burenconflict
woensdag 25 juli 2018 om 06:11
Stel je voor.
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
woensdag 25 juli 2018 om 09:52
Je honden buiten laten en zelf weggaan?
Wow met deze hitte?
Zou ik nooit doen.
Kans op oververhitting is groot, zelfs in de schaduw
En ja, als de honden tegen de schutting opspringen en de hele tijd blaffen zou ik jou ook bellen,als buurvrouw zijnde.
Asosiaal gedrag om de buren met jouw blaffers op te schepen de hele dag.
Maar 7 kinderen....poeh ik weet ook niet of ik daar goed regen zou kunnen als dat naast me zou wonen.
Daarom wonen wij ook buiten de bebouwde kom zonder buren
Wow met deze hitte?
Zou ik nooit doen.
En ja, als de honden tegen de schutting opspringen en de hele tijd blaffen zou ik jou ook bellen,als buurvrouw zijnde.
Asosiaal gedrag om de buren met jouw blaffers op te schepen de hele dag.
Maar 7 kinderen....poeh ik weet ook niet of ik daar goed regen zou kunnen als dat naast me zou wonen.
Daarom wonen wij ook buiten de bebouwde kom zonder buren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 25 juli 2018 om 09:58
Summerdance schreef: ↑25-07-2018 09:52Je honden buiten laten en zelf weggaan?
Wow met deze hitte?
Zou ik nooit doen.
En ja, als jouw honden tegen de schutting opspringen en de hele tijd blaffen zou ik jou ook bellen,als buurvrouw zijnde.
Asosiaal gedrag om de buren met jouw blaffers op te schepen de hele dag
En dat is het. Ik wil naar het strand, heb geen zin om iets voor de honden te regelen dus die dump ik lekker in de tuin en de buren hebben vette pech. Ze hebben letterlijk en figuurlijk schijt aan je.
woensdag 25 juli 2018 om 10:02
Als ik nonstop in de overlast van 7 (!) kinderen zou zitten zou je je klachten aan mijn adres in je hol mogen steken. Waarschijnlijk is de overlast van zoveel kinderen groter dan dat van honden.Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 06:20In dit geval ben ik de buurvrouw met de 7 kinderen. Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe jullie zouden reageren als ik jullie zou aanspreken over de honden.
En dat het niet verantwoord is ben ik totaal met je eens. Er is wel schuilmogelijkheid en een badje voor ze dat wel.
woensdag 25 juli 2018 om 10:28
Redbulletje, dit is indd de typische veroordelende reactie waarom ik in eerste instantie de vraag neerzette als een derde persoon.
Wie zegt dat 7 kinderen heel veel overlast veroorzaken? Ik ken genoeg gezinnen met 2 kinderen die er toch echt veel meer werk aan hebben dan wij.
En ik denk dat dat toch echt een kwestie van opvoeden is. Net zoals je dat met je honden hoort te doen.
De kindertjes waar zij 'last' van zou kunnen hebben die zijn nog onderde drie jaar. Maar de rest rent niet gillend buiten, ze breken de tent niet af en zijn volgens mij toch wel redelijk beschaafd opgevoed als ik zo eens naar klasgenootjes kijk.
Een groot gezin betekent namelijk niet alleen meer zielen meer vreugd(ekreten) maar ook meer regels en meer structuur
Kan niet terugscrollen met de telefoon verder, mar op de vraag gaat datniet vreselijk stinken? Ja!
Maar dat ben ik al gewend want de hondjes worden nooit uitgelaten en doen hun behoeftes in de tuin. Wat ze wel zsm weer opruimt maar toch
Wie zegt dat 7 kinderen heel veel overlast veroorzaken? Ik ken genoeg gezinnen met 2 kinderen die er toch echt veel meer werk aan hebben dan wij.
En ik denk dat dat toch echt een kwestie van opvoeden is. Net zoals je dat met je honden hoort te doen.
De kindertjes waar zij 'last' van zou kunnen hebben die zijn nog onderde drie jaar. Maar de rest rent niet gillend buiten, ze breken de tent niet af en zijn volgens mij toch wel redelijk beschaafd opgevoed als ik zo eens naar klasgenootjes kijk.
Een groot gezin betekent namelijk niet alleen meer zielen meer vreugd(ekreten) maar ook meer regels en meer structuur
Kan niet terugscrollen met de telefoon verder, mar op de vraag gaat datniet vreselijk stinken? Ja!
Maar dat ben ik al gewend want de hondjes worden nooit uitgelaten en doen hun behoeftes in de tuin. Wat ze wel zsm weer opruimt maar toch
woensdag 25 juli 2018 om 10:33
Dat meen je niet. Wat een tokkies zeg. Ik zou de dierenbescherming bellen. Honden hebben lichaamsbeweging nodig.
woensdag 25 juli 2018 om 10:34
redbulletje schreef: ↑25-07-2018 10:03Sowieso hoort zo'n grootkindbezitter en een groothondbezitter niet thuis in een volksbuurt. Verhuis naar het platteland. Beiden!
woensdag 25 juli 2018 om 10:37
Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 10:28Redbulletje, dit is indd de typische veroordelende reactie waarom ik in eerste instantie de vraag neerzette als een derde persoon.
Maar dat ben ik al gewend want de hondjes worden nooit uitgelaten en doen hun behoeftes in de tuin. Wat ze wel zsm weer opruimt maar toch![]()
Je schrijft het zelf in de OP:
woensdag 25 juli 2018 om 10:39
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 juli 2018 om 10:42
Ja dat snap ik maar met mij dan niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 juli 2018 om 10:47
Natuurlijk maken jonge kinderen kabaal. Daar kan ik als niet-kindbezitter wel van alles van vinden, maar ik heb het gemerkt met vrienden met kinderen. Dan wil je rustig even ergens lunchen maar na 2 minuten gooi je je lunch tussen wat servetjes en baan je je, al verontschuldigend voor hysterisch krijsende baby, een weg naar buiten. Dat heeft niets met goed opvoeden te maken. Onhandelbare baby's en peuters kan iedereen overkomen.
Jij hebt 3 van die kleintjes... als buur zou ik echt wel begrijpen dat jij je best doet, maar ik zou er ook helemaal gestoord van worden.
Maar die honden... daar zou ik de dierenbescherming voor bellen. Niet normaal.
Jij hebt 3 van die kleintjes... als buur zou ik echt wel begrijpen dat jij je best doet, maar ik zou er ook helemaal gestoord van worden.
Maar die honden... daar zou ik de dierenbescherming voor bellen. Niet normaal.
woensdag 25 juli 2018 om 10:49
Voor jou niet. TO zei net zelf dat zij degene is met de kinderen.viva-amber schreef: ↑25-07-2018 07:55Nee to is de buur van iemand met 7 kinderen....zie je wel er is geen touw aan vast te knopen.
woensdag 25 juli 2018 om 10:51
Je laat geen 5 honden alleen in de tuin de hele dag. Wat als er 1 over het hek springt en een andere hond of kind bijt? Bovendien zitten de honden zeker de hele dag in de zon?
Een gezin met 2 vervelende kinderen kan meer overlast veroorzaken dan 7 niet vervelende kinderen. Gewoon goed opvoeden en je hoeft helemaal geen overlast van 7 kinderen te hebben. Niet gelijk een vooroordeel hebben bij 7 of meer kinderen.
Een gezin met 2 vervelende kinderen kan meer overlast veroorzaken dan 7 niet vervelende kinderen. Gewoon goed opvoeden en je hoeft helemaal geen overlast van 7 kinderen te hebben. Niet gelijk een vooroordeel hebben bij 7 of meer kinderen.
woensdag 25 juli 2018 om 10:52
Oh helemaal mee eens en dat maakt nog steeds niet dat ik tussen/naast een ‘grootkindbezitter’ en/of ‘groothondbezitter’’ (credit RB) zou willen wonen.Lady_Day schreef: ↑25-07-2018 10:47Natuurlijk maken jonge kinderen kabaal. Daar kan ik als niet-kindbezitter wel van alles van vinden, maar ik heb het gemerkt met vrienden met kinderen. Dan wil je rustig even ergens lunchen maar na 2 minuten gooi je je lunch tussen wat servetjes en baan je je, al verontschuldigend voor hysterisch krijsende baby, een weg naar buiten. Dat heeft niets met goed opvoeden te maken. Onhandelbare baby's en peuters kan iedereen overkomen.
woensdag 25 juli 2018 om 10:54
Honden die voortdurend blaffen en ook telkens tegen de schutting opspringen , zijn niet goed opgevoed. Het is niet normaal. Helaas zal het te laat zijn om die dat nog af te leren, dat had al in de puppytijd moeten gebeuren...
Daar heb je dus niks aan. En wat ik zo begrijp is je buurvrouw ook niet van plan om over een oplossing te denken. Zoals binnen laten en iemand die ze uitlaat of ze meenemen.
Sowieso vind ik het asociaal om ze zo buiten te laten in de tuin de hele dag als je weet dat ze de hele tijd gaan blaffen.
Op zich zou het moeten kunnen als ze kunnen schuilen tegen zon en uiteraard genoeg water en brokken, voor 1 dag. Maar een opgevoede hond blaft niet aan één stuk, om ieder geluid of om bekende geluiden zoals spelende kinderen.
Ik denk niet dat er een oplossing is dan het maar accepteren. Ook ruzie zal het niet veranderen.
Dikke vette pech met zulke buren....
Andere omwonenden zullen ook last hebben ervan.
Aan de andere kant, jullie laten jullie kinderen toch ook niet de hele dag van 's morgens tot 's avonds maar schreeuwen en krijsen?
- en oh wat ben ik blij dat ik daar niet woon!- Blaffende honden en schreeuwende kinderen de hele dag, en wel vaker dan 1 dag....wat een hel voor de anderen rondom jullie! ---
Daar heb je dus niks aan. En wat ik zo begrijp is je buurvrouw ook niet van plan om over een oplossing te denken. Zoals binnen laten en iemand die ze uitlaat of ze meenemen.
Sowieso vind ik het asociaal om ze zo buiten te laten in de tuin de hele dag als je weet dat ze de hele tijd gaan blaffen.
Op zich zou het moeten kunnen als ze kunnen schuilen tegen zon en uiteraard genoeg water en brokken, voor 1 dag. Maar een opgevoede hond blaft niet aan één stuk, om ieder geluid of om bekende geluiden zoals spelende kinderen.
Ik denk niet dat er een oplossing is dan het maar accepteren. Ook ruzie zal het niet veranderen.
Dikke vette pech met zulke buren....
Andere omwonenden zullen ook last hebben ervan.
Aan de andere kant, jullie laten jullie kinderen toch ook niet de hele dag van 's morgens tot 's avonds maar schreeuwen en krijsen?
- en oh wat ben ik blij dat ik daar niet woon!- Blaffende honden en schreeuwende kinderen de hele dag, en wel vaker dan 1 dag....wat een hel voor de anderen rondom jullie! ---
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
woensdag 25 juli 2018 om 10:56
Maar door het bellen van de dierenbescherming houdt je de burenrelatie iig niet goed. Dus TO er zit niets anders op dan in gesprek gaan en als dit niet (meer) helpt dan dus wel bellen. Of accepteren dat er veel lawaai naast je woont want dat zullen de buren ook moeten. Hoe gedegen een opvoeding ook is een gezin met zeven kinderen maakt gewoon flink geluid. Als er in totaal negen volwassenen zouden wonen zou dit ook al zo zijn laat staan kinderen die gewoon meer lawaai maken. Logisch maar het kan niet anders dan dat ook jullie goed hoorbaar zullen zijn.
enn wijzigde dit bericht op 25-07-2018 10:58
21.83% gewijzigd
woensdag 25 juli 2018 om 10:57
woensdag 25 juli 2018 om 11:20
'Onhandelbare baby's en peuters kan iedereen overkomen.' Ja en daar zul je mij ook niet over horen. Maar haal ze dan eventueel naar binnen tot de driftbui over is.
Maar zat ouders die hun kinderen die geen peuter of kleuter meer zijn, amper corrigeren en lekker laten schreeuwen, krijsen en brullen, de godganse dag.
Moet maar kunnen, want 'het zijn maar kinderen hè...'. Je kinderen leren dat ze ook fijn kunnen spelen zonder gebrul is teveel moeite?
Zelf lijken ze er tolerant voor te zijn omdat het hun eigen bloedjes zijn maar dat je je omwonenden geen rust gunt, is ontzettend asociaal.
Die willen ook wel eens gewoon relaxed en tot rust komen in hun tuin...Zonder die rotherrie van je koters urenlang! - heb dit zelf jarenlang moeten ervaren en wat een heerlijkheid toen dergelijke buren gingen verhuizen.
Kinderen die lachen en ook wel gillen is normaal, normale leefgeluiden. Kinderen die in hun geschreeuw en gekrijs ook al is het bij spelen, helemaal niet gecorrigeerd worden en er uren mee doorgaan, is ronduit naar en niet te doen. En dat lijkt steeds normaler te worden, dat ouders het maar laten gaan....
Maar zat ouders die hun kinderen die geen peuter of kleuter meer zijn, amper corrigeren en lekker laten schreeuwen, krijsen en brullen, de godganse dag.
Moet maar kunnen, want 'het zijn maar kinderen hè...'. Je kinderen leren dat ze ook fijn kunnen spelen zonder gebrul is teveel moeite?
Zelf lijken ze er tolerant voor te zijn omdat het hun eigen bloedjes zijn maar dat je je omwonenden geen rust gunt, is ontzettend asociaal.
Die willen ook wel eens gewoon relaxed en tot rust komen in hun tuin...Zonder die rotherrie van je koters urenlang! - heb dit zelf jarenlang moeten ervaren en wat een heerlijkheid toen dergelijke buren gingen verhuizen.
Kinderen die lachen en ook wel gillen is normaal, normale leefgeluiden. Kinderen die in hun geschreeuw en gekrijs ook al is het bij spelen, helemaal niet gecorrigeerd worden en er uren mee doorgaan, is ronduit naar en niet te doen. En dat lijkt steeds normaler te worden, dat ouders het maar laten gaan....
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
woensdag 25 juli 2018 om 11:52
Haha nou ik moet toch soms lachen om alle reacties hoor.
Natuurlijk halen we een peuter met driftbui naar binnen, doe dan zelfs nog de deur even dicht met 30+ graden. En nee voor 9:30 mag je niet in de tuin spelen. Muziek hoeft niet op volume 40 , iets wat de buren zonder kinderen regelmatig doen. Ik denk echt dat het gewoon aan de opvoeding ligt zowel met kinderen als met honden.
En tja rotherrie of leefgeluiden zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Als je al niet tegen het laatste kan dan moet je met je tentje op de heide gaan wonen is het lekker rustig en niet in een nieuwbouwwijk waar vooral gezinnen wonen.
Natuurlijk halen we een peuter met driftbui naar binnen, doe dan zelfs nog de deur even dicht met 30+ graden. En nee voor 9:30 mag je niet in de tuin spelen. Muziek hoeft niet op volume 40 , iets wat de buren zonder kinderen regelmatig doen. Ik denk echt dat het gewoon aan de opvoeding ligt zowel met kinderen als met honden.
En tja rotherrie of leefgeluiden zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Als je al niet tegen het laatste kan dan moet je met je tentje op de heide gaan wonen is het lekker rustig en niet in een nieuwbouwwijk waar vooral gezinnen wonen.
woensdag 25 juli 2018 om 11:56
Leefgeluiden heet dat. Tenzij het constant de hele dag door gaat dan word het rotherrie. Kindjes vallen wel eens dan huilen ze. Soms pakt er een wat af dan geeft de ander een schreeuw.
Dat gebeurd wel eens. Dat gebeurd niet van 9:00 tot 18:00
woensdag 25 juli 2018 om 11:59
Hutje op de heide mag niet. Ben ik een tijdje mee bezig geweest (serieus)
In een nieuwbouwwijk met gezinnen kun je er inderdaad vanuit gaan dat je lawaai in je tuin hoort. Ik geloof ook echt wel dat jij je best doet om de overlast te beperken maar met 7 kinderen zul je behoorlijk wat 'leefgeluiden' produceren. Ik ben een zeikbuur dus je mag blij zijn dat ik niet naast je woon. Blaffende honden maken mij ook rabide.
Ik vind dat jouw buren hun dieren niet goed behandelen. Daar mag je best iets van zeggen, vind ik. Maar zij mogen ook wel degelijk iets over de leefgeluiden die jouw gezin produceert zeggen.
Ik vind het lastig, want ik zou zelf nooit de keuze maken om met zo'n hele roedel in een nieuwbouwwijk gaan zitten.
woensdag 25 juli 2018 om 12:05
Ik weet niet hoeveel jouw honden aan het blaffen zijn geweest, wat het percentage is van de tijd die ze er door hebben gebracht dat ze blaften. Maar ik kan me voorstellen dat dat te veel is geweest.
En ik weet ook niet hoe ze geblaft hebben. Hebben ze gespeeld, of hadden ze het niet naar hun zin? Want je hebt honden die blaffen omdat ze in een situatie zitten waar ze zich totaal niet happy in voelen.
En de tuin is met deze dagen ook nog eens een heel warme plek.
Je moet je afvragen of je je honden niet blootstelt aan een situatie die ze niet aan kunnen. Want dan ben je niet alleen niet leuk bezig naar je buren toe, maar óók niet naar je honden! Vraag eens of ze het voor je op kunnen nemen als ze zo te keer gaan, zodat je zelf het terug kunt horen.
En ik weet ook niet hoe ze geblaft hebben. Hebben ze gespeeld, of hadden ze het niet naar hun zin? Want je hebt honden die blaffen omdat ze in een situatie zitten waar ze zich totaal niet happy in voelen.
En de tuin is met deze dagen ook nog eens een heel warme plek.
Je moet je afvragen of je je honden niet blootstelt aan een situatie die ze niet aan kunnen. Want dan ben je niet alleen niet leuk bezig naar je buren toe, maar óók niet naar je honden! Vraag eens of ze het voor je op kunnen nemen als ze zo te keer gaan, zodat je zelf het terug kunt horen.