Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Ilseanne dikke knuffel van hier. Ik hoop dat het iets onbeduidends is. Sterkte.

redshoes sterkte met de pijn. We horen je later wel weer.

josephine doe jij ook rustig aan 😘.

Mijn onderrug is moe en m’n onderbuik trekt enormmm.

Trouwens iemand noemde mijn bevalling in het kort verteld een hel maar zo heb ik dat dus niet ervaren. Door goede verzorging, verpleging, vk en gyn in de buurt, had ik continue het gevoel dat ik in goede handen was.
Ons zoontje weet het inmiddels, wat ze al niet meekrijgen bij 3,5 jaar. Hij begon er uit zichzelf over dat mama een baby in haar buik heeft. Eerst ontkent, totdat we vorige week de schoonfamilie in wilden lichten en we vonden dat hij het eerst moest weten. Hij vraagt iedere ochtend als hij wakker wordt of we naar de babydokter gaan ☺️, hij gaat mee naar de echo. (Daar hebben we uiteraard eerst goed over nagedacht en de vk gaf het zelf ook aan dat het leuk was hem mee te nemen).
Heb wel geprobeerd uit te leggen dat we nog niet weten hoe het met de baby is. Dat de babydokter gaat kijken of het goed gaat in mama’s buik.
Hij zegt dan maar mama heeft een dikke buik daar en dan wijst hij de ene keer naar m’n opgeblazen onderbuik en de andere keer naar m’n borsten 😂.
En ik lag op de bank en vervolgens tilt hij m’n jurkje op en kijkt eronder en vraagt: waar zit die baby dan mam? Toen lag ik dus dubbel van het lachen.
Of het verstandig is, dat hij het nu weet, dat weet ik niet, maar hij bleef het zelf zeggen.
Freddelientje Wat leuk dat je zoontje het eigenlijk al wist en dat hij er zo mee bezig is. Ik zie het jurkje optillen ook helemaal voor me.
Veel succes vandaag bij de echo, je lange wachten wordt eindelijk beloond!
Volgens mij was ik het van de helse bevalling opmerking. De bevallingen van het grootste deel van mijn vriendinnen zijn na 24 tot 48 uur geeindigd in spoedkeizersnedes. Ontzettend fijn dat jij het in ieder geval absoluut niet hels hebt ervaren en dat je in hele goede handen was.

Ilseanne Wat ontzettend balen zeg, zou mij ook erg onzeker maken! Hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen. Veel succes vandaag bij de echo.

Redshoes Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken, tussendoor ook eens plat op je rug (kan me voorstellen dat dat op werk niet kan :-)). Beter teveel gerust, dan dingen forceren en pijn. Succes met de intake vandaag en hopelijk de termijnecho!

Josephine Wat ontzettend naar dat het weer begonnen is, hoop dat de rust je goed doet. :hug: Ik duim dat alles goed is met uk, en "hopen" dat het een blaasonsteking is.

Bloesempje Dat klinkt inderdaad als 2 hele snelle bevallingen. Nuchterheid en hoge pijngrens zijn 2 hele fijne eigenschappen voor tijdens een bevalling :-D

Flomo Hahaha maakt toch helemaal niet uit gekkie, alleen maar heel blij dat jij nog wel lekker kunt hardlopen. Ik had me al ingelezen over mom in balance en zwangerfit. Ik sport ook het liefst buiten namelijk, Mom in balance schatte ik met mijn bi in als veel te zwaar en ga inderdaad kijken of zwangerfit wel lukt. Gisteren nog even met de fysio gecheckt en zei bevestigde dat Mom in Balance in deze toestand een heel slecht plan is. Ik ben zelf al thuis met lichte oefeningen bezig om alles sterk te houden/krijgen. Qua buitensport hou ik het nu vooral bij een half uurtje fietsen, wandelen is op het moment al te zwaar. Morgen ook maar weer even zwemmen.
Probeer inderdaad ook echt je rust te pakken! Ik heb sinds week 6 echt alleen maar lege weekenden, in mijn geval schreeuwde mijn lijf er natuurlijk ook echt om en had ik het weekend nodig om van de werkweek bij te komen. Maar beter nu te rustig dan straks achter de feiten aan te lopen.
Succes met de verbouwing!
Qua kraamhulp klinkt het bij jou heel onrustig inderdaad!

Malin Succes met de echo vandaag, ik vond de termijnecho ook erg spannend!
Ik ga binnenkort ook met zwangerfit beginnen, ben erg benieuwd!

Poeziemauw Gefeliciteerd met de goede echo en succes met de moeheid!

Suchpreggers Fijn dat iig de schermmisselijkheid is gezakt!

Wij hebben het gisteren aan wat vrienden verteld, bleken er nog 2 babynieuws te hebben :lol:. Ware babyboom in onze omgeving, zitten nu op 8 baby's dit najaar en komend voorjaar.

Gisteren bij de fysio geweest, weer uitgelijnd. Ik dacht dat mijn bovenrug over was, maar dat deed me toch zeer toen ze er mee bezig was O_O. Qua bekkenband gaf ze aan dat ik het best kan proberen als ik bijvoorbeeld ga wandelen. Maar dat het haar beter lijkt het nog even niet te doen omdat ik dan waarschijnlijk over mijn grenzen ga. Ze raadde aan het wellicht eerst te lenen van bijvoorbeeld een vriendin. Nou heeft niemand zo'n ding, dus ik ga even kijken wat ik ga doen.

Ik ga straks prikken voor de NIPT en verder houd ik me lekker rustig ;-)
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
boardbabe slim om je rustig te houden! Raden ze nu met hitteplan zo wie zo aan. En ik moet nog twee nachtjes slapen tot de echo. Mag pas donderdag 😉.

ilseanne succes net de echo vandaag.

josephine hoe is het nu? Is bloeden gestopt?
Boardbabe,zo'n ding is niet zo duur hoor. Kan je zo online bestellen voor 30 euro ofzo. Klinkt wel logisch wat ze zegt. Al ondersteunt het bij mij ook echt, waardoor ik toch echt minder pijn heb aan het einde van de dag. Succes met prikken. Fijn, dan is de uitslag ook dichtbij.

Wat grappig dat je zoontje het al door had Freddelientje. Ze zijn ook al zo groot he. Ik denk dat kinderen veel flexibeler zijn in dit soort dingen dan wij denken. Kijken of de baby het (nog) doet is voor hen zoiets als stuk of heel speelgoed ofzo denk ik ;-) En als jij straks verdriet zou hebben, is het beter als hij het kan plaatsen denk ik. Ik vertelde gisteren dat we morgen weer even naar de verloskundigen gaan samen. "O, dan gaan we weer even kijken of de baby het nog doet". Verder is ze boos dat ze niet bij de bevalling mag zijn :P Mijn argumenten over pijn, bloed en dichtnaaien, wekten alleen maar meer interesse op :rofl:

Succes met de echo's Mailin en Redshoes.

Ik moet zo nog even mij officieel ziek melden. Heb een bijzonder werkgever dus dat wordt leuk...
Net teug vd echo
2 dagen teruggezet 12-2 uitgerekend.
Een klein schoppend mensje gezien :)
Zo leuk weer!!!
Gefeliciteerd Redshoes (en gezellig op die datum ;-) )

Nouw dat met die manager viel reuze mee. Eigen manager had het haar al verteld. Ze was echt poeslief. Moet niet gekker worden.

Net gebeld voor opvang voor dochter en mini vanaf april/mei. Voor baby is er plek vanaf september 2019 :O Misschien dat ik toch maar even ga stoppen met werken of deels ouderschapsverlof ga opnemen als mijn contract wordt verlengd... Ik hoop dat het me lukt om me er niet druk over te maken tot december ofzo.

Verder zit ik te duimen dat het blaasontsteking is. Urine al weggebracht vanmorgen vroeg.

Jullie nog tips voor meer vezels behalve echte medicijnen. Ik zit nu aan de laxo en vanmorgen ook begonnen met lijnzaad, maar dat laatste is lastig om binnen te houden *kotssmileyisstuk*
Goodmorning ladies,

@ IlseAnne; wat vervelend die onzekerheid. Natuurlijk kan ook ik zeggen dat bruine afscheiding/bloed geen reden tot paniek is, als je zwanger bent wil je dat gewoon niet hebben. Punt! Ik hoop voor jou dat je gerust gesteld mag gaan worden. Voor nu een dikke knuffel :hug:

@ freddelientje; wat fijn dat jij nog even aan geeft dat jij tijdens je bevalling continu het gevoel hebt gehad dat je in goede handen was! Wat leuk dat jullie je zoontje mee nemen naar de echo. Tja, wat krijgt een pukkie van 3,5 jaar ervan mee he? Onze oudste was 2 toen ik weer zwanger raakte. Tijdens de 20 weken echo hebben we hem wel mee genomen. Nu moet ik zeggen dat die dame hem er ook echt wel leuk bij betrokken heeft. Leuk hoor! Fijn dat hij zo enthousiast is.

@ Boardbabe82; Dank je, het is zeker fijn om met die twee eigenschappen (nuchterheid en een hoge pijngrens) een bevalling in te gaan. Echt een aanrader voor iedereen;-) Wat leuk dat er nog 2 vrienden babynieuws hadden! Nu kunnen jullie samen zwangeren! Leuk hoor! Vandaag mag jij dus voor de NIPT, spannend. Misschien heb je het wel gemeld al hoor, ben ik het even kwijt sorry ben net een vergiet op dit moment. Is er een specifieke reden dat jullie er voor gekozen hebben om voor de NIPT te gaan?

@ -Josephine-; Jij hebt een bijzondere werkgever? Dat klinkt… apart? Hoe is het je vergaan met de officiële ziekmelding? Tips voor meer vezels; dadels (max drie per dag en ook goed ivm ijzer).

@ Redshoes; wat fijn een goede echo met een schoppend klein mensje! Geniet van dit mooie nieuws meis!

Heb ik iedereen gehad? Indien niet, mijn excuses! Zoals gezegd, ik ben net een vergiet op dit moment. Vergeet afspraken of heb ineens een afspraak die ik helemaal niet heb. Gisteren stond ik, oververhit, bij de rechtbank, omdat ik er heilig van overtuigd was dat ik daar een afspraak had… Niet dus. Ik vond het al niet kloppen, in mn agenda dan, twee afspraken zo dicht op elkaar, geen reistijd mee berekend. De beste man van de beveiliging in de rechtbank kon er wel om lachen en ik uiteindelijk ook, na een glaasje water. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een ijsje, vond wel dat ik dat verdiend had… Ijsjes, die zijn trouwens niet aan te slepen, waterijsjes wel te verstaan. En de kids vinden dat helemaal prima. We hebben gisteren dan ook besloten dat we onbeperkt ijsjes mogen eten, waterijsjes, van slimpie. En dan 1 maal per dag mogen ze een ander ijsje.

Vandaag heb ik een dagje thuis werken ingelast. De kids liggen al lekker in het zwembad, terwijl ik vanmorgen vroeg uit de veren was en ook al het nodige heb kunnen doen. De rest van de telefoontjes, mailtjes, verslagen etc etc staat voor vanmiddag op de planning. Zo meteen eerst maar eens met de kids richting de bibliotheek, boeken uitzoeken voor de vakantie. En dan is het ook zo weer tijd om een broodje te eten. Vandaag voel ik me energiek en dus wil ik ook alles aanpakken wat ik aan kan pakken. Of ik er wijs aan doe? Geen idee… We gaan het allemaal wel zien. Voor nu voelt het in ieder geval goed.

Lukt het jullie ook om genoeg verkoeling te pakken met dit weer? Hier is het inmiddels 30 graden (volgens de app op mijn telefoon) en dan zijn we nog niet eens halverwege de dag. Denk goed om jullie zelf dames! Neem een extra ijsje en drink voldoende.

Tot later :bye:
Wat lekker dat je weer even energie hebt Bloesempje. Geniet ervan. En dat je dan straks weer gaar bent... ach, je doet psychisch wel energie op denk ik zo. Die dadels.. las het en moest al bijna kotsen haha. Toch bedankt ;-)

Helaas geen blaasontsteking.

Vinden jullie het al irritant dat ik thuis zit? :P
Bedankt voor de succeswensen voor de termijnecho, nog een paar uurtjes aftellen :whoops:

Pijn in de onderrug hebben veel meiden als ik het zo lees dus! Irritant is dat he, je wordt echt teruggefloten door je eigen lichaam als je teveel doet.

Wat goed Flomo dat je zo sportief bent! Ik deed veel yoga en fitness, maar de afgelopen weken echt niets meer... baal er echt van. Hopelijk zometeen weer meer energie en dan wil ik er ook weer voor gaan.
Leuk ook dat je er al uit bent hoe je het gaat doen met de kamers, geeft wat rust ook weer.

Als ik jullie bevallingsverhalen lees, dan klinkt het eerlijk gezegd best erg haha, maar het scheelt heel veel dat jullie er zelf vrij goed op terugkijken ,dat geeft hoop :worship:

Wat bijzonder freddelientje dat je zoontje er uit zichzelf over begon! En er ook zo mee bezig is.

Leuk dat je ook met zwangerfit gaat beginnen boardbabe, ik ben ook heel benieuwd! Die babyboom in in jouw omgeving had ik vorig jaar haha! Stiekem eigenlijk wel blij dat ik nu de enige ben :P

Josephine wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit door het bloedverlies. Hopelijk is het zoiets onschuldigs als blaasontsteking, in ieder geval maar rustig aan doen!
Lijnzaad kun je ook in een smoothie doen, dan proef je er niks van.

Redshoes wat fijn dat je echo goed was!
En IlseAnne jij had ook een echo vandaag toch? Extra spannend voor jou , hoop dat het goed was!
-Josephine- voor irritatie is het nodig dat je nog wat meer post hier :hihi:
Dadels zijn niet jou ding zo te lezen. Ik moest er eerst ook niks van hebben maar nu... ik ga er zo direct gelijk nog een pakken :A:

Net met mn kids naar de bibliotheek gelopen, zo'n 2 km in de volle zon, dat voel je dan wel hoor. De jongens zelf ook overigens. We vertrokken met een ijsje van huis en op de terug weg hebben we maar een flesje drinken gehaald. Net een broodje gegeten en nu hangen ze alweer in het zwembad.

Zelf moet ik echt op zoek naar een nieuw badpak/bikini. Was even snel een winkel in gedoken, helaas zonder resultaat. Hopelijk lukt het van de week om nog even te kijken voor iets nieuws. De rest van de middag gaan we in relaxstand en doen we niks bijzonders meer, ja een beetje werken vanuit huis. Dat is overigens prima te doen.

Take it easy girls! :hello:
Bloesempje, NIPT puur leeftijd en ernstige handicaps kunnen uitsluiten. Verder geen verhoogde kans op dingen.

Wij hebben net een badje gehaald, die loopt gestaag vol. Gaan zo even lekker afkoelen.
Na een heel slechte nacht vol angst en spanning is het helaas over voor mij. Mini is na de vorige echo gestopt met groeien. Ze moest echt zoeken naar het vruchtje dus het was meteen al duidelijk dat het slecht nieuws is. Geen hartje en het werd gemeten op 7+1 niet de 10+2 die zou moeten. Nu afwachten of mijn lichaam het zelf opruimt...
Ach Ilseanne wat verdrietig :hug:
Heel veel sterkte!
Ach Ilseanne wat ontzettend verdrietig.
Heel veel sterkte! :hug:
Ilseanne oohnee! Heel veel sterkte :redrose:
Sterkte Ilseanne :hug:
IlseAnne :cry: :hug:
O nee IlseAnne :hug:
ilseanne NEE wat erg!! Heel veel sterkte meis! Ik heb even geen woorden.
Dit is ook een beetje mijn nachtmerrie.

josephine het verbaast mij soms hoeveel ze al snappen. Wel erg leuk ook trouwens en inderdaad is het voor hun denk zo al speelgoed het doet het of niet.
Hahaaaa mag ze niet bij de bevalling zijn, wat flauw 😉.
Bij mij helpt iedere dag een kiwi, niet persee bij ontbijt, goed om naar de wc te kunnen.
En Uhm waarom vraag je aan ons of het irritant is dat je al thuis zit? Lijkt mij juist verstandig. Je lichaam geeft ook aan dat dit beter is. Lekker met je voetjes in het water met die warmte 😘.

redshoes wat mooi een goede echo. En twee dagen terug valt nog mee toch? Mooi hoe het nu al beweegt.

bloesempje goed om zo’n energie uitstralend bericht van je te lezen!
Lekker he waterijsjes? Ik vind ze ook heerlijk op het moment.
Haha ik moet wel lachen om je rechtbank verhaal. Inmiddels totaal ingestort of nog energie over?
IlseAnne; wat een vervelend bericht hebben jullie vandaag gehad. Heel veel sterkte Meis! Dikke knuffel :hug:

@Boardbabe; duidelijk wat betreft de NIPT dank je voor het delen. Wanneer krijg je de uitslag? (Als je dat al weet) Is het afkoelen gelukt? Heerlijk he zo’n zwembadje :cheer2:

@freddelientje; waterijsjes zijn zeker lekker! Heb jij een favoriet? Hoewel ik vanmiddag ook ineens heel veel zin had in een ijsje van de ijssalon hier in het centrum. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het daar. Momenteel is mijn favoriet de ananas-kokos en watermeloen, beide sorbetijs. Maar ook voor de witte chocolade, tompouce, koekjesdeeg en citroen merengue gaan we wel in hoor :A:

De energie is hier inmiddels nog steeds niet op, wel minder maar zeker nog aanwezig. Momenteel vind ik het gewoon te warm om nog wat te doen. Bovendien is het zo koffie/thee tijd en tijd om de kids richting bed te brengen. Alles rustig aan.

Fijne avond allemaal!!
Een gewoon simpel raketje vind ik al heerlijk bloesempje.
En lekker dat je nog goed in je energie zit. Hopelijk morgen geen terugslag.
Ik lig languit op de loungebank buiten. Tis heerlijk buiten.

Vandaag was m’n laatste werkdag en nu lekker drie weken vakantie!!!! Genieten.

Hier zegt de een je krijgt een tweeling 😂 geloof ik niks van en de ander dat ik weleens verder kan zijn en dat kan ook niet. Wat wel zeker is dat ik al een behoorlijke buik heb.
Ik was helaas maar 1 dag niet misselijk. Vandaag wilde een collega dat ik hielp waarvoor mb laptop aan oest. Ik ging helemaal kapot. Zolang ik niets met sdhermen doe en niet buk ofzo gaat het prima.

#trek: ja ijsjes zijn chill nu. Maar fruit en sap is zo lekker.
#nipt: ja hier ook vanwege leeftijd en ik wil geen gehandicapt kind. Helaas dus vergeten te vragen in het ziekenhuis. Ik hoopte dat het zsm kon. Zodat je nog een normale abortus kan krijgen als dat nodig is.
@fred: veel vruchtwater? Baby 1 was groot toch? Is suiker al onderzocht?
#buik: ik heb weinig zwangerbuik. Maar ik ben dik. Dus mss s t dan anders.

#shoppen: ik wil zo graag shoppen voor t baby'tje. Zou alleen iet weten wat. Iemand ideetjes? Mijlpaalkaartjes heb ik. Zijn niet zo boeiend. Alleen nu x weken zwanger enzo.

Fijne. Avond all
such-preggers baby 1 was bij 42 weken net geen 8 pond. Dus niet enorm maar wel reserves 😉. Toen had ik tot inleiden aan toe ook zat vruchtwater dus dat zou zomaar weer kunnen zijn. Nee suiker is nog niet onderzocht, maar ben ook nog niet bij vk geweest. En heb verder niets wat daarop wijst.
Wat zouden daarvan buiten een buikje om, de symptomen voor moeten zijn?
Ik ben niet mager, maar ook zeker niet dik.

Jammer dat je misselijkheid weer terug is.
Ilseanne wat vreselijk verdrietig. Zeker omdat je al een goede echo had gehad..

Ik durf t nu bijna niet meer te zeggen maar mijn termijnecho was helemaal goed en ben heel blij dat het allemaal zo goed eruit zag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven