Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Ikigai schreef:
23-07-2018 11:04
Wat ik dan niet snap, als het allemaal zo vreselijk slecht was, waarom dan niet de relatie beëindigen? Dan had zijn ex ook dat jaar kunnen gebruiken om haar eigen leven fijner te maken en wellicht was ze iemand tegen het lijf gelopen die veel beter bij haar paste en eerlijk met haar was. Nu is die tijd haar ontnomen door de oneerlijkheid van haar man. Zij dacht nog in een relatie te zitten die in werkelijkheid allang voorbij was.
Achteraf heb je daar zeker gelijk in.
Mijn vriend heeft er heel veel moeite mee gehad de definitieve beslissing te nemen, mede vanwege zijn dochters.

Nogmaals, zijn ex was zijn eerste échte vriendinnetje uit zijn tienertijd. Een andere relatie had hij nooit gehad.
Zelfs geen sex met iemand anders!
Ik probeer het niet goed te praten, maar het feit dat hij haar niet binnen een week aan de kant heeft gezet zegt ook wel iets over wat het hem deed.
Ik was 15 toen ik een “ serieuze” relatie kreeg, 10 jaar later kwam ik op een begrafenis iemand tegen en daar werd ik zo verliefd op dat ik dezelfde dag nog mijn relatie heb verbroken en verder ben gegaan met die ander. Diezelfde dag vertrok mijn ex uit het huis en die ander trok erin en heb er geen seconde spijt van gehad. Soms zijn gevoelens zo sterk dat je direct weet dat je met een ander verder wilt. Maar als iemand maandenlang met smoesjes en praatjes aankomt dan is de liefde niet zo sterk.
Whatsinaname1988 schreef:
23-07-2018 12:19
Ik was 15 toen ik een “ serieuze” relatie kreeg, 10 jaar later kwam ik op een begrafenis iemand tegen en daar werd ik zo verliefd op dat ik dezelfde dag nog mijn relatie heb verbroken en verder ben gegaan met die ander. Diezelfde dag vertrok mijn ex uit het huis en die ander trok erin en heb er geen seconde spijt van gehad. Soms zijn gevoelens zo sterk dat je direct weet dat je met een ander verder wilt. Maar als iemand maandenlang met smoesjes en praatjes aankomt dan is de liefde niet zo sterk.
Hoeveel kinderen had je toen met je ex?
Mutsie2 schreef:
23-07-2018 12:20
Hoeveel kinderen had je toen met je ex?
Geen, nu 3 kinderen met de “ ander”
23-07-2018 12:45
Geen, nu 3 kinderen met de “ ander”
En denk je dat je, nu je drie kinderen hebt met je huidige man, hem ook in een dag aan de kant zou kunnen zetten voor een ander?
23-07-2018 12:19

Wat een onzin! Het is natuurlijk ook wel een heel ander verhaal als er geen kinderen bij betrokken zijn.

Daarnaast, liefde moet groeien, dat is er nooit vanaf dag 1 en als je kunt beweren dat dit wél zo is, dan weet je niet wat liefde is. Dat het bij jullie zo is gelopen is heel mooi natuurlijk, maar als je kinderen hebt ga je niet over 1 nacht ijs. Heeft niets te maken met hoe sterk liefde wel of niet is.
loisnvt schreef:
23-07-2018 12:57
Wat een onzin! Het is natuurlijk ook wel een heel ander verhaal als er geen kinderen bij betrokken zijn.

Daarnaast, liefde moet groeien, dat is er nooit vanaf dag 1 en als je kunt beweren dat dit wél zo is, dan weet je niet wat liefde is. Dat het bij jullie zo is gelopen is heel mooi natuurlijk, maar als je kinderen hebt ga je niet over 1 nacht ijs. Heeft niets te maken met hoe sterk liefde wel of niet is.
Dat is precies wat ik dacht..
Mutsie2 schreef:
23-07-2018 12:54
En denk je dat je, nu je drie kinderen hebt met je huidige man, hem ook in een dag aan de kant zou kunnen zetten voor een ander?
Nee want als je kinderen hebt kan je het niet flikken om met anderen te liggen neuken en alles te bedonderen want dan ben je gewoon een kut ouder. Fijn dat je dat besef zelf ook hebt. En een kind van 5 en een vader van 52? Daar gaat je kind nog erg mee zitten.
23-07-2018 13:07
Nee want als je kinderen hebt kan je het niet flikken om met anderen te liggen neuken en alles te bedonderen want dan ben je gewoon een kut ouder. Fijn dat je dat besef zelf ook hebt. En een kind van 5 en een vader van 52? Daar gaat je kind nog erg mee zitten.
Lekker snuggere opmerking, vooral die laatste 👍🏻
Mutsie2 schreef:
23-07-2018 13:15
Lekker snuggere opmerking, vooral die laatste 👍🏻

Laat gaan Mutsie, sommige mensen zijn niet slimmer.
23-07-2018 13:07
En een kind van 5 en een vader van 52? Daar gaat je kind nog erg mee zitten.
Lees je opmerking nog eens rustig terug, neem de tijd en denk nog eens na over wat je hebt gezegd..
Vind je hierna nog steeds dat deze opmerking een toegevoegde waarde heeft? Op welke feiten baseer je dit eigenlijk?

Ik lees hier verschillende meningen over mijn topic, ben het niet met alles eens maar kan veel reacties en meningen best wel begrijpen.

Maar jouw reactie over onze dochter, damn! Dat kán gewoon echt niet hoor!
Dan ben ik erg benieuwd wat je van mijn reactie vond.

Wat maakt nou dat je 100% zeker weet dat hij jou niet bedriegt over een aantal jaar? Hij heeft bewezen dat hij er toe in staat is, dus waarom bij zijn ex wel en bij jou niet?
Dymphnatam schreef:
23-07-2018 16:19

Wat maakt nou dat je 100% zeker weet dat hij jou niet bedriegt over een aantal jaar? Hij heeft bewezen dat hij er toe in staat is, dus waarom bij zijn ex wel en bij jou niet?

Dat weet je dus nooit, alleen als het gebeurd is. En dat is juist hetgeen wat je nooit weet, want voor iedere man EN vrouw is het eens de 1e keer. Staat dat garant voor de rest van iemands leven, ik denk het niet!

Dat is juist ook waarom ik niet meer geloof in monogamie, genoeg gezien in 15+ single bestaan. En ja, dat waren allemaal mannen die zeiden het noooooooooit te doen of waarvan de partners dachten dat hij/zij het noooooooooooit zou doen.

Echt niemand heeft 100% garantie dat je partner nooit zal vreemdgaan!
Dymphnatam schreef:
23-07-2018 16:19

Ik ben vroeger wel eens vreemdgegaan. Betekent dat dan dat ik dat in andere relaties ook wel zal hebben gedaan? Want ik heb 'bewezen' dat ik ertoe in staat ben.
Wat een onzin.
...
Anárion schreef:
23-07-2018 16:38
Ik ben vroeger wel eens vreemdgegaan. Betekent dat dan dat ik dat in andere relaties ook wel zal hebben gedaan? Want ik heb 'bewezen' dat ik ertoe in staat ben.
Wat een onzin.

Nee, dat is niet wat ik schrijf. Beter lezen dus.
loisnvt schreef:
23-07-2018 16:24
Dat weet je dus nooit, alleen als het gebeurd is. En dat is juist hetgeen wat je nooit weet, want voor iedere man EN vrouw is het eens de 1e keer. Staat dat garant voor de rest van iemands leven, ik denk het niet!

Dat is juist ook waarom ik niet meer geloof in monogamie, genoeg gezien in 15+ single bestaan. En ja, dat waren allemaal mannen die zeiden het noooooooooit te doen of waarvan de partners dachten dat hij/zij het noooooooooooit zou doen.

Echt niemand heeft 100% garantie dat je partner nooit zal vreemdgaan!
Ik heb nadat ik mijn ex man in 97 de deur gewezen heb, heel veel mannen vooral mannen uit het bankwezen leren kennen, de zgn nette heren die wel een snoepje lusten.
Ik werkte achter een balie in de Rotterdambuilding waar veel beursgerelateerde bedrijven in zaten en wat ik wel geleerd heb is dat ik die mannen er zo uitpik. ik zat veel met colega's te kletsen die op afdelingen kwamen die o.a Fortis had afgehuurd en dat was gewoon leuk, maar er kwamen ook mannen van Fortis bij mij aan de balie hun hele hebben en houden vertellen over hoe vervelend hun huwelijk was, 1 ervan deelde mij mee dat hij van zijn vrouw afging om met mij verder te gaan.
Ik heb de man aangeraden om in relatie therapie te gaan en er op gewezen dat ik een lieve vriend had.
Ik heb uit mijn vorrige huwelijk 2 volwassen dochters die het e,a mee krijgen met het leven van hun vader die bij de dames zit omdat hij niet alleen kan zijn. maar ze weten ook dat als hij de kans krijgt om weer verder te gaan met een ander dat hij daar zijn handen niet voor omdraaid.
Mocht er gedacht worden dat dit mij na 23 jaar nog impact op mij heeft, laat me je gerust stellen, ik was blij dat hij eeen vriendinnetje had zodat ik eindelijk rust zou krijgen, helaas vond mijn ex dat hij het recht had om mij te blijven controleren. Ik ben vertrokken en ruim 200 km met de kinderen verderop gaan wonen,en nog heeft deze vreemdganger er moeite mee dat ik gelukkig ben.

De laatste vriendin van mijn ex begon zich met mijn jongste dochter te bemoeien ( 29jr) die vond dat ze wel wat liever tegen haar vader mocht zijn, ondanks dat hun vader er alles aan gedaan heeft hun leven te verzieken.
Toen mijn jongste haar vertelde dat haar vader de gewoonte had om na 14 jaar vrouwen te belazeren en haar vroeg hoe lang ze dacht dat hij bij haar zou blijven schrok ze en kreeg mijn jongste dochter te horen dat ze niet moest stoken.
Let wel alle dame's waar mijn ex mee is vreemd gegaan hadden een relatie net als mijn ex .
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 16:47
11.93% gewijzigd
En Mutsie,
ik vind in allereerlijkheid dat je kind een oude vader heeft, en nee ik vind niet dat je dat kan maken tegenover het kind een dat kan je niet aanstaan wat ik zeg maar ik spreek uit ervaring dat oude ouders niet leuk zijn.
Vlinder1963 schreef:
23-07-2018 16:42
En Mutsie,
ik vind in allereerlijkheid dat je kind een oude vader heeft, en nee ik vind niet dat je dat kan maken tegenover het kind een dat kan je niet aanstaan wat ik zeg maar ik spreek uit ervaring dat oude ouders niet leuk zijn.
Dan waren jouw oude ouders waarschijnlijk niet leuk.
Wat laag om zo'n opmerking te maken. Mijn vader is ook al wat ouder maar het is de beste die ik me kon wensen.
Echt, waar haal je het lef vandaan om zo'n uitspraak te doen.
...
Vlinder1963 schreef:
23-07-2018 16:42
En Mutsie,
Jij spreekt uit ervaring dat oude ouders niet leuk zijn?
Daarom zijn alle oude ouders niet leuk?

Net als dat jij vindt dat als iemand eenmaal vreemd is gegaan, hij/zij dit altijd blijft doen.

Bah, wat een kortzichtige gedachtenkronkels heb jij!
Zo makkelijk om iedereen maar over één kam te scheren!
Anárion schreef:
23-07-2018 16:38
Wat een onzin.
Het 'eens een dief, altijd een dief' principe.
Ben ik ook niet zo van.
There is always something happening, and it's usually right now
Anárion schreef:
23-07-2018 16:47
Dan waren jouw oude ouders waarschijnlijk niet leuk.
Wat laag om zo'n opmerking te maken. Mijn vader is ook al wat ouder maar het is de beste die ik me kon wensen.
Echt, waar haal je het lef vandaan om zo'n uitspraak te doen.
Eens.
Een domme, ondoordachte opmerking waarschijnlijk gemaakt vanuit eigen referentiekader. Hier ook een oudere vader en ben niks tekort gekomen. Laat diegene die zulke opmerkingen maken, vooral goed zijn voor hun eigen kroost en zich daarop te focussen ipv neer te kijken op oudere ouders.
En kunnen de dames ook inhoudelijk met argumenten komen om iets bij te dragen aan de discussie?
Of blijft het hangen in "het is stom wat je zegt" en "bah wat een nare post".
Dymphnatam schreef:
23-07-2018 17:14
En kunnen de dames ook inhoudelijk met argumenten komen om iets bij te dragen aan de discussie?
Oh dat kan hoor!
Ik wil best even beargumenteren waarom ik mijn vriend een geweldige vader vind op zijn 52ste;

Hij is super sportief en heeft daarom een geweldig uithoudingsvermogen als hij stoeit, speelt of sport met onze dochter.
Het feit dat hij meerdere keren per jaar Mud Masters, Viking Runs en triatlons loopt (maximale afstanden) dragen goed bij aan zijn conditie.

Tot onze dochter naar school ging wilde hij 1x per twee weken een papa dag, gewoon om leuke dingen met haar te doen.

Als onze dochter een verjaardagsfeestje viert met vriendjes en vriendinnetjes gaat hij altijd mee en doet dan het meest fanatiek mee met de kinderen.

Hij brengt onze dochter bijna elke avond naar bed en leest dat uitgebreid voor, ik hoor hen dan schateren van het lachen.

In het weekend gaat hij vaak samen met onze dochter fietsen in het bos, met de frisbee of vlieger naar de speeltuin of samen naar de kinderboerderij.

Ik heb zelf een geweldige vader, die 32 was toen hij mij kreeg, maar veel van bovenstaande dingen heeft hij nooit met mij gedaan.

Daarnaast ken ik vaders van mijn eigen leeftijd (34) die bijna geen conditie hebben of gewoon te lui zijn om iets met de kinderen te ondernemen.
Ik denk dat die minder plezier beleven met de kids dan mijn sportieve, 52 jarige vriend met onze dochter.
Dymphnatam schreef:
Oh je leest niet wat je wil horen? Echt, oordeel toch niet zo over het leven van anderen als je eigen leven niet naar wens is verlopen.

Alsof leeftijd iets van doen heeft met een goede vader zijn? Ik weet toevallig vanuit vakgebied dat de meeste kinderen slachtoffer zijn van een slechte jeugd met ouders tussen 20-35 jaar. Dus wat wil je nou werkelijk horen en bewijzen hier?
Dymphnatam schreef:
Oh je leest niet wat je wil horen? Echt, oordeel toch niet zo over het leven van anderen als je eigen leven niet naar wens is verlopen.

Alsof leeftijd iets van doen heeft met een goede vader zijn? Ik weet toevallig vanuit vakgebied dat de meeste kinderen slachtoffer zijn van een slechte jeugd met ouders tussen 20-35 jaar. Dus wat wil je nou werkelijk horen en bewijzen hier?

Btw, ik had prima gereageerd op jouw post!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven