Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
zazamaenade schreef:
26-07-2018 11:37
Ja, inderdaad. Ik ga vanmiddag maar een shirt met lange mouwen aantrekken, en dat natmaken onder de douche, kijken of dat helpt.
Met een hemdje, zonder bh, is het ook niet veel koeler als het in huis zo warm is. Het is nu al 28 graden.
Heb geen airco of ventilator omdat ik dat niet nodig vind, voor die paar dagen per jaar. Paar dagen, jaja :'(

Afbeelding
Kijk je uit met dat shirt dat je geen koutje vat, is met dit weer ook zo gebeurt hoor.
Kan beter een badlaken nemen, dat kan je weer van je afgooien.
Bobby-Pin schreef:
26-07-2018 11:52
Ja, Annie M.G. Schmidt, leuk he :heart:
Heel erg leuk. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-07-2018 11:56
Kijk je uit met dat shirt dat je geen koutje vat, is met dit weer ook zo gebeurt hoor.
Kan beter een badlaken nemen, dat kan je weer van je afgooien.

Ja mam, ik zal een sjaal omdoen :P
Maar ik denk dat ik toch eigenwijs ga zijn (6)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:00
4.17% gewijzigd
nounou
Volgende week wordt het tussen de 27/30 graden hier.
Habbekratz schreef:
26-07-2018 11:59
Volgende week wordt het tussen de 27/30 graden hier.

Nou, dat is bijna koel, zeg, vergeleken met nu :)

Het was een link van Oakes, the Honest Guys ; hier is er één met 4 uur regengeluiden in een bos.
Héérlijk https://www.youtube.com/watch?v=8BZHy64MLtE
Of een bergmeer met zingende vogels https://www.youtube.com/watch?v=WGhBJsP ... tE&index=7
nounou
zazamaenade schreef:
26-07-2018 11:59
Ja mam, ik zal een sjaal omdoen :P
Maar ik denk dat ik toch eigenwijs ga zijn (6)
Tja, kind, je moet het natuurlijk zelf weten. :)
Mijn ijskruik geeft zoveel condens af dat vanochtend het laken nat was.
geneet van 't laeve
Ik ben vanochtend om half 7 gaan wandelen in een nabijgelegen natuurgebied. Zo heerlijk koel en stil buiten! Twee bammetjes en een fles water mee, ontbeten in het koele gras. Zo fijn!

Nu zit ik binnen, mijn flat heeft geen buiten of balkon, dus ik moet het er maar mee doen. Gewoon blijven zitten, het wordt vanzelf zaterdag en dan komt er regen.

Om het positief af te sluiten: mijn tropische kamerplanten groeien als kool met dit weer, die hebben het in elk geval naar hun zin.
Wij gaan weer zwemmen, geen zin in om nog een dag in huis me rot te zweten. Ik hoop ook dat het snel zaterdag wordt.
stippensokken schreef:
26-07-2018 12:34
Ik ben vanochtend om half 7 gaan wandelen in een nabijgelegen natuurgebied. Zo heerlijk koel en stil buiten! Twee bammetjes en een fles water mee, ontbeten in het koele gras. Zo fijn!

Dit klinkt zalig. :heart:

Ik doe het veel te weinig, maar ik kan intens genieten van stille zomerochtenden in de natuur. Stilte voor de storm, oftewel de hitte en drukte...
stippensokken schreef:

Oh, wat fijn :heart:
Ik neem het me ook telkens voor, maar omdat ik laat ga slapen word ik niet vroeg genoeg wakker.

Vanochtend vond ik in een tuingieter die ik gisteren voor driekwart heb gevuld een verdronken spitsmuis. Die had natuurlijk dorst, en is via een struik erin geklommen en kon er niet meer uit komen :(
Zo treurig, tijdens deze droogte verdrinken.
En ik heb nog wel op een paar plaatsen bakjes water staan, én een vijver :|
nounou
Cateau is je ventilator al binnen?
vrouwjagersma schreef:
26-07-2018 09:12
Het wordt nooit meer koud. Nooit meer.
Ik vind het echt heel rot voor jullie, maar voor mezelf: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
zazamaenade schreef:
26-07-2018 13:36
Vanochtend vond ik in een tuingieter die ik gisteren voor driekwart heb gevuld een verdronken spitsmuis. Die had natuurlijk dorst, en is via een struik erin geklommen en kon er niet meer uit komen :(
Zo treurig, tijdens deze droogte verdrinken.
En ik heb nog wel op een paar plaatsen bakjes water staan, én een vijver :|
Ach, wat een sneu einde. Tijdens enorme droogte nog verdrinken...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2352240 ... k-om-hitte

:-o
phoebe24 schreef:
26-07-2018 13:50
Cateau is je ventilator al binnen?
Nope, hij komt tussen half 4 en half 6.
stippensokken schreef:

Nu zit ik binnen, mijn flat heeft geen buiten of balkon, dus ik moet het er maar mee doen. Gewoon blijven zitten, het wordt vanzelf zaterdag en dan komt er regen.

Om het positief af te sluiten: mijn tropische kamerplanten groeien als kool met dit weer, die hebben het in elk geval naar hun zin.
Ik wilde ook iets doen, meteen vanmorgen vroeg gedaan op de fiets, dat was wel een redelijke hel, maar dan nog beter dan de middag, en daarna boodschappen dus nu ga ik de hele verdere middag op mijn derrière zitten en siësta houden...

En idd als je wil wandelen (want van de hele dag geen bal doen wordt je ook een beetje gaar...) sochtends vroeg of s'avonds.
https://www.destentor.nl/zutphen/sneuve ... ~a6dbe4e4/

38.6 graden Celcius. Dat is het te kloppen record. Deze warmste temperatuur ooit in Nederland gemeten, werd op 23 augustus 1944 vastgesteld aan de Rijksstraatweg in Warnsveld. Sneuvelt dat record vandaag?
Habbekratz schreef:
26-07-2018 14:02

38.6 graden Celcius. Dat is het te kloppen record. Deze warmste temperatuur ooit in Nederland gemeten, werd op 23 augustus 1944 vastgesteld aan de Rijksstraatweg in Warnsveld. Sneuvelt dat record vandaag?
Op mijn balkon wel, daar is het 36 graden in de schaduw. Ik durf niet te raden hoe heet het is in de zon.
Mijn mooie rooie heeft zich verscholen onder de bank. Alsof het daar koeler is. Dreutel! :-D
Habbekratz schreef:
26-07-2018 14:02

Volgens dit staatje was het in Heerlen pas 38.3 graden (geen datum vermeld) https://www.hkv.nl/upload/document/Bijlage%202.png
nounou
KLAAAAAAGGGGGG

;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
26-07-2018 14:30
KLAAAAAAGGGGGG

;-D

Vertel ! :D
nounou
Cateautje schreef:
26-07-2018 11:57
Heel erg leuk. :)
Fijn nou moet ik weer aan dat stomme fuchsia lied denken. Alhoewel dat is leuk maar dit blijft 3 maanden in je kop zitten...

Cateau, die van mij liggen ook de hele week al voor pampus, voeren niks uit en mijden buiten.
Grappig dat dieren zich automatisch aanpassen en dat ze het gewoon accepteren.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 14:48
28.43% gewijzigd
Hier is het ook echt bloedheet. Staat ook nauwelijks wind helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven