Bruto netto
vrijdag 20 juli 2018 om 11:25
Goedemorgen,
Mijn man heeft sinds 1 juli een nieuwe baan. Hij verdient daarbij 4000 bruto. Vandaag heeft hij salaris gekregen en het is een stuk minder dan hij dacht. Het bedrijf heeft geen CAO en betaalt 60% van de pensioenpremie (hij betaalt zelf 40%).
Wat zouden jullie verwachten als netto salaris?
Mijn man heeft sinds 1 juli een nieuwe baan. Hij verdient daarbij 4000 bruto. Vandaag heeft hij salaris gekregen en het is een stuk minder dan hij dacht. Het bedrijf heeft geen CAO en betaalt 60% van de pensioenpremie (hij betaalt zelf 40%).
Wat zouden jullie verwachten als netto salaris?
vrijdag 20 juli 2018 om 15:49
Nog veel vaker niethandigmetgeld schreef: ↑20-07-2018 14:14Dat is toch niet zo raar? Volgens mij worden die nog heel vaak per post verstuurd?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 20 juli 2018 om 16:18
Ik zit inderdaad al heel lang tegen de €5.000 aan, dus dan klopt het wel. Ik dacht dat €4.000 wel ongeveer hetzelfde zou zijn, maar dat scheelt dus toch wel weer iets.handigmetgeld schreef: ↑20-07-2018 14:42Dat is wel heel grof. Even een tabelletje (op basis van geen CAO, geen pensioen, geen inhoudingen/vergoedingen), wel heffingskorting:
bruto netto
1500 1354 90%
2000 1700 85%
2500 1973 79%
3000 2237 75%
3500 2491 71%
4000 2746 69%
4500 2998 67%
5000 3253 65%
vrijdag 20 juli 2018 om 23:03
Toen ik rond 4000 bruto zat, zat ik netto ook rond de 2500, dus dat kan heel goed. Ik betaal ook een gedeelte pensioen zelf, en dat is toch best een bedrag. Dus op basis van mijn ervaring zouden deze bedragen heel goed kunnen kloppen. Mensen vergeten nog al eens dat die pensioenpremie best een hoop scheelt.