Het Red Flag topic
maandag 16 juli 2018 om 10:26
Niemand is perfect en iedereen heeft zo zijn mindere kanten. Maar wanneer worden die minpunten echte red flags? Op welke dingen moet je letten bij een nieuwe liefde?
Ik trap af:
-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
En nu jullie!
Ik trap af:
-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
En nu jullie!
dinsdag 24 juli 2018 om 12:59
Voor mij zijn red flags:
- Als hij me wil controleren
- Als hij me wil beperken (het niet leuk vinden als ik carrière maak, of meer verdien dan hij, of als ik alleen ga reizen dat hij dat niet ok vindt.)
- Als hij denigrerend is tov mij, of vrouwen in het algemeen.
- Als hij heel kritisch is over details van mijn uiterlijk of het uiterlijk van vrouwen in het algemeen (extra red flag als hij zelf niet de knapste is).
- Als alles precies op zijn manier moet.
- Als hij me wil beperken (het niet leuk vinden als ik carrière maak, of meer verdien dan hij, of als ik alleen ga reizen dat hij dat niet ok vindt.)
- Als hij heel kritisch is over details van mijn uiterlijk of het uiterlijk van vrouwen in het algemeen (extra red flag als hij zelf niet de knapste is).
dinsdag 24 juli 2018 om 13:08
Heb jij toevallig met mijn ex gedate?Ikigai schreef: ↑24-07-2018 12:59Voor mij zijn red flags:
dinsdag 24 juli 2018 om 13:16
Voor de mannen :
Heeft ze snijwonden op haar armen/ benen
Kan ze zonder haar moeder / bestie ( drie maal daags te bellen ) op vakantie
Zie je haar weleens make up loos ?
Wil ze alllllles van je jeugd weten en leest ze graag zelfhulpboeken / kijkt ze zelfhulpellende op youtube
Heeft ze een gat in haar hand / geen hand
Faket ze orgasmes of komt ze nooit klaar
Is het een schijterig type in bed
Heeft ze ruzie met EN de buuf EN vroegere vriendinnen EN vorige schoonmoeders
Heeft ze een paar vervelende, onopgevoede snotapen
Wil ze alllllles van je jeugd weten en leest ze graag zelfhulpboeken / kijkt ze zelfhulpellende op youtube
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:26
blijfgewoonbianca schreef: ↑24-07-2018 13:16Voor de mannen :
Wil ze het liefst gisteren al samenwonen
Heeft ze het wel eens over een luvbeeb
dinsdag 24 juli 2018 om 15:43
dinsdag 24 juli 2018 om 21:52
Nee, daar ben ik niet bang voor hoor. Ik heb alleen met 3 verschillende personen gedate (eentje kende ik zeer oppervlakkig.. de andere 2 via tinder) die alle 3 nooit een relatie hadden gehad een eentje kwam zelfs nooit verder dan de eerste date. Laten we zeggen dat ik van alle 3 wel begreep waarom.. eentje bleek zo autistisch dat hij niet langer dan een paar minuten een gesprek aan de gang kon houden, de ander was extreem achterdochtig, negatief en had alleen interesse in haarzelf, en de ander was nooit langer dan 2 weken in iets of iemand geïnteresseerd. Er zullen vast ook hele normale mannen zijn die nog nooit een relatie hebben gehad en in dat geval zou ik er prima verder mee kunnen daten/relatie kunnen hebben. Maar niet als het dus duidelijk door psychische problemen komtBoerenkoolmetjus schreef: ↑24-07-2018 08:33Ik haak even in, leg mij eens uit wat er zo 'red flag' aan is als je halverwege de 20 bent en nog nooit een relatie hebt gehad?
Ik ben een man, ook in de 20, heb nog nooit een relatie gehad en ben ook nog nooit verliefd geweest. Is er iets mis met mij? Volgens mijn vrienden, ouders, familie, collega's niet. Daar dacht ik voorheen zelf anders over maar zo zie ik het nu niet meer. Ik studeer, heb een leuke bijbaan, doe vrijwilligerswerk, ik sport en heb verder leuke hobby's.
En wat ik wil zeggen is dat ik absoluut niet de enige jongen ben. Zo zullen er naast mij nog wel honderden anderen zijn die nog nooit een relatie hebben gehad in hun 20e. Ik vind het dus nog al raar dat dit een afknapper voor jou is.. Bang dat je iets te kort komt met een man die dit allemaal nog niet kent?![]()
woensdag 25 juli 2018 om 17:39
Ja, maar dingen signaleren waar je totaal niet op zou vallen, dat is totaal iets anders dan Red Flags, die een teken zijn van een serieus probleem. Niet op een baard vallen is geen teken van een serieus probleem. Baarden zijn ook geen teken van een serieus probleem. Iemand die rondloopt met stukken kaas en bloedkorsten in zijn baard, dát is iets dat wijst een op een serieus probleem (qua hygiëne, decorum, fysieke en/of mentale gezondheid).Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 10:42Ik beschreef gewoon het type man waar ik niet op val en die totaal niet bij mij zou passen. Zowel uiterlijk als innerlijk niet. Ik vind dat je toch wel een beetje hetzelfde in het leven moet staan en wat dezelfde hobby´s en interesses hebt of juist ergens geen interesse in hebben.
woensdag 25 juli 2018 om 17:40
+1Ikigai schreef: ↑24-07-2018 12:59Voor mij zijn red flags:
woensdag 25 juli 2018 om 17:41
Claimen en drammen kan ik ook niet tegen nee, helemaal als het in combinatie is met te snel gaan. Dat je iemand je nummer geeft, en dat je dan anderhalve dag later 27 oproepen hebt gehad alsmede 26 voicemailberichtjes met ideeën voor activiteiten, complimenten en vooral waarom je niet opneemt. Dat is voor mij een signaal dat de man in kwestie geen idee heeft van normale grenzen in de omgang.
woensdag 25 juli 2018 om 19:04
- kan ze hulp accepteren zonder zich aangetast te voelen in haar zelfstandigheid?
- kan ze een cadeau accepteren zonder te mekkeren dat het te duur, te veel, te onnodig is?
- kan ze meer dan een radijsje eten zonder hysterisch te worden over haar gewicht?
- kan ze nee zeggen als ze nee bedoelt?
- is ze enthousiast over seks, ook als jij niet de afwas hebt gedaan?
Indien nee: doe het niet, zegt buurman mol. (Hij deed het toch. https://youtu.be/TzRBg3mkBKo )
- kan ze een cadeau accepteren zonder te mekkeren dat het te duur, te veel, te onnodig is?
- kan ze meer dan een radijsje eten zonder hysterisch te worden over haar gewicht?
- kan ze nee zeggen als ze nee bedoelt?
- is ze enthousiast over seks, ook als jij niet de afwas hebt gedaan?
Indien nee: doe het niet, zegt buurman mol. (Hij deed het toch. https://youtu.be/TzRBg3mkBKo )
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 27 juli 2018 om 15:28
vrijdag 27 juli 2018 om 16:03
Of bagatelliseren wat er is gebeurd. Er loopt momenteel een topic van een vrouw wier man een volle tray met blikjes naar haar gooide en nu vindt dat zij overdreven reageerde omdat ze het ook had kunnen opvangen. Hij is nu "dus" boos op haar.Koffiekopjes schreef: ↑27-07-2018 15:28Wat ook een red flag is, is als ze zich misdragen en jou de schuld geven. Het zinnetje 'jij bent de enige die mij zo kwaad kan maken dat ik tegen je schreeuw/agressief word/met spullen smijt. Dat komt door jouw karakter.'
Ik geloofde het nog ook.
vrijdag 27 juli 2018 om 16:19
vrijdag 27 juli 2018 om 16:21
zaterdag 28 juli 2018 om 09:57
Ik zou weer afknappen op iemand met een eisenlijstje. Zeker als er in dat lijstje vaak het woordje “niet” in voorkomt. Zelfs als ik aan alle eisen voldoe zou ik er niet op ingaan.Koffiekopjes schreef: ↑24-07-2018 15:43Wees blij. Echt. Ik mis mijn ex van 5 jaar terug nu ik twee hele giftige relaties achter de rug heb. Toen vond ik hem saai.
Maar ach. Ik blijf gewoon bij mijn eisen staan. Elke keer als ik er vanaf stap heb ik weer een raar geval aan de haak.
Uiteindelijk merk je pas de eventuele no go’s als je al aan het daten bent.
oudebaas wijzigde dit bericht op 28-07-2018 10:05
13.51% gewijzigd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 28 juli 2018 om 10:03
Je geeft wel goede punten aan. Met name slechte seks en niet klaarkomen zijn red flags. Daarbij hoort het al dan niet lekker in je vel zitten, het durven blootgeven, bijvoorbeeld door eens geen make up te dragen, maar ook naar het naaktstrand durven gaan.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-07-2018 13:16Voor de mannen :
Maar inderdaad ook het hebben van onopgevoede kinderen, het zegt veel over de moeder (en de vader)
Wat betreft littekens.. iedereen heeft een verleden, en vaak is dat niet perfect.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 28 juli 2018 om 10:18
Ow die herken ik van mijn exKoffiekopjes schreef: ↑27-07-2018 15:28Wat ook een red flag is, is als ze zich misdragen en jou de schuld geven. Het zinnetje 'jij bent de enige die mij zo kwaad kan maken dat ik tegen je schreeuw/agressief word/met spullen smijt. Dat komt door jouw karakter.'
Ik geloofde het nog ook.
zaterdag 28 juli 2018 om 10:22
Red Flag
- onder het mom van ik wil eerlijk zijn, de meest vreselijke tegen je zeggen
- agressief doen tegen spullen (deur in schoppen) en dan zeggen ja maar ik zal jou nooit met 1 vinger aanraken. (die vuist kan je in de toekomst echt wel verwachten)
- eisen allerlei standjes te moeten doen in bed en als je dat niet doet dat je dan niet van hem houd.
- onder het mom van ik wil eerlijk zijn, de meest vreselijke tegen je zeggen
- agressief doen tegen spullen (deur in schoppen) en dan zeggen ja maar ik zal jou nooit met 1 vinger aanraken. (die vuist kan je in de toekomst echt wel verwachten)
- eisen allerlei standjes te moeten doen in bed en als je dat niet doet dat je dan niet van hem houd.