018 om 09:45
Een tijdje terug was er een topic waarin enkele mensen dat mooi omschreven: Ze zouden hun kind nooit willen missen, maar wetende wat ze nu weten (kan om.heel verschillende dingen gaan) waren ze er niet aan begoneen. Of dat het ze ondanks het nooit weer willen missen wel heel zwaar valt.Pergamon schreef: ↑21-07-2018 00:10Aanvuling:
Je schrijft dat er mensen zijn die spijt hebben van een abortus. Dat klopt, die zijn er. Minder bekend, maar toch ook aanwezig, zijn de mensen die spijt hebben van hun kind. (Ja - echt) Er zijn ook mensen die opgelucht en blij zijn met hun beslissing om de zwangerschap af te breken. Het argument “sommige mensen hebben er spijt van” is m.i. dus niet valide.
Maar dat is denk ik nog een paar bruggen te ver voor TO, om dat soort topics te kunnen lezen.
zaterdag 21 juli 2018 om 09:50
TO: Voor jou hoop ik dat je niet zwanger bent. Zowel, bekijk nog eens alle reacties hier, want er staan inderdaad een hoop tips tussen doe jou/jullie vast kunnen helpen.
Voor in de toekomst; Als je op een digitaalforum een mening/advies vraagt, weet dat mensen dan ook echt hun ongezoute mening en harde adviezen gaan geven of je dit nu wilt of niet. Er zal een hoop tussen staan wat je niet wilt horen, maar je kan niet verwachten dat men alleen zegt wat jij graag wilt horen/lezen.
Je bent 17, dus een puber en hier heb je gereageerd als een puber. Mocht je zwanger zijn, dan heb je nog 9 mnd de tijd om volwassen te worden. Succes en sterkte daar mee, want ik denk dat je al zwanger ben en het zou mij niet zoveel verbazen als je al verder bent dan dat je denkt.
Voor in de toekomst; Als je op een digitaalforum een mening/advies vraagt, weet dat mensen dan ook echt hun ongezoute mening en harde adviezen gaan geven of je dit nu wilt of niet. Er zal een hoop tussen staan wat je niet wilt horen, maar je kan niet verwachten dat men alleen zegt wat jij graag wilt horen/lezen.
Je bent 17, dus een puber en hier heb je gereageerd als een puber. Mocht je zwanger zijn, dan heb je nog 9 mnd de tijd om volwassen te worden. Succes en sterkte daar mee, want ik denk dat je al zwanger ben en het zou mij niet zoveel verbazen als je al verder bent dan dat je denkt.
zaterdag 21 juli 2018 om 09:52
Dit is onzin. Deze week 8 weken echo gehad en naast kloppend hartje beweegt er niks. Het is net soort kikkervisje maar armen en benen zijn echt nog niet te onderscheidenHannekezonderpanneke schreef: ↑20-07-2018 23:34Ik heb mijn tweeling gezien op de echo toen ze zeven weken waren. (vanaf de eisprong geteld dus vijf weken oud. Dat is drie weken overtijd.) met armpjes en voetjes, kloppend hartje en een hoofdje met oogjes en ze bewogen. Prachtige klompjes cellen waren het.
zaterdag 21 juli 2018 om 09:53
Dat laatste is ook helemaal geen schande en voor alle partijen beter dan meteen in de verdediging schieten als mensen je een paar vragen stellen over de pil om zich een beeld te vormen van jouw situatie. Je weet wel, die situatie (zwanger of niet zwanger) waarover je ons een vraag stelde.doemijdiemaardan schreef: ↑21-07-2018 00:40Wat weten jullie beter precies?
Nou ja, in ieder geval heb je hier kunnen leren dat het van belang is om bijsluiters te lezen. Of dat, wanneer je die niet begrijpt, je even contact op moet nemen met je huisarts (of de apotheek).
Als je meteen met de situatie en de bijsluiter naar je huisarts was gegaan, had je wellicht nog een morningafterpil kunnen krijgen.
zaterdag 21 juli 2018 om 10:01

Op deze afbeelding zie je al wel arm en been, maar dit is geen echo.
Het is zo groot als een bosbes staat er bij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.