Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

donderdag 26 juli 2018 om 10:33
Ja. Sommige boeren weiden ze 's nachts, overdag is niet te doen voor de koeien.zazamaenade schreef: ↑26-07-2018 09:21Gisteravond, na negenen op de fiets buiten de stad, viel me op dat ik weer koeien in de weilanden zag, die er de dag daarvoor, midden op de dag, niet waren.
Houden de boeren hun koeien midden op de dag binnen, en gaan ze 's avonds en 's nachts naar buiten, weet iemand dat ?
donderdag 26 juli 2018 om 10:33
Dit. We gaan allemaal smelten. Helaas.
Life is short. Eat dessert first.

donderdag 26 juli 2018 om 10:39
Morgen ben ik een plasje in bed met blond haar. Net zoals het hoort bij heksen. Alleen mijn crocs staan nog aan de rand van mijn bed. Ding Dong, the witch is gesmolten.

donderdag 26 juli 2018 om 10:45
Of verdampen. We zijn verdoemd.
Misschien dat Kwebbeltje, en anderen in Brabant en Limburg nog gered kunnen worden, maar hier, in het midden, is niets gevallen en zal er niets meer vallen tot oktober. Of tot volgend jaar.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-07-2018 10:47
38.78% gewijzigd
nounou
donderdag 26 juli 2018 om 10:47
Las het toevallig van de week: het tropenrooster voor koeien.zazamaenade schreef: ↑26-07-2018 09:21Gisteravond, na negenen op de fiets buiten de stad, viel me op dat ik weer koeien in de weilanden zag, die er de dag daarvoor, midden op de dag, niet waren.
Houden de boeren hun koeien midden op de dag binnen, en gaan ze 's avonds en 's nachts naar buiten, weet iemand dat ?
donderdag 26 juli 2018 om 11:14
Dit herken ik deels wel, van het weekend vroegen mijn ouders of ik mee ging naar het strand en toen heb ik nee gezegd.AngelEyes0192 schreef: ↑26-07-2018 09:26Ik wil ook regen. En temperaturen om en nabij het vriespunt. Man, wat heb ik een intense hekel aan de zomer. Altijd al gehad. Ik vind het zo naar dat mijn familie mij raar noemt omdat ik het liefst binnen zit met deze temperaturen. Wat zij even vergeten is dat ik zo wit ben als een A4'tje, rossig haar heb en levend verbrand. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik voel me vies, niet op mijn gemak, ik kan niet fijn sporten (want je gaat kapot), ik voel me niet fijn in zomerkleren. Ik heb constant het gevoel dat ik naar buiten moet om leuke dingen te gaan doen. Ik kan niet ontspannen zoals ik dat in de herfst en winter altijd kan. Mijn collega's verklaren me ook altijd voor gek (maar wat zij vinden kan me echt geen ruk interesseren), maar ik vind het wel vervelend dat mijn familie zich niet in mij kunnen verplaatsen (ik ben de vreemde eend in de familie met een witte huid, rossig haar, blauwe ogen).
Zo. Dit moest ik er even uit gooien. Fijn.
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben hier op het Viva forum met deze gevoelens.
Ik was nog niet buiten geweest die dag, maar ondanks dat het binnen rond de 28 graden was/werd is het goed uit te houden als je er eenmaal in zit, ventilatie aan hebt en je je rustig houdt.
Van de week zei ik nog tegen een vriendin dat ik verlang naar de winter (herfst mag ook) en toen begon ze gelijk te ´zeuren´ dat het dan zo koud en glad kan zijn. Nou, dat heb ik dan toch liever dan dit weer. Nu op dit moment dan.
Ik woon in een appartementencomplex met nog 9 andere en met dit weer voel ik me bijna verplicht om buiten te blijven tot laat, anders wordt je raar aangekeken

donderdag 26 juli 2018 om 11:23

donderdag 26 juli 2018 om 11:25
Hengelo Overijssel. In Hengelo Gelderland geen druppel.Kwebbeltje91 schreef: ↑25-07-2018 21:18Wow, woont er iemand in de buurt van Hengelo? Zag een filmpje op facebook voorbijkomen. Gaat er echt tekeer!

donderdag 26 juli 2018 om 11:28
Ben net even naar appie gereden en heb gelijk heeeel veeeel ijsjes ingeslagen en flesjes water voor de bezorgers en de hulp. Mijn hulp komt vandaag en ze mag lekker relaxen, want aan slavenarbeid doen we hier niet.
Het was wel eventjes lekker op de brommer, maar zodra ik thuiskwam stroomde het zweet me in de bilnaad, dus dat was eigenlijk ook geen goed plan, maar het moest even.
Het was lekker bij de appie, zo lekker dat ik er mijn bed neer wil zetten.
Ik moest gister ineens denken aan de zuivelkamer bij Dirk v/d Broek, daar is het volgens mij net 5 graden. Is zo lekker om daar in de zomer heel langzaam voor een yoghurtje te kijken.
Het was wel eventjes lekker op de brommer, maar zodra ik thuiskwam stroomde het zweet me in de bilnaad, dus dat was eigenlijk ook geen goed plan, maar het moest even.
Het was lekker bij de appie, zo lekker dat ik er mijn bed neer wil zetten.
Ik moest gister ineens denken aan de zuivelkamer bij Dirk v/d Broek, daar is het volgens mij net 5 graden. Is zo lekker om daar in de zomer heel langzaam voor een yoghurtje te kijken.

donderdag 26 juli 2018 om 11:29
Je kan een badlaken natmaken en die om je heen slaan, is lekker koel als je een opvlieger hebt.Habbekratz schreef: ↑26-07-2018 11:23Zaterdag komt hier onweer en regen volgens weer.nl![]()
Ik heb alvast een plek gereserveerd![]()
Ik ben zoooooooooooooooooo blij dat ik vrij ben,heb mijn haar opgestoken,bevroren washandje in mijn nek,voeten in koud water,zonet weer zulke opvliegers lijkt wel erger te worden met deze hitte.

donderdag 26 juli 2018 om 11:32
In de bus is het ook 40 graden, dus dat had niets uitgemaakt.phoebe24 schreef: ↑26-07-2018 11:31Ik ben ook echt stronteigenwijs he, moest ergens heen net, ik had geen zin om de bus te pakken dus ging fietsen, ondanks mijn dramatische richtingsgevoel.
Briljant idee als je in GLD nabij de Veluwe woont![]()
Ik kan weer opnieuw douchen...
(Nu is dat niet zo'n drama...)

donderdag 26 juli 2018 om 11:37
Ja, inderdaad. Ik ga vanmiddag maar een shirt met lange mouwen aantrekken, en dat natmaken onder de douche, kijken of dat helpt.
Met een hemdje, zonder bh, is het ook niet veel koeler als het in huis zo warm is. Het is nu al 28 graden.
Heb geen airco of ventilator omdat ik dat niet nodig vind, voor die paar dagen per jaar. Paar dagen, jaja

nounou

donderdag 26 juli 2018 om 11:42
Ik ga mee.
Klopt maar sommige bussen hier hebben airco... (Waar ik een hekel aan begin te krijgen, je krijgt er zo'n klap van...)
En fietsen is echt een hel met dit weer, met al die rotheuvels...
Anyway, vroeg weggegaan, net mn boodschappen gehaald dus ik kan lekker op mn kont gaan zitten en siësta gaan houden

anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:11
25.52% gewijzigd

donderdag 26 juli 2018 om 11:42
Aha, jij bent eigenlijk juffrouw Scholtenvrouwjagersma schreef: ↑26-07-2018 10:39Morgen ben ik een plasje in bed met blond haar. Net zoals het hoort bij heksen. Alleen mijn crocs staan nog aan de rand van mijn bed. Ding Dong, the witch is gesmolten.

Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
- als je soms wil weten hoe dat kwam.
Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs.
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.
is ze uitgelopen, voor het paleis.
Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.
Die arme juffrouw Scholten.
helemaal gesmolten.
Als dat jou en mij eens overkwam.
La we met die hitte
overal gaan zitten.
maar vooral niet midden op de Dam.
donderdag 26 juli 2018 om 11:49
donderdag 26 juli 2018 om 11:50
Is dat van Annie M. G. , Bobby-Pin ? (juffrouw Scholten)
Het is leuk
Kijk dan : 'De Leidse Sleuteltjes' zingen 'Juffrouw Scholten' https://www.youtube.com/watch?v=TeXD_ZKmfuM
In Delft, de Nieuwe Kerk denk ik, voor Beatrix, in 2007.
Het is leuk

Kijk dan : 'De Leidse Sleuteltjes' zingen 'Juffrouw Scholten' https://www.youtube.com/watch?v=TeXD_ZKmfuM
In Delft, de Nieuwe Kerk denk ik, voor Beatrix, in 2007.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-07-2018 11:55
55.99% gewijzigd
nounou