Werk & Studie alle pijlers

Bruto netto

20-07-2018 11:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn man heeft sinds 1 juli een nieuwe baan. Hij verdient daarbij 4000 bruto. Vandaag heeft hij salaris gekregen en het is een stuk minder dan hij dacht. Het bedrijf heeft geen CAO en betaalt 60% van de pensioenpremie (hij betaalt zelf 40%).
Wat zouden jullie verwachten als netto salaris?
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
20-07-2018 14:14
Dat is toch niet zo raar? Volgens mij worden die nog heel vaak per post verstuurd?
Nog veel vaker niet :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien paar euro minder dan €4000 en kom op precies €2600 uit.
handigmetgeld schreef:
20-07-2018 14:42
Dat is wel heel grof. Even een tabelletje (op basis van geen CAO, geen pensioen, geen inhoudingen/vergoedingen), wel heffingskorting:

bruto netto
1500 1354 90%
2000 1700 85%
2500 1973 79%
3000 2237 75%
3500 2491 71%
4000 2746 69%
4500 2998 67%
5000 3253 65%
Ik zit inderdaad al heel lang tegen de €5.000 aan, dus dan klopt het wel. Ik dacht dat €4.000 wel ongeveer hetzelfde zou zijn, maar dat scheelt dus toch wel weer iets.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik rond 4000 bruto zat, zat ik netto ook rond de 2500, dus dat kan heel goed. Ik betaal ook een gedeelte pensioen zelf, en dat is toch best een bedrag. Dus op basis van mijn ervaring zouden deze bedragen heel goed kunnen kloppen. Mensen vergeten nog al eens dat die pensioenpremie best een hoop scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Mij verbaast het netto bedrag ook niet, ik zit in de buurt - maar dan met 50% pensioen.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Huh, heeft man geen proforma loonstrook gevraagd voordat hij begon/akkoord ging?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven