Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:09
Mod het topic waar patatje het over heeft (dik etc) is juist op verzoek verplaatst naar waar het nu staat. Heeft niks meer met actueel te maken. Patatje is bovendien een deelnemer die daar wegens onpruimbare posts inmiddels door vrijwel iedereen genegeerd wordt, dus ik pleit ervoor om het te laten staan.ModeratorViva schreef: ↑26-07-2018 21:38Beste forummers,
we overleggen even om te kijken wat we het beste met het topic over de vermissing op Cuba kunnen doen.
Patatjedubbelmayo: Mods kunnen wel loepen. Zou je het topic dat verplaatst moet worden nogmaals willen staffen?
We geven jullie feedback op de pagina nummering door meer kunnen we op het moment ook niet doen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:12
Toch wel raar, ik heb gisteren dat topic gestaft, met de woorden dat het meisje terecht was.ModeratorViva schreef: ↑26-07-2018 21:38Beste forummers,
we overleggen even om te kijken wat we het beste met het topic over de vermissing op Cuba kunnen doen.
Patatjedubbelmayo: Mods kunnen wel loepen. Zou je het topic dat verplaatst moet worden nogmaals willen staffen?
We geven jullie feedback op de pagina nummering door meer kunnen we op het moment ook niet doen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
het is privacy schending als alles gewoon blijft staan.
Het stafje is verwijdert en niets mee gedaan.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:17
Waarom zou iemand niet in kleurtjes mogen schrijven op dit forum? Er zijn genoeg forummers die dit velen, velen jaren hebben gedaan. Al schrijf je elke dag in een andere kleur, dus? Het mag, staat niet in de huisregels. Er zitten hier genoeg forummers die schijten 7 kleuren tegelijk en meelullen als ze een weerwoord krijgen van een sneu groepje op na(praat) lulla. Zou verfrissend zijn als die mensen ipv 7 kleuren tegelijk schijten, tegengas opschrijven. In kleur welteverstaan.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:34
ModeratorViva schreef: ↑26-07-2018 21:38Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Het staat er nog
Such fun!1
vrijdag 27 juli 2018 om 08:34
Ik had het daarvoor al gestaft, dus die was ook al verwijderd.
Such fun!1
vrijdag 27 juli 2018 om 08:50
Ik ben niet voor het verwijderen van dit topic. Maar nav het verdwijnen van stafjes in het algemeen én het functioneren van junior mods zoals besproken in Napraat 100, heb ik wel een andere vraag.
Is het zo dat stafjes die (al dan niet buiten werktijd) door junior mods worden afgehandeld verdwijnen en niet meer onder ogen komen van de echte mods?
Ik heb daar zelf dit over geschreven:
en dit:impala schreef: ↑25-07-2018 21:10Omdat ze niet objectief is en persoonkijke voorkeuren en die van haar matties een rol laat spelen. En niet zelden een stokende factor is in fitties (of de bespreking daarvan op napraat), die ze dan zelf gaat modereren. Stafjes buiten kantooruren handelt zij af. Die bereiken de echte mods niet meer , en die hebben dus geen benul meer van wat zich hier afspeekt.
.impala schreef: ↑25-07-2018 21:15De echte mods en of CM worden volgens mijn info alleen op de hoogte gesteld als de juun een ban wil opleggen. Wil juun dat niet, omdat haar mattie gestaft is, dan verdwijnt de staf en kraait er geen haan naar. En wij ons maar afvragen waarom sommige mensen met alles wegkomen. En anderen niet.
Verder, staat nav de discussie op Napraat het concept Undercover Mod ter discussie?
Mods die anoniem maar wel herkenbaar als mod opereren zijn door Angelgate afgeschaft en daar hebben we dit systeem voor terug gekregen. Ik ben van mening, en meerderen met mij, dat het kind destijds met het badwater is weggegooid. In hoeverre mods hun privegegevens bekend maken (hier of in achterkamers) hebben ze helemaal zelf in de hand.
Ik zou graag een reactie van de CM hierop zien. Ik neem aan dat zij de discussie op NP ook gevolgd heeft (vanaf deze post viewtopic.php?f=8&t=413888&start=#p28800265 )
edit: het linken naar een post werkt niet zie ik, dan kom je op pagina 1. Dan maar zo: Kia•Ora schreef: ↑25-07-2018 18:34
impala wijzigde dit bericht op 27-07-2018 08:55
3.59% gewijzigd
.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:55
Reken nergens op. Ooit was er een tweede deel over Anne Faber (die toen al gevonden was). Stonden schandalige dingen in maar dat topic bleef gewoon staan.
vrijdag 27 juli 2018 om 08:57
Deel 101 is zojuist geopend: overig/napraattopic-deel-101/list_messa ... #p28807612
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:00
Er staat een ontbijtje klaar daarzoModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 08:57Deel 101 is zojuist geopend: overig/napraattopic-deel-101/list_messa ... #p28807612
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 27 juli 2018 om 09:17
Maar, bedenk ik me gelijk relativerend, dit werkt alleen als je zo lang mogelijk 'undercover' blijft, anders gaat je nieuwe nick ook onder de negeer, toch?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:33
vrijdag 27 juli 2018 om 09:46
Dat lijkt me duidelijk toch? Als je in schreeuwende, vette letters post kunnen anderen dat vervelend vinden. Dat is namelijk ook vervelend, want het leest gewoon ontzettend irritant. En als anderen het vervelend vinden doe je het gewoon niet. Tenzij je weer bij het halve forum onder de negeer wilt komen, maar dan snap ik niet waarom je überhaupt nog iets zou posten, als je toch niet wil dat het gelezen wordt.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:47
Sorry? Ik deel hier een lichtmomentje dat ik zojuist had. Ik ben me er niet van bewust dat ik wie dan ook advies geef. Betrek je mijn post niet wat te veel op jezelf, heb je het niet goed gelezen, ben ik onduidelijk geweest?RazumDar schreef: ↑27-07-2018 09:25Ik was er niet van op de hoogte dat ik jouw om op advies heb gevraagd, maar toch bedankt. Halve forum is wel een beetje overdreven vind je niet, het gaat meer om een selectief groepje verbitterde vrouwen. En zelfs de meerderheid daarvan weigert me op negeer te zetten, ondanks het feit dat ik ze daar meerdere keren op heb gewezen.
Goed van je, dat je mensen advies geeft om het forummen fijner te maken, maar hadden die mensen om jouw advies gevraagd? Zijn ze op de een of andere manier verplicht dat op te volgen?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:49
Beste RazumDar,
Zoals eerder aangegeven is het gebruik van kleurtjes niet verboden. Maar zodra een forummer dit blijft doen nadat andere gebruikers en de moderators meerdere keren hebben gevraagd ermee te stoppen, zien wij dit als provoceren. Voor provoceren gelden de regels van het bansysteem.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum