burenconflict
woensdag 25 juli 2018 om 06:11
Stel je voor.
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
Je bent de buurvrouw van een groot gezin met 7 kinderen van diverse leeftijden.
Zelf heb je er 2, al iets groter, 4 kleine en 1 grote hond en 3 katten.
Nu is het heerlijk weer buiten en je gaat lekker naar het strand en besluit de hondjes lekker in de tuin te laten. Na een hele dag strand belt je buurvrouw op of je alsjeblieft naar huis kankomen want de honden maken zo'n herrie. Blaffen veel en springen tegen de schutting aan. Haar kinderen schrikken hier steeds van en manlief dreigt de (vooral grote) hond wat aan te doen.
Maar ja jij heb ook last van haar kinderen. Je hoort ze huilen, ze schreeuwen soms of spelen maar maken daarbij toch wel wat kabaal.
Echt ruzie is er niet maar dit blijft wel een steeds terugkomend conflictje. Buurvrouw kan niet haar kinderen vastbinden of verstoppen of achterlaten in een bos. Andere buurvrouw kan dat ook niet met de dieren. Hoe zorg je dan dat het niet uit de hand loopt?
woensdag 25 juli 2018 om 12:11
Oke, was me onduidelijk.
Ik vind dat ieder het eigenlijk bij zichzelf zou moeten leggen. Maar de buurvrouw heeft daarnaast vind ik nog verantwoordelijkheid naar haar eigen honden toe. En daar zou ik het eerst op gooien.
Natuurlijk moeten we een en ander van elkaar verdragen maar hoeveel is dat en hoe lang?
Ik vind dat ieder het eigenlijk bij zichzelf zou moeten leggen. Maar de buurvrouw heeft daarnaast vind ik nog verantwoordelijkheid naar haar eigen honden toe. En daar zou ik het eerst op gooien.
Natuurlijk moeten we een en ander van elkaar verdragen maar hoeveel is dat en hoe lang?
woensdag 25 juli 2018 om 12:16
Enkel OP gelezen, de rest ga ik nog lezen.
Mijn eerste reactie:
Je gaat al die dieren toch niet in deze hitte in de tuin laten zitten een hele dag???? Zou voor mij, tenzij je verantwoorde maatregelen hebt genomen, grenzen aan dierenmishandeling. Wat zeg ik...het IS dierenmishandeling.
Wat als buurvrouw die kinderen de hele dag in de tuin laat en zelf op pad gaat?
Mijn eerste reactie:
Je gaat al die dieren toch niet in deze hitte in de tuin laten zitten een hele dag???? Zou voor mij, tenzij je verantwoorde maatregelen hebt genomen, grenzen aan dierenmishandeling. Wat zeg ik...het IS dierenmishandeling.
Wat als buurvrouw die kinderen de hele dag in de tuin laat en zelf op pad gaat?
woensdag 25 juli 2018 om 12:22
"Haha nou ik moet toch soms lachen om alle reacties hoor."
"Muziek hoeft niet op volume 40 , iets wat de buren zonder kinderen regelmatig doen. " En daar kan je wat van zeggen. Doen ze dat ook urenlang dan?
"En tja rotherrie of leefgeluiden zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Als je al niet tegen het laatste kan dan moet je met je tentje op de heide gaan wonen is het lekker rustig en niet in een nieuwbouwwijk waar vooral gezinnen wonen."
En dàt is dus de reactie die men krijgt van ouders die hun kinderen maar laten gaan.
Normale leefgeluiden, ook van spelende en ruzieënde kinderen, geen probleem.
Maar als je durft te klagen over kinderen die echt overlast geven, is dat zowat de standaard reactie: moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, moet je maar niet in een wijk met gezinnen wonen.
Ouders vinden algauw dat niemand wat mag zeggen als kinderen die normale speel- en leefgeluiden ver te boven gaan.
Allesbehalve grappig.
"Muziek hoeft niet op volume 40 , iets wat de buren zonder kinderen regelmatig doen. " En daar kan je wat van zeggen. Doen ze dat ook urenlang dan?
"En tja rotherrie of leefgeluiden zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Als je al niet tegen het laatste kan dan moet je met je tentje op de heide gaan wonen is het lekker rustig en niet in een nieuwbouwwijk waar vooral gezinnen wonen."
En dàt is dus de reactie die men krijgt van ouders die hun kinderen maar laten gaan.
Normale leefgeluiden, ook van spelende en ruzieënde kinderen, geen probleem.
Maar als je durft te klagen over kinderen die echt overlast geven, is dat zowat de standaard reactie: moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, moet je maar niet in een wijk met gezinnen wonen.
Ouders vinden algauw dat niemand wat mag zeggen als kinderen die normale speel- en leefgeluiden ver te boven gaan.
Allesbehalve grappig.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
woensdag 25 juli 2018 om 12:25
TO ik geloof best dat jij veel structuur hebt en ze zo goed mogelijk wilt opvoeden. Maar 7 kinderen is echt erg veel. Zeker als dat in een (vaak gehorig) rijtjeshuis is. Ook net opgevoede kinderen maken nu eenmal lawaai, spelen, hebben wel eens ruzie en huilen. Want tja, het zijn kinderen... En hoe meer personen er in en huis wonen hoe meer lawaai je krijgt. Daarbij produceren kinderen nu eenmaal meer geluid dan volwassenen.
Ik zou er niet aan moeten denken om naast iemand te wonen met zoveel personen of honden in huis. En kan mij ook best bedenken dat jullie last hebben van elkaar. En dat de buurvrouw dat misschien niet wil uitspreken maar wel denkt "TO produceert zoveel lawaai die honden kunnen wel lekker naar buiten".
Probeer een net gesprek te hebben. Met name op het gebied van zorg voor de honden. Probeer woorden als lawaai en overlast te vermijden! Dat zorgt alleen maar voor gedoe over en weer. Steek het in dat jullie je zorgen maken omdat de honden de hele dag door janken en blaffen vanwege alle prikkels en dat het lijkt alsof ze het warm hebben.
Ik zou overigens ook kijken of er mogelijkheden zijn voor verhuizing. Met zo'n groot gezin wil je toch lekker de ruimte hebben in en om het huis? Tenzij je nu een groot rijtjeshuis hebt zou dat toch een stuk prettiger zijn voor iedereen. Kan mij namelijk ook voorstellen dat andere buren om jullie heen nog veel meer overlast ervaren van Kinderen EN Honden...
Ik zou er niet aan moeten denken om naast iemand te wonen met zoveel personen of honden in huis. En kan mij ook best bedenken dat jullie last hebben van elkaar. En dat de buurvrouw dat misschien niet wil uitspreken maar wel denkt "TO produceert zoveel lawaai die honden kunnen wel lekker naar buiten".
Probeer een net gesprek te hebben. Met name op het gebied van zorg voor de honden. Probeer woorden als lawaai en overlast te vermijden! Dat zorgt alleen maar voor gedoe over en weer. Steek het in dat jullie je zorgen maken omdat de honden de hele dag door janken en blaffen vanwege alle prikkels en dat het lijkt alsof ze het warm hebben.
Ik zou overigens ook kijken of er mogelijkheden zijn voor verhuizing. Met zo'n groot gezin wil je toch lekker de ruimte hebben in en om het huis? Tenzij je nu een groot rijtjeshuis hebt zou dat toch een stuk prettiger zijn voor iedereen. Kan mij namelijk ook voorstellen dat andere buren om jullie heen nog veel meer overlast ervaren van Kinderen EN Honden...
woensdag 25 juli 2018 om 12:27
Je benoemt het zelf in de OP als "kabaal" en "last".
woensdag 25 juli 2018 om 17:32
Niet alleen ouders hoor. Hetzelfde krijg je te horen als je mensen aanspreekt op luide muziek, rumoerige feestjes, ‘s nachts klussen of wat voor overlast dan ook. Juist dat soort mensen vinden dat de ánder dan maar in een hutje op de hei moet gaan wonen.Javier schreef: ↑25-07-2018 12:22"
Allesbehalve grappig.
woensdag 25 juli 2018 om 17:57
Als ik het zo lees klust er niemand op dit forum, viert er niemand hun verjaardag , of oud en nieuw.
Ik denk dat mensen veel te weinig van elkaar kunnen tolereren tegenwoordig.
Overlast van m'n kinderen die spelen in de tuin is gewoon zoeken naar een reactie op mijn telefoontje over de honden.
Zo kunnen we namelijk wel over een weer blijven gaan, bedoel, ik zit ook niet te wachten om om 00:30 snachts het nummer Zoutelande zes keer te beluisteren omdat je tienerdochter dat zo'n mooi nummer vind. Ga ik erover klagen? Nee want ik was ooit ook 16. En weet dat ik toen ook het liefst de radio keihard aan wilde zetten op mijn favoriete nummers.
Maar van mijn ouders mocht dat niet. Denk aan de buren! En dat is wat we de onze ook bijbrengen.
Wat je niet wilt dat jou geschied doe dat ook een ander niet ...
Of tenminste let er een beetje op of corrigeer het
Overlast van m'n kinderen die spelen in de tuin is gewoon zoeken naar een reactie op mijn telefoontje over de honden.
Zo kunnen we namelijk wel over een weer blijven gaan, bedoel, ik zit ook niet te wachten om om 00:30 snachts het nummer Zoutelande zes keer te beluisteren omdat je tienerdochter dat zo'n mooi nummer vind. Ga ik erover klagen? Nee want ik was ooit ook 16. En weet dat ik toen ook het liefst de radio keihard aan wilde zetten op mijn favoriete nummers.
Maar van mijn ouders mocht dat niet. Denk aan de buren! En dat is wat we de onze ook bijbrengen.
woensdag 25 juli 2018 om 18:01
Poppy_del_Rio schreef: ↑25-07-2018 17:32Niet alleen ouders hoor. Hetzelfde krijg je te horen als je mensen aanspreekt op luide muziek, rumoerige feestjes, ‘s nachts klussen of wat voor overlast dan ook. Juist dat soort mensen vinden dat de ánder dan maar in een hutje op de hei moet gaan wonen.
Dat hutje op de hei-verhaal is gewoon Tokkies voor "je moet niet zo zeiken".
woensdag 25 juli 2018 om 18:22
Misschien wel. Noem mij dan maar een tokkie, maar ik kan van de buren/buurt iig een hoop hebben zonder erover te zaniken. Liever een tokkie dan een mieren**ker denk ik dan maar. En misschien komt dat juist wel door m'n aantal kinderen dat ik van anderen/buren meer accepteer.
Dan zou ik zeggen " krijg allemaal een hoop kindjes, dan word iedereen wat toleranter naar elkaar en is de wereld een stukje liever "
woensdag 25 juli 2018 om 18:29
[quote=Tamtam83 post_id=28800201 time=1532535730 user_id=373125]
Misschien wel. Noem mij dan maar een tokkie, maar ik kan van de buren/buurt iig een hoop hebben zonder erover te zaniken. Liever een tokkie dan een mieren**ker denk ik dan maar. En misschien komt dat juist wel door m'n aantal kinderen dat ik van anderen/buren meer accepteer.
Dan zou ik zeggen " krijg allemaal een hoop kindjes, dan word iedereen wat toleranter naar elkaar en is de wereld een stukje liever "
[/quote
Alsjeblieft niet ,de wereld is al veel te overbevolkt,daar moeten mensen eens aan denken!
[/quote
Alsjeblieft niet ,de wereld is al veel te overbevolkt,daar moeten mensen eens aan denken!
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
woensdag 25 juli 2018 om 18:33
Ik ben een mierenneuker. En ja, als mijn buren om half 1 's nachts 6x Zoutelande keihard draaien, dan sta ik zeker wel voor de deur. (tenzij het feestje aangekondigd was, dan logeer ik elders). Heel veel andere dingen zie ik schoorvoetend door de vingers, anders sta ik 24 uur per dag bij mijn buren op de stoep.
Ik zeur regelmatig bij mijn buren. Aan de andere kant, zij zullen nooit lawaai uit mijn huis horen. Ik geef geen feestjes thuis, want daar zijn deze huizen gewoon niet geschikt voor. Als ik harde muziek wil draaien zet ik een koptelefoon op. Ik heb in overleg met de buren wel eens geklust, inderdaad. Maar alleen tijdens de uren dat mijn buren aan het werk waren. Die hebben dus geen overlast van mij gehad.
Als je zo dicht op elkaar woont moet je gewoon rekening met elkaar houden. Geluidsoverlast kan je letterlijk ziek maken.
Ik zeur regelmatig bij mijn buren. Aan de andere kant, zij zullen nooit lawaai uit mijn huis horen. Ik geef geen feestjes thuis, want daar zijn deze huizen gewoon niet geschikt voor. Als ik harde muziek wil draaien zet ik een koptelefoon op. Ik heb in overleg met de buren wel eens geklust, inderdaad. Maar alleen tijdens de uren dat mijn buren aan het werk waren. Die hebben dus geen overlast van mij gehad.
Als je zo dicht op elkaar woont moet je gewoon rekening met elkaar houden. Geluidsoverlast kan je letterlijk ziek maken.
woensdag 25 juli 2018 om 18:35
Moet er niet aan denken dat onze buurtgenoten denken dat hoe meer dieren of kinderen je hebt, hoe toleranter je bent.Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 18:22Misschien wel. Noem mij dan maar een tokkie, maar ik kan van de buren/buurt iig een hoop hebben zonder erover te zaniken. Liever een tokkie dan een mieren**ker denk ik dan maar. En misschien komt dat juist wel door m'n aantal kinderen dat ik van anderen/buren meer accepteer.
Dan zou ik zeggen " krijg allemaal een hoop kindjes, dan word iedereen wat toleranter naar elkaar en is de wereld een stukje liever "![]()
Iedereen weet dat dieren en kinderen voor overlast zorgen en het meest kwetsbaarst zijn om erover te beginnen. In zo'n woonwijk begint het met oh wat zijn we leuk en tolerant, dan komen er irritaties (Die je nu al hebt), dan ruzies en escalaties. Daar kan je op wachten. Ik vind het een domme keuze: zoveel kinderen en dieren in een rijtjeshuis. Natuurlijk vind jij dat niet leuk om te horen, maar zo denken de meesten erover.
woensdag 25 juli 2018 om 18:55
Ach de 1 heeft een hekel aan kinderen, de ander aan huisdieren. Ik doe aan allebei. Zet alleen de honden niet in de tuin als ik niet thuis ben. Veel te heet en ja, ze beginnen dan te blaffen. Als ik thuis ben, komen ze in de tuin, en moeten naar binnen bij de eerste blaf.
Kinderen mochten nooit voor 10 uur in de tuin spelen. Zeker niet in het weekend.
Tegenwoordig schijnt dit enorm achterhaald te zijn. Je gooit je kinderen gewoon om 7 uur 's ochtends de tuin in, ze zijn nu eenmaal wakker........ Pa aan het grasmaaien en probeert kind vanachter zijn grasmaaier te corrigeren, kind verstaat dat niet, want is inmiddels naar binnen gelopen. Pa gilt nog wat harder. In de achtertuin een tokkie, in de voortuin een zeer hoog opgeleide yup........
Kinderen mochten nooit voor 10 uur in de tuin spelen. Zeker niet in het weekend.
Tegenwoordig schijnt dit enorm achterhaald te zijn. Je gooit je kinderen gewoon om 7 uur 's ochtends de tuin in, ze zijn nu eenmaal wakker........ Pa aan het grasmaaien en probeert kind vanachter zijn grasmaaier te corrigeren, kind verstaat dat niet, want is inmiddels naar binnen gelopen. Pa gilt nog wat harder. In de achtertuin een tokkie, in de voortuin een zeer hoog opgeleide yup........
woensdag 25 juli 2018 om 22:59
Volgens mij wordt dat er vaak ook bij gezegd
Ik spreek niet uit eigen ervaring, want ik woon best rustig. Relatief dan, want het is wel in een stadscentrum, maar mijn buren doen geen gekke dingen. De laatste keer dat ik bij buren heb geklaagd was in mijn studententijd. Maar hier lees ik vaak genoeg over mensen die (in mijn ogen) bizar veel overlast veroorzaken, maar daar absoluut niet op aangesproken willen worden.
woensdag 25 juli 2018 om 23:42
Mijn buren hebben drie kinderen en af en toe vlucht ik naar binnen vanwege de herrie.. Buurvrouw corrigeert de kinderen echt wel maar geluid voorkomen kun je niet. Ik hoor liever tien volwassenen praten dan drie kinderen spelen in een zwembadje.Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 17:57Als ik het zo lees klust er niemand op dit forum, viert er niemand hun verjaardag , of oud en nieuw.
Alleen vier jij minimaal zeven keer per jaar een verjaardag en ik slechts twee keer.
Maar het is toch jouw keuze om dat te accepteren en niet te klagen? Dat wil niet zeggen dat een ander zich er niet aan kan en mag storen.
Ik vind de uitspraak van je man over de hond wel....... bijzonder zal ik het maar noemen.
woensdag 25 juli 2018 om 23:45
In mijn leefomgeving is dit geen normale uitspraak.
woensdag 25 juli 2018 om 23:51
Als de kinderen nou eens goed kennismaken met de honden is het geblf zó over én is het schrikken over.
Ik vind dat "iedere keer doodschrikken" zwaar overdreven en een tikkie getuigen van een antipathie tegen honden.
Ik vind ook dat de buur met de honden fout zit. Je laat die beesten in deze warmte NIET NOOIT en NEVER alleen!!!! En zeker niet buiten.
Schandalig.
Al met al vind ik de combi van zoveel kinderen aan de ene en buitenhonden aan de andere kant nogal tokkie overkomen eigenlijk .
Ik vind dat "iedere keer doodschrikken" zwaar overdreven en een tikkie getuigen van een antipathie tegen honden.
Ik vind ook dat de buur met de honden fout zit. Je laat die beesten in deze warmte NIET NOOIT en NEVER alleen!!!! En zeker niet buiten.
Schandalig.
Al met al vind ik de combi van zoveel kinderen aan de ene en buitenhonden aan de andere kant nogal tokkie overkomen eigenlijk .
woensdag 25 juli 2018 om 23:56
Poehee. Veel kinderen vergelijken met verjaardagen? Belachelijk. Hier tegenover ook een bubs kinderen komen wonen. Gelukkig heb ik tuin aan de achterkant want het is echt niet te harden.
En ik kom nog wel uit een horeca en markt gebied en ben dus echt wel wat herrie gewend.
5 zijn het er volgens mij en ieder weekend is het raak met gegil, geschreeuw en gejank. En tja als je koters zo veel herrie maken moet de muziek natuurlijk ook op flink volume.
Ik dacht idd de eerste keer dat ze een feestje hadden, de tweede keer alweer? En nu weet ik dat ze gewoon zo zijn helaas.
En ik kom nog wel uit een horeca en markt gebied en ben dus echt wel wat herrie gewend.
5 zijn het er volgens mij en ieder weekend is het raak met gegil, geschreeuw en gejank. En tja als je koters zo veel herrie maken moet de muziek natuurlijk ook op flink volume.
Ik dacht idd de eerste keer dat ze een feestje hadden, de tweede keer alweer? En nu weet ik dat ze gewoon zo zijn helaas.
woensdag 25 juli 2018 om 23:57
Tokkie een gezin met 7 kinderen? Ik vind het allerminst Tokkie dat de TO naast haar eigen kinderen en pleegkinderen ook de zorg voor de ouderloze kinderen van familie op zich neemt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 26 juli 2018 om 00:00
Ah je probeert dus om bijval te krijgen... Tja je moet de waarheid onder ogen zien. 7 koters is gewoon wat veel. En heel wat meer dan een keer klussen of een keer een feestje. Een huishouden van 3 geeft ook veel minder feestjes trouwens dan een van 9.Tamtam83 schreef: ↑25-07-2018 17:57Als ik het zo lees klust er niemand op dit forum, viert er niemand hun verjaardag , of oud en nieuw.
donderdag 26 juli 2018 om 00:05
Zolang die honden overdag blaffen en niet 's nachts om 4 uur zie ik het probleem niet.
7 kinderen betekent immers ook 7 keer een verjaardagsfeestje elk jaar.
En een feestje voor gemiddeld 7 vriendjes van school x 7.
Elk 1 vriendje uitnodigen na school en er zal geregeld 14 man (kinderen) in je tuin zitten kabaal te maken.
En het obligatoire einde groep 8-feest, feest omdat ze zijn afgestudeerd (x 7), ... met alle nodige kabaal tot een gat in de avond of nacht.
(Plus ... Stopt het bij 7? Of komen er straks nog een nummer 8, 9 en 10?)
Dan vind ik het dus niet gek dat je buurvrouw naar de kinderen verwijst als jij haar op de honden wijst.
7 kinderen betekent immers ook 7 keer een verjaardagsfeestje elk jaar.
En een feestje voor gemiddeld 7 vriendjes van school x 7.
Elk 1 vriendje uitnodigen na school en er zal geregeld 14 man (kinderen) in je tuin zitten kabaal te maken.
En het obligatoire einde groep 8-feest, feest omdat ze zijn afgestudeerd (x 7), ... met alle nodige kabaal tot een gat in de avond of nacht.
(Plus ... Stopt het bij 7? Of komen er straks nog een nummer 8, 9 en 10?)
Dan vind ik het dus niet gek dat je buurvrouw naar de kinderen verwijst als jij haar op de honden wijst.
donderdag 26 juli 2018 om 04:49
@Tornacense
9x verjaardagen vieren doen we niet aan. Die vieren we gezamelijk. En alleen de kinderverjaardagen want onze verjaardagen vieren we niet.
Zelfde met kinderfeestjes. Niet in mijn huis. Heb overigens een hekel aan kinderfeestjes geven dus het is hier ook niet standaard dat bij elke verjaardag een kinderpartijtje komt.
En juist ivm de kinderen is de muziek hier altijd op een verjaardag al vroeg uit
Alles wat niet in het standaard gezinstype past valt blijkbaar onder tokkie. Bijzonder vind ik dat.
En dan probeer ik als tokkie ouder mijn kinderen bij te brengen dat ze niet mogen oordelen over anderen wanneer ze ze niet kennen, dat iedereen anders is en zolang je niemand pijn doet dat dat niks slechts is om dingen anders te doen.
Misschien moet ik ze dan toch maar leren om als een schaap de kudde te volgen. Netjes in de rij te blijven lopen en vooral doen wat de rest van de wereld vind hoe het hoort en hoe het moet
9x verjaardagen vieren doen we niet aan. Die vieren we gezamelijk. En alleen de kinderverjaardagen want onze verjaardagen vieren we niet.
Zelfde met kinderfeestjes. Niet in mijn huis. Heb overigens een hekel aan kinderfeestjes geven dus het is hier ook niet standaard dat bij elke verjaardag een kinderpartijtje komt.
En juist ivm de kinderen is de muziek hier altijd op een verjaardag al vroeg uit
Alles wat niet in het standaard gezinstype past valt blijkbaar onder tokkie. Bijzonder vind ik dat.
En dan probeer ik als tokkie ouder mijn kinderen bij te brengen dat ze niet mogen oordelen over anderen wanneer ze ze niet kennen, dat iedereen anders is en zolang je niemand pijn doet dat dat niks slechts is om dingen anders te doen.
Misschien moet ik ze dan toch maar leren om als een schaap de kudde te volgen. Netjes in de rij te blijven lopen en vooral doen wat de rest van de wereld vind hoe het hoort en hoe het moet
donderdag 26 juli 2018 om 06:39
Dit ja! Die snerpende kinderstemmetjes zijn niet te harden. (Groot)ouders zijn daar blijkbaar oostindisch doof voor.kippetje29 schreef: ↑25-07-2018 23:42Mijn buren hebben drie kinderen en af en toe vlucht ik naar binnen vanwege de herrie.. Buurvrouw corrigeert de kinderen echt wel maar geluid voorkomen kun je niet. Ik hoor liever tien volwassenen praten dan drie kinderen spelen in een zwembadje.
donderdag 26 juli 2018 om 06:51
Wij hebben onze kinderen altijd mee gegeven: ook al zijn jullie ieder stil, beleefd, netjes, jullie zijn met zoveel dat jullie als meute toch behoorlijk over de tolerantie-grenzen van veel mensen gaan. Hou daar rekening mee.
Ik vind niet dat je onzichtbaar en geruisloos moet zijn ook al ben je een groot gezin. En ja, mensen moeten tolerant zijn of zichzelf een maagzweer ergeren, hun keuze. Maar je zal zelf ook moeten doen wat je in het redelijke kan om geen overlast te geven.
Ik vind niet dat je onzichtbaar en geruisloos moet zijn ook al ben je een groot gezin. En ja, mensen moeten tolerant zijn of zichzelf een maagzweer ergeren, hun keuze. Maar je zal zelf ook moeten doen wat je in het redelijke kan om geen overlast te geven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 26 juli 2018 om 07:00
Op het Tokkie gedeelte na ben ik het eens met deze post.nina1966 schreef: ↑25-07-2018 23:51Als de kinderen nou eens goed kennismaken met de honden is het geblf zó over én is het schrikken over.
Schandalig.
Ik vind het vooral heel zielig voor de honden.
TO, kunnen jouw oudere kinderen bij afwezigheid van de buren de honden niet onder hun hoede nemen? Dat ze lekker gaan wandelen en spelen?